Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kannattaako rinta ja ojentajat treenata samana vai eri päivänä? Koska melkeen kaikissa rintaliikkeissä mitä teen niin ottaa aika koville ojentajillekkin, mutta kun treenaan 2-jakosella niin jos tekisin eri päivinä rinnan ja ojentajat niin tulisi joka treenipäivä ojentajille ärsykettä.

ihan miten tykkää,itse teen tällä hetkellä 2-jakoisella rinnan ja ojentajat eri päivinä,ja hyvin on palautunut.ja olen vielä miinuskaloreilla.mutta se että se toimii mulla,ei vielä tarkoita sitä että se toimii sulla.kokeile niin tiedät

Jos kyykky menee liian syvälle niin voiko se tehä polvivaurioita tai jotain vastaavaa? Tehnyt 9 wk single factoryä ja polvet oli aika rasittuneet ton 9 viikon jälkeen. 1 viikko mennyt ilman jalka treeniä mutta siltikin oikeeseen polveen sattuu sekä tuntuu aika jäykälle.lämmittelyt ja venytelly kyllä olen.Vihlova kipu polvessa

Jos kyykky menee liian syvälle niin voiko se tehä polvivaurioita tai jotain vastaavaa? Tehnyt 9 wk single factoryä ja polvet oli aika rasittuneet ton 9 viikon jälkeen. 1 viikko mennyt ilman jalka treeniä mutta siltikin oikeeseen polveen sattuu sekä tuntuu aika jäykälle.lämmittelyt ja venytelly kyllä olen.Vihlova kipu polvessa

Tuskin se siitä syvyydestä johtuu. Veikkaisin jotain ongelmaa tekniikassa (esim. polvet taipuu sisälle) tai sitten jotain rakenteellista vikaa mikä selvii vaan menemällä lekuriin ja kuvauttamalla ne polvet. Vähän vaikee sanoa ku kristallipallo on just huollossa.

Tuskin se siitä syvyydestä johtuu. Veikkaisin jotain ongelmaa tekniikassa (esim. polvet taipuu sisälle) tai sitten jotain rakenteellista vikaa mikä selvii vaan menemällä lekuriin ja kuvauttamalla ne polvet. Vähän vaikee sanoa ku kristallipallo on just huollossa.

Jeps, tuskin syvyydestä itsessään vaan siitä ettei pysty kontrolloimaan polvien asentoa kun mennään syvälle, eli tekniikasta kuten sanoit :D Näissä hommissa usein auttaa se, että joku kokenut osaava tekijä kattoo sitä tekniikkaa kuntoon.

Tuli semmonen juttu mielee, et missä porukka pitää lisäpainoja, kun teette vatsoja?

Ite nyt tehny iha normisti, mut rupee tulee aika paljo noit toistoja, ni ois kiva testaa lisäpainoilla. Mut ite en saa niit painoi sillee hyvin et ois hyvä tehä. Eli kertokaas mite ite teette lisäpainojen kanssa ja missä niitä painoja pidätte?

Mä pistän toho rintakehän päälle. Löytyy sellasii kohtuu pienii kiekkoi ni ne on hyvä tyrkkää siihe, ni ei häiritse sitä liikettä.

Monenko kg lisäpainoilla te sit teette? Ite kun kerra testasin, ni keskittyminen meni niihin painoihin ja sit menikin tekniikka ihan päin honkia

Meidän salila löytyy 20 kiloon asti sellasia suht pieniä kiekkoja niin 5, 10, 15 ja 20 kilosia tullu käytettyä. Toi on aika kevyt versio jos pitää tossa rintakehän päällä. Jos pitää kaksin käsin siitä kiekosta kiinni ja laittaa sen takaraivoon kiinni niin rupee tulemaan jo vähän enempi vastusta.

Joo elasto kerran koetin lisäpainolla takaraivon kohdalla ekaa kertaa, niin ei saatana päässy ylös :D

hello kaikille ja muna- ja tipurikasta pääsiäistä jokaiselle sukupuolen ja mieltymyksen mukaan! :lol2:
Mulla on nyt tikkejä seuraavat 2vkoa oikeassa lapaluussa ja oikeassa nivustaipeessa just tuossa bikinirajalla siis. Eilen yritin käydä treenaamassa mutta en pystynyt tekemään oikeastaan kuin vatsan ja selän kunnolla. Ei taida olla kenelläkään käsiä varten jotain kikkaa mielessä jossa ei tulisi tuohon lepaluuhun venytystä,ettei tikit ratkeile. Kiristää niin jumalattomasti jos pikkuisenkin venyy! Tuo nivunen kestää vähän paremmin mutta jalkoja en saa oikein levälleen (voi damn! :wall: ) eli jalkaliikkeetkin jää aika vähäisiksi. Onko siis tyydyttävä vaan lenkkeihin ja vatsiksiin seuraavat 2 vkoa? Ei helkkari sovi mun luonteelle... :whip:

Ei taida olla kenelläkään käsiä varten jotain kikkaa mielessä jossa ei tulisi tuohon lepaluuhun venytystä

Sopisiko esim. hauiskäännöt takakaltevassa penkissä, hauiskääntö alataljassa selkä taljaan päin, yhden käden ojentajapunnerrus ylätaljassa tai kick back. Tai hauiskääntö selkä seinää vasten. Jaloille sitten vaan ojennuksia ja koukistuksia esim. superina. Onnistuuke sjmv vaikkapa yhdellä jalalla tehtynä. Pohkeet varmaan voi treenata.

Kannattaa kokeilla voisiko esim. käsille tehdä normaalin treenin mutta pienemmillä painoilla, jolloin erilaiset avustavat manööverit jää pois (esim. hauista tehdessä lapaluut pysyy paikoillaan). Jos onnistuu niin kannattaa ottaa hyöty irti ja tehdä treenit nyt ennemmin tekniikkaharjoituksina kuin jättää kokonaan tekemättä. Ei se kaksi viikkoa nyt kuitenkaan niin pitkä aika ole ja kun antaa tikkauksien parantua rauhassa niin jää paljon siistimmät jäljetkin.

Vähän tekisi mieli kritisoida sitä että selän olet kuitenkin onnistunut treenaamaan ja siinä kuitenkin se venytys siellä lavoissa on aika olennaista.

Olisi tarkoituksena olla kesään mennessä "rantakunnossa" eli diettiä luvassa. Kannattaisiko cheattipäivä pitää 1x/vko vai 1x/2vko?

Turha niitä on etukäteen miettiä ellet ole joku selvännäkijä. Otat cheattipäivän sitten kun tulee fyysinen tai psyykkinen tarve sellaiselle.

Kukas oli nimeltään se legendaarinen "kehonrakentaja" josta on kuvia netissä, mutta ei se kyllä siltä näyttänyt että olisi salilla edes käynyt?

Sopisiko esim. hauiskäännöt takakaltevassa penkissä, hauiskääntö alataljassa selkä taljaan päin, yhden käden ojentajapunnerrus ylätaljassa tai kick back. Tai hauiskääntö selkä seinää vasten. Jaloille sitten vaan ojennuksia ja koukistuksia esim. superina. Onnistuuke sjmv vaikkapa yhdellä jalalla tehtynä. Pohkeet varmaan voi treenata.

Kannattaa kokeilla voisiko esim. käsille tehdä normaalin treenin mutta pienemmillä painoilla, jolloin erilaiset avustavat manööverit jää pois (esim. hauista tehdessä lapaluut pysyy paikoillaan). Jos onnistuu niin kannattaa ottaa hyöty irti ja tehdä treenit nyt ennemmin tekniikkaharjoituksina kuin jättää kokonaan tekemättä. Ei se kaksi viikkoa nyt kuitenkaan niin pitkä aika ole ja kun antaa tikkauksien parantua rauhassa niin jää paljon siistimmät jäljetkin.

Vähän tekisi mieli kritisoida sitä että selän olet kuitenkin onnistunut treenaamaan ja siinä kuitenkin se venytys siellä lavoissa on aika olennaista.

Jep,kiitti neuvoista. Täytyypä kokeilla. Selän sain tehtyä salilla siinä laitteessa johon tuohon niskan alapuolelle tulee se vastus ja sitten vaan työnnetään selkä suoraksi. Eli juuri tuo vastus tuli noiden tikkien yläpuolelle,ei siis sattunut tikkeihin. Joo parempi ootella iisisti ettei tikit vaan ratkea,salille kuitenkin veri vetää kokoajan joten en meinannut ihan löhöillessä vaan aikaa viettää! Jumppapallolla oon reisiä treenannu mut juoksu ja auki-kiinni-venyttäminen tekee kipeää vielä.
No mutta kyllä tää tästä! :hyper:

Pitää kysyä treenaamiseen liittyen, kun nyt on pääsiäinen ja salit menee kiinni.
Meillä sali avaa ovensa ja maanantain treeniin kuuluis rinta, olkapäät, ojenatajat ja epäkkäät, eli penkkiä ja muuta mukavaa. Reenaan Miken 2x6 penkkiä.
Miten mun nyt kannattais tehdä kun keskiviikkona on pelkät jalat ja perjantaina olis hauikset, selkä ja forkut?

Pitää kysyä treenaamiseen liittyen, kun nyt on pääsiäinen ja salit menee kiinni.
Meillä sali avaa ovensa ja maanantain treeniin kuuluis rinta, olkapäät, ojenatajat ja epäkkäät, eli penkkiä ja muuta mukavaa. Reenaan Miken 2x6 penkkiä.
Miten mun nyt kannattais tehdä kun keskiviikkona on pelkät jalat ja perjantaina olis hauikset, selkä ja forkut?
Ilmeisesti kai sali aukaisee ovensa tiistaina vaikka se tuosta tekstistä puuttuu?? Meet tiistaina sinne treenaamaan ja siitä sit jatkat keskiviikkona miten kirjoitit. Ei tää nyt ihan niin tarkkaa touhua ole.

Ilmeisesti kai sali aukaisee ovensa tiistaina vaikka se tuosta tekstistä puuttuu?? Meet tiistaina sinne treenaamaan ja siitä sit jatkat keskiviikkona miten kirjoitit. Ei tää nyt ihan niin tarkkaa touhua ole.

Tiistaina sali on kiinni, anteeksi en maininnut. Eli keskiiviikkona aukeaa.

Back
Ylös Bottom