Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

No nih, tuota noin siis... sellaista asiaa olen miettinyt jonkin aikaa (eli noin 5 minuuttia), että onko aerobisen kannalta (minun tapauksessani futiksen pelaamisen) mitään haittaa vaikka salilla reenaisi 3 jakoisella ohjelmalla, että saako se sitten aikaan lihaksissa jotain sellaista kehitystä mikä haittaisi tuota jalkapallon pelaamista? Vai onko se vain kiinni toistojen ja raudan määrästä?

Turha noista olankohautuksista on enempää kiistellä... mun pointti oli vaan, että oon ite huomannu henkilökohtasesti turhaksi liikkeeksi sen jopa 4-jakoisessa ohjelmassa. 2-jakoisella oon saanu vielä enempi tulosta aikaan ja siinä en kyseistä liikettä edes harkitsisi.

Jep, ja todennäkösesti suurimmalla osalla treenaajista kohautukset onkin aikalailla turhaa hilavitkuttelua, jota itekki välttelen viimiseen saakka, mutta nykyään teen noita yksjakosessa 1-2krt/viikko. Saa nähä sitten, tuottaako tulosta ja kauan noita tarvii tehdä, ja mulla siis pointtina vaan toi että joillekkin voi olla tarpeellisiakin tollaset näpertämiset, kenelle minnekkin.

Juuh, mitäs liikettä suosittelisitte hartioille, että siis ne kasvaisivat leveyttä parhaalla mahdollisimmalla nopeudella?

Ikää siis 16v ja hartioiden leveys on noin n. 47cm, tosin lihasta ei niin hirveesti ole niihin kertynyt, jos vaikka muutaman sentin sais lissää kummallekkin puolelle lihaksella... :P

Hmh, varmaan pitäisi tietää jo tässä vaiheessa treeniä... :nolo:

Miten saa hyvin swiippiä reisiin? Mulla ei tuo reiden ulkosyrjä kehity ollenkaan. Pisaralihas ahmii kaiken rasituksen ja kehityksen. Alkaa ahdistaa. Vinkkejä? Kokemuksia?

Kuinka monijakoinen ohjelma olisi hyvä jos salilla on mahdollisuus käydä 4 kertaa viikossa ja kovaa pitäisi treenata, tuloksia näkyviin:whip: ? Hyötyjä ja haittoja?

2 -jakoinen tyyliin tuolla http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53396

vai 3, tai peräti 4-jakoisella about tyyliin Joonaz: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40870

Tietenkin itselleen sopivaksi modattuna:D . Salitreeniä on tullut vuoden verran harrasteltua ja kunto on nyt hyvä, nyt tekisi mieli saada enemmän tulostakin näkymään ja lopettaa se sunnuntaisaleilu-meininki.

Ja olisiko mitään hyväksi todettua jakoa/ohjelmaa mitä voisitte suositella, on tämä treeniohjelmien teko vähän hakusessa.

Jep, ja todennäkösesti suurimmalla osalla treenaajista kohautukset onkin aikalailla turhaa hilavitkuttelua, jota itekki välttelen viimiseen saakka, mutta nykyään teen noita yksjakosessa 1-2krt/viikko. Saa nähä sitten, tuottaako tulosta ja kauan noita tarvii tehdä, ja mulla siis pointtina vaan toi että joillekkin voi olla tarpeellisiakin tollaset näpertämiset, kenelle minnekkin.

Juu, mulla kasvaa epäkkäät ku katsonkin vaan kuollutta painoa salilla. :D

Hmh, varmaan pitäisi tietää jo tässä vaiheessa treeniä... :nolo:

Miten saa hyvin swiippiä reisiin? Mulla ei tuo reiden ulkosyrjä kehity ollenkaan. Pisaralihas ahmii kaiken rasituksen ja kehityksen. Alkaa ahdistaa. Vinkkejä? Kokemuksia?

Täällä taas kysyisin, että miten saa hyvin lihasta reiden sisäosaan. Ulkosyrjä ihan älyttömässä kunnossa ja sisäosassa ei oo lihaa oikeestaan yhtään.

No nih, tuota noin siis... sellaista asiaa olen miettinyt jonkin aikaa (eli noin 5 minuuttia), että onko aerobisen kannalta (minun tapauksessani futiksen pelaamisen) mitään haittaa vaikka salilla reenaisi 3 jakoisella ohjelmalla, että saako se sitten aikaan lihaksissa jotain sellaista kehitystä mikä haittaisi tuota jalkapallon pelaamista? Vai onko se vain kiinni toistojen ja raudan määrästä?

Pelaan kanssa jalkapalloa ja minulla on reenit noin 4 kertaa viikossa, mutta tähän lisänä käyn myös salilla, enkä itse ole huomannut mitään estettä pelaamiseen (paitsi olemattoman venyttelyni takia selkä kipeyty:( mutta siihen auttoi säännöllinen venyttely:) ) Joten muista kun liikut paljon, niin muista ihmeessä venytelläkkin paljon.

Äläkä polta ittees loppuun, pidä pieniä taukoja kun siltä tuntuu:thumbs:

Noista kohautuksista ei nyt tarkoituksena ollut mitään riitaa aloittaa....:D Teen nyt kuitenkin niin, että panostan maveen entistäkin enemmän, onhan tuo yksi lempiliikkeistäni jo valmiiksi, ja jätän koko kohautukset väliin.:rock:

Miten perustelen kaverilleni joka haluaa laihtua, että salitreeni on siihen tarkoitukseen hyvä... tietenkin muun liikunnan tueksi. Hän sanoo, että ei halua niinkään lihaksia...:) Jonkinlainen käsitys asiasta mulla kyllä on, mutta haluaisin kuulla koko salitreenin funktion laihduttaessa....? Kiitos

Miten perustelen kaverilleni joka haluaa laihtua, että salitreeni on siihen tarkoitukseen hyvä... tietenkin muun liikunnan tueksi. Hän sanoo, että ei halua niinkään lihaksia...:) Jonkinlainen käsitys asiasta mulla kyllä on, mutta haluaisin kuulla koko salitreenin funktion laihduttaessa....? Kiitos

no kerrot sille esimerkiks miten isojen lihasten palautuminen vaikuttaa aineenvaihdunnan tasoon. hölkkäilyn jälkeen ei tule sen hölkkäämisajan jälkeen enää mitään huomattavia piikkejä, mutta rankka jalkatreeni aiheuttaa kaks piikkiä. toisen treenin aikana ja toisen palautumisen aikana. ja sano että jos lihaksia vahingossa kasvaa, mikään ei ole helpompaa kun päästä niistä eroon :D

ja tieten se että fiksua tehdä vähän erimallista treeniä aina. hölkkä 4krt/vko ei mun mielestä ole kauhean monipuolista.

Juu, nopeesti imeytyvää hiilaria pitäis myös saada. Nuo kaks kananmunaa ei riitä lähellekkään palautukseen. Jos sulla ei oo palautusjuomaa, niin parista banaanista saa hyvin hiilihydraatteja. Vielä pitäis sitten proteeiniakii ottaa.

Protskun takiihan se sun kaveris niit kananmunii vetää et ne on ainaski yks :D . Protskuu saa helposti kans esim. tonnikalasta, rahkasta ja raejuustosta, jos ei sitä palautusjuomaa ole. Hiilarit sit esim. siit banaanist, vaikka ne voi ottaa vaikka karkista, nopeita hiilareit neki :D

Back
Ylös Bottom