Näin söin ennen kuin tulin järkiini :)

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
[mod]
Siirsin tuolta Mitä söit tänään/eilen -ketjusta aihetta käsittelevät postit tähän threadiin. Ne tulevat aikajärjestyksessä, joten ketju voi näyttää hiukan hassulta. Cassyputin viestistä (tämän ketjun todellinen eka viesti) quottaus:

Cassyput sanoi:
Tuolla Mitä söit tänään/eilen -ketjussa onkin jo postailtu näitä. Ehkä niitä posteja voisi siirtää tänne? ....

Eli tässä siirretyt viestit :)
-Faidra
[/mod]

menee vähän offtopiciks mut ajattelinpa laittaa omia "vanhoja syömisiä", ennen ku ties ruoasta melkeenpä muuta että se oli ravintoa :)
laittakaa muut kans, huomaa ainaki et jotain on oppinu ;)

aamupala: lautasellinen cornflakeseja kaakaojauhon ja maidon kanssa, appelsiini mehua

( usein koulussa ennen ruokailua joku twix tms, sämpylä tai hedelmä)

kouluruokaa vähän lasi vettä, mahollisesti leipää

(usein vielä iltapäivällä koulussa patukkaa, hedelmää tai sämpylää, huvittavaa muuten et usien osti sen patukan ku oli halvin :D , hedelmiä koulus ei myyty, ne piti ottaa himasta )

koulusta kotiin kiskomaan lisää cornflakeseja kaakaojauholla ja maidolla

salibandytreenien jälkeen usein joku kaupan eines hamppari ja kokis, tai sitten taas niitä cornflakeseja :D

illalla vielä luultavasti joko paahtoleipää oivariinilla ja meetvurstilla tai niitä cornflakeseja :D

aika kauhialta näyttää.. mul oli joku tajuton himo noihin muroihin kaakaon kanssa, varmaa vuoden niitä vetelin vähintää 3 settiä päivässä, enää ei kyl maistu ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hihii, tosi hauska idea kilppuli! Mä söin joskus ~4-5 vuotta sitten hyvinkin usein näin:

aamupala: ruisleipä, margariinia, 1 siivu kalkkunaa, kevytjuustoa

lounas: yliopistolla mitä nyt sattui olemaan, aika usein kasvisruokaa, tosi paljon pastaa/riisiä, juomaksi maitoa

"välipala": karkkipussi (vähintään 3-4 päivänä viikossa)

iltapala: sama kuin aamulla tai Fitness, Cheerios tms. muroja maidolla

Olin tuohon aikaan ihan täysi sohvaperuna. Jatkuvasti väsytti ja kunnon yöunista huolimatta otin melkein joka päivä koulun jälkeen parin tunnin päikkärit. Illat meni telkkaria katsellessa. Kyllä tuntuu ihan uskomattomalta, kun nyt ajattelee. Joskus 2004, kun kekkasin ruveta käymään salilla vähän jossain laitteissa heilumassa (tammikuusta asti olin käynyt aerobic-tunneilla), kuulin tyyliin ekan kerran, että kannattaa syödä proteiinia. No minäpä kuuliaisena tyttönä ostin rahkaa ja söin sitä maksimissaan 1/2 purkkia päivässä :lol2:.

edit. juu, hyvin voisi omaksi threadiksikin laittaa nämä

menee vähän offtopiciks mut ajattelinpa laittaa omia "vanhoja syömisiä", ennen ku ties ruoasta melkeenpä muuta että se oli ravintoa :)
laittakaa muut kans, huomaa ainaki et jotain on oppinu ;)

Tässäpä tyypillinen päivän menu ajalta, jolloin painoin 40kg:

Aamulla pari palaa ruisleipää kitsaasti kalkkunaleikesiivulla ja rehuilla pedattuna. Hyvällä säkällä myös lasi rasvatonta maitoa.

Koulussa pienehkö annos sitä töhnää, mitä oli tarjolla. Usein kasvisruokaa, koska en syönyt punaista lihaa. Siihen päälle salaatit, joskus pala ruisleipää ja lasi rasvatonta maitoa.

Koulun jälkeen erittäin runsas ja täyttävä välipala, joka yleensä koostui yhdestä kokonaisesta omenasta.

Illalla jotain kotona väännettyä, kevennettyä perusruokaa hintsun verran lounasta isompi annos salaatteineen. Huuhdeltiin alas rasvattomalla maidolla.

Tähän väliin juoksu- tai hiihtolenkki tai muuta aerobista.

Iltapalaksi ihan törkiä proteiinitankkaus, eli omena ja pari porkkanaa.

Proteiinia tuli päivässä ehkä hurjat 50g, eikä rasvaakaan varmaan edes 40 grammaa. Olin kyllä tasan sen näköinenkin, kuin kuvitella saattaa tuolla ruokavaliolla: esteettinen luukasa nahkasäkissä :lol2:

aloitettiinko siitä ennen syömisistä uutta omaa ketjua?!

tässä olis mun ruuat vielä 2 vuotta sitten:
aamu: kahvi maidolla, A-jugurtti (mansikka) (siis JOKA aamua samat)

töissä päivän aikana: VAALEITA karjalanpiirakoita 4-7, suolaisella 70% floralla! JAMSKIS!! mulla oli sika himo noihin piirakoihin!

välipaloina: omenaa suklaapatukoiden kera. :D siis melkein joka päivä twix tai mars tai lion tms.

Karkkipussi myös melkein joka päivä.

Iltapalaksi jäätelöä, PULLAA margariinilla kaakaon kera. JAMSKIS.

Söinkö proteiinia?! no, joskus kinkkua leivän päällä, mut tosi harvoin. LIHA on aina maistunut; varsinkin pitsassa, lihapullina, paneerattuna jne. Ai niin KANAA söin usein ja NE KUORET tietty kans!
Kermaa en silti käyttänyt ruuanlaitossa. ONneksi sillä nyt siitä ei ole ollut vaikea sit luopuakaan. :)

siis voi jösses mitä syömistä! Hiilari-tankkausta jatkuvasti rasvan kanssa!! :urjo:

Sit yleensä söin ihan sika isoja annoksia koulussa ja missä ruokaa sit tarjottiin ja aina otin lisää! jamjam.

Mutta siis mä oon aina painanut yli 50kg ja yleensä kyllä yli 60kg tai 70! ja pituutta tosiaan se <160cm

Tässäpä tyypillinen päivän menu ajalta, jolloin painoin 40kg:

Aamulla pari palaa ruisleipää kitsaasti kalkkunaleikesiivulla ja rehuilla pedattuna. Hyvällä säkällä myös lasi rasvatonta maitoa.

Koulussa pienehkö annos sitä töhnää, mitä oli tarjolla. Usein kasvisruokaa, koska en syönyt punaista lihaa. Siihen päälle salaatit, joskus pala ruisleipää ja lasi rasvatonta maitoa.

Koulun jälkeen erittäin runsas ja täyttävä välipala, joka yleensä koostui yhdestä kokonaisesta omenasta.

Illalla jotain kotona väännettyä, kevennettyä perusruokaa hintsun verran lounasta isompi annos salaatteineen. Huuhdeltiin alas rasvattomalla maidolla.

Tähän väliin juoksu- tai hiihtolenkki tai muuta aerobista.

Iltapalaksi ihan törkiä proteiinitankkaus, eli omena ja pari porkkanaa.

Proteiinia tuli päivässä ehkä hurjat 50g, eikä rasvaakaan varmaan edes 40 grammaa. Olin kyllä tasan sen näköinenkin, kuin kuvitella saattaa tuolla ruokavaliolla: esteettinen luukasa nahkasäkissä :lol2:

tuokin vaihe on tuttu itelle..yäk. oikee vilunväristyksiä tulee ku ajattelee.
nyt jos joku ehdottais omenaa iltapalaks ni söisin ehdottajan pelkästä sen tunteen muistuttamisesta!

joskus yläasteellä tuli syöty näin:

aamu: ei mitään

koulussa lounas jätettiin väliin ja istuttiin tyttöjen kanssa kahvilassa: siellä porkkanaraastesalaatti ananaksella+ joskus kaalipiirakkasiivu ja useammin joku makea leivonnainen

kotona illalla joskus äidin kotiruoka (luojan kiitos että äidin ruuat maistui!!!) (jauhelihakastike, maksalaatikko, kanapata...) mutta pieni annos että ei vaan lihoais!!!

joskus vaan omena tai porkkana

helevetti miten mä oon selvinnyt hengissä???
painoa oli sitten runsaat 52 kg 170 cm rungossani

Syömisten suhteen pahin jakso ajoittuu reilun kolmen vuoden takaiseen aikaan. Vietin tällöin vuoden Milanossa mallintöitä tehden, ja ruoka ei pahemmin kuulunut päivittäiseen elämään. :jahas:
Pari vuotta sitten muutin täysin ruokailutottumuksia ja vuosi sitten jätin nuo mallihommat. Ainakin ulkomailla tuo ala on liian kieroutunut ja vääristynyt minun makuuni.

Milanon aikoina tyypillinen päivä saattoi olla seuraavanlainen:

aamulla: luonnonjogurttia hedelmäsalaatilla tai hedelmä/marja-smoothie

lounaaksi: lautasellinen katkarapu-/tonnikala-/kanasalaattia, pala patonkia, kivennäisvettä

iltapäivällä: kuppi kahvia/teetä, hedelmä

illalla: salaattiannos tai kasviksia+kala-/kanapala.

Nyt tuntuu uskomattomalta, että olen pärjännyt joskus tuolla. Nyt kuolisin nälkään iltapäivään mennessä.

Tuolla Mitä söit tänään/eilen -ketjussa onkin jo postailtu näitä. Ehkä niitä posteja voisi siirtää tänne? Ennen aiheeseen - treeniin ja oikeaoppiseen syömiseen - perehtymistä ruokavalioni koostui lähinnä hiilihydraatista, hiilihydraatista, ja hiilihydraatista.

Esimerkkipäivä:

Aamu: Yksi (1, siis todellakin 1) annospussi Elovena Hetki -puuroa (nyt pärjäisin tällä noin 30 min).

Lounas: Koulun mössöjä isohko lautasellinen, eli hiilaria ja rasvaa enimmäkseen.

Päivällinen: Pinaattilättyjä tai muuta mikrokökköä (Miten muka pärjäsin lounaasta esim. klo 17 asti syömättä? :eek: ).

Iltapala: Paahtoleipää erilaisin päällystein, usein 5-6 palaa.

Ja sitten sitä ihmetteli miksi oli niin vetämätön ja kiukkuinen olo... :rolleyes: Olen toki elänyt myös jonkinlaisen anoreksia-vaiheen, kukapa nuori nainen ei olisi? Kesällä 2004 päivittäinen kaloriannos oli siinä 600-800. Arvata saattaa että listalla oli lähinnä hiilaria ja hiilaria. Voin todellakin sanoa että koko elämä on muuttunut sen jälkeen kun on alkanut syödä hyvin ja säännöllisesti. Olen kärsivällisempi, energisempi ja iloisempi. Puhumattakaan siitä että näytän noin 438 kertaa paremmalta. Lisää esimerkkejä!

Olen sulkenut mielestäni mitä söin aikaisemmassa elämässäni, en muista mitään päivää tarkalleen, mutta saatoin syödä päivän mittaan suunnilleen näin

Aamupala: Muistan vetäneeni ainakin kahvia ja jogurttia (ja ei mtn vähärasvaisia vaan sitä sokerista tavallista) ja leipäpalan (mitä tahansa, mikä oli kaupassa halvinta, ruisleivästä olen onneksi aina tykännyt), jossa oli päällä tavallista edamia sekä meetvurstia tai lauantaimakkaraa ja kurkkua, se olikin ennen ainoa kasvis, jota nautin päivittäin. Muroja vetelin myös, mutta nekin oli niitä sokerikarkkimuroja.

Lounas: Whatever oli opinahjossa ja muistan elävästi sen, etten koskaan ottanu sitä salaattilautasellista enkä syönyt myöskään leipää ruoan kanssa.

Kahvitauko:Kahvia ja aina jotakin, keksejä, suklaapatukka, viineri tms. löytyi lautaselta usein.

Päivällinen: Tein usein jotain kauheeta jauhelihakastiketta tavallisesta rasvalihasta ja lisäksi tavallista valkoista pastaa. Usein söin myös eineksiä, maksalaatikkoa jne. Ekana yksin asumisvuonnani tein tosi usein lettuja tai pannukakkua iltaruoaksi, ja niitä en syönyt tosiaankaan sitä yhtä tai kahta vaan koko satsin.

Ja noiden lisäksi/sijaan söin tuoreita ruispaloja illalla monta ja monta palaa sillä rasva-edam-juustolla höystettynä ja jogurttia myös.

Hedelmiä en syönyt koskaan, koskaan en myöskään syönyt perunaa, porkkanaa enkä mitään kasviksia ja komerostani löytyi ainainen suklaakeksipaketti kahvitaukoja varten.

Juu, kyllä vointi on nyt paaaljon parempi! Muilla on tuntunut tähän asti ongelma aikaisemmin olleen se, ettei ole syönyt tarpeeksi, minulla se kyllä on ollut aikaisemmin päinvastoin ja vasta viime aikoina olen alkanut pihistellä syömisteni kanssa, jotten vaan päästäisi itseäni samaan tilaan kuin tuolloin 10 kg sitten, vaikka puhdasta ruokaa saisikin syödä ihan rauhassa.

Söin sitä mikä oli halvinta. Olin tietämätön ja köyhä opiskelija, ja roudasin Lidlistä halpaa paahtoleipää, makaronia, nuudeleita, sokerista mysliä, pinaattilettuja yms. hiilarischeissea. Yhden kesän elin popcorneilla ja vodka-cranberryllä, ja siitä menin tosi huonoon kuntoon. Treeni ei kulkenut yhtään, mutta luulin olevani vain laiska ja piiskasin itseäni treenaamaan kovempaa.

Kun sitten ekan (kunnollisen) työpaikan työterveystarkastuksessa tsekattiin veriarvot, niin opiskeluaikaisen paskamössörumban jälkeen niissä ei ollut hurraamista. :( Mutta opin läksyni ja korjasin tapani.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ennen söin...

AP: 1 ½dl kaurahiutaleita, 1prk raejuustoa, sokeroimatonta mehukeittoa

VP: 1prk maitorahkaa, omena, ½dl mysliä

Lounas: 150g lihaa/kanaa/kalaa, 70g täysjyväriisiä, vihanneksia

VP: 1prk maitorahkaa, funlightmehua

Illallinen: 150g lihaa/kanaa/kalaa,½bataattia, höyrytettyjä vihanneksia

IP: 6valkuaisen munakas/tonnikala prk/raejuustoa tai rahkaa, lisäksi salaattia

Kaikkeen sitä ihminen elämäänsä hukkaakin :eek:

Nyt syön sitä mitä ja milloin/mihin aikaan mielitekee ja voin paremmin kuin koskaan aikasemmin! :hyper: Kroppakin toimii paremmin kun ei stressaa turhaa syömisistä.

(yläasteella ja) Lukiossa: Ei aamupalaa, koulun ruokaa + karkkia, pullaa, kotona äidin laittamaa terveellistä ja yksinkertaista perusruokaa. Hiilareita tuli paljon.

Lukion viimeinen vuosi: Aamulla leipää/puuroa, välipalaksi hedelmiä, kotona salaattia + äidin laittamaa, illalla joku hedelmä/ruisleipä. Söin usein mutta vähän, ei rasvaa lain. Paino lakkiaisissa 63kg (178cm, nyt paino 77-78), lihat katos.

-97 yliopistolla: Aamulla leipää, päivällä salaattia, kotona salaattia, illalla.. öö.. salaattia? Salaateissa tonnaria (vedessä) ja raejuustoa (rasvatonta).. Söin varmaan muutakin, en vaan nyt muista. Juu, niitä kasvispatoja, joissa ei ole kaloreita. Riisin tai perunan kanssa.

-98 Aloin jälleen syömään lihaa. Ryyppäsin liikaa. Grillin kautta kotio. Lihoin, en kuntoillut enää millään muotoa.:D

-99 ryyppäsin liikaa. Söin terveellisemmin, en urheillut.

Joskus n. 5 v. sitten tuli jotain järkeä touhuun, alion taas juosta ja ulkonäkö koheni. Yritin olla laskematta kaloreita, etten ajautuisi taas sille salaattilinjalle. N. 1,5 vuotta nyt tarkkailtu riittävää proteiinin ym. saantia, ja olo hyvä:thumbs: Voimat kasvaa ja sitä rataa..

Nyt syön sitä mitä ja milloin/mihin aikaan mielitekee ja voin paremmin kuin koskaan aikasemmin! :hyper: Kroppakin toimii paremmin kun ei stressaa turhaa syömisistä.

Todellakin! Tein tuossa ~kuukausi sitten tietoisen päätöksen lopettaa kalorien laskeminen (että oli muuten vaikeaa aluksi, kun on liki viisitoista vuotta sitä laskemista harrastanut...), ja se oli kyllä yksi elämäni parhaista päätöksistä IKINÄ. :thumbs:

Jaa, että mitenkö olen pahimmillani syönyt? Hirveesti hiilaria, rasvaa ja proteiinia vain nimeksi. Ei ihme, että kynnet lohkeilivat ja koko ajan oli nälkä ja muutenkin aika scheisse fiilis :jahas:

Ja sitten sitä ihmetteli miksi oli niin vetämätön ja kiukkuinen olo... :rolleyes: Olen toki elänyt myös jonkinlaisen anoreksia-vaiheen, kukapa nuori nainen ei olisi? Kesällä 2004 päivittäinen kaloriannos oli siinä 600-800. Arvata saattaa että listalla oli lähinnä hiilaria ja hiilaria. Voin todellakin sanoa että koko elämä on muuttunut sen jälkeen kun on alkanut syödä hyvin ja säännöllisesti. Olen kärsivällisempi, energisempi ja iloisempi. Puhumattakaan siitä että näytän noin 438 kertaa paremmalta. Lisää esimerkkejä!

Mullakin oli nuoruudessa anoreksiavaihe. Pahimmassa vaiheessa päivittäinen ruokavalio sisälsi: vähärasvaista & sokeritonta jugurttia mukillinen + ruokalusikallinen tai pari auringonkukansiemeniä, riisikakkuja ja vähärasvaista juustoa, porkkanoita ja hyvänä (=silloin huonona :jahas: ) päivänä mysliä. Ja olo oli todellakin kiukkuinen - ei vetämätön, sillä jumpissa ja lenkeillä jaksoi ravata hullun lailla, sekä hoitaa opiskelut ahkerasti. Olo oli kyllä huono, varsinkin näin jälkeenpäin sen paremmin tajuaa.

Onneksi nuo ajat ovat olleet jo pitkään takanapäin ja olo on miljoona kertaa parempi, kun ruokavalio on kunnossa :).

Mä inhosin kaikenlaista liikuntaa kuin ruttoa. Mun aamut alkoi aina suunnilleen pannullisella kahvia ja tupakalla.
Ekan kerran saatoin syödä vasta puolen päivän jälkeen, meetwursti-juustoleivän tai jogurttia tai muroja. Karkkia ja pullaa ja keksejä meni paljon. Lämmin ruoka sitten joskus illalla oli yleensä joku eines tai hamppariateria.
Mä olin oikeasti lihava ja kärsin siitä, mutta en osannut/halunnut tehdä asialle mitään ennenkuin muutama vuosi takaperin "heräsin".
Nyt mä luopuis mistään hinnasta punttisalista ja kunnon ruuan sekä tasaisten ruokailuvälien ansoista on uuma kaventunut, ja olo NIIIIIN hemmetin paljon parempi ja virkeämpi.
Ruokapuolta mä tosin harjoittelen vieläkin, proteiinin saanti taitaa olla vieläkin liian pieni... mutta suunta on jo oikea :)

Reilu 10 vuotta sitten söin vielä niin huonosti, etten tajua miten ylipäätään oon jaksanu. Olin "laihaläski", joka eli tyyliin lihapiirakkaa jne pikaruokaa ja paljon vaaleeta leipää. Myös kalapuikkoja, valmislihapullia jne.

Vatta toimi muutaman kerran viikossa ja muutenkin elimistö toimi miten sattuu. Paljon myös alkoa ruokavaliossa tuolloin, hurrrrjina ja villeinä nuoruusvuosina ;)

En mä tiedä onko tää nykyinen kisadiettaus mitenkään "järkiini tulemista", mutta onhan tää aika erilaista mitä oli ennen :D

Aamupala: ei mitään
Lounas: työpaikan automaatista joku täytetty sämpylä/ruokalassa kotiruokaa tai joku pihvi ranskalaisilla/keskustaan Heselle tms. syömään
Kahvitauoilla: jos joku oli tuonut pullaa/keksejä/jäätelöä, se oli päivän kohokohta!
Töiden jälkeen/illalla: mitä nyt kaapista sattui löytymään, eli varmaankin leipää eri muodoissa...

Viikonloppuisin tuli syötyä tosi usein ulkona, sunnuntaisin pikaruokaa.

(tajusin muuten juuri, miten vaikeeta on muistaa tuollaisia asioita...)

Jossain vaiheessa opin ottamaan aamupalan mukaan kuvioon ja työkavereiden ihmetykseksi rupesin keittelemään mikropussipuurot aamuisin. Taisin jopa laittaa raejuustoakin sekaan ja syödä jotain välipalan tyyppistäkin iltapäivisin.

Tuo oli Kajaanissa asumisen aikaa ja reilu 2 vuotta sitten Tampereelle muuton yhteydessä ruokailuni parani huomattavasti silloinsen poikaystävän ja aktiivisemman elämäntavan ansiosta :) Ja tää nykyaika onkin sitten se toinen ääripää :D

Liikuntaa muuten minäkin inhosin yli kaiken johonkin reilu parikymppiseksi asti...sitten serkku teki mulle jonku kouluunsa liittyvän kyselyn, joka aukaisi mun silmät ja tajusin, että en liiku yhtään ja syön mitä sattuu...Siitä alkoi muutos aerobichirmusta vähitellen salihirmuun :)

Jännä muuten ajatella, että noilla ruokailuilla en kuitenkaan koskaan oo painanut enempää kuin nytkään normitilassa, jopa muutaman kilon vähemmän. Huh! Nyt jos alkais tuolla tyylillä vetämään ruokaa, niin varmasti painoennätykset puntarissa paukkuis alta aikayksikön :eek:

Mä oon aina syönyt kyllä aamupalan: yleensä se oli leipää, kinkkua ja juustoa tai sitten kaurapuuroa ja maitoa. Useimmiten leipää kuitenkin ja päälle varmaan jokunen keksi.

Lounaan söin koulussa, mutta esim. yläasteella usein skippasin sen ja kävin Valintatalosta hakemassa esim. Brejk-patukan tai Milkinis-suklaalevyn. Ysiluokalla laskin montako suklaalevyä söin syyslukukauden aikana... noissa Milkiniksissä oli sellainen tehtäväläystäke aina mukana joten keräsin niitä. Summa oli jouluna 216 :eek: Melkein joka päivä kaksi 100g levyä! Huhhuijaa..

Iltapäivällä tein usein välipalaksi joko hervottoman kasan paahtoleipiä margariinilla, juustolla ja omenahillolla tai sitten esim. mansikkarahkaa eli purkki kermaa ja purkki maitorahkaa. Niin ja usein tein myös koulun jälkeen sellaista kinuskia, mihin tuli purkki kermaa ja hulluna fariinisokeria. Sitte jähmetin sen pakkasessa ja söin pitkin iltaa koko annoksen. Uhhuh... jos joku noista ei toteutunut, niin karkkikaupan kauttahan se matka kulki. Voin rehellisesti sanoa että oon suurimman osan nuoruusajoistani syönyt karkkia joka ikinen päivä. Vanhemmat ei tähän olleet osallisia, sillä useimmiten aina jostain sitä rahaa oli kymppi tms. mukana jolla sai just sen hyvän päiväannoksen.

Illalla söin ns. oikeeta ruokaa eli usein kalapuikkoja ja makaronia. Makaroni oli mun herkkuruoka ja sitä söin monta kertaa viikossa.

Kotona meillä on aina laitettu ihan suht viisaita ruokia, esim. viikonloppuisin tosi usein kirjolohta, salaattia ja perunaa. Paljon keittoja, aina ruisleipää. Sitä vaan itse ei nuorena ollut kiinnostunut siitä, mikä tekee hyvää kropalle - tärkeintähän oli maku. Toki maku on nykyäänkin tärkeä, makuhermot vaan on muuttuneet ja siksi rakastankin terveellistä ruokaa. :) Punttisharrastus teki mussa suuren muutoksen, ja sitä kautta tietyllä tavalla varmasti pelasti terveyteni.

nuudeleita ja pinaattilettuja.. pinaattilettuja ja nuudeleita.. Jälkkäriks kasa suklaapatukoita, kun hiilarihimo oli jatkuvasti niin kova.. Aamupalan mä oon vetänyt aina ja ruoka-ajat ollut suht säännölliset, mut ne ruokien sisällöt sit vähän sieltä tännepäin :rolleyes: Nykyään on parempi ja terveempi olo :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom