Moottoripyörä?

Taitaa lähteä oma pyörä myyntiin keväällä. 98 vuoden 900cc RR ja takana noin 65 000km. Luulen, että kaveri sen pois ostaa ja pyynti on kai noin 5000€. Pyörä on hyvässä kunnossa ja myyminen on tuskaa mutta jos lähden yli vuodeksi pois suomesta niin en halua jättää sitä maatumaan ja vanhenemaan nurkkiin... Kommentteja/lohdutusta ;)

Noi kilometrit hankaloittavat myyntiä. Paljon noi koneet kestävät normaalissa käytössä?
Itse olisin muuten kiinnostunut..

teri sanoi:
Noi kilometrit hankaloittavat myyntiä. Paljon noi koneet kestävät normaalissa käytössä?

Sepä on niin yksilöllistä. Voi vain arvailla miten käytettyä pyörää on pidetty/ huollettu. Mikä on normaaliajoa? Melkein kaikki irrottelee välillä karstoja pakoputkesta ja kierroksenrajoitin huutaa hoosiannaa. Pyörä voi olla jonkun Bomber tyylisen henkilön myytävänä joka on kaatanut pyörän useampaan kertaan ilman katteita, mutta sitten kun pyörä menee myyntiin niin ajamattomat katteet kiinni ja hoblaa, pyörä on kuin uusi.

Samalla pyörällä voi käyttäjästä riippuen olla tälläiset ilmoitukset

1. Nuorelta mieheltä katutykki joka liikkuu niin perkeleesti!! Ajettu radalla, pienet kaatumisjäljet.

2. Ollut sokealla mummolla saaressa opaskoiran ajamana, myydään vähän ajettuna tarpeettomana. Pieni lommo tuli kylkeen opaskoiran iloisesta hännänheilutuksesta kun mummo vahasi pyörää.

Että eipä siitä oikein voi mistää varmistaa. Se on hyvä merkki jos pyörällä on vain yksi/kaksi (riippuen pyörän iästä) omistajaa historiassaan ja huollot on tehty ajallaan merkkiliikkeessä.

total13 sanoi:
ennemmin hyvämaineinen huoltoliike, kuin merkkihuolto.

Olet täysin oikeassa. Merkkihuollolla tarkoitin lähinnä että voit päätellä jotain pyörän omistajasta, jos huollettu merkkiliikkeessä koko pyörän historian ajan. (Minulle ainakin tulee mielikuva vastuuntuntoisesta, perheellisestä keski-ikäisestä miehestä, joka on lukenut manuaalista että huolla ajoneuvosi vain valtuutetuissa merkkiliikkeissä;) .) Luotettavuus pyörän myyjää kohtaan syntyy pienistä asioista. Enkä minä ole mikään puhumaan merkkihuolloista, koska en ole kertaakaan sellaisessa mopoa huollattanut.

omistajien määrä ei kyllä kerro mitään pyörän kunnosta. sama pätee autoissa. jos se osto niin skitsottaa niin soittaa vaikka parille edelliselle omistajalle. pyörän ja autonkin kyllä tuntee onko se kunnossa kun vain ajaa kunnon koeajon eikä mitään kilometrin lenkkiä.

se on varma ettei tästä maasta löydy ainuttakaan kyykkyä joka ei olisi hieman kenkää saanut elämänsä aikana. vähintään muutaman kerran per ajo se kahva on pohjassa.

En ole varmaan ikinä kiihdyttänyt rauhallisesti pyörälläni! Aina tuppi nurin, paitsi kylmällä koneella ja kaupunkialueella.. Tulis jo kesä!! Ennen odotettiin kevättä ja kuivaa asfalttia skeitti kainalossa.. nyt on "vähän" toisin. :)

No ne kyykyt on tehty siihen, että annetaan leipää. Jos joku kuvittelee saavansa pyörän jolla ei ole ns. ajettu ollenkaan niin joutuu valitettavasti ostamaan uuden.

Tuo huolto asia on vähän erilainen pyörissä kuin autoissa. Jos joku sanoo huoltaneensa autonsa kokonaan itse niin on enemmän punainen vaate minulle kuin on tehnyt saman moottoripyörälle. Pyörän huollot kun ovat niin yksinkertaisia (lue: helpommin vaikka omassa tallissa suoritettavia), että kuka tahansa umpiluupää IT-nörttikin ;) ne osaa tehdä, jos vaan on tilat. Ehkä pois lukien venttiilinsäädöt, stefan vaihdot mihin saatetaan tarvita erikoistyökaluja yms. Ja edelleenkään en jaksa uskoa, että pyöriä kohdellaan samallalailla kaltoin kuin "käyttöautoja" eli kyllä niitä huolletaan.

pyörän ja autonkin kyllä tuntee onko se kunnossa kun vain ajaa kunnon koeajon eikä mitään kilometrin lenkkiä.

Toiselta kantilta katsoen taas pyörän myyminen yksityiselle on saatanasta juurikin tästä koeajoilusta ja renkaanpotkijoiden määrästä johtuen.

Omat pyöräni vien kyllä jatkossa vaihtoon liikkeeseen jos vaan mitenkään mahdollista ja ostajaa ei lähipiiristä löydy. Renkaita potkimassa ramppaa julkisella ilmoituksella sellainen määrä persaukista haaveilijaa ja lippalakkiteiniä että otsasuoni halkeaa ennenkuin tosiostajasta saa ensimmäisen näköhavainnon.

Mielummin häviän kauppahinnassa kuin joudun enää kertaakaan seuraamaan jonkun vanhan staran nykivää "jalat maassa"-liikkeellelähtöä tai nurkan takaa kiekuvaa säälimätöntä rajoittimen pauketta kun koeajelija raiskaa rakasta tunteella.
:itku:

se on varma ettei tästä maasta löydy ainuttakaan kyykkyä joka ei olisi hieman kenkää saanut elämänsä aikana. vähintään muutaman kerran per ajo se kahva on pohjassa.

Tuo on totta. Se joka omistaa kyykyn ja väittää, ETTEI KOSKAAN ole kaahannu tai antanu leipää pyörälleen, on siis niin :anssi:
Ne semmoset kuskit, jotka "köröttelee", ostelee homosohvia perseenlämmittimineen :D

P.S. Elämä alkaa 200:sta :)

Edit: Ja on kaksi eri asiaa, ajaa kovaa kuin rääkätä sitä prätkää..

En usko että kiihdyttely ja kovaa ajaminen rasittavat pyörää enemmän kuin kumin poltto, keuliminen ja sellanen yleinen "rääkkääminen". Itse ajan siististi, mutta kuitenkin rumasti?! Mutta en rääkkää!

En usko että kiihdyttely ja kovaa ajaminen rasittavat pyörää enemmän kuin kumin poltto, keuliminen ja sellanen yleinen "rääkkääminen". Itse ajan siististi, mutta kuitenkin rumasti?! Mutta en rääkkää!

Onhan se selvä että kuminpoltto, keuliminen ja muu kikkailu rasittaa pyörän osia enemmän kuin mitä normaali kiihdyttäminen tai kovaa ajaminen. Toisaalta jos noita satunnaisesti tekee niin ei sillä juuri merkitystä ole.

Noista käytetyn kilometreistä vielä. Koska joku on oikeasti itse nähnyt paljon ajetun kyykyn joka on leikannut kiinni? Siis sellaisen johon on huollut tehty aina ajallaan ja koneessa on ollut öljyä eikä siinä ole ollut mitään valmistusvirhettä. Kyllähän ne kilometrit vaikuttaa tietenkin myyntihintaan, mutta parhaita kommentteja on aina nämä "se on loppuun ajettu kun mittarissa on 60 000 km".

kyykyt on tehty kestämään. ei ne "normaali" käytössä(jota joku myös ehkä rääkkämiseksi kutsuu) mihinkään hajoa ja jos hajoaa niin sitten ne viat korjataan. ei nuita mihinkään sunnuntai ajeluihin ole tehty. kyllä niissä on otettu huomioon sekin, että joku saattaa joskus jossain hivenen antaa heviä noille vehkeille :)
Noista käytetyn kilometreistä vielä. Koska joku on oikeasti itse nähnyt paljon ajetun kyykyn joka on leikannut kiinni? Siis sellaisen johon on huollut tehty aina ajallaan ja koneessa on ollut öljyä eikä siinä ole ollut mitään valmistusvirhettä. Kyllähän ne kilometrit vaikuttaa tietenkin myyntihintaan, mutta parhaita kommentteja on aina nämä "se on loppuun ajettu kun mittarissa on 60 000 km".

yhden 600cbr hondan(pc 25) tiedän jolla on ajettu ilman kummempia/normaali remppoja 120tkm :).

Myin tänään oman pärrän. Haikee mieli... Laittakaa privana tarjouksia jos jotain tarjottavaa uudeks. Etsin joko kyykkyä + 750 c tai jotain kivaa pystypyörää/faitteria. Customit kierrän kaukaa, ei tehoa ja vitunmoine metakka...

Viimeksi muokattu:
Custom-kuskitkin voisivat avata välillä suutaan...
Itellä kuussatanen Intruder menossa myyntiin ja isompi haussa ensi kesäksi. Kokemuksia/suosituksia kaivataan +tonnisista customeista. Lähinnä Jammu, Honda ja varsinkin jos löytyy isoilla Suzukeilla (Intruder,Marauder)ajaneita.
Harlikat tuppaavat olemaan turhan hintavia mutta miksei...ja ei Harlikka vastaan muu custom väittelyä...kommenttia kylläkin.

Ja ei, en ole lukenut koko ketjua...vielä

Kahvakuume nousee nousemistaan... Tuli tehtyä tänään pyöräkaupat.

Sukizukin hajabussilla pitäis ens kesä päästellä!

426780_b_80c9bb60799379fd.jpg

426780_b_4647d524f69bcef0.jpg

:love:

Myin tänään oman pärrän. Haikee mieli... Laittakaa privana tarjouksia jos jotain tarjottavaa uudeks. Etsin joko kyykkyä + 750 c tai jotain kivaa pystypyörää/faitteria. Customit kierrän kaukaa, ei tehoa ja vitunmoine metakka...

Minulla polttelisi customin vaihtaminen Hondan CBF1000:een. Viime kesänä kävin kaverin 600:sta versiota koeajamassa ja ihastuin pyörän helppoon käsiteltävyyteen ja vakauteen. Kyykkyä ei tällä iällä enää kannata hommata, se ei olisi turvallista :)

Harlikat tuppaavat olemaan turhan hintavia mutta miksei...ja ei Harlikka vastaan muu custom väittelyä...kommenttia kylläkin.

Mitäs tähän nyt vois kommentoida. Ei ole mulla kokemusta kuin HD:sta. Ajelen itse 883cc custom sporalla. Ainoastaan putket ja putsari vaihdettu avarampaan. Tää on ainakin hyvä pyörä, eikä täysin tehotonkaan. Maksaahan se ostaessa mutta näissä ei arvo myöskään juuri laske :)

Niiiiiiiiii, ja tuon saa vaivatta (poraamalla vaki sylinterit) muutettua 1200c:ksi jolloin ollaan jo lähemmäs 80 kaakkia. Custom pyörään luulis riittävän..

Siis ei nuo kilometrit vielä paina tuossa lainkaan. Tottahan se on että hinnassa näkyy. Mutta kun noista nyt muutenkin pyytää porukka vielä jotain 7k€ niin tällä hetkellä on aivan loistava peli myynnissä. Jos siis tuo kaveri sen pois ostaa niin sille saatan (johtuneesta syystä) myydä tuolla 5k€ mutta oudolle se maksaa kyllä hieman enemmän.

On tuonkin edellinen omistaja kaatanut pienessä vauhdissa kyljelleen, eikä myöntänyt sitä kaupanteon aikana. Otin selvää myöhemmin ja sain tietää totuuden. Eipä tuo olisi minua haitannutkaan sillä siihen oli sen jälkeen liikkeessä vaihdettu tankkia myöten kaikki johon oli jälkeä tullut. Muistaakseni noin 2400€ oli mennyt tuohon rahaa. Joten ei ole mitään haittaa tuosta jäänyt.

Kaiholla tuosta "joudun" luopumaan mutta koko ajan silti helpottaa se, että seuraava onkin sitten uudempi/+cc ja siitäkin kyllä oma aikanaan muodostuu.

Back
Ylös Bottom