Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

No. Kreastahan vois olla apua kuumeessa jos kykenet juomaan paljon. Koska kuumeessa kehosta katoaa nesteitä ja kreatiini taas varastoi nesteitä kehoon jos vaan juo tarpeeks :)

Mut voithan lopettaa sen ja alottaa uudestaan kun paranet. ja voi lopettaa kuin seinään ja alottaa uusiks..

No. Kreastahan vois olla apua kuumeessa jos kykenet juomaan paljon. Koska kuumeessa kehosta katoaa nesteitä ja kreatiini taas varastoi nesteitä kehoon jos vaan juo tarpeeks :)

Mut voithan lopettaa sen ja alottaa uudestaan kun paranet. ja voi lopettaa kuin seinään ja alottaa uusiks..

Kiitokset.

Kreatiini on aminohappoa. Ja aminohapothan juuri menevät lihaksen rakennusaineeksi. Mutta eipä krealla lihasta hirveämmin kasvateta :(

ei kaikki aminohapot mene lihaksiin, niistä valmistetaan vaikka mitä. Tosta kreatiinista tietenkin koitetaan saada kreatiinifosfaattivarastot täytettyä ---> lisää vääntöä treeniin. Ei se kreatiini mene lihaksen rakennukseen...

Kiitos vastauksista...yksinkertainen on kaunista, eli irvistyksellä vaan nopeasti ääntä kohti...täytyy kokeilla toi porereseptikin.

Oon myös iltasin alkanut nappaileen öljyä lisäks jos se vaikka vähän voitelis.

Roaccutan-kuurillahan ei a-vitamiinia saisi ottaa, eli ota sitten mieluiten sellaista öljyä missä sitä ei ole. Itse kyllä karsin kuurin aikana kaikki rasvaiset ruuat ja öljyt pois.

En tosiaan huomannu mitään merkittäviä iho-ongelmia kreatiinin käytön kanssa roaccutan-kuurilla.

Sivuvaikutuksista sen verran että nyt on kulunut n.5 kuukautta kun kuuri loppui ja silti joitain sivuvaikutuksia esiintyy, esim. nilkoissa on sellaiset oudot "patit", jotka ilmestyi kuurin aikana eivätkä ole kadonneet. Niitä näytinkin lääkärille ja määräsi antibiootti-voidetta niihin mutta eipä ollut oikein mitään vaikutusta. Mutta tuo ongelma mua nyt ei hirveesti vaivaa. Se mikä vaivaa taas on tuo hikoilu. Kuurin aloituksen jälkeen hikoilu lisääntyi paljon, ei ainoastaan salilla käydessä vaan myös yöllä nukkuessa hikoilin (ei siis painajaisia). Lisäksi esim. jos huoneessa on vähänki normaalia lämpöisempää nii mä hikoilen niinku sika. Toi yöhikoilu on loppunut nyt kun kuuri on loppunut jonkin aikaa sitten mutta silti hikoilen vieläkin normaalia enemmän. Oon ruvennu käymään lenkillä sen takia että aerobinen kunto nousisi niin ei sitten hikoilisi niin paljoa..toivottavasti. Enpä tiedä sitten onko tuolla mitään vaikutusta koska noi hikoilu-ongelmat alkoi vasta kun aloitin kuurin.

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Mulla roa kuuria takana 4,5kk, huomasin 3viikkoa sitten, että nivelet napsuivat treenin aikana. Ikinä ei oo nivelet napsuneet tuohon malliin, joten ajattelin kokeilla luontaistuote kaupasta saatavaa bodyflex combi nokkos,kalkki, inkivääri vihersimpukka valmisteta nivelille. Napsuminen on käytön aikana kadonnut =) Treenaan ihan normaalisti,mut jos alkaa pahasti juilia nivelissä niin vähennän painoja.

En ole huomannut muutoksia maksa arvoissani, käyn testeissä säännöllisesti, kuten kuuluukin käydä. Eikä ihokaan ole pahemmin reagoinut kreatiinin käyttöön.

Muitakin ikäviä sivuvaikutuksia löytyy, kuten huulten kuivuminen/ nenänlimakalvot, ei muuta, kuin joka 10 min. saa lisätä bepanthenia, masennuskin iski :itku:
Enään pari kuukautta roaa jäljellä:) Mutta roasta on ollut apuakin, pärstä ei oo enään niin, kuin teinillä:D

Viimeksi muokattu:
Taisi toi lihas- ja nivelkivutkin kuulua siihen kilometrin mittaiseen "saattaa aiheuttaa näitä oireita yhdelle kahdesta miljaaaaardista ihmisestä, mikäli samaan isoisän veli on kärsinyt reumasta ja naapurin koiralla on ruskea häntä." Mulle ei tullut mitään ongelmia lukuunottamatta ihon kuivumista. Ja maksa-arvot pompsahti mutta se nyt ei ollu niin vakavaa.

Heittää vaan lusikalla suuhun ja jos haluaa niin voi juoda vettä päälle tai muuta nestettä. :thumbs:

ite kerran unohin kaikki sheikkerit ym.himaa,mutta kreatiini ja palkkari oli mukana..ei muuta ku vessaan ja lusikallinen kreatiinia lärvii,ja perhana alko vaahtoo suussa,ja meinasin ''tukehtua'' siihen..sit vaa vettä perää.Jotenki tuntu että jauhetta meni nielusta nenäänkin.:)

Olen ollut kolme viikkoa nyt dieetillä ja ajattelin ensi viikolla aloittaa kreatiinikuurin:rock:. Tähän mennessä paino on mennyt tasaisesti kilon viikossa alaspäin.

Kuulisin mielelläni kokemuksia kreatiinin käytöstä dieetin aikana; onko ollut haittaa ja miten on käytetty?

Yhtenä ajatuksena oli ainakin, että mittaria kilo/vko on ainakin hiukan vaikeampi seurata kreatiinikuurin aikana..vai??

Monohydraattina kreatiini sitoo nestettä, joka johtaa väistämättä pieneen painon nousuun. Riippuu täysin otettavista määristä ja ihmisestäkin.

Viimeksi muokattu:
Kreatiini saattaa tietysti tuoda vähän piristystä treenipainoihin jotka dieetillä tuntuvat putoavan. Neste samalla käsittääkseni suojelee niveliä (?). Suosittelisin käyttämään kreatiinia dieetillä.

Olen kuullut väitteen, että mitä vähemmän nestettä, sitä paremmin rasva palaa. En tiedä onko totta, mutta kreatiini, edes pyruvaatti ei ole antanut lisäpotkua treeniin, ja ne treenipainot nousevat dieetilläkin, minulla...

Yksi syy miksi sitä kreatiinia vedetään dietillä koski muistaakseni just jotenkin nivelten suojelemiseen, "voitelemiseen".

Jos alotat kreatiinia syömään, niin kannattaa varatua painon nousuun.
Mulla saattaa paino tippua useamman kilon, kun lopetan kreatiinin syömisen ja sitämyöten se taas nostaa saman verran painoa.

Itse ajattelin, että kreatiinillä ei tartteis nöyrtyä raudan edessä ihan nii'n paljoa ja ehkä sitten lihatkin pysyis paremmin

Pitääkö kyseistä tuotetta käyttää samalla tavalla kuin pelkkää kreatiinia?
Tankkausjakso? ja saa muutakin kertoa tuosta jos haluaa esim kokemuksia?

Eiköhän tredejä mitkä liittyy mitenkään kreatiiniin ole jo ihan tarpeeksi....

Dekstroosi on rypälesokeria joka edistää kreatiinin imeytymistä. Puhdasta kreatiiniakin suositellaan otettavaksi juuri esim. dekstroosin kanssa.

Eli käytät ihan normaalin kreatiinin tapaan, ainoastaan otat huomioon sen, että osa tuosta tavarasta on juuri dekstroosia ja joudut siis käyttämään suurempia annoksia saadaksesi yhtä paljon kreatiinia, kuin esim. puhtaasta monohydraatista.

Back
Ylös Bottom