Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuinka paljon haittaa on kehitykselle jos käy salitreenin jälkeen uimassa?
Kun välipäivinäkään ei uiminen ole mahdollista jalkapallo treenien takia.
Harkat siis kolmesti viikolla ja salitreenejä kahdesti.

Oon valmiiks laskenu jo päivän kalorit ja protut ja miten syön,

kaloreit tulee
lepopäivänä:2800-2900Kcal
treenipäivänä:3300-3500Kcal

protuja tulee:
lepopäivänä:200-220g
treenipäivänä:260-280g

Eli oisko tommonen sopiva määrä? salilla käyn 3x viikossa.Ja onko vaaraa et jos syö enemmän ku +300-500Kcal yli kulutuksen ja proteiini enemmän ku 2g/painokilo ni että tulee ihraa vai mikä siin on riski?
Kertokees nyt ;):worship:

On liikaa, lepo on tärkeää. Kannattaa pitää varmaan joku 2 päivää viikossa lepoa.:(

No eikös tossa tule kaksi lepopäivää jos viikossa treenaa 5 kertaa?

No itsekin joskus tein 5-jakoisella viidesti viikossa, mutta kehitys on koko kroppa kolmesti viikossa tai 2-jakoisella 1 on ja 1 off ainakin meikäläisellä paljon parempaa, joten miksi haaskata aikaa noin monella treenillä? Einut mikä tossa 5-jakoisessa kehittyi mulla hyvin oli jalat ja ihan siitä syystä että niille tuli kaksi raskasta treeniä viikossa. Toinen siis etureisille ja toinen takareisille ja tietysti tuli suoraa ja epäsuoraa rasitusta. Yläkropan kehitys taas ollut paljon paljon parempaa harvempijakoisilla ja jalat tullut samassa tahdissa mukana.

Oon valmiiks laskenu jo päivän kalorit ja protut ja miten syön,

kaloreit tulee
lepopäivänä:2800-2900Kcal
treenipäivänä:3300-3500Kcal

protuja tulee:
lepopäivänä:200-220g
treenipäivänä:260-280g

Eli oisko tommonen sopiva määrä? salilla käyn 3x viikossa.Ja onko vaaraa et jos syö enemmän ku +300-500Kcal yli kulutuksen ja proteiini enemmän ku 2g/painokilo ni että tulee ihraa vai mikä siin on riski?
Kertokees nyt ;):worship:

Järkeviltä sun kalorit vaikuttavat. Ja jos syö enemmän kuin tuo +500 kcal, niin sitten alkaa läskin määrä suhteessa lihaksen määrään kasvamaan. Se proteiininmääärä ei tossa todellakaan ole mikään oleellinen juttu läskintulon kannalta. Proteiinia kroppa ei energiaksi pysty suoraan käyttämään, joten se on hyötysuhteeltaan huonompaa vararavinnoksi menijä mitä hiilarit. Mutta mielestäni kaikki yli tuon +500 kcal (keskimäärin) on aika turhaa läskin hankkimista, oli ne ylimenevät sitten mitä tahansa makroravinnetta (eli p, hh, r)

Vastauksia kiitos

Tuohon ei ole yhtä oikeaa vastausta.jotkut väittävät,että vaikuttaa kasvuun jotkut taas eiusko siihe.Pitää päättää ite.
Ps:suosittelen tekemään(tämä mun mielipide)

Järkeviltä sun kalorit vaikuttavat. Ja jos syö enemmän kuin tuo +500 kcal, niin sitten alkaa läskin määrä suhteessa lihaksen määrään kasvamaan. Se proteiininmääärä ei tossa todellakaan ole mikään oleellinen juttu läskintulon kannalta. Proteiinia kroppa ei energiaksi pysty suoraan käyttämään, joten se on hyötysuhteeltaan huonompaa vararavinnoksi menijä mitä hiilarit. Mutta mielestäni kaikki yli tuon +500 kcal (keskimäärin) on aika turhaa läskin hankkimista, oli ne ylimenevät sitten mitä tahansa makroravinnetta (eli p, hh, r)

no vissii se oli jtn 2500Kcal about mitä kulutan.... Ja 2 jakosella alan tekee ma ke pe uudenvuoden jälkee

Tuohon ei ole yhtä oikeaa vastausta.jotkut väittävät,että vaikuttaa kasvuun jotkut taas eiusko siihe.Pitää päättää ite.
Ps:suosittelen tekemään(tämä mun mielipide)

Ok kiitti vastauksesta.Kai mä sit teen niitä niinku ennenki mutt onko kannattavaa kokeilla maven ja kyykyn maximia vaikka parin kolmen viikon välein?

Ok kiitti vastauksesta.Kai mä sit teen niitä niinku ennenki mutt onko kannattavaa kokeilla maven ja kyykyn maximia vaikka parin kolmen viikon välein?

Pitkät sarjat kyykkyä ja mavea tuskin pituuskasvuun vaikuttaa. Kunhan tekniikat on vaan kunnossa. Niitä maksimeja/lyhyitä sarjoja en ainakaan itse tekisi, jos pituuskasvu ei olisi loppunut.

Tuolla on ainakin juttua treenauksesta & pituuskasvusta.

:david: -kysymys!

Olen ajetellut nyt koulussa ruveta vetelemään proteiinipatukoita välipalana. Kysyisin vain, että onko esim. Fastin ProFX patukka hyvä tuohon tarkoitukseen? Ravintoarvot patukassa (75g): 310 Kcal, Proteiini 24, HH 34, rasva 9. Mietin vaan, että onhan tossa varmasti tarpeeksi proteiinia. :rolleyes:

:david: -kysymys!

Olen ajetellut nyt koulussa ruveta vetelemään proteiinipatukoita välipalana. Kysyisin vain, että onko esim. Fastin ProFX patukka hyvä tuohon tarkoitukseen? Ravintoarvot patukassa (75g): 310 Kcal, Proteiini 24, HH 34, rasva 9. Mietin vaan, että onhan tossa varmasti tarpeeksi proteiinia. :rolleyes:

Onhan toi ihan hyvä idea, ainakin parempi kun ottaa jauhot mukaan ja sekotella ruokalassa maitoihin. :)

Mulla kysymys kanssa: Kannattaako esim. penkkimaksimia kokeilla joka viikko, vai onko se liian usein? Ja jos/kun hermosto tukkiutuu niin kauanko kestää että se on taas normaali ja miten se häiritsee?

:david:

Kehityksestä kysyisin sen verran et ku oon koht 2kk treenannu salilla, eka kk meni vähän miten meni mut ma ke pe kumminki säännöllisesti kävin, ja nyt tää kk tullu treenattuu samal ohjelmal enkä kuitenkaa oo pahemmin mitää kehitystän nähny... nyt tää kk oon tehny penkis 5x5 se on vissii vähä noussu mut esim hauis ja vatsa ni ei mitää näkyvää kehitystä:S en kyl oo kovin hyvin syöny eli voi johtuu siitä mut tammikuus alkaa kunnon ruokavalio... onko kellään samaa ongelmaa ja jos on ni miten on saanu haukkarit ja vatsan kehittymään? :O aika :david: -kyssäri mut menköö :D

Haittaako jos treenipäivänä käy uimassa? Ja kuinka paljon kannattaa uida? kiitos vastauksista

Hyvää alkulämmittelyähän tuo on. Pistää monen lihaksen liikkumaan. Joku sata pari sataa metriä voisi olla ihan hyvä?(riippuu vähän miten hyvä kunto)

"Minkeo" sanoi:
Quote:
Originally Posted by Rumour
Haittaako jos treenipäivänä käy uimassa? Ja kuinka paljon kannattaa uida? kiitos vastauksista

Hyvää alkulämmittelyähän tuo on. Pistää monen lihaksen liikkumaan. Joku sata pari sataa metriä voisi olla ihan hyvä?(riippuu vähän miten hyvä kunto)
Niin lähinnä tarkoitin sitä uimista salin jälkeen, palautumisen apuna ja venyttelynä. Jossei hirveää lenkkiä aio uida, ettei ihan piippuun vedä?

Onko kellään kokemusta ku aattelin ostaa American mass blast 4kg pöntön vadelman makusena, ja American creatine pönikän 300g ens vuoden alussa ni onko toimivia tuotteita? Ja meneekö palkkari iha tommosenaan vai pitääkö heittää jtn sekaa?

Back
Ylös Bottom