zercher-kyykky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Metri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos kellään pakkislaisista tietoa, minkälainen liike tuo Zercher-kyykky on? Voimailijat, voimanostajat, onks tiatoo? (Saavat toki muutkin vastata.) Monet kehuvat sitä hyväksi apuliikkeeksi kyykkyyn ja maveen, missään en vain ole nähnyt suoritustapaa. Searchiä käytin, ei täällä ole selitystä. Tietsikan hakua (työpaikan tietsikka, ei Googlea) käytin, ei tulosta.

Selitys käy. Jos olisi osoitetta, vielä parempi.

nimim. kummastelija :confused: :confused: :confused:

Kiitos, kaverit! Oikeastaan olen kesäisin tehnytkin tuota liikettä tietämättä sen nimeä. Meinaan, että kiven kanssa. Asun pitkät pätkät kesämökillä enkä millään viitsi ajaa sieltä joka toinenkaan päivä taajamaan pelkästään treenaamaan, joten käytän saatavilla olevia keinoja. Tiedän pari paikkaa, joista löytyy vaihtelevan kokoisia kivenmurikoita. Niitä sitten nostan maasta, otan syliin ja kyykkään, punnerran ylös jne. Tuo kivikyykky on näköjään ihan sama kuin zercher.

Your imagination sets the limits.;)

Hyvä liike, jossa on nostamisen meininki. Testosteronen kuvista poiketen, itse tykkään puristaa kädet nyrkkiin enkä ottaa toisesta kädestä kiinni, koska tämä vääntää kynärvarren pirulliseen kulmaan ja tuska lisääntyy. Liikkeen väitetään auttavan keskivartalon hallintaan, mutta eniten se mielestäni vaikuttaa fiilikseen. Jos ette muuta keksi, niin kokeilkaa Z-maastanostoa eli sama ote ja tnko maasta ylös. Ei taida tavallinen erkki taipua tai jos taipuukin, niin ei ojennu:)

Pus,

S

tossa on myös toi yhden käden maastaveto. mitä ootte mieltä, kannattaako tehdä heti seuraavana liikkeenä normaalin vedon jälkeen?

Originally posted by beginner
tossa on myös toi yhden käden maastaveto. mitä ootte mieltä, kannattaako tehdä heti seuraavana liikkeenä normaalin vedon jälkeen?

Se on kylkiliike ja toimii hyvin kyykyn apuliikkeenä. Jos treenaat voimanostoa, niin tee se kyykkypäivänä kyykyn jälkeen.

Toi haukkari tangolla ja YHDELLÄ KÄDELLÄ ei voi olla kovin hyvä idea....

Tässä treadissa on jo vastattu alkuperäiseen kysymykseen, muuta aion silti sanoa jotain. :)

Itse olen tehnyt ihan vähän aikaa zercheriä, ja täytyy sanoa että on hyvä liike. Olen tehnyt sen erittäin syvänä kyykkynä, ja lähinnä voimaliikkeenä... pystyn käyttämään huomattavasti enemmän romua zercherissä kuin etukyykyssä, ja tuntuu että paketti pysyy hyvin kasassa.

Olen pitänyt tankoa pehmusteella ja kyynärvarret edessä hieman ristissä. Asento on todella pystyssä, ja liike on antanut todellakin jotain uutta... reisiin. Sääli vaan että mulla on jo nyt suhteessa melkein liian vahvat reidet verrattuna lantioon takakyykyssä, mutta what the hell.

Onko kukaan voimamiehistä/ bodaajista palstalla vetänyt tai vetää aktiivisesti? Vai onko liike antiikkia? tai paskaa? vai liian rankka?

Kääntöpuoli: Käsissä tuntuu.. pehmuste on kerrankin aiheellinen. :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mä teen ton niin että raskaissa sarjoissa lasken joka toiston rackin puolille ja aina tavallaan uusi veto ja max. kutosia..:kippis1:

Originally posted by Ämmbee
Asento on todella pystyssä, ja liike on antanut todellakin jotain uutta... reisiin. Sääli vaan että mulla on jo nyt suhteessa melkein liian vahvat reidet verrattuna lantioon takakyykyssä, mutta what the hell.

Eli etureisiin? Tuota voisi rueta tekemään, kun tuntuu, että millään ei saa reeniä etureiskoihin tuntumaan.

Kyllä, kyllä. Kun teen niin näyttää westsidelta , mutta olen vetänyt vielä syvemmältä. Kiitti Jepuli artikkelista..

Liike tuntuu hyvältä, pitkät sarjat (johtuen että kädet joutuvat staattisesti pitämään tankoa) ovat taas hieman tuskan puolella.

Mulla tossa liikkeessä yläasento on melko pysty, mutta ala-asennossa ylävartalo etunojassa sillä lasken tangon polvien etupuolelle. Käytän myös leveää jalkojen asentoa.

Em. tavalla saan liikkeen kohdistumaan keskivartaloon, takareisiin ja takapuoleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom