Yrmeät kassaneidit

Lastaan ruokaa hihnalle. Rahkapurkin toisensa perään, sylillisen tonnikalaa, 2x15-pack kananmunia... Kassaneidin silmissä on kysyvä katse: "Aikooks tuo oikeasti syödä kaiken ton rahkan?".

Minä: Päivää!
Kassaneiti: Yhy...

Vihdoin kaikki viivakoodit on luettu.

Kassaneiti: 42,80
Minä: Ole hyvä!
Kassaneiti: Hmmm...

Vastaavanlaista asiakasystävällisyyttä kohtaa muissakin seudun lähikaupoissa. On vaikea uskoa, että palvelualalla työskentelevillä ei ole tuon vertaa käytöstapoja. Luulisi että tervehtiminen, kiitos - ole hyvä jne. irtoaisi jo aivan peruskoulupohjalta. Tulee vaan jotenkin sellainen "Anteeksi että vaivaan teitä käymällä täällä kaupassa" -olo. Kai tuo kassan ammatti vain on sellainen että siinä kasvaa herkästi kyrpä otsaan.

Nyt en kuitenkaan yleistä tätä koskemaan kaikkia ko. alalla työskenteleviä. Mikään ei piristä päivää samoin kuin kauniilta naiselta saatu hymy sekä muutama ystävällinen sana, vaikka samalla joutuisikin kaivamaan kukkaroaan. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuopion alkossa työskentelee viikonloppuisin eräs mummo, jonka 'parasta ennen' -päiväys ( :wanha: ) on ollut jo useampi vuosikymmen takaperin. Kaksi kaveriani ovat ostaneet lähes perinteisesti joka ikinen viikonloppu kyseisestä alkosta ne samat juomat: kirkkaat ja helmeilevät pullot kossua ja leijonaa. Ja satavarmasti tämä rouvashenkilö myös muistaa murahtaen kysyä papereita. Harvalla ihmisellä on valokuvamuistia, mutta tämä on jo koomisissa mitoissa. :lol2:

Olen itsekin hieman vittuuntunut "asiakaspalvelijoihin", jotka ei todellakaan kuuluisi minkäänlaisiin töihin joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Eilen viimeksi meniin erääseen autovaraosaliikkeeseen asioimaan. Liikkeessä ei ollut muita asiakkaita, menin suoraan tiskille. Myyjä näki kun tulin siihen, eikä sanonut mitään, naputteli jotain tietokoneella. No, odottelin siinä kaikessa rauhassa että se saisi hommansa valmiiksi ja tulisi sitten myymään. Seisoin siinä n. 2 minuuttia, ajettelin että kohta kysyn että kerkiääkö se myymään, mutta sitten ajattelin että enpä viitsi häiritä. Hetken seisoin vielä siinä eikä se eväänsä heilauttanut, vaikka oli tietoinen että odottelen sitä siihen myymään. Ajattelin että antaa vittu olla sitten, jos on niin vaikeaa ja lähdin mitään sanomatta ovesta pihalle ja viereisessä liikkeessä asiointi onnistui mutkitta. Mistä ihmeestä näitä tyyppejä oikein sikiää? :curs:

Voi hitsi! Minä kun sain eilen marketin kassalla esimerkillistä palvelua hymyn kera. Ja jos en väärin ymmärtänyt, taisi siinä kassaneidin katseessa olla vähän flirttiäkin mukana. ;)

Mulla on kans hyvää kokemusta kassoista, yleensä ovat ihan asiallisia.

Paras kokemus on silti Helsingistä Mannerheimintien Free Recordshopin puoleisessa Macissa:
"aiotko sä oikeesti syödä tän kaiken itse?", pilke silmäkulmassa kysyttynä.
Ja minähän söin.

/me <3 El Maco

Omskakas sanoi:
Voi hitsi! Minä kun sain eilen marketin kassalla esimerkillistä palvelua hymyn kera. Ja jos en väärin ymmärtänyt, taisi siinä kassaneidin katseessa olla vähän flirttiäkin mukana. ;)

Kuole... :itku:

Ei mutta to the point itse asioin mielelläni eräällä huoltoasemalla minkä myyjällä ei paljon ilmeet muutu ja kaikki puhe on pelkkää murinaa. Ei se haittaa minua yhtään jos ko. myyjä kävelisi vaikka seiväs perseessä kunhan se ei haittaa ostotapahtumaa mitenkään.

Eri asia tietysti jos myyjä ei noteeraa millään lailla ja asiointi venyy myyjän takia.

Indesol Hämeenkadulla Turussa :curs: :curs: :curs: . En jaksa kirjoittaa enempää, mutta uskon kaikkien siellä käyneiden tietävän mistä puhun.

lej sanoi:
Indesol Hämeenkadulla Turussa :curs: :curs: :curs: . En jaksa kirjoittaa enempää, mutta uskon kaikkien siellä käyneiden tietävän mistä puhun.

Paskempaa palvelua saa tosiaan hakemalla hakea.

Pitääks mun nyt sit lähteä Turkuun kokemaan toi ihan omakohtaisesti, vai voisitteko ilokseni kertoa hieman tarkemmin..? :)

mä oon niin monta kertaa kirjoittanut samat asiat, että en jaksa enää..

edit. katotaanpa jos löytyis joku kirjoitus niin pastean sen tänne

kas tässä yksi ote. Lisää tarinaa löytyy useilta tutuilta ja tuntemattomilta.

Indesol. Tuo on kyllä palvelun puolesta niin paska paikka, että enää en sieltä osta vaikka halvimmalla saa.

Muutama vuosi sitten tapahtunutta:

kauppa on tyhjä. Astelen sisälle ja menen tiskin ääreen odottamaan palvelua. Myyjä touhuaa siinä jotain omiaan. Myyjä varmasti huomaa mun notkuvan siinä tiskillä. Mitään ei tapahdu..

kospi: Anteeksi, onko teilllä niitä duronin prossuja vielä??

myyjä on vaan hiljaa..:

kospi: siis onko?

myyjä: en mä tiedä

kospi: verkon kautta ainakin näytti, että olisi yksi

myyjä: saattaa niitä varastossa olla yksi

kospi: voisitko sä tarkistaa?

myyjä: no kai mä voin

kospi: kiitos!

tämän jälkeen myyjä toi prossun mulle ja pääsin jatkamaan matkaa. Siis jumalauta jos kaupassa pitää anoa, että voisitko myydä tuoteen mulle niin sitten on asiakaspalvelussa jonkin verran kohentamisen varaa. Varmasti viimeinen keikka ko.puljuun. "

Suomalaiselle mentaliteetille ei asiakaspalvelutyö sovi, sen on valitettavasti moni huomannut monen monta kertaa.

Liekö tämän asian syy ja seuraus se että ulkomaalaisten pitseriat ja kepappilat menestyy hyvin ja niitä on joka notkossa.

Ostin ruutinilla pari munariisipasteijaa. Pussissa ei lukenut mitä pitää sisällään, hintaa tai muutakaan. Kassalla pieni sähellysmeininki aina päällä.

Minä: Moi.
Kassa: Moikkamoi!
Minä: Pari pasteijaa.
Kassa: Pastaa??
Minä: Pasteijaa.
Kassa: Okei.
Minä: Joo heheh.
Kassa: Onks nää mitä...?
Minä: Munariisi.
Kassa: Eli pari pasteijaa. *Ettii näppäimiä* Muna? Siis riisi? Äh, siis munariisi?
Minä: Ai mitä?
Kassa: Siis onks nää munapasteijaa?
Minä: Joo munariisi.
Kassa: Monta niitä oli?
Minä: Pari pasteijaa.
Kassa: Ok... eli yxyhexkyt!
Minä: *Ojennan viis juuroo* Jeps.
Kassa: Ja yxnelkyt takas.
Minä: Siis...
Kassa: Eiku nyt meni joku pieleen. Ootas vähän. :nolo:
Minä: ???
Kassa: Joo sori mä löin väärin. Ootas mä käyn kysyy...
Minä: Ok.
*Aikaa kuluu*
Kassa: Hei täs meni nyt joku sekasin, ota toi viereinen kassa. :nolo: *Antaa viis juuroo takasin*
Minä: Joo heheh, eipä se mitään. :david:

No toisella kassalla sujukin vähän paremmin riisimunien käsittely.

lej sanoi:

Ei vittu tuota paikkaa. No en oo siellä käyny, mutta on sieltä vehkeitä tullu tilattua(tai ainakin yritettyä). Joku vuosi sitten oltiin ostamassa konetta ja päätin sitten tilata tästä indesolista netin kautta. Tilattiin, odoteltiin ja siinä oli sitten vähän kaikenlaista häikkää. Peruttiin sitten se tilaus ja ostettiin kone toisesta paikasta. Tästä sitten semmosen parin kuukauden kuluttua tuli mailia, "Koneenne on koottu, voitte tulla hakemaan". :lol2: Ei helevetti ja vielä hakemaan pitäs tulla, ei tässä asuta ihan sadan eikä viidenkään sadan kilometrin päässä. :lol2:

No joo, meni vähän off-topic, mutta kyllä jos kassa on hyvännäköinen ja osaa vielä hymyillä, niin asiakkaat ovat paljon tyytyväisempiä. Ja ainakin minä menen sinne kauppaan uudestaan. :kuola:

kummajainen sanoi:
Tästä sitten semmosen parin kuukauden kuluttua tuli mailia, "Koneenne on koottu, voitte tulla hakemaan".

Sitä katsos voidaan myydä huomattavasti muita edullisemmin kun odotellaan pari kuukautta että komponenttien hinta tippuu ja myydään sen jälkeen sillä pari kuukautta vanhalla hinnalla... :kippis1:

Kai munkin sitten täytyy kertoa Indesolista. En tunne yhtään kenen mielestä siinä liikkessä olisi mitään hyvää alhaisten hintojen lsiäksi. Usein siellä on 3 työntekijää tai ehkä enemmänkin, mutta korkeintaan yksi "palvelee" asiakkaita ja muut ei näytä tekevän mitään. Ja jono on pitkä kuin nälkävuosi.

Kerran oli juuri vastaava tilanne ja vuorossa oli joku vanhempi mies joka oli hakemassa konettaan huollosta. Myyjä laahustaa takahuoneen ovelle ja kysyy koneen tilannetta, palaa tiskille ja sanoo, ettei sille ole ehditty tehdä vielä mitään. Sitten se äijä suuttu ja sanoi niin kovaa, että varmaan kaikki kuulivat, että kone luvattiin huoltaa parissa päivässä ja nyt on mennyt jo 2 viikkoa. Se ukko sano, että antakaa se kone tänne niin vien sen johonkin missä sille jopa tehdään jotain. Henkilökuntaa ei kiinnostanut tippaakaan, että muut asiakkaat saivat niin huonon kuvan liikkeestä.

Itse olen ostanut sieltä modeemin joka oli rikki, sain takuusta uuden joka oli sekin rikki. En viitsinyt enää hakea kolmatta, koska jo toisen hakeminen vitutti niin paljon myyjien asenteen vuoksi. Enkä usko, että toimimattomuus johtui minusta, koska sain kyllä muualta hankintun modeemin toimimaan helposti.

Ja jos siellä "palvelua" saa niin se yleensä juuri sellaista, että kysymyksiin ei vastata tai edes oteta selvää löytyykö tuotetta. Ja sen lisäksi myyjä yleensä haisee todella vahvasti hieltä ja on erittäin epäsiistin näköinen. Olenkin siirtynyt asioimaan vastapäiseen liikkeeseen joka onkin kuin toiselta planeetalta.

lej sanoi:

:curs: :curs: :curs:
enpä ole enään menossa kyseiseen paikkaan

Pakko kirjoittaa myös sen asiakaspalvelijan näkökulmasta, nimittäin ei ne asiakkaatkaan aina niin mukavia ole. Itse pyrin aina olemaan kohtelias ja ystävällinen kaikille asiakkaille, mutta joskus kasvaa metrinen kyrpä ottaan kun ihmiset ei vaivaudu edes päivää sanomaan. Varsinkin vanhemmilla miehillä näkyy näitä ongelmia olevan, kai ne kattoo ettei tuommosta nuorta häiskää tarvihe noteerata mitenkään. :itku:
Tuo kyllä ihmetyttää, että mitenkä tuo indesol pystyy toimimaan, jos meininki on tuommosta. Itte en ainakaan moiseen jalallani astuis.

Indesol on kyllä uskomaton paikka. Mitenhän tuo pulju voi enää edes olla pystyssä.

dmv sanoi:
Pakko kirjoittaa myös sen asiakaspalvelijan näkökulmasta, nimittäin ei ne asiakkaatkaan aina niin mukavia ole. Itse pyrin aina olemaan kohtelias ja ystävällinen kaikille asiakkaille, mutta joskus kasvaa metrinen kyrpä ottaan kun ihmiset ei vaivaudu edes päivää sanomaan. Varsinkin vanhemmilla miehillä näkyy näitä ongelmia olevan, kai ne kattoo ettei tuommosta nuorta häiskää tarvihe noteerata mitenkään. :itku:
Tuo kyllä ihmetyttää, että mitenkä tuo indesol pystyy toimimaan, jos meininki on tuommosta. Itte en ainakaan moiseen jalallani astuis.

Vastaava ilmiö on havaittavissa bussi-kuskeilla. Välillä menen bussin kanssa kouluun/duuniin ja saa oikeen hakemalla hakea "huomenta/terve" tms. -kommenttia kuskeilta. Kyseinen tapaus iski aika pahasti silmille varsinkin ulkomaalla oleskelun jälkeen. Siellä kun olin jo tottunut, että bussissa kaikki juttelee kaikkien kanssa. :thumbs:

dmv sanoi:

Samaa olen itse miettinyt. Mm. muropaketissa paikkaa on haukuttu niin helvetisti. Luulisi, että tietokonefoorumin käyttäjien mielipide vaikuttaa, sen verran pontentiaalisia asikkaita menettävät. Kilpailukykyiset hinnat niillä on, muuta plussaa pulju ei multa saa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom