Yrittääkö huolto kusettaa mua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vein auton tänään tällaiseen perushuoltoon jossa käyvät auton läpi, vaihtavat öljyt, suodattimet yms. perusjutut. Nyt soittivat sieltä ja olivat löytäneet melkein 2500 euron edestä remontoitavaa. Mä kun en tajua näistä hinnoista mitään, niin pakko nyt kysyä täältä et onko nää huollon antamat hinnat ihan sitä mitä pitäis:

- Pakoputkesta oli puolet tippunu johonkin matkan varrelle. Uuden laittaminen maksais 500 euroa.
- Takahelat tms. oli jotenkin rikki. Mä en edes tajua mitä on takahelat mut niiden korjaus maksais 550 euroa.
- Takajarrut oli kuulemma melkein puhkikuluneet ja niiden laittaminen maksais 650 euroa. Puhu jotain et vaihtaisivat myös vaijerit yms.

Auto on Opel Vectra vm. -96. Mulla on sellanen olo et nuo yllämainitut remontit ei yksinkertaisesti voi maksaa noin paljon. Auttakaa tyhmää!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Maskotti sanoi:
Vein auton tänään tällaiseen perushuoltoon jossa käyvät auton läpi, vaihtavat öljyt, suodattimet yms. perusjutut. Nyt soittivat sieltä ja olivat löytäneet melkein 2500 euron edestä remontoitavaa. Mä kun en tajua näistä hinnoista mitään, niin pakko nyt kysyä täältä et onko nää huollon antamat hinnat ihan sitä mitä pitäis:

- Pakoputkesta oli puolet tippunu johonkin matkan varrelle. Uuden laittaminen maksais 500 euroa.
- Takahelat tms. oli jotenkin rikki. Mä en edes tajua mitä on takahelat mut niiden korjaus maksais 550 euroa.
- Takajarrut oli kuulemma melkein puhkikuluneet ja niiden laittaminen maksais 650 euroa. Puhu jotain et vaihtaisivat myös vaijerit yms.

Auto on Opel Vectra vm. -96. Mulla on sellanen olo et nuo yllämainitut remontit ei yksinkertaisesti voi maksaa noin paljon. Auttakaa tyhmää!

jos noi hinnat olis markkoina eikä euroina niin olis lähempänä oikeaa. kannattaa
varmaan vaihtaa korjaamoa.

Maskotti sanoi:

Kysäiseppäs hintoja http://www.opelclubfinland.fi/forum/ -keskustelupalstalta. Sieltä saat luultavasti erittäin tarkat hinnat noille yllä mainituille korjauksille. Yleensä ottaen voisi kyllä heti todeta, että 2500€ on aivan liikaa noista hommista...

Zone-sarja -42%
A) Ihme jos huoplto ei yritä kusettaa aina jotain
B) Etkö ole huomannut aiemmin, että sulla puuttuu puolet pakoputkesta? :)
C) On muuten katteet kohillaan tossa firmassa. Maksasin maksimissaan ton 650 yhteensä kaikista töistä.

Pakoputkesta puolet tippunu? Siis oliko se putki rikki jo kun veit autoa sinne vai? Minäkään en ymmärrä mitkä on takahelat, näköjään jotain kallista kuitenkin. Takajarruihin 650 on älyttömän paljon. Hurjat hinnat, en itse antais lupaa tehdä vaan auto pois sieltä.

Onkohan korjaamolla tuntiveloitus suunnilleen 50e/tunti,
siihen osat päälle, osien hinnat löytyy esim. www.motonet.fi
Kalliilta tuntuu tuo 2500e, älä tartu tuohon tarjoukseen,
vaan pyydä vikalista ja kysy muualtakin tarjouksia.
Minä teen autooni kaiken itse, ei ole tarvinnut arvioida tuollaisia tarjouksia...

-Haet jarrukengät/palat ja pakoputken motonetistä tms liikkeestä, ja säästät jo siinä helvetisti. Noiden kiinnitys pitäisi hoitua ainakin yksin tai ystäväavulla (katsot, ettei suu kuiva).

Edit. Olisit sittenkin myynyt Opeletin ja pitänyt micran ;)

Pistäs hei linkki tänne sit kun oot kysyny sitä sieltä opelforumilta, kiinnostaa muuten vaan..

Itselläni meni suunnilleen näin:

Huollon arvio:

Pakoputki (keskiosa) 108€ + työ 1h
Jarrupalat 42€x2 + työ 2h (levyjarrut edessä & takana)

Arivo kokonaishinnasta oli, 350€-500€

Hain sitten putken varaosaliikkeestä hintaan, 65€ ja paikalleenlaitto 30€.
Jarrupalat varaosaliikkeestä yhteensä 40€ ja niiden vaihto 40€ (eteen ja taakse).

Eli hintaa koko operaatiolle tuli 175€.

Korjaamoilta kannattaa kysellä hintoja. Aluksi pakoputken vaihdon piti viedä vähintään tunnin. Kun sitten totesin, että vaihdan sen itse nopeammin, mutta en viitsisi alkaa operaatioon, niin aika tippui puoleen.

Noista heloista en tiedä, mutta putken ja palat vaihtaa lähes minkä tahansa huoltamon huolto.

mho sanoi:
Pakoputkesta puolet tippunu? Siis oliko se putki rikki jo kun veit autoa sinne vai? Minäkään en ymmärrä mitkä on takahelat, näköjään jotain kallista kuitenkin. Takajarruihin 650 on älyttömän paljon. Hurjat hinnat, en itse antais lupaa tehdä vaan auto pois sieltä.

Nojoo siis kyllähän auton äänestä kuuli et pakoputkessa on jotakin vikaa kun se piti sellaista 'pörinää'. Emäntä ei edes sitä ollut huomannu. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ToughGrip sanoi:
-Haet jarrukengät/palat ja pakoputken motonetistä tms liikkeestä, ja säästät jo siinä helvetisti. Noiden kiinnitys pitäisi hoitua ainakin yksin tai ystäväavulla (katsot, ettei suu kuiva).

Edit. Olisit sittenkin myynyt Opeletin ja pitänyt micran ;)

Sanos muuta! Ei tuosta Ooppelista oo ollu mitään muuta ku riesaa. :rolleyes:

Kun tuo huoltamon mies soitti, niin ihmettelin kyllä siinä ääneen kovia hintoja. Sovittiin sitten että kirjaavat vain nuo viat ja hinta-arviot ylös ja tekevät ne työt mitä alunperin sinne teettämään menin. Vaikuttaa kyllä siltä että loput huollot kannattaa suorittaa muualla mikäli tuota autoa jaksaa enää viikonlopun yli edes katella...

Maskotti sanoi:
..Auto on Opel Vectra vm. -96. Mulla on sellanen olo et nuo yllämainitut remontit ei yksinkertaisesti voi maksaa noin paljon...

Sulla on kuiteski mun vanha auto... :hyper:

Jos asut pk-seudulla, niin suutarilassa etolan lähellä on suht huokea opel-korjaamo, auto-oplia tjsp. Ja mitä aikoinaan vectraani huollatin, niin n. puolet masterfitin hinnoista oli tuolla !

Hyvä esimerkki oli takajarrulevyjen/-palojen vaihto:

-Masterfit 2500 FIM

-Auto-Oplia 1500 FIM

-Osat Hessumobiilista/motonetistä ja neljän tunnin tuherrus 670 FIM

ei vittu pistäppä huollon nimi näkyviin niin tietää vastaisuudessa porukka hieman miettiä mihin vie autoaan. pakoputken vaihto 500€! hohohho
PAKOPUTKET OPEL VECTRA-B 96--02
B-malli 96-- : (myös Farmari)
Väliosa bensat 1,6--2,6. . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4579 69.00 ???
Takapönttö 1,6-2,2 "soikea tarvikemalli". . . . . . . . . 14-4576 69.50 ???
Takapönttö 1,6-2,2 "Opel-kaltainen". . . . . . . . . . . . 14-4545 85.50 ???
Takapönttö 2,5-V6/2,6-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4575 124.00 ???
Väliosa DTi/Di-2,0/2,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4460 74.68 ???
Takapönttö DTi/Di-2,0/2,2. . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4459 99.90 ???

tossa näkyy pakoputken osien hintoja. et sen mukaan jos puolet putkesta maksaa 500 ni huh huh. jarru kamat kanssa nyt ei todellakaan ole kalliita.

JARRUPALASARJA OPEL VECTRA-B 96--02
Sisältää kahden pyörän jarrupalat
B 1,6/1,8/Dies 95--98 Eteen (--valm nro W1999999). . . . . 22-1154 18.85 ???
B 1,6/1,8/Dies 95--98 Eteen aito Ferodo-valmiste. . . . . . 22-1631 24.89 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 Eteen (valm nro X1000001--). . . . . 22-1582 31.62 ???
B 2,0--2,6 Eteen (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . . . 22-1582 31.62 ???
Vectra-B Taakse (2,0Di myös takarummuilla!). . . . . . . . 22-1153 12.61 ???

Varoitinjohto eteen 1,6/1,8/D --98. . . . . . . . . . . . . 23-1526 7.90 ???
Varoitinjohto eteen 2,0/2,5 ja 99-- kaikki. . . . . . . . . 23-1527 7.50 ???

ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE OPEL VECTRA-B 96--02
Sisältää kahden pyörän tarpeet
B eteen kun 22-1154 pala (ei 1,6/1,8/Diesel 99-- ). . . . . 23-1100 5.72 ???
B taakse jos levyt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1266 9.08 ???

JARRULEVYT OPEL VECTRA-B 96--02
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
B 1,6/1,8/Dies 96--98 Eteen JÄÄHD (Ø256mm/4pulttivanne). . 22-5165 28.50 ???
B 1,6/1,8/Dies 96--98 Eteen JÄÄHD aito ATE-PowerDisc. . . . 22-5781 79.50 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 Eteen JÄÄHD (Ø288mm/5pulttivanne). . 22-5541 41.00 ???
B 1,6/1,8/Dies 96--98 TAAKSE (Ø270mm/4pulttivanne). . . . . 22-5542 29.63 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 TAAKSE (Ø286mm/5pulttivanne). . . . . 22-5543 33.50 ???
B 2,0-2,6 Eteen JÄÄHD (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . 22-5541 41.00 ???
B 2,0-2,6 TAAKSE (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . . . 22-5543 33.50 ???
B Levyn kiinnityspultti (kuusiokolo). . . . . . . . . . . . 40-2070 0.80 ???

PRIEST sanoi:
ei vittu pistäppä huollon nimi näkyviin niin tietää vastaisuudessa porukka hieman miettiä mihin vie autoaan. pakoputken vaihto 500€! hohohho

Laitetaan nimi näkyviin sitten kun olen hakenut auton pois ja varmistanut siitä tarjouksesta et noi hinnat ihan varmasti oli euroissa (mistä nyt lähes varma olen kun euroista sentään puhuttiin).

No nyt on auto haettu huollosta ja tuli ihan vitun kalliiks. Jouduin maksamaan 594 euroa vuosihuollosta + vilkkukatkaisimen vaihto + muovikorjaus venttiilikoppa (mikä lienee) + renkaiden vaihto. Vuosihuollon yhteydessä vaihdettiin melko paljon kuluvia osia, mutta kyllä tuo hinta mun mielestä on silti aika yläkanttiin. Esim. pelkkä öljy on muka maksanut yli 57€ + 22% alv. Ihan hyvää työtä varmasti tekevät, mutta ei noilla hinnoilla kyllä meikäläistä houkutella uudestaan tuonne.

Hinta-arviota noista esiin tulleista vioista ei sitten lopulta ollutkaan esillä missään. Ihan paras oli kyllä kun huoltomies soittaa mulle ja sanoo et tuo pakoputken tynkä on turvallisuusriski kun mä voin kuolla liikennevaloissa jos pakokaasu pääsee jostakin reiästä sisälle! :hyper:

Ja paikkahan oli Konalan Shellin Opel-huolto.

Maskotti sanoi:
No nyt on auto haettu huollosta ja tuli ihan vitun kalliiks.
Onhan tuo kallista, mutta riippuu siitä mitä ne kuluvat osat on joita vaihdettiin. Yleensä pelkkä öljynvaihto (sis. työt ja uusi suodatin) liikkeissä maksaa suunnilleen tuon verran. Siinä korjausten hinta-arviossa oli kyllä rahastuksen makua, ehkä eivät kehtaa sellaista laittaa paperille :) Merkkihuollot on kalliita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom