Yrittääkö huolto kusettaa mua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ÖÖ noi helat on varmaan takatukivarren kumipuslat. :rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En lukenut threadia läpi,mut luin avauksen.Voin kertoa,et varsinkin merkkikorjaamot yrittää ehdottaa,et vaihdetaan vaiks mitä osia.Ite olin just katsastaas oman bemun,etuiskari vuosi ja vaihdoin uudet.Leima tuli,vaikka pyysin katsastusmiestä katsomaan mahdollisimman tarkkaan,mitä muuta vikaa voisi olla,koska autossa on paljon "erikoisvarusteita".Sen jälkeen auto oli lasin vaihdossa merkkiliikkeessä,sieltä tuli laskun perässä piiiitkä lista,mitä osia muka tarvis vaihtaa ja olis kans maksanut ihan sairaasti.Eli joskus mun autosta maalattiin uudestaan takaluukku,kun siinä oli pesuharjan jälkiä.Sen maksoi onneksi vakuutus silloin,mut kyl osa liikkeistä hakemalla hakee vikoja,eikä ilmoita kun auto on kunnossa.Oon aina joutunu ite soittaan ja kysyyn,vastataan,et tossa se on pihalla valmiina.Kuulemma johtuu siitä,et tykkäävät pitää korjattuja erikoisautoja pihassa ns. näytillä.

Ville1Suuri sanoi:
Oon aina joutunu ite soittaan ja kysyyn,vastataan,et tossa se on pihalla valmiina.Kuulemma johtuu siitä,et tykkäävät pitää korjattuja erikoisautoja pihassa ns. näytillä.

Joissakin paikoissa pitävät vanhoja romujakin pihassa, kun eivät vaan viitti soittaa. Sitten kun sinne soittaa niin "juu, tos se on valmiina"

Maskotti sanoi:
Ihan paras oli kyllä kun huoltomies soittaa mulle ja sanoo et tuo pakoputken tynkä on turvallisuusriski kun mä voin kuolla liikennevaloissa jos pakokaasu pääsee jostakin reiästä sisälle! :hyper:

Tuo oli jo paksua. Oisit kysynyt, voiko vitutukseen kuolla. ;)

Mä maksoin Ford Fiestaan pakoputken vaihdosta 150 € viime viikolla.

5-litraseen v12-moottoriin menee vähän enemmän öljyä kuin litraseen micraan. Vielä kun liikkeessä käyttää niin kyllä se tohon painuu väkisinkin.

Maskotti sanoi:
Ja paikkahan oli Konalan Shellin Opel-huolto.

Älkää saatana menkö sinne korjauttamaan autojanne, siellä sokeat remonttijätkät ei osaa edes päästöjä säätää kondikseen (silloisessa Golfissa oli yks alipaineletku halki) ja sen näki suoraan itsekin päästölapusta, että kävi poikkeuksellisen laihalla. Muistivat vielä vaan vittuilla päälle, tarkkoja sanoja en muista.

Kehtasivat vielä veloittaa mittauksesta (hylätystä), säätötyöstä ja vianetsinnästä. En maksanut kuin mittauksen kun vikaakaan ei löytynyt.

Toki mulla meni itelläkin pari tuntia ihmetellessä missä se vika nyt sitten oli, mutta mä en ole ammatiltani automekaanikko.

Samanlaista stooria olen kuullut faijalta. Kannattaa käydä vaikka Vihdintien toisella puolella Pohjois-Helsingin autossa, siellä on parit korjaukset teetetty, kohtuullisella hinnalla ja hyvällä palvelulla.

Juu,mottiin menee joku 8litraa öljyä,eikä kannata halvinta sotkua laittaa + suodatin.Ja nyt perhana zippas toinen xenon.Nekin joku parisataa euroa pari + vaihtotyö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PRIEST sanoi:
ei vittu pistäppä huollon nimi näkyviin niin tietää vastaisuudessa porukka hieman miettiä mihin vie autoaan. pakoputken vaihto 500€! hohohho
PAKOPUTKET OPEL VECTRA-B 96--02
B-malli 96-- : (myös Farmari)
Väliosa bensat 1,6--2,6. . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4579 69.00 ???
Takapönttö 1,6-2,2 "soikea tarvikemalli". . . . . . . . . 14-4576 69.50 ???
Takapönttö 1,6-2,2 "Opel-kaltainen". . . . . . . . . . . . 14-4545 85.50 ???
Takapönttö 2,5-V6/2,6-V6. . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4575 124.00 ???
Väliosa DTi/Di-2,0/2,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4460 74.68 ???
Takapönttö DTi/Di-2,0/2,2. . . . . . . . . . . . . . . . . 14-4459 99.90 ???

tossa näkyy pakoputken osien hintoja. et sen mukaan jos puolet putkesta maksaa 500 ni huh huh. jarru kamat kanssa nyt ei todellakaan ole kalliita.

JARRUPALASARJA OPEL VECTRA-B 96--02
Sisältää kahden pyörän jarrupalat
B 1,6/1,8/Dies 95--98 Eteen (--valm nro W1999999). . . . . 22-1154 18.85 ???
B 1,6/1,8/Dies 95--98 Eteen aito Ferodo-valmiste. . . . . . 22-1631 24.89 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 Eteen (valm nro X1000001--). . . . . 22-1582 31.62 ???
B 2,0--2,6 Eteen (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . . . 22-1582 31.62 ???
Vectra-B Taakse (2,0Di myös takarummuilla!). . . . . . . . 22-1153 12.61 ???

Varoitinjohto eteen 1,6/1,8/D --98. . . . . . . . . . . . . 23-1526 7.90 ???
Varoitinjohto eteen 2,0/2,5 ja 99-- kaikki. . . . . . . . . 23-1527 7.50 ???

ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE OPEL VECTRA-B 96--02
Sisältää kahden pyörän tarpeet
B eteen kun 22-1154 pala (ei 1,6/1,8/Diesel 99-- ). . . . . 23-1100 5.72 ???
B taakse jos levyt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1266 9.08 ???

JARRULEVYT OPEL VECTRA-B 96--02
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
B 1,6/1,8/Dies 96--98 Eteen JÄÄHD (Ø256mm/4pulttivanne). . 22-5165 28.50 ???
B 1,6/1,8/Dies 96--98 Eteen JÄÄHD aito ATE-PowerDisc. . . . 22-5781 79.50 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 Eteen JÄÄHD (Ø288mm/5pulttivanne). . 22-5541 41.00 ???
B 1,6/1,8/Dies 96--98 TAAKSE (Ø270mm/4pulttivanne). . . . . 22-5542 29.63 ???
B 1,6/1,8/Dies 99--02 TAAKSE (Ø286mm/5pulttivanne). . . . . 22-5543 33.50 ???
B 2,0-2,6 Eteen JÄÄHD (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . 22-5541 41.00 ???
B 2,0-2,6 TAAKSE (ei Dieselit --98). . . . . . . . . . . . 22-5543 33.50 ???
B Levyn kiinnityspultti (kuusiokolo). . . . . . . . . . . . 40-2070 0.80 ???

Nuo on vissiin motonetin hintoja? On kumminki otettava huomioon että merkkikorjaamolla on merkkiosat eli huomattavasti kalliimmat... Esim. Kerran kävin kysymässä edelliseen autoon vedenlämpötila mittarin anturia niin 90€ olis maksanu pelkkä anturi!!:eek:

Zone-sarja -42%
Jesuiitta sanoi:
Nuo motonetin kamat on yleensä samaa oem kamaa mutta alkup. leimat pyyhkästy rälläkällä tai vastaavalla pois.

joo, pakistanissa on semmonen tehdas, missä on 10-13v pikkunassikoita duunissa rälläköitsijöinä. sinne tulee aina kontillinen uusia alkuperäisiä varaosia suoraan tehtaalta belgiasta, jotka nämä muksut sitten ottavat pois laatikoistaan ja rällläköivät koodit pois. sitten enää uudelleenpakkaus tarvikemerkin laatikkoon ja tuote on valmis lähetettäväksi kehäIII:sen varteen motonettiiin.

Maskotti sanoi:
Ihan paras oli kyllä kun huoltomies soittaa mulle ja sanoo et tuo pakoputken tynkä on turvallisuusriski kun mä voin kuolla liikennevaloissa jos pakokaasu pääsee jostakin reiästä sisälle! :hyper:

Itse asiassa toi on varmaan ainoa fakta mitä se äijä sanoi sulle.Suljetussa tilassa siinä ei paljoa pakokaasua tarvita,kun taju jo lähtee.Mut tuskin sä delata ehtisit,ennen kun takana olijat alkais ihmetellä miksi sun autos ei liiku.

Kaupungilla näkee niin usein pakoputkiviallisia autoja, että monelle on varmaan tullut eteen tajuttomia kuljettajia. Käsi ylös kuka on törmännyt pakokaasun takia tajuttomaksi menneeseen kuskiin.

Se on kanssa paha homma, jos joutuu valoissa jonkun taakse ja puhallin unohtuu päälle, silloin tulee enemmän pakokaasua vielä autoon, kuin jos pakoputki vuotaa etuosasta.

Niinpä niin.Pointti oli kuitenkin se,et se huollon äijä ei kusettanut tossa asiassa.Jos se olis vienyt sen auton katsastukseen niin hylsy olisi tullut juuri samoilla perusteilla,eli se auto olisi turvallisuusriski sisälläolijoille.

:offtopic: Kuinka paljon työtunteja menee etuiskareiden vaihtoon? Pitäis -94 Nissan Sunnyyn vaihtaa etuiskarit ja yhdestä liikkeestä kun kysyin hintaa niin arvio oli 310€. Luulin hiukka halvemmaksi... Kun tuolta linkistä kattelin noita osia niin riippuen iskarin tyypistä hinta/kpl 63 tai 70€ niissä mitä siellä oli saatavilla. Kuinkas paljon minua kusetetaan tossa huoltamon hinnassa :rolleyes:

Korjaamoissa on ilmeisesti aina arpapeliä sen hinnan suhteen. Viime kesänä en jaksanu liata käsiäni kun caravellestä oli turbon puolelta putken pätkä poikki, niin kävin ostaan pätkän 60e tarvikeliikkeestä ja vein korjaamolle laitettavaksi. 65e ottivat 15 minuutin työstä vaikka olin itse paikalla. Vitutti maksaa ja mainitsinkin asiasta mutta minkäs teet.
Audissa ei pelannut ilmastointi ja vein pörhölle korjattavaksi. Työssä meni 2 tuntia kunnes selvisi että siellä oli vain johto irti... Johto kiinni ja 165e lasku kouraan.
Taitaa olla niin että jos meinaa uudempaa autoa laittaa, niin kannattaa ostaa niin uus että saa huoltosopimuksen.
On se niin perkeleen kallista omistaa auto.

Kyllä tuo 2500e kuulostaa jo niin yliammutulta että olisin itse lähtenyt kumit vinkuen sillä "hengenvaarallisella tappoautolla" sieltä korjaamolta.
Ja jos olisivat mennyt omin päin tuon reippaan 500e edestä mennyt sitä korjaamaan niin olisin käskenyt repiä kaikki asennetut osat vittuun kun en niitä käskenyt korjatakkaan.

Kyllä nuo nyrkkipajat yrittää kusettaa jos vain kusetettavan löytää.
Öljynvaihto maksaa muuten täällä 25e öljyineen!

starbury sanoi:
:offtopic: Kuinka paljon työtunteja menee etuiskareiden vaihtoon? Pitäis -94 Nissan Sunnyyn vaihtaa etuiskarit ja yhdestä liikkeestä kun kysyin hintaa niin arvio oli 310€. :rolleyes:

Tuohon vaihtoon menee 30-60 min/puoli. Riippuu vähän millaisella vauhdilla tykkää tehdä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom