Yrittääkö huolto kusettaa mua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Wall sanoi:
Tuohon vaihtoon menee 30-60 min/puoli. Riippuu vähän millaisella vauhdilla tykkää tehdä.

Tack så bra, taitaa köyhä opiskelija tilata ite iskarit ja näpräillä kaverin kanssa mikä on ennenkin noita vaihdellut...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
starbury sanoi:
Tack så bra, taitaa köyhä opiskelija tilata ite iskarit ja näpräillä kaverin kanssa mikä on ennenkin noita vaihdellut...

Joo ei ne ole vaikeat vaihtaa kunhan vaan on kunnolliset jousipuristimet. Jos joutuu sellaisilla vanhanmallisilla ruuvailemaan jousta kasaan niin kestää vähän pidempään, muttei silloinkaan älyttömiä.

Avaat maassa vetoakselin päissä olevat isot mutterit ja sen jälkeen kunhan saa alapallonivelen ja raidetangonpäät irti niin loppu on yhtä juhlaa.

Tuo 30-45 min kuluu silloin kun on käytössä paineilma+ kunnollinen jousipuristin ja vähän osaamista. Mutta jos varaa vähän reilummin aikaa niin ei pitäisi olla mitään suurempia ongelmia :)
 
Nostetaanpa vanha threadi ylös, kun jostain on valittamaan päästävä...

Eli -91 Carinan ohjaus hiukan temppuili, joten auto piti kiireesti viedä huoltoon. Vein sen itäisessä Helsingissä sijaitsevaan isoon merkkiliikkeeseen-/korjaamoon. Ohjausrempan yhteydessä pyysin tekemään ns. katsastustarkastuksen.

Ko. tarkastuksen perusteella suosittelevat minulle seuraavia remontteja ennen katsastusta:

-Etujarrut ( levyt, palat, kilvet ) hinta töineen noin 400 €
-Tuulilasi, hintaa en jaksanut tiedustella
-Jarruputket, hintaa en jaksanut tiedustella
-Takaiskarit, no en jaksanut.

En suostunut mihinkään yllä oleviin juttuihin. Vein auton katsatukseen, läpi meni, huomautus ruostuneista jarrukilvistä.

Kyllä taas yritettiin apinaa koijata.
 
Nostetaanpa vanha threadi ylös, kun jostain on valittamaan päästävä...

Eli -91 Carinan ohjaus hiukan temppuili, joten auto piti kiireesti viedä huoltoon. Vein sen itäisessä Helsingissä sijaitsevaan isoon merkkiliikkeeseen-/korjaamoon. Ohjausrempan yhteydessä pyysin tekemään ns. katsastustarkastuksen.

Ko. tarkastuksen perusteella suosittelevat minulle seuraavia remontteja ennen katsastusta:

-Etujarrut ( levyt, palat, kilvet ) hinta töineen noin 400 €
-Tuulilasi, hintaa en jaksanut tiedustella
-Jarruputket, hintaa en jaksanut tiedustella
-Takaiskarit, no en jaksanut.

En suostunut mihinkään yllä oleviin juttuihin. Vein auton katsatukseen, läpi meni, huomautus ruostuneista jarrukilvistä.

Kyllä taas yritettiin apinaa koijata.

huom suosittelivat, eivät sanonut etteikö autosi menisi läpi myös ilman noita korjauksia...
 
huom suosittelivat, eivät sanonut etteikö autosi menisi läpi myös ilman noita korjauksia...

No jaa. Eivätpä he tuollaisessa tilanteessa voi mitään muuta kuin suositella. Eivät kai he nyt voi kovin ehdottomasti tuollaisia asioita sanoa, kun eivät sitä leimaa ole sinne lappuun lopulta lyömässä. Mutta esim. iskareiden kohdalla papereissa lukee nimeen omaan vaihdettava. Sitten taas katsastuksessa iskareista ei löydy mitään huomautettavaa. Kyllä tuollainen ihmetystä herättää.
 
No jaa. Eivätpä he tuollaisessa tilanteessa voi mitään muuta kuin suositella. Eivät kai he nyt voi kovin ehdottomasti tuollaisia asioita sanoa, kun eivät sitä leimaa ole sinne lappuun lopulta lyömässä. Mutta esim. iskareiden kohdalla papereissa lukee nimeen omaan vaihdettava. Sitten taas katsastuksessa iskareista ei löydy mitään huomautettavaa. Kyllä tuollainen ihmetystä herättää.

joo oot kyllä oikeessa.

noi iskaritestithän ei katsastusasemalla mitään kauheen hyviä ole. toimivat kuitenkin yli puolissa tapauksista. näin ainakin mulle on kerrottu..
 
Mutta esim. iskareiden kohdalla papereissa lukee nimeen omaan vaihdettava. Sitten taas katsastuksessa iskareista ei löydy mitään huomautettavaa. Kyllä tuollainen ihmetystä herättää.

Johtuu siitä, kun huollossa nähdään kyllä, milloin iskarit on huonot ja ne on aika vaihtaa. Katsastuksessa taas kelpaa melkein minkälaiset p*skat hyvänsä, kunhan ei ole tullut nesteet pihalle. On tullut katsastettua monta autoa semmosilla iskareilla, että melkein pelottaa ajaa kyseistä kulkuvälinettä...
 
Alk. per. postiin viitaten: Laitoin itse -96 Opel Vectraan tuossa kesälomalla n. €1500 kaiken maailman korjauksiin (no oli siinä jakohihnaa, jarrua jne., kilometrejäkin jo 345000..)..päälle vielä uudet kesärenkaat (€330) ja pojalle uusi turvaistuin (€330)..saatana että vitutti, mutta välttämättömiä olivat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä oli yhdessä autossa täysin lopussa olevat iskarit. Katsastuksen testeri näytti oikein hyviä arvoja niille. Iskarit eivät siis käsin vedellen pitäneet juuri mitään.
 
Vein auton tänään tällaiseen perushuoltoon jossa käyvät auton läpi, vaihtavat öljyt, suodattimet yms. perusjutut. Nyt soittivat sieltä ja olivat löytäneet melkein 2500 euron edestä remontoitavaa. Mä kun en tajua näistä hinnoista mitään, niin pakko nyt kysyä täältä et onko nää huollon antamat hinnat ihan sitä mitä pitäis:

- Pakoputkesta oli puolet tippunu johonkin matkan varrelle. Uuden laittaminen maksais 500 euroa.
- Takahelat tms. oli jotenkin rikki. Mä en edes tajua mitä on takahelat mut niiden korjaus maksais 550 euroa.
- Takajarrut oli kuulemma melkein puhkikuluneet ja niiden laittaminen maksais 650 euroa. Puhu jotain et vaihtaisivat myös vaijerit yms.

Auto on Opel Vectra vm. -96. Mulla on sellanen olo et nuo yllämainitut remontit ei yksinkertaisesti voi maksaa noin paljon. Auttakaa tyhmää!

Opelin liikkeessä yleensä n. kolmikertaiset hinnat muihin verratuna. joutunut -98 vectraan hieman heloja+tinkeleitä vaihattamaan:evil:
 
Tulee mieleen kannattaako 96:een Vectraan enää laittaa 2,5kE rahaa, kun niitä saa ehjiä miltei samalla hinnalla ?
 
Zone-sarja -42%
Tulee mieleen kannattaako 96:een Vectraan enää laittaa 2,5kE rahaa, kun niitä saa ehjiä miltei samalla hinnalla ?

Niin ja kun auto on nyt ehtinyt jo wanhetakin yli 2 vuotta kun maskotti tuosta kirjoitti :jahas:
 
jep jep kannattaa vain kysellä muiltakin hintoja ennenkuin haalaa koslaansa ooppelin huoltoon...ja ooppelilla tosiaankin on arvoa yhtäpaljonkuin kuin anopin kutomilla villasukilla T:-98 vectra
 
Tulee mieleen kannattaako 96:een Vectraan enää laittaa 2,5kE rahaa, kun niitä saa ehjiä miltei samalla hinnalla ?

En laittanu autoon lopulta euroakaan. Meni sekin paska vaihdossa Toyota Yarikseen enkä oo päivääkään sitä vaihtoa katunu.

Nimim. Ei enää koskaan ooppelia.
 
Johtuu siitä, kun huollossa nähdään kyllä, milloin iskarit on huonot ja ne on aika vaihtaa. Katsastuksessa taas kelpaa melkein minkälaiset p*skat hyvänsä, kunhan ei ole tullut nesteet pihalle. On tullut katsastettua monta autoa semmosilla iskareilla, että melkein pelottaa ajaa kyseistä kulkuvälinettä...

millä ne siellä huollossa ne iskarit näkee paremmin kuin katsastus asemilla? se on totta että löysilläkin iskareilla mennään läpi, mutta katsastuksessa iskarit katsotaan laitteilla kun taas korjaamolla joku sörsselssöni painelee autoa joka kulmasta ja sanoo että ois nämäki hyvä vaihtaa ku on päässy löystyyn. ennemmin minä luotan katsastajan analyysiin kuin korjaajan.korjaaja on puolueellinen kun on oma palkka/firman etu kyseessä. katsastaja saa aina rahansa olkoon auto hyvä tai huono. halvimmaksi tulee hakia vikalista katsastajalta ja laittaa ne kuntoon mitä käsketään ja sitten viedä jälkitarkastukseen. ei ainakaan turhaan tule vaihdeltua osia jotka vielä menettelee tai on jopa kohtuu hyvässä kunnossa
Nimim. Ei enää koskaan ooppelia.
erittäin hyvä valinta. onnittelen. se on aina positiivista kun joku tulee järkiinsä
 
millä ne siellä huollossa ne iskarit näkee paremmin kuin katsastus asemilla? se on totta että löysilläkin iskareilla mennään läpi, mutta katsastuksessa iskarit katsotaan laitteilla kun taas korjaamolla joku sörsselssöni painelee autoa joka kulmasta ja sanoo että ois nämäki hyvä vaihtaa ku on päässy löystyyn. ennemmin minä luotan katsastajan analyysiin kuin korjaajan.korjaaja on puolueellinen kun on oma palkka/firman etu kyseessä. katsastaja saa aina rahansa olkoon auto hyvä tai huono. halvimmaksi tulee hakia vikalista katsastajalta ja laittaa ne kuntoon mitä käsketään ja sitten viedä jälkitarkastukseen. ei ainakaan turhaan tule vaihdeltua osia jotka vielä menetteleeerittäin hyvä valinta. onnittelen. se on aina positiivista kun joku tulee järkiinsä
Kyllä meillä ainakin(laakkonen) on ihan vastaavat jarrudynot ja iskaritestit kun katsastusasemillakin. Iskaritesteri ei vaan kerro aina totuutta, varsinkin jos on matalaprofiiliset renkaat tai jäykkä alustasarja tmv. Se leiman saanti vaan on niin paljon inssistä kiinni, että oikeasti rikkinäinenkin menee usein läpi.
 
Kyllä meillä ainakin(laakkonen) on ihan vastaavat jarrudynot ja iskaritestit kun katsastusasemillakin. Iskaritesteri ei vaan kerro aina totuutta, varsinkin jos on matalaprofiiliset renkaat tai jäykkä alustasarja tmv. Se leiman saanti vaan on niin paljon inssistä kiinni, että oikeasti rikkinäinenkin menee usein läpi.

jos olet lukutaitoinen niin huomaat kyllä että puhuin ns nyrkkipajasta, pienestä korjaamosta joissa useimmat autojaan käyttävät. rikkinäinen iskari menee usein läpi? määrittele rikkinäinen iskari?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom