Hesarissa oli juttu, että You tube on myyty Googlelle 1,3 miljardin euron kauppahinnalla. 2 kaveria omistivat tuon ja perustivat sen vuosi sitten. Ihan törkeet nousut on tehty kyllä. Netti on hurja vaikuttaja kyllä taloudessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osasikohan noi heebot uneksiakaan tälläsestä reilut vuosi sitten kun laittoivat saitin pystyyn? Osaan kuvitella kun äijät on alottanut neuvottelut:
- "Piru vieköön, vois olla härski ja pyytää 10 miljoonaa!!"
- "Joo miellä ois tässä tällänen 1,3 miljardin tarjous teille. Kuulostaako hyvältä?"
-
No jos pitäisi paikkansa, niin neuvottelut olisivat loppuneet tuohon 0,8 mijoonan hintaan. En myisi sillä hintaa forumia.ebay osti skypen 5.5 miljardilla dollarilla > kolme omistajaa. yksi naista omistajista tata ennen kehitteli kazaa ohjelmiston. taitaa pojalla olla tapakkaa.
Oon myos kuullut huhuja etta pakkotoisto on kaynyt neuvotteluita yahoon kanssa. kauppahinnaksi on vihjailtu 0.8 miljoonaa euroa. pitaako tama paikkaansa ?
Kannattaa nyt muistaa ettei youtuben perustjat tota 1,6 miljardin pottia keskenään jaa, vaan eräs sijoitusyhtiö sai tuosta kaupasta 500 miljoonan edestä googlen osakkeita(joilla siis maksu suoritetaan.).
Selittäkää joku mulle oikein, että mihin ihmeeseen tollanen kauppahinta perustuu? Kyllähän toi suosittuna juttuna on hyvä paikka myydä mainostilaa (jotka voi sitten vaikka karsia pois tai ignoorata täysin kuten minä) mutta silti...luulis että tollasta palvelua ylläpidetään lähinnä harrastuspohjalta persnettoa kaikesta levytilasta koko ajan tehden.
eilen oli uutisissa juttua tästä aiheesta ja sanottiin että google maksoi reippaasti ylihintaa you tubesta. onhan toi ihan järkyttävä summa. hitto ku ite keksis joskus jotain vastaavaa