Yo-kirjoitukset syksy 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
perjantaina matikka, enpä ole oikein jaksanut miettiä koko asiaa. Hiukan selaillut kirjoja ja lukenu asioita joita en niin hyvin osaa. Preliminääristä tuli e:tä vastaava arvosana, ihan tyytyväinen olen. M kun tulisi niin olisin tyytyväinen, e tosin tavoitteena.
 
Sama homma. Vielä viimehetkien pänttäystä ilmastoista, väestöistä, uhkista ja ongelmista.. pää pyörällä luen täällä ja kauhulla odotan huomista :(

ää, pässinlihaa tässä vaiheessa. Mä lööbaan tän illan ja huomenna virkeenä tekee ihmeitä. Paljon on tullut tähän kokeeseen luettua, odotuksia on ja ne on korkeella
 
Liian vähän on tullut luettua, tavoitteita en uskalla laittaa, ja ne vähäisetkin ovat hyvin matalat :D että näin täälläpäin.
 
Joop, enpä tämmöistä threadia huomannutkaan.

Kuuntelut meni ainankin ihan munilleen. Itseluottavainen olo englannin kuuntelussa romahti viimeistään siihen, että nenästä alkoi vuotaa verta. Valvojat eivät tuoneet paperia, niin siinä sitten antoi valua. Keskittyminen meni sitten nolliin useammassa monivalinnan kohdassa. Veri alkoi vuotaa vielä siinä 2-osiossa, jossa dialogit vilisi nopeasti ohitse. Valvojien olisi siis pitänyt tuoda paperia, joten asiasta tehtiin YTL:lle ilmoitus. Harmittaa vain, että tuohon kuuntelun huonoihin pisteisiin saattoi mennä se tavoitteen E.

Ruotsin kuuntelu ja kirjallinenhan sitten oli ihan arpomista, aika hile mitä tulee, kun kuitenkaan ei ole koskaan ollut motivaatiota ruotsiin. Kyllä sen huomasikin, kun ruotsin kirjallisessa en ymmärtänyt puoliakaan teksteistä.

Nyt sitten vaan toivotaan, että äidinkielen otsikkoaineesta tulee se taivoite M. Aineistoaineen ennakkopistemäärien mukaan, en edes yltänyt M:ään. Hyvä kun opettaja pyysi soittamaan aineesta koskevat asiat klo 24 perjantainayöllä. Saipa sitten tyttöystävä soittella opettajalle, kun oli ei-niin-anabolinen nesteytys päällä.

Maanantaina enkku, muutenhan syksyn YO:t olisi pulkassa.
 
Juu kirjotan mantsan huomenna ja koitan vetästä yleistiedoillani siitä joku C-M, ei oo jaksanu lukee liikoja ku ei kiinnosta :D
 
Ruotsin kuuntelu ja kirjallinenhan sitten oli ihan arpomista, aika hile mitä tulee, kun kuitenkaan ei ole koskaan ollut motivaatiota ruotsiin. Kyllä sen huomasikin, kun ruotsin kirjallisessa en ymmärtänyt puoliakaan teksteistä.
Miks ees kirjotat ruotsin ellet pätkääkään välitä, mikä siitä tulee? En usko, et jostain A:sta siellä todistuksessa paljoa iloa on. :rolleyes:

Täytyy myöntää, et itelläkään ei juurikaan motivaatiota ruotsin lukemiseen ollut, mut se on mulle sen verta helppoa, ettei se kauheesti vaivannäköä kaipaakaan. En ilman äidin (englannin ja ruotsin opettaja :D) panostusta tosin varmaan olis koko ruottia kirjottanukkaan.

BTW, tällä hetkellä ku kirjallisesta osuudesta on tarkistettu monivalinnat, ni mä johdan pisteissä. :rock: Luettuja kursseja vain ne pakolliset viis, ja kirjotuksiin tuli luettua lähinnä vain kesällä neloskurssin ja syksyllä vitoskurssin koekappaleet.
 
Juu kirjotan mantsan huomenna ja koitan vetästä yleistiedoillani siitä joku C-M, ei oo jaksanu lukee liikoja ku ei kiinnosta :D

Kaunis asenne. Mä teen jo lähtöä
 
Kaunis asenne. Mä teen jo lähtöä

No pitäähän sitä jotain kirjottaa ;) Ei mua haittaa tippaakaan jos tulee C-M, toisaalta en jaksa lukea kymmeniä tunteja saadakseni ne 6pts vastaukset :P
 
Miks ees kirjotat ruotsin ellet pätkääkään välitä, mikä siitä tulee? En usko, et jostain A:sta siellä todistuksessa paljoa iloa on. :rolleyes:

Sitäpä itseltäni kyselin pariinkin otteeseen. Enemmänkin siksi, että ei tulisi niin pitkää väliä lukioruotsin ja yliopistoruotsin välillä. Enpä tuota todistuksen vuoksi siis kirjoitakkaan, koska vasta E:stä olisi minulle hyötyä ja lukion ruotsin ka on ollut siellä 6 ja 7 välissä.
 
siinähän toi mantsa meni ja viisi ja puoli tuntia myös. Oli kyllä niin helppo koe, että Paljon vähemmällä tiedolla ja lukemisella olisi kiitettävästi selvinnyt, meinaa siis sitä, että pienistäkin virheistä tulee puukkoa ja kovaa. Vaikea saada parhaita pisteitä.. vitun gaussi
 
Jees koe oli helppo ja kirjottelin sellasen 10sivua ja kolme tuntia käytin. Tulee varmaa C tai korkeintaan M, koska tuli muutama pikkuvirhe ja pisterajat tulevat ilmeisesti olemaan korkeat.
 
Jees koe oli helppo ja kirjottelin sellasen 10sivua ja kolme tuntia käytin. Tulee varmaa C tai korkeintaan M, koska tuli muutama pikkuvirhe ja pisterajat tulevat ilmeisesti olemaan korkeat.

koe ei kyllä ollut helppo. aivat tajuttoman laajoja kysymyksiä. jotain unohtuu niin pisteet tippuvat ja reilusti

nyt on sitte kirjotukset tältä syksyltä ohi. pitänee huomenna pikkuisen juhlistaa asiaa :kippis1: :kippis1:
 
koe ei kyllä ollut helppo. aivat tajuttoman laajoja kysymyksiä. jotain unohtuu niin pisteet tippuvat ja reilusti

nyt on sitte kirjotukset tältä syksyltä ohi. pitänee huomenna pikkuisen juhlistaa asiaa :kippis1: :kippis1:

No mun tiedoilla se oli helppo. Mitä nyt kuudesta kysymyksestä yks meni metsään, se kaivosjuttu. Kattelin Ylen foorumilta, että mitä joku mantsanopettaja oli noihin vastannu ja abouttirallaa samat jutut mulla siel oli.
 
Nyt on lyhyen matikan koe ohi. Koe tuntui olevan kohtalaisen helppo, mutta kohtahan sen sitten näkee miten meni. Noin viisi tuntia koetta väsäsin.
 
Nyt on lyhyen matikan koe ohi. Koe tuntui olevan kohtalaisen helppo, mutta kohtahan sen sitten näkee miten meni. Noin viisi tuntia koetta väsäsin.

kysyttiinkö todennäköisyyksiä esim. noppien luvuissa..

entä pitikö piirrellä nättejä viivoja/kuvioita paljon?
 
Väsäsin sitä lyhyen matikan koetta n. 2h ja pyörittelin kynää tunnin. Helvetin helppo, mutta viimeks oon matikkaa lukenu joskus lopputalvesta eikä kiinnostanu avata kirjaa ennen koetta.

Jos olis normi koe ni menis läpi, mutta ku oli YO-koe ja noin helppo ni pistetaso on katossa, eikä mitään mahollisuuksia.
 
Pitkä matikka oli kyllä omasta mielestäni aika vaikea...Kattoo nyt pääsekö edes läpi:hyper: ....Pikkuhiljaa olisi jo aika....


Tietääkö kukaan, voinko kirjoittaa keväällää lyhyen matikan jos en nyt pääse läpi....Viime keväänä siis sain sen i:n :david:

( hylätyn kokeen voi uusia kahdesti )
 
Back
Ylös Bottom