YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu multa jäi kesken koko aine. 14.00 aloin kirjottamaan puhtaaksi ja 2 ja puoli sivua sain kirjotettua..sivu olis vielä tullu..tehtävä 13 siis.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porkkanaraastin sanoi:
Vittu multa jäi kesken koko aine. 14.00 aloin kirjottamaan puhtaaksi ja 2 ja puoli sivua sain kirjotettua..sivu olis vielä tullu..tehtävä 13 siis.

Ai hitto ku tympee. Seuraavalla kerralla sit vaan suoraan kirjotat mustekynällä, näin ainakin itse teen. Tämä onnistuu, ellet muuttele paljon luonnostekstiäsi lopulliseen tekstiin. Kun itse aina ennen kopioin lähes sanasta sanaan lyijykynätekstin puhtaaksikirjoituksessa niin päätin sitten prelissä kirjoittaa suoraan mustekynällä. Sillon aikaa meni n. 2 tuntia koko aineen tekemiseen. Nyt tänään meni vähän enemmän, 2,5 tuntia suunnilleen. Suosittelen kyllä tätä "taktiikkaa", jos et muuta tekstiäsi paljon lopulliseen versioon. Muutenkin näin on ainakin mulle paljon helpompi kirjoittaa, kun voi kirjoittaa suoraan päästä, eikä tarvi koko ajan vilkuilla toisesta paperista että mitä sitä pitikään kirjoittaa seuraavaksi.

Ai saakuri oli kyllä muutama niin mehevä aihe, että ei olisi varmaan konsepti riittänyt jos olisin saanut kirjoittaa... :D

Kertokaas kaikki 10. - 12. tehtäviin vastanneet sitten millaisia alkupisteitä opettajat ovat antaneet.

Jaha ylihuomenna on sitten reaali, jos huomenna ei lukisi enää ollenkaan ottaisi vaan rennosti ja psyykkaisi itseään tuohon koitokseen. On sitä kuitenkin sen verran luettu, että pää alkaa olemaan hajoamaispisteessä tuon kaiken psykologian ja historian tiedon kanssa :)

tiny_tinman sanoi:
Jaha ylihuomenna on sitten reaali, jos huomenna ei lukisi enää ollenkaan ottaisi vaan rennosti ja psyykkaisi itseään tuohon koitokseen. On sitä kuitenkin sen verran luettu, että pää alkaa olemaan hajoamaispisteessä tuon kaiken psykologian ja historian tiedon kanssa :)

Mihin aiheisiin olet lähinnä panostanut historiassa?

Lakitieto kannattaa kattoo läpi, tais olla viimevuonna kaks helppoo kysymystä suht suppealta alueelta.

Mitäs täälä on porukka lukenu realiin? Onko luettu kattavasti vähän kaikkea vaiko keskitytty joihinki tiettyihin aineisiin?
Ite oon lueskellu pirusti bilsaa ja maantietoa. Historiasta oon käyny läpi Suomen historian ja vähän sotia, lakitietoa tietenkään unohtamatta. Lakitiedosta saa helposti revittyä täysiä pisteitä. Talvisota on erityisesti tullu käytyä läpi sillä onhan nyt 65-vuotis juhlavuosi. Fysiikkaa ja Kemiaa en oo ku nopeesti vilkassu.

Lukekaa hyvin miten muodostettii Suomen 1. eduskunta jne. Opettaja meinas vähä, että nyt olis aikaki, kun tuli pyöreitä vuosia(?) täyteen, eikä oo kysytty vähään aikaan. Historialla mennään. Maantieto on helpottamassa pikkusen. Olispa samanlaisia kysymyksiä filosofiasa, kun viime keväänä (pohdi Internetin moraalisia haittoja) jne.. :)

Mantsalla ja bilsalla koitetaan pärjätä ja jos kuudestatoista tehtävästä ei löydy kahdeksaa joihin vastata, niin sitten koitetaan etsiä tärppiä muiden aineiden kysymyksistä. Nyt alkaa se panikointi, kun tuntuu ettei osaa mitään, vaikka pitäisi tällä lukemisella osata kaikki :hyper:

Huomenna reaali, ja lukeminen on pitänyt tähän mennessä sisällään ~40s biologiaa ja muutaman vanhan fysiikan YO-tehtävän laskemisen :D
Nooh, fysiikan prelistä tuli muutamaa pistettä vajaa L, niin ei suurempaan paniikkiin ole aihetta. Aika takki auki lähdetään (ja tietäähän sen miten yleensä silloin käy)... :hyper:

Todellakin pelottavaa, kyllä mä ainakin olin ajatellut viisastua vielä elämäni aikana lisää... :) Ehkä tällä hetkellä on päässä vaan sekaisena tiedostona paljon faktaa, mutta kaipa sen osaa myöhemmin käsitellä niin sanotuksi elämän kokemukseksi ja järkevään muotoon. :rolleyes:

arni sanoi:
Mihin aiheisiin olet lähinnä panostanut historiassa?

Yleisesti ottaen kaikkeen, mutta lakitiedosta olen katsellut aika tarkkaan esim. perinnönjakoa ja asunnonkauppaa, lisäksi yhteiskuntaopista ja Suomen historiasta tuota hallintoa ja sen muodostumista. Eiköhän tuo ihan hyvin mene kun vuosilukuja hieman vielä kertaa.

Buuffitus sanoi:
Todellakin pelottavaa, kyllä mä ainakin olin ajatellut viisastua vielä elämäni aikana lisää... :) Ehkä tällä hetkellä on päässä vaan sekaisena tiedostona paljon faktaa, mutta kaipa sen osaa myöhemmin käsitellä niin sanotuksi elämän kokemukseksi ja järkevään muotoon. :rolleyes:

Sitä mäkin toivon :)

Fysiikkaa ja maantietoa jos ei 24 kysymyksestä löydy niin sit kemia ja historia ... maantiedossa hyvänä tärpinä voisisi olla tsunamit tai maanjäristykset.. e lähetään hakemaan .

KONE-MASIINA sanoi:
Lukekaa hyvin miten muodostettii Suomen 1. eduskunta jne. Opettaja meinas vähä, että nyt olis aikaki, kun tuli pyöreitä vuosia(?) täyteen, eikä oo kysytty vähään aikaan.
Jep sama tärppi annettiin meillekki.

Lakitiedosta oon lukenu lähinnä avioliitto, avioero, perinnönjako ja rikosoikeus.

Kemiasta kaikki kurssit on kerrattu, eria asia mitä niistä on sit jääny päähän :D

Aika läppä tilanne mulla:

Reaali on ylimääräsenä ja olen lukenut joku 4h varmaan yhteensä ja vielä paskasti sekin aika :D

Voi mennä huomenna ihan reisille :hyper:

omppis sanoi:
Ykköseen tuli vastattua semmoset reilut viis sivuu...vissii hiukan turhan pitkä...Aiheet ois tietty olla hiukan kiintoisammat

Ei opettaja kyllä mua ole haukkunut, vaikka lähes poikkeuksetta menee kuudetta sivua nuo aineet. Toihan on just :kippis1: pituus.

Pienestä lukiosta on hyötyä: Tänä aamuna kanslisti soitti ja sanoi, että tuleppas poika laittamaan otsikko ja t.a. numero aineeseen kahdeltatoista. Minähän menin. Opettaja sanoi, että missään ei sanota, että tällaisen tapauksen jälkeen pistemenetyksiä virallisesti menee, mutta psykologinen vaikutus niiden sensoreiden nupissa varmaan rokottaa ainakin jonkin verran. Punakynällä kun on aineen otsikko ja numero väännetty... :lol2:

Joten vernissa, koululle vaan jos olisi mahdollisuus vielä raapustaa otsikko ja numba! :whip:

Reaaliin hissan neljä ensimmäistä kurssia ja mantsan kaksi ekaa. Nippelitiedon puute rassaa, vaikka kokonaisuudet on sillälailla jotenkin hallussa. Toivottavasti kysyvät noista endo-ja eksogeenisistä tapahtumista, kulttuureista, kolmannesta maailmasta, maailmansodista ja taiteellisista teoksista.

E: tarkennuksia.

Hoku sanoi:
Pienestä lukiosta on hyötyä: Tänä aamuna kanslisti soitti ja sanoi, että tuleppas poika laittamaan otsikko ja t.a. numero aineeseen kahdeltatoista. Minähän menin. Opettaja sanoi, että missään ei sanota, että tällaisen tapauksen jälkeen pistemenetyksiä virallisesti menee, mutta psykologinen vaikutus niiden sensoreiden nupissa varmaan rokottaa ainakin jonkin verran. Punakynällä kun on aineen otsikko ja numero väännetty... :lol2:

Joten vernissa, koululle vaan jos olisi mahdollisuus vielä raapustaa otsikko ja numba! :whip:

siis ymmärsinkö oikein? unohdit laittaa otsikon ja numeron ja sait mennä lisäämään sen tänään? mitä VITTUA

number_one sanoi:
Aika läppä tilanne mulla:

Reaali on ylimääräsenä ja olen lukenut joku 4h varmaan yhteensä ja vielä paskasti sekin aika :D

Voi mennä huomenna ihan reisille :hyper:

On se hyvä että en ole ainoa joka yrittää "lukematta läpi" menetelmää! :rock: Onneksi se reaali on minullakin ylimääräisenä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom