YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Jeij, meni pohja pois tältä "kokeen loputtua kokelas ei saa enää koskea/nähdä tuotoksiaan" -jutulta. Mäkin olisin voinut käydä hiukan muotoilemassa omaa ainettani uudelleen. Mutta toisaalta jos se Hokun otsikko on merkattu punakynällä, niin se katsotaan korjaavan opettajan tekemäksi merkinnäksi ja sensorille se taasen kertoo, että aineesta puuttuu otsikko ja numero---> pisteet vähenee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally Posted by Vara Arska
On se hyvä että en ole ainoa joka yrittää "lukematta läpi" menetelmää! Onneksi se reaali on minullakin ylimääräisenä!

Mut hei oon pelannu paljon Trivial Pursuitia ;)

Salee huomaan tossa jossain vaiheessa että eihän se ollukkaan ylimääräsenä ku saan Iin siitä :lol2:

Buuffitus sanoi:
Jeij, meni pohja pois tältä "kokeen loputtua kokelas ei saa enää koskea/nähdä tuotoksiaan" -jutulta. Mäkin olisin voinut käydä hiukan muotoilemassa omaa ainettani uudelleen. Mutta toisaalta jos se Hokun otsikko on merkattu punakynällä, niin se katsotaan korjaavan opettajan tekemäksi merkinnäksi ja sensorille se taasen kertoo, että aineesta puuttuu otsikko ja numero---> pisteet vähenee.

Joo, mut vaikka se oliskin punakynällä, ni on se parempi ku kokonaan ilman. Itelläni oli numero mut ei otsikkoa. Ei helvetti, eihän opettajat saa tehdä noin kun tuossa Hokun tapauksessa? taidan mennä ulos tappamaan viattomia luontokappaleita... :curs:

Ja kuinka pienissä kouluissa jengi oikein opiskelee, kun kaikki näyttää saavan tuloksia jo seuraavana/samana päivänä? Itse saan alustavia tuloksia äikästä vasta to/pe-sektorilla. :jahas:

Lisäliha: Ei toi voi olla luvallista, tai ainakin siitä pitäisi sensorin tiputtaa samalla tavalla pisteitä kuin otsikottomasta aineesta. Muutenhan toi olisi väärin muita kokelaita kohtaan.

Buuffitus sanoi:
Ja kuinka pienissä kouluissa jengi oikein opiskelee, kun kaikki näyttää saavan tuloksia jo seuraavana/samana päivänä? Itse saan alustavia tuloksia äikästä vasta to/pe-sektorilla. :jahas:

Lisäliha: Ei toi voi olla luvallista, tai ainakin siitä pitäisi sensorin tiputtaa samalla tavalla pisteitä kuin otsikottomasta aineesta. Muutenhan toi olisi väärin muita kokelaita kohtaan.

Meilläkin on vain about 50 äikän kirjottajaa, ja mekin saadaan vasta perjantaina alustavasti kysellä tuloksia.

edit. Hoku anna opettajas puhelinnumero :evil: :curs:

lisäliha sanoi:
Meilläkin on vain about 50 äikän kirjottajaa, ja mekin saadaan vasta perjantaina alustavasti kysellä tuloksia.

edit. Hoku anna opettajas puhelinnumero :evil: :curs:

Marssin sinne kansliaan ja reksi anto aineen naamarin eteen ja opettaja katseli vierestä. Punakynällä otsikko sekä t.a. numero ja todistajien allekirjoitukset. Opettaja sanoi, että PERIAATTEESSA ei muka pitäisi lähteä pointseja, koska sellaista sääntöä ei ole mihinkään kirjoitettu, mutta kuulemman vaikuttaa jonkinverran koska on aika vitun epäkypsää unohtaa tollaiset perustavaa laatua olevat jutut. Sitten vielä naureskeltiin yhdessä, kun mä kerroin kauhukuvistani 10-20 pisteen menetyksistä. ;)

Tilanteessa ei esiintynyt minkäälaista hyssyttelyä tai "olet sitten vittu hiljaa tästä"-mentaliteettia, joten kaipa tollanen on laillista.

Kyllä mä nyt herranjumala sentään itsekkin kuvittelin, että se oli nyt tässä, enkä sen takia soitellut itse edes perään ruinatakseni revanssia, mutta soittivat sitten itse mulle päin.

No sopii mulle. :kippis1:

#¤)%&"#=%&"#(& Mä oon aina tienny et ne landella fiksailee niit numeroita.

Olihan pohjoisessa joskus sellainen enkun maikka joka korjaili oppilaiden aineita ja YTL: ssä alettiin vaan ihmettelemään jossain vaiheessa kuinka paljon sinne kouluun tuli aina älliä enkusta... En nyt kaiva verta nenästäni, mutta on toi meille ainakin teroitettu moneen kertaan että arvosanalla voi tippua ko aineen pistemäärä jos sieltä otsikko/numero/molemmat uupuu.

Buuffitus sanoi:
Olihan pohjoisessa joskus sellainen enkun maikka joka korjaili oppilaiden aineita ja YTL: ssä alettiin vaan ihmettelemään jossain vaiheessa kuinka paljon sinne kouluun tuli aina älliä enkusta... En nyt kaiva verta nenästäni, mutta on toi meille ainakin teroitettu moneen kertaan että arvosanalla voi tippua ko aineen pistemäärä jos sieltä otsikko/numero/molemmat uupuu.

En mä yhtään ihmettele vaikka arvosanalla tippuisikin, koska onhan toi selkeä homma kun kerran punakynällä vielä piti laittaa se otsikko ja numero. Opettaja nyt vaan sanoi, että pykälän mukaan on niin että ei tipu, mutta varmasti sensoriin vaikuttaa kuitenkin. Voihan se olla väärässäkin, koska tosiaan tuntuu aika hassulta jos pistemäärää täytyy pudottaa puuttuvan otsikon ja numeron takia, mutta punakynällä merkatuista ei tulisi vähennyksiä lain mukaan.

Mä olin aamulla koululle mennessäni innoissani, että tästähän päästään kuin koira veräjästä. Otin oman kynänikin mukaan ja kummastelin järjestelmää kun saan mennä raapustamaan jälkeenpäin noi puuttuvat jutut. Siellä kansliassa sitten homma selkisi kun antoivat sen punakynän käteen, että ei tätä nyt ihan villasella painettukkaan.

Meikäkin vastas ykköstehtävään, ei oikein löytyny mitään muuta järkevää. Saatana ei ollu kuva-analyysia, just mun vahva alue... Toivottavasti menis edes läpi toi, otsikkoainees sitten paremmin.

lisäliha sanoi:
siis ymmärsinkö oikein? unohdit laittaa otsikon ja numeron ja sait mennä lisäämään sen tänään? mitä VITTUA
Kuullostaa kyllä aika epäilyttävältä tuollainen toiminta :rolleyes:

Torstaina kanslisti varmaan sitten soittaa, että unohdit pari asiaa biologian perinnöllisyystehtävästä, voisitko tulla lisäämään ne lyijykynällä? :hyper:

lisäliha sanoi:
Ja sokerina pohjalla tehtävän numero on lapuissa, mutta otsikkoa ei ole kun en lopussa enää ehtiny ja muistanu :curs: :wall: :wall:
voi perse
Ei voi olla tottaaaaa...Mä unohdin kanssa otsikon, tehtävännumero vaan jäi pojottamaan otsikoksi!!!! Voi V*****... Mitenkähän paljon se vie pisteitä pois.. Anyone...? :wall:

PERKELE!!!!!!!

Sinttu sanoi:
Ei voi olla tottaaaaa...Mä unohdin kanssa otsikon, tehtävännumero vaan jäi pojottamaan otsikoksi!!!! Voi V*****... Mitenkähän paljon se vie pisteitä pois.. Anyone...? :wall:

PERKELE!!!!!!!

Tuskinpa kovinkaan paljoa, jos teet ns. "Hokut". :hyper:

Arsi sanoi:
Kuullostaa kyllä aika epäilyttävältä tuollainen toiminta :rolleyes:

Torstaina kanslisti varmaan sitten soittaa, että unohdit pari asiaa biologian perinnöllisyystehtävästä, voisitko tulla lisäämään ne lyijykynällä? :hyper:

No niimpä niin... :rolleyes: :jahas:

Jep jep. Huomenna zetorin kanssa kanslian seinästä sisälle ;)
kaipa sinne kansliaan pitää mennä käymään.

Tai mitä jos... viettelisin äikän open :jahas:

Mä en voi edes vietellä äikän maikkaa, meillä ei ole yhtään miespuolista sellaista... tai hm... jospa rupeaisin väliaikaisesti lesboksi... :jahas: Eipä se maikan nuoleskelu kyllä paljoa auta, kun siellä YTL ssä on kuitenkin sensori sanomassa viimeisen sanan.

On ymmärrettävää, että yo-kirjoituksissa tilanne on jännittävä ym (kokemus puhuu), mutta otsikoinnin unohtaminen on kyllä valitettava moka. Otsikointi on kuitenkin tärkeä osa kokonaissuoritusta, kuten aineistovihkokin ilmoittaa. "Otsikko on olennainen osa koesuoritusta. Sen tulee sopia sekä tehtävänantoon että kirjoitukseesi. Muista merkitä otsikkosi eteen kirjoitustehtävän numero."

Toivotaan, ettei teitä siitä kuitenkaan kovin hurjasti rokotettaisi.

No nii, se on 11 tuntia ja 40 minuuttia reaaliin. Ei hyvältä näytä. Kovin koitin kerrata vielä mut ei se mitään enää auta. Onnea vaan kaikille sitä tarvitseville :thumbs:

lisäliha sanoi:
No nii, se on 11 tuntia ja 40 minuuttia reaaliin. Ei hyvältä näytä. Kovin koitin kerrata vielä mut ei se mitään enää auta. Onnea vaan kaikille sitä tarvitseville :thumbs:
ei todellakaan näytä hyvältä!
täytyy ottaa tarpeeksi evästä mukaan, sillä syömäänhän tuonne lähetään.
Eiköhän sitä C:tä kuitenkin hakemaan lähetä. Bilsalla ja Maantiedolla mennään.
"Miksi banaanikärpäsellä on punaiset silmät?"

Olen pelimies ja kirjoitan reaalissa pelkkää fysiikkaa. Onneksi sitä on tullut käytyä 9 kurssia 8:n keskiarvolla ilman suurempaa stressailua, joten E on tähtäimessä (8x4pts). Tätä päivää lukuunottamatta en ole juuri laskeskellut, mutta tänään ainakin entiset koetehtävät tuntuivat aikamoisen helpoilta. Teoriaa on kuitenkin tullut luettua, joten ihan positiiivisin mielin lähden laskemaan aamulla.

Käytännössä on ihan sama, kunhan pääsen läpi, koska Ouluun Tutalle ei pääse vaikka kirjoittaa pitkästä matikasta M:n ja reaalista E:n. Olisihan se silti mukava saada jonninlaiset paperit. Pääsykokeiden kautta siis joutuu kuitenkin menemään ja siellä pitää olla nokkelana.

Eli reaalista tulee joko tulos tai ulos. :david:

Vielä on sähkö-, sähkömagnetismin- ja modernin fysiikan laskut edessä tälle iltaa, joten pittee mennä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom