YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Gabriel sanoi:
Oon tullut tässä sellaseen päätökseen, että lähen pyrkimään Jyväskylään, liikuntatieteelliseen lukemaan biomekaniikkaa. :piis:

Onko pakkiksella ketään liikuntatieteellisessä opiskelevaa - tietääkö kukaan?

Itse haen liikuntabiologian laitokselle myös, liikuntafysiologiaa :)

J.Hulmihan taitaa vielä opiskella sielä.. kaveri taitaa pyrkiä tohtoriksi :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varma läpipääsy, ole huoleti... Ja haaveile vaan siitä B:stä, saattaa hyvinkin tulla!

EDIT: tämä siis Raastimelle, joka pähkäili läpipääsyään p-matikasta 12 pisteellä...

Hämmer sanoi:
Varma läpipääsy, ole huoleti... Ja haaveile vaan siitä B:stä, saattaa hyvinkin tulla!

EDIT: tämä siis Raastimelle, joka pähkäili läpipääsyään p-matikasta 12 pisteellä...

No minä ajattelin samaa. 2004 keväällä A:n raja oli 13p ja keväällä 2003 6p. Monet sanoo että tämän kevään pitkä matikka oli miltei yhtä vaativa kuin kevään 2003.

Tietääkös kukaan koska lopulliset tulokset saapuvat?

Mulla jotain tämmöstä:
- äikkä 80p (m/c)
- ruotsi (keskipitkä) 240,5p (e/m)
- englanti (pitkä) 155p (a)
- reaali 36p (e) <= vastasin 7 hy+1bi
- matikka (lyhyt) 25p (c) <= kirjotin ylimääräisenä

Ihan kohtuu hyvin, mutta matikan ehkä yritän syksyllä korottaa. Eiköhän sen verran heru intistä lomaa. :)

Porkkanaraastin sanoi:
Itse haen liikuntabiologian laitokselle myös, liikuntafysiologiaa :)

J.Hulmihan taitaa vielä opiskella sielä.. kaveri taitaa pyrkiä tohtoriksi :thumbs:

Hyvä kuulla, että muitakin hakee jyväskylään.
:kippis1:

Pikkasen on lukemista pääsykoekirjoissa - varsinkin Ihmisen fysiologiassa. Samaa kirjaahan luettiin vielä pari vuotta takaperin myös lääketieteelliseen(?).
Periaatteessa kirjat pitää osata aika lailla ulkoa, jos meinaa sisään kävellä ensimmäisellä kerralla - saa nähdä miten käy itselleni.
Niistä liikuntatesteistäkään ei ole hajuakaan, mitä ne käytännössä pitää sisällään..

Porkkana millaset ensimmäisen vaiheen pisteet saat kasaan? Muistaakseni saan itse reilut 40pistettä. :thumbs:

Liikuntadiplomi olisi vielä tarkoitus suorittaa tässä parin viikon sisällä... ja fysiikkaakin pitäisi lukea. Hommia riittää.

Gabriel sanoi:
Hyvä kuulla, että muitakin hakee jyväskylään.

Pikkasen on lukemista pääsykoekirjoissa - varsinkin Ihmisen fysiologiassa. Samaa kirjaahan luettiin vielä pari vuotta takaperin myös lääketieteelliseen(?).
Periaatteessa kirjat pitää osata aika lailla ulkoa, jos meinaa sisään kävellä ensimmäisellä kerralla - saa nähdä miten käy itselleni.
Niistä liikuntatesteistäkään ei ole hajuakaan, mitä ne käytännössä pitää sisällään..

Porkkana millaset ensimmäisen vaiheen pisteet saat kasaan? Muistaakseni saan itse reilut 40pistettä. :thumbs:

Liikuntadiplomi olisi vielä tarkoitus suorittaa tässä parin viikon sisällä... ja fysiikkaakin pitäisi lukea. Hommia riittää.

Tarkoitat kai Ihmisen fysiologia ja anatomia :)
Kysyin Hulmilta noista liikuntatesteistä ja heppuli sanoi että voimalla/kestävyydellä ei tee mitään :D Niissä katsotaan vain tekniikkaa.

Kuinka nuo ensimmäisen vaiheen pisteet voi itse laskea?
liikuntadiplomia ei mulla oo.. Nyt kyllä kaduttaa että ei tullu sitä hankittua..
Ei minua huolestuta se, että pääsykokeissa en loistaisi :D vaan se että pääsisi sinne pääsykokeisiin :lol2: No joo, onhan mulla ihan ok todistus, mutta mun tuurin hyvin tuntien tällaiset asiat pitää hyvin miettiä etukäteen :david:
Mä tutkailin tota valintaperusteet taulukkoa ja pisteytystä. Sielä on joku kemian ja fysiikan koe? pitäisikö alkaa kertaamaan fysiikkaakin? kemian nyt kertaan jokatapauksessa kun laitan paperit myös farmasia kouluun Kuopioon.

Porkkanaraastin sanoi:
Tarkoitat kai Ihmisen fysiologia ja anatomia :)
Kysyin Hulmilta noista liikuntatesteistä ja heppuli sanoi että voimalla/kestävyydellä ei tee mitään :D Niissä katsotaan vain tekniikkaa.

Kuinka nuo ensimmäisen vaiheen pisteet voi itse laskea?
liikuntadiplomia ei mulla oo.. Nyt kyllä kaduttaa että ei tullu sitä hankittua..
Ei minua huolestuta se, että pääsykokeissa en loistaisi :D vaan se että pääsisi sinne pääsykokeisiin :lol2: No joo, onhan mulla ihan ok todistus, mutta mun tuurin hyvin tuntien tällaiset asiat pitää hyvin miettiä etukäteen :david:
Mä tutkailin tota valintaperusteet taulukkoa ja pisteytystä. Sielä on joku kemian ja fysiikan koe? pitäisikö alkaa kertaamaan fysiikkaakin? kemian nyt kertaan jokatapauksessa kun laitan paperit myös farmasia kouluun Kuopioon.

Nimenomaan Ihmisen fysiologia ja anatomia..

Arvelinkin, että liikuntatesteissä katotaan puhtaasti tekniikkaa. Tukalat paikat tulossa - esimerkiksi telinevoimistelua harrastanut viimeksi ala-asteella. Toivottavsti ei kovin monimutkaisia sarrrjoja tarvitse vetästä. Missä hlvetissä tuo hiihtotestikään pidetään keskellä kesää? Vai rullasuksillako siellä pistetään menemään? :D Luistelun nyt vielä ymmärrän, jos se tehdään jäähallissa. Toi opetustuokiokin on hieman hämäävä...

Joo kemian ja fysiikan koe on myös, tosin joissain osastoissa koe korvataan lukion päästötodistuksen fysiikan ja kemian arvosanoilla. Fysiikkaa yritän lukea joka päivä, kun en kaikkia lukion kursseja käynyt... :(

Vielä sen verran, että ei mullakaan vielä diplomia ole - tässä seuraavien viikkojen aikana olisi tarkoitus suorittaa. :rolleyes:

Lähtöpisteistä:
http://www.jyu.fi/liikunta/liiterval.htm#valliik
"Liikuntatieteiden koulutukseen valinnassa valinta tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäinen valinta tapahtuu hakemusten perusteella ja toisen vaiheen muodostavat valintakokeet. Hakemusten perusteella tapahtuvassa valinnassa otetaan huomioon lukion päästötodistuksen liikunnan numero ja terveystiedon numero, ylioppilastodistus ja lisäpisteet seuraavasti: "
Eli niistä kahesta ekasta talukosta lasket yo-pisteet ja muut lisäpisteet yhteen. Huom niissä on eri kertoimia.

Ite oon saamassa alustavien mukaan yo-tuloksista 34,5p eli jo ne riittäisivät ensimmäisestä vaiheesta läpi pääsemiseen. Muita pisteitä saan todennäkösesti 9pistettä. :thumbs:

Gabriel sanoi:
Vielä sen verran, että ei mullakaan vielä diplomia ole - tässä seuraavien viikkojen aikana olisi tarkoitus suorittaa. :rolleyes:

Lähtöpisteistä:
http://www.jyu.fi/liikunta/liiterval.htm#valliik
"Liikuntatieteiden koulutukseen valinnassa valinta tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäinen valinta tapahtuu hakemusten perusteella ja toisen vaiheen muodostavat valintakokeet. Hakemusten perusteella tapahtuvassa valinnassa otetaan huomioon lukion päästötodistuksen liikunnan numero ja terveystiedon numero, ylioppilastodistus ja lisäpisteet seuraavasti: "
Eli niistä kahesta ekasta talukosta lasket yo-pisteet ja muut lisäpisteet yhteen. Huom niissä on eri kertoimia.

Ite oon saamassa alustavien mukaan yo-tuloksista 34,5p eli jo ne riittäisivät ensimmäisestä vaiheesta läpi pääsemiseen. Muita pisteitä saan todennäkösesti 9pistettä. :thumbs:

Siis kuinka nuo oikein lasketaan :eek:
Saitko sä muka yo-tuloksista 34,5p?
pitääkö tuohon laskea aineiden keskiarvo vai YO kirjoitusten tulokset?
mulla menee varmaankin näin:
Enkku: M
ruotsi: ainakin B tänä keväänä voi tulla C
äikkä: C
matikka: A

eli kolme parasta on MCC (tai MCB)
Jos tuon taulukon mukaan nuo laskee niin pojoja tulee
(4x1,5) + (3x1,5) + (2x0,75) = 6 + 4,5 + 1,5 = 12p
hmm...nopeasti kun lasken niin jos saa 4 laudaturia niin ei voi saada edes 30p :D mikä on homman nimi? :david:

Porkkanaraastin sanoi:
Siis kuinka nuo oikein lasketaan :eek:
Saitko sä muka yo-tuloksista 34,5p?
pitääkö tuohon laskea aineiden keskiarvo vai YO kirjoitusten tulokset?
mulla menee varmaankin näin:
Enkku: M
ruotsi: ainakin B tänä keväänä voi tulla C
äikkä: C
matikka: A

eli kolme parasta on MCC (tai MCB)
Jos tuon taulukon mukaan nuo laskee niin pojoja tulee
(4x1,5) + (3x1,5) + (2x0,75) = 6 + 4,5 + 1,5 = 12p
hmm...nopeasti kun lasken niin jos saa 4 laudaturia niin ei voi saada edes 30p :D mikä on homman nimi? :david:

"Ylioppilastodistuksen arvosanoista saa pisteitä neljästä aineesta - pisteitä annetaan äidinkielen kokeesta ja kolmesta eniten pisteitä tuottavan aineen kokeesta. "

Eli 4 parasta lasketaan, ite olin näköjään laskenut 5 ainetta. :david:
No, kun lyhyen ruotsin jättää pois, niin saan silti 31,5p. Arvosanat LEEE. Jos olis 4 ällää, kaikki pitkistä aineista, niin pisteitä satelis 6x1,5 x4 =36p. Eikö?

Ja sun pisteet olis yhteensä 14,25p mun laskujen mukaan? Ehkä tässä olis parempi kysyä joltain joka tietää näistä asioista :D

Joko oot hakulomakkeita täytelly? Aattelin tänään tulostaa ja kattoa mikä niissä on homman nimi.

Gabriel sanoi:
"Ylioppilastodistuksen arvosanoista saa pisteitä neljästä aineesta - pisteitä annetaan äidinkielen kokeesta ja kolmesta eniten pisteitä tuottavan aineen kokeesta. "

Eli 4 parasta lasketaan, ite olin näköjään laskenut 5 ainetta. :david:
No, kun lyhyen ruotsin jättää pois, niin saan silti 31,5p. Arvosanat LEEE. Jos olis 4 ällää, kaikki pitkistä aineista, niin pisteitä satelis 6x1,5 x4 =36p. Eikö?

Ja sun pisteet olis yhteensä 14,25p mun laskujen mukaan? Ehkä tässä olis parempi kysyä joltain joka tietää näistä asioista :D

Joko oot hakulomakkeita täytelly? Aattelin tänään tulostaa ja kattoa mikä niissä on homman nimi.

No voi saatana :david: pitää vissii suosiolla ilmoittautua syksyn kirjotuksiin ja parannella matikkaa ja äikkää yms.
Vituttaa jos lukee perse ruvella ja voi osata parhaiten pääsykoekirjat, mutta ei saa kutsua pääsykokeisiin :jahas:

Porkkanaraastin sanoi:
No voi saatana :david: pitää vissii suosiolla ilmoittautua syksyn kirjotuksiin ja parannella matikkaa ja äikkää yms.
Vituttaa jos lukee perse ruvella ja voi osata parhaiten pääsykoekirjat, mutta ei saa kutsua pääsykokeisiin :jahas:

Ootko laskenut muut pisteet? Eiköhän noikin arvosanat riitä - esimerkiksi jos saat liikunnan numeroks 10, niin saat 6 pistettä ja terveystiedostakin saa vissiin lisäpisteitä pari! Tulee jo yli 20pojoa.

Mäkin oon nyt ajatellu, et lähtisin tonne Jyväskylään opiskelee jotain liikuntaan liittyvää, mut en oo varma tarkemmasta...

Eli ei haittaakkaan enää kun meni nuo kirjotukset vähän penkin alle, koska mun liikunta on 10 ja muutenkin olen suht kyvykäs. Enköhän mä c:n papereilla pääse sisään..jos hyvä tuuri käy :D

rilliturpa sanoi:
Mäkin oon nyt ajatellu, et lähtisin tonne Jyväskylään opiskelee jotain liikuntaan liittyvää, mut en oo varma tarkemmasta...

Eli ei haittaakkaan enää kun meni nuo kirjotukset vähän penkin alle, koska mun liikunta on 10 ja muutenkin olen suht kyvykäs. Enköhän mä c:n papereilla pääse sisään..jos hyvä tuuri käy :D

Lisää vaan väkeä pyrkimään. Testeissä sit nähdään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom