Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
arni sanoi:Täällä tuli vastattua 7 historiaan ja yhteen psykologiaan. Historian aiheet olivat mun mielestä vaikeahkoja ja hieman vierestä sen suhteen, mitä olin eniten panostanut.
enkkuuuu sanoi:kyllähän se kitkavoima jää yksin? jos olisi joku voima, joka kumoaisi sen, niin se laatikko putoais auton kyydistä, koska autohan on kiihtyvässä liikkeessä. F=ma
Mä laitoin että se on puskuriliuos, muut väittämät VÄÄRIN.enkkuuuu sanoi:ainii, mites selititte kemiassa 1. ja 4. tehtäviin? 1. tehtävässä jäin miettii liotinta ja liuosta. 4. tehtävässä taas mietin, että onko se pKa = pH ekvivalenttikohdassa. Laitoin, että on, mutta ei kyllä pahemmin perusteluja..
Kyllä se siihen vaan yksin jäi.. Se auto (ja samalla siis laatikko) oli KIIHTYVÄSSÄ liikkeessä. Jos sen kitkan joku voima kumoaisi, niin laatikko jäis paikalleen ja auto ajais alta pois.Olkapää sanoi:Ei kai toi kitkavoima yksikseen voinut jäädä? Muutenhan se laatikko liukuisi eteenpäin siinä lavalla. Eikös siihen pitäisi tulla vielä massan hitaudesta johtuva taaksepäin vetävä voima?
Timbe sanoi:Mä laitoin että se on puskuriliuos, muut väittämät VÄÄRIN.
Oikeita väittämiähän ei tarvinnu perustella. "Perustele mahdolliset väärät väittämät"
Olisko tosta saanu kuka tahansa tampio pari ilmasta pojoa jos olis vaan raa´asti heittänyt kaikkiin että oikein?Timbe sanoi:Oikeita väittämiähän ei tarvinnu perustella. "Perustele mahdolliset väärät väittämät"
Samaa mä mietin siinä, mutta ne saattaa olla kaikki väärin :DEriö sanoi:Olisko tosta saanu kuka tahansa tampio pari ilmasta pojoa jos olis vaan raa´asti heittänyt kaikkiin että oikein?
Eriö sanoi:Kyllä se siihen vaan yksin jäi.. Se auto (ja samalla siis laatikko) oli KIIHTYVÄSSÄ liikkeessä. Jos sen kitkan joku voima kumoaisi, niin laatikko jäis paikalleen ja auto ajais alta pois.
Mitä väittämää se haet takaa? Ekassahan kysyttiin että onko hapon ja emäksen ainemäärät samat. Happo on heikko ->protolysoituu huonosti. emäs on vahva->protolysoituu täydellisesti.enkkuuuu sanoi:Aha.. Mut kyllähän [NaOH] = [OH] koska naoh on vahva emäs?
Ja ekvivalenttikohdassahan ainemäärät ovat samat?
Nimenomaan se kitka työntää sitä eteenpäin. Laatikko pyrkii auton kiihtyessä putoamaan lavalta, mutta auton liikesuuntaan oleva LIIKETTÄ VASTUSTAVA kitkavoima pitää sen samassa kiihtyvyydessä auton lavan kanssa.Zealot sanoi:Mutta onhan myös joku voima joka saa sen siihen kiihtyvään liikkeeseen...?
Eriö sanoi:Kyllä se siihen vaan yksin jäi.. Se auto (ja samalla siis laatikko) oli KIIHTYVÄSSÄ liikkeessä. Jos sen kitkan joku voima kumoaisi, niin laatikko jäis paikalleen ja auto ajais alta pois.
edit... Jaahas.. täällä tuleekin tekstiä aika vauhdilla :D
Jep, mä olin väärässä. Oikea rivi tossa tehtävässä:Timbe sanoi:Mitä väittämää se haet takaa? Ekassahan kysyttiin että onko hapon ja emäksen ainemäärät samat. Happo on heikko ->protolysoituu huonosti. emäs on vahva->protolysoituu täydellisesti.
EDIT: Saattahan toi väärin olla. Toi tehtävä oli se mikä mua jäi vituttamaan, olis pitäny ottaa historian plussa ton tilalta :jahas: