Estel sanoi:On siinä tosiaan yritystä selittää, että salilla käynti on kivaa ja tärkeä juttu noin koko mun olemuksen kannalta jollekin, joka kysyy ekana paljonko painoa laitat (jaa mihin?) tai pohtii eikö ne muut tuijota jos itse on aloittelija, ja ajattele, että mitä tuokin täällä tekee. Eipä siinä auta kuin selittää, että ei tosiaan tuijota, vaan ajattelee, että kiva kun tuokin on löytänyt lajin.
Niinpä! Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että punttiksella käyminen voi olla jotain muuta kuin pyrkimystä päihittää kaikki muut ihmiset? Mulle viikonloppuna yksi kaveri (kundi) sanoi tosi typerästi - en tiedä, oliko tarkoituksellista vai ei. Salilla käymättömän itsevarmuudella hän kysyi, paljonko nostan penkistä. No, en mä ruvennut siinä selittämään, että oikeastaan rupesin "tekemään penkkiä" vasta kuukausi pari takaperin ja sanoin vaan, että kyllä mä 15 kiloa saan ylös. Jätkä rupesi nauramaan. :curs: Siinä vaiheessa multa rupesi käry nousemaan päästä. Onneksi olin niin aikuinen, etten huomauttanut mitään hänen mahd. penkkituloksistaan, selitin vaan, että kyllähän se tanko itsessäänkin tosiaan jonkun verran painaa. Mä tiedän, että 15 kiloa on ihan ok, mulle se on jopa tosi hyvin, mutta tuli niin helvetin mato matala -olo, kun tollanen (anteeksi sanavalintani) kukkakeppi rupee mun tuloksille nauramaan. Tässä viikolla näin yhden kundin tekevän penkkiä 20 kilolla, eikä tullut mieleenkään nauraa. Jostainhan sitä jokaisen on aloitettava! EIkä mun pääasiallinen juttuni ole verrata itseäni muihin. Mähän aloitin kuitenkin pelkällä tangolla ja 15 on siihen huima lisäys.
Mikähän ylipäänsä olisi sellainen tulos, että sen kehtaisi sanoa ihan kenelle tahansa? 100 kiloa? 200? Eikö se ole hyvä, että minä olen tuloksesta ylpeä? Vai pitääkö mulle nauraa vain siksi, että jotkut Conanit vetää 200 kilolla? Grr.
Sori purkaus, mutta tapaus lievästi sanottuna jäi vaivaamaan - etenkin, kun tällä hetkellä mun pienet lihakset on ylimääräisen viiden kilon läskikerroksen alla piilossa. Tuli mieleen, että noinko kaikki musta ajattelee? (Vaikka ei nyt aivan tapana ole punttistuloksilla repostella...)