Ympärileikkaus HIV:n estämiseksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaakseni yheksänvuotiaana kävin tiukan esinahkani setä tohtorilla löysyttämässä. Sillon kyllä pistivät unten maille.

Mulle ilmeisesti tehty jonkinlainen välimallin leikkaus. Papereissa lukee ympärileikkaus, mutta käsittääkseni silloin esinahkaa ei pitäisi enää olla käytännössä ollenkaan ja terskan paljaana aina. Mulla se peittää löysänä enimmäkseen terskan jättäen vain noin pikkurillin pään kokoisen alueen paljaaksi. Kylmissään vetää kyllä niin katkikseksi, että nahka yltää kokonaan nupin päälle ja riittäpä vähän ryppyäkin päähän. Runkatessakin pystyn vetämään nahkaa terskan päälle, mutta silloin tuntuu kyllä jo venytystä varressa.

En ole (tiedostaen) runkkinut saatika lemmiskellyt aikana ennen leikkausta, joten en osaa sanoa herkkyydesta tai muusta kyseisissä toimissa. Muistelisin kyllä, että vaikka leikkaushaava olikin jo kunnossa, kesti vielä jonkin aikaa, ennen kuin terskaa kärsi sormin näpeltää kunnolla.

Käsittääkseni leikattu heppi kärsii enemmän kylmästä, koska nahka ei suojaa pinkkiä Vader-kypärää. Tuntoherkkyys pitää varmasti myös paikkansa eli voi olla sekä plussaa että miinusta. Sissijuuston muodostumisesta tai muusta hygieniasta en voi oikein sanoa mitään, koska ennen leikkausta en terskan juureen saanut näköyhteyttä ja nykyiselläänkin pää on enimmäkseen huputettuna.

edit. Mullekin ennen leikkausta puhuttiin venyttelystä apuna, mutta en todennäköisesti siinä iässä osannut moiseen panostaa, joten puukosta sain.

Enkä todellakaan halua tehdä mitään yleistyksiä, varmasti löytyy niinkin kireitä esinahkoja, että leikkaus on ainoa mahdollisuus, mutta suosittelisin silti kokeilemaan ensin pientä venyttelyä. Jos ei toimi, niin ei siinä mitään häviäkään.

Mulla hoitui aikanaan (teini-iän korvilla) tuo vaiva alkuun venyttelemällä, ja kun tulosta ei alkanut tulla niin sillä tempulla että tiukan suojakuoren omaavasta katkaravusta nahka taakse, kaverilta salakuljetettua saksalaista erotiikkaa mulkoilemaan ja odotellaan milloin vihlaisee - jälkeenpäin ajatellen aika hc-veto, mutta pippelin silpominen pelotti ilmeisesti riittävästi :lol2:

Viikon verran nahka oli venähtäneestä kohdasta aika kipeä, mutta ei kyllä revennyt onneksi. Eipähän sen jälkeen ole ollut liikkuvuuden suhteen ongelmia ;)

Heh, itselleni tehtiin pieni leikkaus joskus parikymppisenä, ja jumankekka että jorma oli rajun näkönen sen jälkeen, niinku ois nuppi halkaistu.
No, sekään ei silti sitä löystyttänyt tarpeeksi,
mutta sitten löystyi kun sai toosaa ekan kerran.
Mihin kyllä meni valitettavan kauan.

Sinänsä ihme että siinä löystyi, kun mimmi kummiskin oli kaliiberia "opening the window and fucking the night",
mutta se toimi.
Puritaanivanhemmillani ei mokomilla ollut saksalaista laatuaikuisviihdettä.

No itelle tehtiin tuossa äskettäin. Vähän aristaa kyllä mutta eiköhän tää tästä. Onneks ei oo tullu mitään komplikaatioita, varsinkaan tulehtunu tai turvonnu jne...
Täytyy sanoa, että harteilta lähti nyt aika taakka kun tämän asian sai kuntoon :)

Tota noin. Satun itse olemaan tuon ympärileikkauksen tarpeessa ja siksi huvittaisikin tietää asiasta pari seikkaa. Ei kellään sattuisi olemaan tietoa kustannuksista, jos ympärileikkaus teetetään yksityisellä? Ja sitten toi leikkauksesta toipuminen. Onko kuinka kivuliasta? kauanko kestää?

Tota noin. Satun itse olemaan tuon ympärileikkauksen tarpeessa ja siksi huvittaisikin tietää asiasta pari seikkaa. Ei kellään sattuisi olemaan tietoa kustannuksista, jos ympärileikkaus teetetään yksityisellä? Ja sitten toi leikkauksesta toipuminen. Onko kuinka kivuliasta? kauanko kestää?

Eiks tässäkin threadissa joku jo tosta kirjottanut juurikin noi tiedot mitä tarvitset...? Vai olikohan se sit joku muu thread, ei voi muistaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom