Ympärileikkaus HIV:n estämiseksi?

YK suosittelee ympärileikkausta hivin ehkäisemiseksi
YK päätti keskiviikkona suositella miesten ympärileikkausta yhdeksi keinoksi hiv-tartuntojen estämiseksi miesten heteroseksissä. Kaksi YK:n alaista järjestöä, Maailman terveysjärjestö WHO ja Unaids, tuki tuoreita tutkimustuloksia, jotka osoittavat, että esinahan poistaminen voi jopa puolittaa miesten riskin saada hiv heteroseksissä.

Lue lisää: Helsingin Sanomat 28.3.2007 19:27

Pisti tama juttu silmaan aika pahasti koska maissa joissa HIV:n leviamisvauhti on todella suuri, juuri miehet levittavat tautia mm. erittain vammaisista asenteista johtuen kyseista tautia kohtaan (ei kondomia, prostituoitujen palveluiden kaytto, "poppamiesten" ohjeistus ja laakitys HIV-tartunnan hoidossa ja asenne etta vain naiset voivat levittaa tautia, muutama mainitakseni). Ja jos miesten tartuntariski viela pienenee niin eiko tuolla leikkauksella ole juuri painvastainen vaikutus? Kaverithan naivat viela enemman ilman kumia, kun jopa YK antaa tallaisen "viisaan" suosituksen, tartuntariski puolittuu!?. Tosin kukaan ei nyt nayta muistavan etta juuri suurimmilla HIV-tartunta-alueilla miehet yleensa ymparileikataan jo lapsena.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä nyt on täysin offtopic, tekee mieli kertoa typerä juttu.

Miehiä opastettiin kondomin käyttöön kylässä jossain päin Afrikkaa, en enää muista missä. Eivät olleet kauheen vastaanottavia, sanoivat pitkän suostuttelun jälkeen että no ehkä kerran päivässä voisin tuollaista käyttää. Kun heille kerrottiin ettei yksi kerta suinkaan riitä, vaan joka kerta olisi käytettävä, yksi viisas mies sanoi ettei kyllä halua käyttää kondomia, sillä "sperman lentäessä moiseen kumiin penikseen jää alipaine joka imaisee sperman takaisin sisäänsä".

Taudin kuva on selkeästi jäänyt epäselväksi mutta tietävät sentään että on olemassa sellainenkin asia kuin alipaine.

Itse olen vallan tyytyväinen omaan esinahkattomaan (lääketieteellisistä syistä nipsastu aikoinaan) ja neekerisankkeri etc. tarttuu ilmeisesti huonosti kun basilli ei pääse nahan alla muhimaan -> ei tarvi kumia :)

YK ja muut raportoi että ympärileikkaus estää aidsia ja Suomessa uskonnottomista syistä poikien ympärileikkausta vastustetaan? Varmaan tästäkin uutisesta tulee melkoinen keskustelu.

Itse olen vallan tyytyväinen omaan esinahkattomaan (lääketieteellisistä syistä nipsastu aikoinaan) ja neekerisankkeri etc. tarttuu ilmeisesti huonosti kun basilli ei pääse nahan alla muhimaan -> ei tarvi kumia :)

Sama juttu :D
Tosin, kyllä mä silti olen aina kumia käyttänyt, jos on tullut touhuttua ennestään tuntemattoman naisen kanssa.

Siis miten helvetissä joku ympärileikkaus voi vaikuttaa johonkin sukupuolitaudin tarttumisriskiin?! Oonko mä nyt missannu jonkun tärkeen pointin biologian tunneilta vai eikö ne taudit enää tartukaan nykymaailmassa limakalvolta toiselle mm. eritteiden mukana? :confused: :confused: :confused:

Esaria voi myös pestä, ei tartte jättää basilleja sinne muhimaan.
Sitä mä oon kummastellut, että eikö nuppi oo kipeä kun se hankaa kalsareihin jatkuvasti kun ei oo esinahkaa? Ruger?

Siis miten helvetissä joku ympärileikkaus voi vaikuttaa johonkin sukupuolitaudin tarttumisriskiin?! Oonko mä nyt missannu jonkun tärkeen pointin biologian tunneilta vai eikö ne taudit enää tartukaan nykymaailmassa limakalvolta toiselle mm. eritteiden mukana? :confused: :confused: :confused:

kai tässä on kyseessä se että ilman esinahkaa terska on paljon kuivempi jolloin ne pöpöt ei siitä pääse tarttumaan niin hyvin. tai sitten tuo edellämainittu muhiminen, en tiedä.

Esinahan leikkauksen jälkeen terska ei ole enää yhtä limakalvoa, vaan muuttuu enemmän ihomaiseksi (jota ei pöpöt enää läpäisekkään.)

Sitä mä oon kummastellut, että eikö nuppi oo kipeä kun se hankaa kalsareihin jatkuvasti kun ei oo esinahkaa? Ruger?

Ei.
Alkuun tuntui vähän oudolta, mutta nopeasti siihen tottui.
Itsellä tosiaan tuo leikkaus oli pakko tehdä, kun nahka oli vaan yksinkertaisesti liian kireä.

Edit:
Mua on kanssa mietityttäny toi kullin hankaaminen jos olis ympärileikattu mut kai se kulli siitä on turtunu jo aikojen kuluessa niin paljon ettei siinä ole mitään tuntoa.

Kyllä siitä silti tuntoa löytyy, ei tosin ole niin herkkä kuin leikkaamaton, mutta sitä voisi pitää positiivisenakin asiana ;)

Esaria voi myös pestä, ei tartte jättää basilleja sinne muhimaan.

Jep, mulla on kyllä tapana aktin jälkeen käydä pesemässä paikat... vaikka ei mitään pelkoa taudeista näin vakituisessa parisuhteessa olekaan niin on se kyllä aika kuvottava haju mikä sieltä esarin alta puskee seuraavana päivänä jos sinne on jättäny jotkut eilisen pillulimat muhimaan... :urjo:

Mua on kanssa mietityttäny toi kullin hankaaminen jos olis ympärileikattu mut kai se kulli siitä on turtunu jo aikojen kuluessa niin paljon ettei siinä ole mitään tuntoa. :lol2:

kai tässä on kyseessä se että ilman esinahkaa terska on paljon kuivempi jolloin ne pöpöt ei siitä pääse tarttumaan niin hyvin. tai sitten tuo edellämainittu muhiminen, en tiedä.

Esinahan leikkauksen jälkeen terska ei ole enää yhtä limakalvoa, vaan muuttuu enemmän ihomaiseksi (jota ei pöpöt enää läpäisekkään.)
Joo, tosta se varmaan johtuukin. Enpä tullut ajatelleeksi.

elasto sanoi:
Mua on kanssa mietityttäny toi kullin hankaaminen jos olis ympärileikattu mut kai se kulli siitä on turtunu jo aikojen kuluessa niin paljon ettei siinä ole mitään tuntoa.

Alussa aika perkeleen ärsyttävää, kun ei tiedä miten päin olisi mutta siihen tottuu ajan kuluessa.

Ja kuten MTM jo sanoikin, kyllä niistä ympärileikatusta vehkeistä vielä tuntoa löytyy. Tai ainakin mitä oon kavereilta kuullut :rolleyes:

Jaahas, eli ympärileikkaus on myös ratkaisu ennenaikaiseen ejakulaatioon. Miksiköhän kaikkia ei ympärileikata heti lapsena? Miksi Jumala on suonut meille esinahan kerta siitä on pelkkää haittaa? :(

Vai ymmärränkö sittenkin. RJAT oletko puuttuva linkki, se evoluutioteorian kauan odotettu messiastapaus? Olemassaolo (ylempi henki, geist, evoluutio, mikä ikinä) huomasi, että vain puolet ympärileikatuista miehistä saa HIV-tartunnan, joten se pukkaa Suomeen (maailman selvästi HIVisimään paikkaan) syntymäympärileikatun miehen. Menikö oikein?

Suositut

Back
Ylös Bottom