Ylläpitävä ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Millainen on mielestänne hyvä tuloksia ylläpitävä kehonrakennusohjelma, jos haluaa ottaa vaikka kesällä rennommin tai sitten satsata jonkin muun urheilulajin harrastamiseen.

Jos normaali "kehittävä" ohjelma on 4-jakoinen ja kierron pituus viikko, niin onko hyvä idea pidentää kierto kahteen viikkoon, jolloin siis sama lihasryhmä saa treeniä vain kahden viikon välein.

itse uskon, että ei ole olemassa mitään "ylläpitävää treeniä" koska ainakin itse saan sanoa tuloksille bye bye heti kun treenaan ns.kevyemmin... tästä lähtien pyrin harjoittelemaan aina kovaa, oli tilanne mikä tahansa, korkeintaan voisi peruskuntokautta sijoitella kesätöiden ajaksi jne..

hyvä aihe mun mielestä...

Itsekin olin jossain vaiheessa sitä mieltä, että veri kurkussa vaan jokainen treeni, mut tässä iässä tuntuu jo ainakin, että voisi välillä pitää sellaisia kevyempiä vaiheita...

Kesä sopisi mun mielestä tällaiseen ylläpitävään treeniin. Esim. jos kehittävää, ja tosi treenaamista tahkottaisiin vaikka syyskuusta toukokuun loppuun, voisi ajatella että kesä-, heinä- ja elokuussa voisi ottaa vähän rennommin, antaa lihaksille enemmän lepoa (maksalle enemmän poltettavaa:D ) ja syyskuussa aloittaa taas 110% teholla. Kukaan voi tuskin väittää, että motivaatio pysyy korkealla jos koko vuoden treenaa sata lasissa. Paitsi ehkä JJJ;)

Ylläpitäväksi treeniksi voisi ajatella mun mielestä keskipitkiä sarjoja (9-11 toistoa), ja painot sen mukaan ettei tarvi pistää kaikkea peliin. Ikäänkuin ärsyttää vähän lihaksia. Treenikerrat voisi supistaa 2-3 kertaan viikossa. Kierto vähän fiiliksien mukaan. Itse ajattelin ens kesäksi 3-jaettua ohjelmaa ja treenipäivät ma-ke-pe.. ja suht. kevyet treenit.

Itse olen tehnyt ylläpitävää treeniä välillä.
Penkistä olen tehnyt 30 toiston sarjoja, kevyillä muillekin lihaksille.
Leukoja välillä sekä punnerruksia.
Jaloille olen kävellyt rappusia tyyliin 3 rappusta kerralla, koska ei ole prässiä kotona, parempi kuin ei mitään.
Nää ylläpitävät on tehty nopeasti ja tyyliin missä siihen ollut mahdollisuus.
Vatsoja/alaselkä liikkeitä olen tehnyt kotona.
"Treenejä" ollut 0-7 viikossa, kestot 1 pitkästä penkkisarjasta puoleen tuntiin.
Usein kuitenkin ehkä 1-5 minuuttia niin kevyillä, ettei lämmittelyä tarvinnut.
Huomasin jo aikoja sitten että vähäinenkin rasitus lihaksiin pitää jonkinmoista kuntoa yllä, lihakset näkyi eikä sitten tarvinnut alottaa ihan pohjalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom