Joo, aikuisille ihmisille kauheat pakotteet päälle vaan syömisistä. Joku kyttäämään koko ajan viereen mitä aikuinen ihminen saa syödä. Täysjärkinen, aikuinen ihminen...
Ei oo imo kovin täysjärkinen ihminen jos syö ittesä hautaan nelikymppisenä. En mä puhu pikkusen pyöreistä 90kiloa painavista 180senttisistä taviksista, kyl mä nyt tarkotan kansanterveydellistä todellista aikapommia, sellasia 140kilosia kunnon mörssäreitä. ja yleesäkkin oikeaa lihavuutta.
Toki kaikenlainen lihavuus on haitaksi, mutta haitat kasvaa eksponentiaalisesti kun päästään kunnon lihavuuslukuihin saakka.
Se että syö itsellensä korkean verenpaineen, sydänvian, nivelrikon, aivoverenvuodon ja/tai syövän ei ole vastuullista, aikuista tai täysjärkistä imo.
Tupakointia rajoitetaan niin verotuksellisin keinoin, kuin lainsäädönnöllisesti, se että onko tupakointi haitallisempaa kuin suunnaton lihavuus, voidaan olla jo montaa mieltä, Viinankäyttöä rajoitetaan veroin, huumeita lainsäädännöllisesti, mutta itsensä hengiltäsyöminen pitäisi olla ihan ok? Miksi sitä pitäis suvaita?
Ja ehkä se läskileirille ennen inttii joutuminen kurin eteen oisi herätys, ja nuorena voidaan vielä parantua vaikka täysin ilman suurempia vahinkoja omalle terveydelle.
Toinen vaihtoehto, ettei tee mitään, ei sekään varmaan sitten henkeä ahdistaessa, läskin painaessa, korkeasta verenpaineesta johtuen tulleessa erittäin ankarassa päänsäryssä josta paskat tulee housuun, sillä hetkellä ku silmissä pimenee, ja aivoverenvuoto tappaa, oo kovin kivaa, ja ihan sillä viimesellä hetkellä, ennenkun tajuttomuus äärimmäisestä tuskasta armahtaa voi miettiä, että oliko ne hillomunkit sen arvoisia. Ilman lihavuutta oisi ollu vielä 30vuotta edessä..
Sori että on pitkää paatoksellista tekstiä, mutta mun järkeen tämä lihavuuden hyväksyntä suvaitsevaisuuden nimissä ei oikein mahdu.