Ylioppilaskirjoitukset syksy09 ja kevät 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anddiii
  • Aloitettu Aloitettu
Syksyllä pitäis kirjoitella yhteiskuntaoppi, ruotsi ja äidinkieli. Keväällä olis sitten pitkä englanti ja pitkä matikka, matikka on onneksi ylimääräisenä niin ei haittaa vaikkei läpi pääsiskää. :D

Yhteiskuntaopin luku on jäänyt yhteen EU-kurssikirjaan, kun en käynyt kyseistä kurssia... Ruotsia en ole lukenut yhtään, abikurssilla olen tällä hetkellä :D Äikkää en ole vielä edes ajatellu, kahen viikon päästä se rumba alkais...

EDIT: Lainasinhan mä toissa päivänä kirjan Pappan och havet :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomenna se sitten alkaa ruotsin kuuntelulla. Tavoitteena olisi yli 70 pistettä, mutta kun nyt on hirveä nuha niin tuskinpa tulee kuuntelusta mitään siinä niistellessä.:(

Huomenna se sitten alkaa ruotsin kuuntelulla. Tavoitteena olisi yli 70 pistettä, mutta kun nyt on hirveä nuha niin tuskinpa tulee kuuntelusta mitään siinä niistellessä.:(
Hae apteekista nasonexia niin hillitsee vähän edes rääneritystä. Ei suositella pitkäaikaiseen käyttöön, mutta tuollaiseen tarkoitukseen hyvää.

Äkkiseltään katsottuna näyttäisi tuo nasonex olevan pienimmillään 140 annoksen pakkauksissa ja vieläpä reseptivalmiste. Eli jätän väliin tällä kertaa.

Vois kohta ruveta kattelemaan jos vaikka yle fst:ltä tulis jotain kivaa ohjelmaa tai sitten kuuntelemaan kurssikirjojen mukana tulleita levyjä.

Äkkiseltään katsottuna näyttäisi tuo nasonex olevan pienimmillään 140 annoksen pakkauksissa ja vieläpä reseptivalmiste. Eli jätän väliin tällä kertaa.

Vois kohta ruveta kattelemaan jos vaikka yle fst:ltä tulis jotain kivaa ohjelmaa tai sitten kuuntelemaan kurssikirjojen mukana tulleita levyjä.

Itelläni pyörii tällä hetkellä levy taustalla, mutta kohta tulee fst:ltä uutiset niin ne kyllä kannattaa kuunnella. :)

Ruotsin kuuntelu itelläki huomenna :D Ai että.. tulispa yli 60 pongoa

Kurssin aikana treenatessa tuli 37 ja 65 :D eli lievää heittelyä. Onhan tuo muutenki kauheeta arvausleikkiä tuo ruotsin kieli. En edes tiedä miksi kirjoitan, sattuu olemaan mulle ainut huono aine koulussa. No, ruotsin kieliopin osaan sentään hyvin.

edit: fst:tä katselemaan->

Tällästä kyselen:

Kirjotan nyt A-ruotsin, ku oon paska enkussa ja oon lyhyessä matikassa. Tai no oon kyl aika paska tossa ruotsissaki :D Paljo tarvitaan pisteitä, että saa i-:sen? I:hän jaetaan iihin ja sit i miinukseen ja i miinus miinukseen. Yritän nyt saada vähintään ton i miinuksen, sillä sitten tarvitsen niitä kompensaatiopisteitä 16 ja se pitäisi tulla helposti. Matikasta ja hissasta tavote on E ja vähintään M on pakko tulla molemmista jos kuse ihan kaikki. Sit äikästä ja YH:sta tavote on M ja C pakko tulla jos ei taas kaikki kuse kokonaan. Elikkä paljo siis A-ruotsissa on viime vuosina tarvittu pinnoja tohon i miinukseen? ite en löytäny tätä mistään vaikka yritin netistä ehtii.

Tällästä kyselen:

Kirjotan nyt A-ruotsin, ku oon paska enkussa ja oon lyhyessä matikassa. Tai no oon kyl aika paska tossa ruotsissaki :D Paljo tarvitaan pisteitä, että saa i-:sen? I:hän jaetaan iihin ja sit i miinukseen ja i miinus miinukseen. Yritän nyt saada vähintään ton i miinuksen, sillä sitten tarvitsen niitä kompensaatiopisteitä 16 ja se pitäisi tulla helposti. Matikasta ja hissasta tavote on E ja vähintään M on pakko tulla molemmista jos kuse ihan kaikki. Sit äikästä ja YH:sta tavote on M ja C pakko tulla jos ei taas kaikki kuse kokonaan. Elikkä paljo siis A-ruotsissa on viime vuosina tarvittu pinnoja tohon i miinukseen? ite en löytäny tätä mistään vaikka yritin netistä ehtii.

Käsittääkseni pisterajat vaihtelee.

Mulla alkaa jo nenä hajoilemaan ihan kunnolla niinku aina liikaa jännittäessä + tää nuha vielä avittaa asiaa. Mitähän tapahtuu jos alan roiskimaan verta huomisessa kuullunymmärtämiskokeessa? Saanko mä sit keskeyttää sen ja mulle järjestetään ihan oma pikku kuuntelu(jatkan siitä missä nenä petti) heti kun se nauha vapautuu vai onko se vaan väsättävä just sillon vaikka nenästä tulis torakoita? Pitää kyl pyytää hitonmoinen pino nenäliinoja ihan varmuuden vuoks.

Kurssin aikana treenatessa tuli 37 ja 65 :D eli lievää heittelyä. Onhan tuo muutenki kauheeta arvausleikkiä tuo ruotsin kieli.

Kurssin aikana kuunteluista 66, 70 ja 39. :jahas: Katkeran valitusta, mutta ei nuo kyllä mitään osaamista mittaa. Jos kieli on oikeasti hanskassa, niin kai sieltä voi hyvät pinnat tulla, mutta muilla tuolta saattaa tulla ihan mitä vaan.

Mulla alkaa jo nenä hajoilemaan ihan kunnolla niinku aina liikaa jännittäessä + tää nuha vielä avittaa asiaa. Mitähän tapahtuu jos alan roiskimaan verta huomisessa kuullunymmärtämiskokeessa? Saanko mä sit keskeyttää sen ja mulle järjestetään ihan oma pikku kuuntelu(jatkan siitä missä nenä petti) heti kun se nauha vapautuu vai onko se vaan väsättävä just sillon vaikka nenästä tulis torakoita? Pitää kyl pyytää hitonmoinen pino nenäliinoja ihan varmuuden vuoks.

Meille annettiin ainakin neuvo että heti pitää nostaa käsi pystyyn että pistävät nauhan poikki. Ja sitten kaikki joutuvat kääntämään vihot ympäri ja odottavat että sun nenä saadaan hoidettua ja sitten jatketaan samasta kohdasta mihin jäätiin. Ja tuo kaikki merkataan sitten pöytäkirjaan. :D

Itellänikin on kiva nuha päällä, koskaan aiemmin ei oo kyl tullu verta nenästä, josko huomen ois eka kerta.. :D

Äikkä, enkku ja maantieto olisi kirjoitettavana. Enkun kirjoituksiin ihan luottavaisin mielin menen, vaikka en olekaan kuin ensimmäisestä kirjasta pari kappaletta lukenut. Vielä kerkeää ennen kirjallisia.. Äikän tekstitaidossa menestyminen on työn ja tuskan takana, mutta esseekokeeseen taas riittää itsevarmuutta. Maantieto huolestuttaa ehkä eniten, koska en ole lukenut vielä kuin 5 kpl ensimmäisen kurssin kirjasta. Tavoitteethan kaikissa on C:stä ylöspäin, mutta enkussa pieni pettymys sekin. Äikkä taas saattaa jäädä uusimatta keväällä vaikka A tulisi.

Vituttaa tämä oma laiskuus, enkä osaa ottaa itseäni niskasta kiinni. Tänäänkin olen vain lorvinut ja en ole kirjoihin koskenutkaan.

Meille annettiin ainakin neuvo että heti pitää nostaa käsi pystyyn että pistävät nauhan poikki. Ja sitten kaikki joutuvat kääntämään vihot ympäri ja odottavat että sun nenä saadaan hoidettua ja sitten jatketaan samasta kohdasta mihin jäätiin. Ja tuo kaikki merkataan sitten pöytäkirjaan. :D

Itellänikin on kiva nuha päällä, koskaan aiemmin ei oo kyl tullu verta nenästä, josko huomen ois eka kerta.. :D
Höh, meille ei oo annettu mitään neuvoja mistään. Kiva kuitenkin kuulla ettei nenä voi ihan koko hommaa pilata.

Edittinä piti lisätä tuo quote kun ehti jo viesti tuohon väliin.:D

Itehän en kuullu mitään mistään kaatuvista lehmistä.. :D Lottoriviin tuli kuitenki aika paljon C:tä, vissiin 13 tai 14 ja muillakin oli paljon C:tä vastauksena.

Se siitä pitkän enkun kuuntelusta. Saatanan Tom Bentley, sanon minä. Muuten aika iisi..
Millais muitten enkun kuuntelut meni?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom