Ylioppilaskirjoitukset syksy09 ja kevät 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anddiii
  • Aloitettu Aloitettu
Siis vittu, eihän sillä oo väliä miten sen todistaa kumman piiri on pidempi, koska sitä ei oltu mitenkään määrätty? Höh. Totta kai siinä piti laskea niide kolmansien sivujen pituudet. Esim. itse laskin pythagoraan lauseella sen suorakulmaisen kulmion pituuden, ja samalla tavalla siinä toisessa kolmiossa, mut joo. Vittu. Eli siit tehtävästä tulee sit 4p vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vituiksihan ne män. Noo saapahan puhtia reenaamiseen...

OK, ei aina voi onnistua.. MUTTA ....

Pitkän matikan 6 tehtävä yksinkertaistettuna:

Salilla on kaksi penkkipunnerruspaikkaa, joista valitset satunnaisesti toisen (olkoon kyseessä vaikka sininen penkki) ja aloitat treenaamisen (tangossa 45kg). Toisessa paikassa (olkoon kyseessä vaikka punainen penkki) aloittaa treeninsä joku toinen (tangossa 300kg). Kusihätä yllättää. Kuselta tullessasi, et enää muista kummalla penkillä nostelit ja kiireessä lyöt perseesi toiseen penkeistä ja aloitat sarjan. Mikä on todennäköisyys, että lyhistyt 300kg:n rautojen alle, kun olit sitä ennen tehnyt sarjoja 45kg:lla tai heität raudat kattoon, olettaessasi tangossa olevan 300kg 45kg:n sijasta?

TAI: Millä todennäköisyydellä kykenet valitsemaan kaksi kertaa peräkkäin saman penkin, vaikka käyt välillä kusella, etkä enää muista mitä rautoja nostelit....

V:
Vaihtoehdot ovat:
sininen ja sininen
sininen ja punainen
punainen ja sininen
punainen ja punainen

-> Vaihtoehtoja yhteensä 4, joista vaihtoehdot
sininen ja punainen
punainen ja sininen

reväyttävät paikat tai salin katon

-> 2/4 = 1/2.

TAI!!!! (joko menee perille): Monessako penkissä (niistä kahdesta) kuselta tullessasi on sopivat painot?

Ja tämäkö on lukion pitkää matematiikkaa??? O tempora, o mores!

Tehtävä b kolmella penkkipunnerruspaikalla vastaavasti...
-> 2/3

no siinähän oli se britti historioitsijan väite että kaikki 1900-luvun alkupuolen konfliktit olis yhtä sisällissotaa, tähän piti ottaa kantaa. Ja olihan siinä pointtiakin. Sä oot varmaa vedelly sieniä?

Muuten koe oli kyllä aika helppo.. vastasin tehtäviin 1-3 ja 8-10

Fysiikan vastauksia kiitos. Tuntui meinaa yllättävän helpolta.

Fysiikan vastauksia ulkomuistista: 1a) 30€, 2. b) 40-50m* c) ilmanvastus ja liukukitka. 3. 40K=40C. 4. a) oikein, b) väärin, c) oikein (riippuu kumpaan suuntaan käsitti formulan kulkevan). 5. 2,6m/s^2 6. a) 6,5rad/s, b) 0,417J ja 0,30J. 12 d) 46kV/m.

* Tuo vastaus ei ole varmaan se mitä haettiin (varmaan 45m tjsp.), mutta mielestäni se on oikea vastaus. Kun hiihtäjä on vielä mäessä, ja sen nopeus saavuttaa maksimiarvon, ei se muutu ennen kuin hiihtäjä saapuu tasaiselle maalle. Hiihtäjään vaikuttavat voimat mäen pinnan suunnassa on painon pinnan suuntainen komponentti (vakio), liukukitka (vakio) ja ilmanvastus (vakio kun nopeus vakio). Koska nämä voimat pysyvät samana niin kauan kun hiihtäjä on mäessä, ei nopeus voi muuttua saavutettuaan maksimiarvonsa. Nopeus on siis vakio välillä 40-50m, ja myös hiihtäjän suurin nopeus on koko tällä välillä.

Siis vittu, eihän sillä oo väliä miten sen todistaa kumman piiri on pidempi, koska sitä ei oltu mitenkään määrätty? Höh. Totta kai siinä piti laskea niide kolmansien sivujen pituudet. Esim. itse laskin pythagoraan lauseella sen suorakulmaisen kulmion pituuden, ja samalla tavalla siinä toisessa kolmiossa, mut joo. Vittu. Eli siit tehtävästä tulee sit 4p vai?

Pitkän matematiikan kokeessa tuntemattomille suureille ei saa itse keksiä arvoja, vaan niitä pitää merkitä kirjaimilla. Muusta menettelystä tulee vähennyksiä.

Itellä olis alustavat nyt tiedossa. Jännä nähdä mitä tulee, noi pisteet sattuu olee just äärirajoilla, esim. enkku on siinä C:n ja M:n välimaastossa, psyka on M:n ja E:n jos ei pisteet laske. Äikkä taas tuskin nousee huomattavasti joten C olis tulossa aika varmasti.

Toi psyka kyllä kieltämättä lämmittää mieltä, vaikka en lukenutkaan niin paljon kun alunperin oli suunnitelma. Mun tulos oli psykan maikan mukaan meidän lukiosta tänä keväänä psykan kirjottaneiden kärkipäässä :eek: En olis koskaan uskonut. Mutta en valita, vaan tyytyväinen olen! Täytyy toivoa että se kallistuis E:ks.

Läpi kaikista! Vittu, meikästä tulee ylioppilas!! :D B:tä löytyy melko runsaasti!

Kiva, että joillakin on ylioppilaaksi pääsy noin suuri asia :)

Jotenkin en kyllä ymmärrä näitä, joille ylioppilaaksi pääsy on melkein mahdotonta. Noi A:n rajat tuntuu niin naurettavilta ainakin mun mielestä, että ilman lukemistakin pitäisi niistä selvitä.

Mutta joo, vedin tosiaan minimaalisella effortilla lukion läpi (läksyt - ei koskaan, kokeisiin luku kuitenkin ihan ok), tuloksena alustavasti E M M C C C. Ihan tyytyväinen voi olla, tosin reilusti parempaankin olisi pystynyt pienellä työnteolla. Pitää nyt yliopiston pääsykokeisiin paneutua vähän paremmin.

Jotenkin en kyllä ymmärrä näitä, joille ylioppilaaksi pääsy on melkein mahdotonta. Noi A:n rajat tuntuu niin naurettavilta ainakin mun mielestä, että ilman lukemistakin pitäisi niistä selvitä.

Mä oon itseasiassa miettinyt ihan samaa. Ja että miten voi olla niinkin monta ku oliko muistaakseni 5% ketkä ei pääse läpi per kirjoituskerta.

Tämän kevään ylioppilas kirjaimin MCBBA. Tämän lisäksi datanomin paperit tulossa, eli noilla kirjaimilla ei ole mulle niin väliä. :D

P-matsku M, Fyssa C (2p vajaa M :( ), Äikkä C, Enkku M, Kemia C

Enkku tuli flopattua aika huolella lähinnä kuunteluissa, mutta ei voi mitään. E/L oli tavote, mutta E jäi parin pojon päähän.
Matsku ja fyssa meni ihan mukavasti vaikka vähän ois tosta fyssastakin magnaa toivonu. Matskun ope oli ainakin ylpeä meikän magnasta ottaen huomioon kurssinumerot (ka. 7), jee!

Pitkä Matikka M, Fysiikka M(pisteen päässä E), Äikkä C(pisteen päässä M), Kemia E, Englanti M
Ei tossa mitään, ihan tyytyväinen olen. Pienellä lisäpanostuksella olisi tulleet nuo pisteen päähän jääneet arvosanat, mutta turha niitä on jälkeenpäin voivotella. Parin viikon päästä sitten nollaus :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom