Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

H-hetki sen kuin vain lähestyy. Itselläni on jäljellä äikkä, lyhyt ruotsi, englanti ja pitkä matematiikka.

Mites muilla? Milloin, meinaatte aloittaa lukemisen?

Tsemppiä kaikille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keväällä: enkku, lyhyt matikka, psyka.

Enkussa varmaan kurssikirja kerrallaan sanoja ja kielioppia opetellen. Äikässä luen runkokirjan varmaan yhteen otteeseen.

Itse en ehkä niinkään kielioppia treenaisi ( jos nyt ei ole aivan surkea englannissa ), vaan kannattaa lukea englanninkielisiä lehtiä etc. Itse sain juuri M:än enkusta, mutta yritän nostaa E:hen tai L:ään.

Itse en ehkä niinkään kielioppia treenaisi ( jos nyt ei ole aivan surkea englannissa ), vaan kannattaa lukea englanninkielisiä lehtiä etc. Itse sain juuri M:än enkusta, mutta yritän nostaa E:hen tai L:ään.
No etkö äidinkielen kokeeseenkaan lue ollenkaan kielioppia, vaan esim tekniikan maailmaa? Kyllä mä aion lukea aika reilustikin kielioppia, koska se ei oo ollu vahvimmasta päästä mulla koskaan.

Mantsa, b-saksa, äikkä, a-suomi uusiks(M syksyllä) ja a-enkku(M syksyllä) uusiks. Syksyllä tuli E y-opista ja L lyhyestä matskusta.

Edit: ja aion lukea kunnolla vaan mantsaan, saksaan pari päivää ennen, muut menee melkeinpä ilman lukemista.

No etkö äidinkielen kokeeseenkaan lue ollenkaan kielioppia, vaan esim tekniikan maailmaa? Kyllä mä aion lukea aika reilustikin kielioppia, koska se ei oo ollu vahvimmasta päästä mulla koskaan.

enpä oikeastaan, koska kieli on hallussa, mutta lehtijuttuja lukemalla opin rakentamaan tekstin sisällön parempaan muotoon ja paremmaksi kokonaisuudeksi. Tarkoitin nyt sitä että enkun kirjoituksissa kieliopilla ei ole niiiiin merkittävää osaa, koska kuuntelu on ~1/3 pisteistä, tekstinymmärrys ~1/4 ja essee on sen verran lyhyt ettei siihen paljoa virheitä mahdu.

enpä oikeastaan, koska kieli on hallussa, mutta lehtijuttuja lukemalla opin rakentamaan tekstin sisällön parempaan muotoon ja paremmaksi kokonaisuudeksi. Tarkoitin nyt sitä että enkun kirjoituksissa kieliopilla ei ole niiiiin merkittävää osaa, koska kuuntelu on ~1/3 pisteistä, tekstinymmärrys ~1/4 ja essee on sen verran lyhyt ettei siihen paljoa virheitä mahdu.
Monivalinnat on kuitenkin pisteistä jonkin verran, että kyllä mä siihen kielioppia lukisin ja itse kyllä aion lukea. Ruotsissa syksyn kokeessa ei monivalinnoissa mitään muuta testattukaan kuin kielioppia ja sanastoa. Suosittelisin itsekin kyllä lukemaan jotain kirjoja ja lehtiä, ja kuuntelua kannattaa treenata kuuntelemalla netistä englanninkielisiä podcasteja ja katsomalla vaikka elokuvia.

Mulla olis keväälle pitkä matikka, fysiikka, kemia, A-englanti ja äikkä. Tekemistä riittänee.:rolleyes:

Odottelinkin, että joku tekis kirjotuksista topicin enkä itse kehdannut sitä ennen joulua vielä tehdä.:D

Juu, se on kyllä hyvä keino lukee myös noita tekstejä, ite oon nyt pyrkiny jonkun verran tässä lueskelee kaikennäköstä englanninkielistä ja kuuntelemaankin jonkin verran. Aion kuitenkin lukea myös kielioppia, koska kursseilla kun on yo-vihkoja tehnyt, niin monesti aukkotehtävissä tullu tyhmiä virheitä kieliopin takia.

Ei enkkua tai äikkää lueta :) Keväällä odottaa minuakin kourallinen aineita ja kai sitä pitäis jaksaa lukea, vaikka elämääni ei kyllä pahemmin vaikuta tuleeko aat, ämmät vai eet...

Yhteiskuntaoppi, pitkä matikka ja äikkä edessä keväällä. Syksyllä tuli E pitkästä enkusta ja lyhyestä espanjasta.
Yhteiskuntaoppia ajattelin jopa oikeasti lukea, muita voisi lähinnä kertailla vaan.

Nojoo, lisättäköön tähän ketjuun vielä että kyllä minäkin nyt vähän enkkua aion kerrata kunhan ehdin, ja pääosin nimenomaan kaunokirjallisuuden muodossa, se kun vähän enemmän kiinnostaa verrattuna joihinkin vitun kielioppikirjoihin.

Syksyllä en äidinkieltä kerrannut muuta kuin ne tunnilla käydyt vastaushommat yms. Ja E sieltä vaan tuli.:)

Ruotsissa noudatin samaa jaloa periaatetta mutta sieltä tuli vaan B, joskin siihenkin olen kyseisen aineen kohdalla tyytyväinen.:D

Ihme tuloksia kyllä sakki on vetänyt kun tuntuu että kaikilla E:tä ja L:ää vain tulee. Mutta eihän siinä, jos olette vain niin hyviä :)

Keväällä olisi ohjelmassa pitkä matikka, äikkä, psykologia ja terveystieto.

Syksyllä oli pitkänä englanti (C) ja maantieto (M, pisteen päässä E :()

Yhteiskuntaoppia ajattelin jopa oikeasti lukea, muita voisi lähinnä kertailla vaan.

Y-opin kurssikirjojen lukeminen oli IMO melkein kokonaan turhaa, käytin siihen ihan liikaa aikaa. Ite jätin lakitiedon kirjan lukemisen kokonaan pois enkä vastannut niihin kysymyksiin.
Syksynkin kokeessa oli hyötyä ehkä yhdessä tehtävässä kirjojen tiedoista, lopuissa testattiin lähinnä kuinka hyvin oli seurannut maailman (ja erityisesti Suomen) tapahtumia, yleissivistystä sekä päättelykykyä. Näin pienenä vinkkinä vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom