Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enkussa varmaan kurssikirja kerrallaan sanoja ja kielioppia opetellen. Äikässä luen runkokirjan varmaan yhteen otteeseen.Millä tavoin meinaatte lukea äikkää tai enkkua? Itellä ei oikea ole hajua mistä aloittais
Enkussa varmaan kurssikirja kerrallaan sanoja ja kielioppia opetellen. Äikässä luen runkokirjan varmaan yhteen otteeseen.
No etkö äidinkielen kokeeseenkaan lue ollenkaan kielioppia, vaan esim tekniikan maailmaa? Kyllä mä aion lukea aika reilustikin kielioppia, koska se ei oo ollu vahvimmasta päästä mulla koskaan.Itse en ehkä niinkään kielioppia treenaisi ( jos nyt ei ole aivan surkea englannissa ), vaan kannattaa lukea englanninkielisiä lehtiä etc. Itse sain juuri M:än enkusta, mutta yritän nostaa E:hen tai L:ään.
No etkö äidinkielen kokeeseenkaan lue ollenkaan kielioppia, vaan esim tekniikan maailmaa? Kyllä mä aion lukea aika reilustikin kielioppia, koska se ei oo ollu vahvimmasta päästä mulla koskaan.
Monivalinnat on kuitenkin pisteistä jonkin verran, että kyllä mä siihen kielioppia lukisin ja itse kyllä aion lukea. Ruotsissa syksyn kokeessa ei monivalinnoissa mitään muuta testattukaan kuin kielioppia ja sanastoa. Suosittelisin itsekin kyllä lukemaan jotain kirjoja ja lehtiä, ja kuuntelua kannattaa treenata kuuntelemalla netistä englanninkielisiä podcasteja ja katsomalla vaikka elokuvia.enpä oikeastaan, koska kieli on hallussa, mutta lehtijuttuja lukemalla opin rakentamaan tekstin sisällön parempaan muotoon ja paremmaksi kokonaisuudeksi. Tarkoitin nyt sitä että enkun kirjoituksissa kieliopilla ei ole niiiiin merkittävää osaa, koska kuuntelu on ~1/3 pisteistä, tekstinymmärrys ~1/4 ja essee on sen verran lyhyt ettei siihen paljoa virheitä mahdu.
Juu, se on kyllä hyvä keino lukee myös noita tekstejä, ite oon nyt pyrkiny jonkun verran tässä lueskelee kaikennäköstä englanninkielistä ja kuuntelemaankin jonkin verran. Aion kuitenkin lukea myös kielioppia, koska kursseilla kun on yo-vihkoja tehnyt, niin monesti aukkotehtävissä tullu tyhmiä virheitä kieliopin takia.enpä oikeastaan, koska kieli on hallussa, mutta lehtijuttuja lukemalla opin rakentamaan tekstin sisällön parempaan muotoon ja paremmaksi kokonaisuudeksi. Tarkoitin nyt sitä että enkun kirjoituksissa kieliopilla ei ole niiiiin merkittävää osaa, koska kuuntelu on ~1/3 pisteistä, tekstinymmärrys ~1/4 ja essee on sen verran lyhyt ettei siihen paljoa virheitä mahdu.
Yhteiskuntaoppia ajattelin jopa oikeasti lukea, muita voisi lähinnä kertailla vaan.