Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
No emmä tiiä, kaveri houkutteli kans lähtemään tonne Millionaires clubille; taitaa peräti olla ilmanen sisäänpääsy <3

Ja mä menin ostamaan ton 5e maksavan pääsylipun vaikka on ilmanen sisäänpääsy! Jukopliuta.

Ja ei, niitä lippuja ei saa ovelta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hehee joo :D Nää "kaverin kautta" saadut tiedot ei muutenkaan aina oo niitä luotettavimpia. Mut toivottavasti se tosiaan meinas et pääsen ineen sen mukana :P

Mut whatever, jos en pääse niin jääpähän enemmän aikaa lukemiselle. Toivottavasti tulee silti hyvät kemut ENEMAlle ja kumppaneille

Fysiikan lukijat, ootteko lukenu kaikki kurssit, vai mitkä olette jättäneet välistä. Itse joudun kylmästi muutaman jättämään, mutta toivottavasti ei niistä satu tehtäviä. Taitaa aallot, ja gravitaatio ja säteily jäädä lukematta.

Kaikki kirjat olen lukenut silleesti selaillen läpi. Toiset tarkemmin ja toiset epätarkemmin. Tässä parina päivänä olen nyt sitten laskeskellut pari vanhaa yo-koetta.

Fysiikka kun menis vielä matikan lisäksi hyvin, niin muista ei olis niin pulttia. :)

Jee jee kuumetta meinaa olla ja biologiaa pitäs rustata keskiviikkona. Aijon kiskasta sellaset napit naamaan aamulla, että ei varmaa oo kuumeinen olo.
Jää vähä tiukalle, kun pitäisi vielä yksi kirja kokonaan lukea, 5 kurssi. Ja kun olen vielä kakkosella, niin en ole käynyt koko kurssiakaan :D.
Raakaa.

Keskiviikkona historia, enkä kirjan kirjaa taikka mitään ole viellä edes avannut. Kuin vitus voi olla näin onneton ettei saa mitään aikaseks...

Vähä sama minullakin. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä lukemaan. Kyllä sitä sitte lukee, kun on aloittanut.

Fysiikan lukijat, ootteko lukenu kaikki kurssit, vai mitkä olette jättäneet välistä. Itse joudun kylmästi muutaman jättämään, mutta toivottavasti ei niistä satu tehtäviä. Taitaa aallot, ja gravitaatio ja säteily jäädä lukematta.

Omasta mielestäni Aallot kurssi on yks tärkeimmistä yo-koetta silmällä pitäen...

Okei kysellääs nyt sitten, elikkäs en ole viellä kertaakaan historiaa lukenut ja kelasin kun tässä nyt vähän reilu päivä on enää aikaa, että ei varmaan kannata kirjoja enää avata, että pysyttelisin vain noissa muistiinpanoissa mitä olen kirjoitellut, sitten mulla olisi tässä pari kattavaa dokkaria jos niitä öögailis oikeen tarkkaavaisempana? Kelasin vaan, että tuskimpa mä tässä ajassa enään noista kirjoista mitään irti saan kun niissä on niin perkeleesti luettavaa?

Edit. Niin ja jos muutenki vinkkejä olis, että mihin alueisiin ehdottomasta kannattais paneutua, toi historian aluehan on niin kattava, että kai siellä jotain tiettyjä luulis olevan mihin enemmän ja tarkemmin paneutua? Ja päälle viellä, että mimmoiset ne historian kirjoitukset on? Monta kysymystä ja moneen pitää vastata? Onko tehtävissä aineistoa vai onko vain suoria kysymyksiä ja niihin oman tiedon perusteella tarinoidaan?

Chaldanille sen verran, että riippuu, miten on asiat hallussa. Itse jätin mekaniikat lähes käytännössä lukematta, koska ne sujui jo valmiiksi. Sit taas just esim. aallot kurssin luin huolella, kun ei ollu hyvässä muistissa asiat. Eli pääsääntöisesti kannattaa jättää välistä ne asiat, jotka on vahvat, mutta tietty siinä mielessä voi myös prioirisoida, että just esim. säteilystä ei todennäköisesti montaa tehtävää tule, joten vaikkei se olisi vahva, mutta tuntuu ettei aika riitä nii väliin vaan.

Mupan kanssa oon kyllä aika samalla linjalla, että aallot on aika tärkee homma ja tietty perus mekaniikka tulisi olla hyvin hallussa yo-koetta ajatellen.

Okei kysellääs nyt sitten, elikkäs en ole viellä kertaakaan historiaa lukenut ja kelasin kun tässä nyt vähän reilu päivä on enää aikaa, että ei varmaan kannata kirjoja enää avata, että pysyttelisin vain noissa muistiinpanoissa mitä olen kirjoitellut, sitten mulla olisi tässä pari kattavaa dokkaria jos niitä öögailis oikeen tarkkaavaisempana? Kelasin vaan, että tuskimpa mä tässä ajassa enään noista kirjoista mitään irti saan kun niissä on niin perkeleesti luettavaa?

Edit. Niin ja jos muutenki vinkkejä olis, että mihin alueisiin ehdottomasta kannattais paneutua, toi historian aluehan on niin kattava, että kai siellä jotain tiettyjä luulis olevan mihin enemmän ja tarkemmin paneutua? Ja päälle viellä, että mimmoiset ne historian kirjoitukset on? Monta kysymystä ja moneen pitää vastata? Onko tehtävissä aineistoa vai onko vain suoria kysymyksiä ja niihin oman tiedon perusteella tarinoidaan?

Kannattaa lukee Kansainväliset suhteet kurssikirja hyvin, sillä se sisältää mm.maailman sodat + muut kriisit. Ja talvisota ja jatkosota kannattaa hallita hyvin. Ainakin syksyllä oli aineistojakin mukana joissain tehtävissä esim. joku katkealma jostain kirjasta ja mitä voi päätellä kirjoittajan suhteesta talvisotaam yms. Tais olla et 10 kyssäriä ja kuuteen vastataan.

Onko ketään täällä kirjoittamassa filosofiaa? ite oon ja oon lukenu aika paljon näinä päivinä mut tuntuu että ei mitään osaisi :D

Mullakin taitaa pari vikaa kirjaa jäädä lukematta huolella mut ne on mulle sellasta hepreaa et ei se olis mitään auttanu vaikka ne olisinkin lukenut. 8 kurssin kirjan sais mun puolesta vaikka polttaa:(

Mullakin taitaa pari vikaa kirjaa jäädä lukematta huolella mut ne on mulle sellasta hepreaa et ei se olis mitään auttanu vaikka ne olisinkin lukenut. 8 kurssin kirjan sais mun puolesta vaikka polttaa:(

Kasi kirjaa lukee mielellään kyllä jo ihan sen mielenkiintoisuuden takia :david:
Ei kyllä niist laskuista tuu mitään. Niitäkin ois pitän harjotella mut hyvä jos kerkeen kaikki kirjat lukee ennen keskiviikkoa loppuun. :whip:

Mites biologiasta? Mitä teidän mielestänne kannattaisi viime hetkellä lukea?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom