Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Turha niitä on spekuloida kun kaikilla menee veikkaukset ihan päin vittua aina. Ei oo mikään saletti, että nousee. Ne voi myös kiristää arvostelua.

Niinhän se voi olla... Mutta sitten se on melkeinpä +-0, jos vaihtoehtoina on arvostelun tiukentaminen, tai pisterajojen nousu.

Ylihuomenna lontoota, oottekos mitenkään valmistautunu? Kaikkihan tietty on napsinu lukematta preleistä L:ää, ja kurssien keskiarvo on keposesti 9. :D

Mutta onko täällä oikeesti ketään, kelle enkku tuottas vaikeuksia? Minulle tuottaa, eikä hävetä edes myöntää. Ja kuuntelustaki on vaan 40 pistettä kasassa... :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo-o, elikkäs tiukille menee.Toivottavasti muutkin olisi sössinyt, että se pisteraja ei kovin korkealle nousisi.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lyhyen+matematiikan+ratkojilla+vaikea+aloitus/1135234748772

"Lyhyen matematiikan ratkojilla vaikea aloitus"

"Mäkelänrinteen lukion matematiikan lehtori Leena Kaitovaara arveli, että lyhyen oppimäärän koe oli haasteellinen."

Edit: Koska ne viralliset pisterajat julkistetaan?

Käsittääkseni toukokuussa.

Mielipiteet kokeen vaikeustasosta näyttää eriävän melko paljon. Monet sanoo helpoksi, kun taas monet vaikeaksi. Itse pidin koetta vaikeampana edellisiin verrattuna. Opettajalle soitin ja hän sanoi kokeen olleen normaalia helpompi. Hänen arvionsa mukaan A:n raja pyörisi 12 pisteen hujakoilla.

Ylihuomenna lontoota, oottekos mitenkään valmistautunu? Kaikkihan tietty on napsinu lukematta preleistä L:ää, ja kurssien keskiarvo on keposesti 9.

Yhtää kirjaa en omista :D Mitenkäs tohon olisi hyvä valmistautua? Esseistä on tullut yleensä se 90-95pst ja kielioppi pitäisi olla suht. koht. hanskassa.

:D

Niinhän se voi olla... Mutta sitten se on melkeinpä +-0, jos vaihtoehtoina on arvostelun tiukentaminen, tai pisterajojen nousu.

Ylihuomenna lontoota, oottekos mitenkään valmistautunu? Kaikkihan tietty on napsinu lukematta preleistä L:ää, ja kurssien keskiarvo on keposesti 9. :D

Mutta onko täällä oikeesti ketään, kelle enkku tuottas vaikeuksia? Minulle tuottaa, eikä hävetä edes myöntää. Ja kuuntelustaki on vaan 40 pistettä kasassa... :rolleyes:

Täällä enkku tuottaa vain ja ainoastaan tuskaa :l Pakko päästä läpi :curs: Jos lakki tulee, minä tarjuan oluet...

Meikälääselle tuottaa enkku tuskaa ja tästä syystä onneksi valittin lyhyen englannin.
Enkun prelistä tuli tosin B ku arpaonni lykästi :D
Muuten sit kurssit o hädin tuski päästy läpi, ne jotkä on päästy läpi :D

:offtopic: Mihis asti täs o viel aikaa P:t suorittaa, että pääsee ylioppilaaksi keväällä. Kyseessä on siis ruotti jota en kirjoita mut ysk aine pitäis tehä :D

Tuohan kuulostaa tutulta, sain prelistä 9 pojon kaulalla L:än lukematta ja ka. on sen 9,38.. Tähän mennessä huonoimmat pisteet aineesta on 92 ja kuuntelusta 80(tämän kerran kuuntelu). Tainnu periä hyvät geenit, äitee on enkunopettaja.. :D

Jotenkin kaikki minkä pitäs sujua menee mettään ja kaikki joilla ei oo paskankaan merkitystä menee hyvin. Vähän nurinkurista, mutta ei kai se häpeä ole mennä pääsykokeisiin. Jäis vaan enemmän aikaa työntekemiselle jos ei tarviis opiskella... :whip:

Yhtää kirjaa en omista :D Mitenkäs tohon olisi hyvä valmistautua? Esseistä on tullut yleensä se 90-95pst ja kielioppi pitäisi olla suht. koht. hanskassa.

:D

No, tätä just vähän tarkotin... Ei kait sun sitten tarvi kauheesti mitenkään valmistautua, jos hallitset enkun.

Tuohan oli lähes samanlainen kirjotus, mitä abitreenien keskustelu on täynnä. :D Ensin kehuskellaan kaikilla hienoilla "saavutuksilla", että minäpä se on yleensä aina vetässy täydet pisteet joka kokeesta. Tätä ei edes kukaan kysy tai ylipäätään se ei ketään kiinnosta, mutta silti se pitää aina mainita vähintäänkin jossain sivulauseessa. Sitten kun tulee YO-koe, niin itketään miten vaikee ja epäreilu se koe oli, ja ihan penkin alle meni. :D

Itteäni vituttaa niin paljon tuommoset jutut, että vaikka haluaisin ettiä sieltä jotain järkevää keskustelua, niin en pysty lukea niitä juttuja. Tämä katkeruus johtuu varmaan siitä, että oon ite niin paska. :itku:

No, tätä just vähän tarkotin... Ei kait sun sitten tarvi kauheesti mitenkään valmistautua, jos hallitset enkun.

Tuohan oli lähes samanlainen kirjotus, mitä abitreenien keskustelu on täynnä. :D Ensin kehuskellaan kaikilla hienoilla "saavutuksilla", että minäpä se on yleensä aina vetässy täydet pisteet joka kokeesta. Tätä ei edes kukaan kysy tai ylipäätään se ei ketään kiinnosta, mutta silti se pitää aina mainita vähintäänkin jossain sivulauseessa. Sitten kun tulee YO-koe, niin itketään miten vaikee ja epäreilu se koe oli, ja ihan penkin alle meni. :D

Itteäni vituttaa niin paljon tuommoset jutut, että vaikka haluaisin ettiä sieltä jotain järkevää keskustelua, niin en pysty lukea niitä juttuja. Tämä katkeruus johtuu varmaan siitä, että oon ite niin paska. :itku:

Kunhan kiusasin ;) :piis:

Toukokuun loppuun mennessä. Näin meille sanottiin.

Meillä taas sanottiin toukokuun alkuun. Kannattaa kysyä opolta tai joltain ettei käy kylmät.

Tosin jos suorittaakin joitain kursseja myöhässä mutta on ennen lakkiaisia tehnyt kaiken tarvittavan niin pääsee kaiketi jo ikäänkuin epävirallisesti ylioppilaaksi. Lakin saat ja voit hakea korkeakouluihin jne, mutta virallisesti olet ylioppilas vasta syksyllä. Eli käytännössä ei mitään eroa.

Kannattaa tosin tämäkin varmistaa jostain jos suunnittelee jotain tuon suuntaista :)

:offtopic: Mihis asti täs o viel aikaa P:t suorittaa, että pääsee ylioppilaaksi keväällä. Kyseessä on siis ruotti jota en kirjoita mut ysk aine pitäis tehä :D
Meillä taisi olla vappuun asti aikaa, mut noi voi olla vissiin koulukohtaisia? Tarkista opolta, niin kuin D_steele jo kehottikin :):worship:

Meillä taas sanottiin toukokuun alkuun. Kannattaa kysyä opolta tai joltain ettei käy kylmät.

Tosin jos suorittaakin joitain kursseja myöhässä mutta on ennen lakkiaisia tehnyt kaiken tarvittavan niin pääsee kaiketi jo ikäänkuin epävirallisesti ylioppilaaksi. Lakin saat ja voit hakea korkeakouluihin jne, mutta virallisesti olet ylioppilas vasta syksyllä. Eli käytännössä ei mitään eroa.

Kannattaa tosin tämäkin varmistaa jostain jos suunnittelee jotain tuon suuntaista :)

Meni kuukaudet sekasin :D Eli huhtikuun loppuun mennessä :D

Jooh kiitoksia vaan kaikille päivänmääristä, on hyvin suuntaa antavia ainaki.
Kai sitä pitääs täs lähipäivinä ottaa niskasta itteä kii ja jonkinäkööne räpellys kirjoottaa. Numeroon tuol ei tuu olemaan todennäköisesti vaikutusta ja vaikka olisikin ruottin keskiarvo ei siitä vitosest muuks muutu :D

Enkun kirjotukset on helppoo kauraa.. Sain lähes poikkeuksetta enkun kurssikokeista aina 6-7. M tuli silti kirjotuksist... Älkää stressatko...

itteeni vähän jännittää noi enkun kirjoitukset. en oo saanu melkein ollenkaan luettua mut yleensä oon just saanu seiskaa kursseista. M olis hakusessa.

Mie luulen että ne jotka on hyviä, voivat vain alisuoriutua kirjoituksissa. Itse olen loistoesimerkki. Olin menevinään kovasti hakemaan ällät kotiin äikästä ja pitkästä matikasta, mutta haaveeksi taitaapi jäädä. Sen sijaan viime keväänä, kun tungin kakkosluokkalaisena jo kirjoittamana terkkaa, ei kukaan osannut ajatella, että pärjäisin siellä tosi hyvin, ja L sieltä tuli. Samoin pitkää enkkua menin syksyllä kirjoittamaan asenteella "M on jo tosi siisti juttu" ja sain 5 p vajaan ällän, eli E:n. Paineet kasvaa järkyttävän suuriksi, kun odotetaan huipputuloksia. Munkin matikanope katsoi suoraan silmiin kertoessaan viime vuoden abeista: "Niin, nää molemmat viime vuonna matikasta kympin saaneet kirjoittivat sitten L:n." Varsin hyvin tietoisena siitä, että miullakin on se kybä todistuksessa.

Mie luulen että ne jotka on hyviä, voivat vain alisuoriutua kirjoituksissa. Itse olen loistoesimerkki. Olin menevinään kovasti hakemaan ällät kotiin äikästä ja pitkästä matikasta, mutta haaveeksi taitaapi jäädä. Sen sijaan viime keväänä, kun tungin kakkosluokkalaisena jo kirjoittamana terkkaa, ei kukaan osannut ajatella, että pärjäisin siellä tosi hyvin, ja L sieltä tuli. Samoin pitkää enkkua menin syksyllä kirjoittamaan asenteella "M on jo tosi siisti juttu" ja sain 5 p vajaan ällän, eli E:n. Paineet kasvaa järkyttävän suuriksi, kun odotetaan huipputuloksia. Munkin matikanope katsoi suoraan silmiin kertoessaan viime vuoden abeista: "Niin, nää molemmat viime vuonna matikasta kympin saaneet kirjoittivat sitten L:n." Varsin hyvin tietoisena siitä, että miullakin on se kybä todistuksessa.

Aika mulkku ope :wtf:, mutta yritä jaksaa. Ei ne kirjoitukset kuitenkaan kamalan tärkeitä ole, siltä ne vain vielä tässä vaiheessa tuntuu. Itse sain kirjoitukset valmiiksi jo hieman ennen teitä. Ensimmäisestä kerrasta jäi mieleen turha stressi, sillä uskoin kilpailevani kansakunnan;) parhaita vastaan. Tuloksena LE. Toiset kirjoitukset taasen menivät aivan omalla painollaan. Enää ei kiinnostanut opiskelu, vaan aivan toiset asiat. Kirjoitin myös itselleni huonompia aineita. En vain jaksanut välittää, joten lopputuloksena EM. LEEM :kippis1:
Sama vika kyllä oli itsellänikin. Kaikki odotti vain älliä ja sekös vitutti, koska itselleni ei ollut kamalasti väliä tuleeko sieltä C vaiko M, mutta kun kaikki vaan odotti tuloksia, niin niitä myös piti saada.
Monilla tuntuu noi kirjoitukset kaatuvan ylistressaamiseen. :(

Ite en oo oikeestaan yhtään stressannu näistä kirjotuksista. Matikasta stressasin lukulomalla vähän mutta sekin meni sitten ohi onneksi. En välitä yhtään vaikka joku oottaisikin multa Ällää tai Eximiaa, yks hevonvitun hailee. Veikkaan että monet oottaa minulta samanlaista suoritusta kuin veljeltäni joka sai kaikista aineista E:n, mutta se onkin aina ollut erilainen koulun suhteen kuin minä. En oo koskaan ollu huippu hyvä koulussa, enkä huono, aina sellaista keskiarvoa parempaa tasoa. Mulle tärkeintä on että pääsen ylioppilaaksi ja sellaisilla hyvillä arvosanoilla :) Tähän mennessä vaikuttaa että pääsen hiukan parempiin arvosanoihin mitä luulin pääseväni, mutta aika näyttää.

Ei helvetti, pitkän 14. tehtävän a- ja b-kohdat olisi saanut ratkaistua muutamalla rivillä, käytin vähän monimutkaisempia kaavoja ja tuloksena 3 sivua laskua. :hyvä: No, oikeat vastaukset tais kuitenkin tulla.

Jotkut tuossa jo kirjoittelikin, että kuinka muut kasaavat paineita kirjotuksista. Itsellä asia on vähän niin, että muiden mielipiteet eivät ole vaikuttaneet, vaan lähinnä itseäni suunnattomasti vituttaa, jos nyt en saa esim. matikasta L:ää. Ei sille voi mitään, mutta jos matikan numero on ollut 9-10 viimeiset 12 vuotta, niin kyllä sitä toivoisi onnistuvan siinä ainoassa valtakunnallisessa kokeessa, joka koko paskan päättää. Vielä jos muutama saman koulun kaveri saa paremman arvosanan, niin sitten syö miestä. Olen huono häviäjä, ei sille voi mitään :D

Jepah, huomenna olis sitten lontoon taivuttelu edessä. Itsehän kusin kuuntelun aivan totaalisesti, vain 39 pistettä :itku:
Prelistä tuli kuitenkin sen 65 pointsia, koko hässäkän pistemäärän ollessa 209. C voi paskan kuuntelutuloksen takia tehdä nyt tiukkaa, mutta koitetaan.

Onko muita maantiedon kirjottajia? Itsehän en ole vielä lukenut juuri yhtään ja maanantaina pitäisi jotain tietääkkin. Aika lonkalta heittämiseksi menee.

Ainiin ja matikka. Lyhyen kirjoitin, kymmenen tehtävää tein. Ei oikein osaa sanoa, jotta mitä sieltä on tulossa. Meni ainakin selvästi paremmin kuin preli, josta sain ainoastaan 20 pistettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom