Ylioppilaat lakki päähän vai no vappuna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos täällä paljon ylioppilaita jotka ei käytä lakkia vappuna? Mä olen pitänyt lakkia tasan kerran ja se oli lakituspäivänä. Tällä hetkellä ei ole edes tietoa missä yo-lakki on. Mitään sen suurempaa filosofiaa ei tuossa ole. Jotenkin en vaan osaa arvostaa ylioppilastutkintoa niin paljoa, että sitä halauisin "esitellä".

Mites muut, pistäkää nyt hieman pitempää tarinaa, kun j00 tai ei.

Eipä oo tullu tota lätsää vappuna päässä pidettyä, vaikka siinä on vielä sellanen kiva tupsukin roikkumassa. Turha ostos. Menee vaan tukkaki sekasin, jos sen päähänsä iskee :D

En ole minäkään yo-lakkia vuoden -93 kevään jälkeen käyttänyt. Päähineet eivät mielestäni sovi tällaiselle isopäiselle hörökorvalle, joten en niitä juurikaan käytä. Talvisin toki pipoa.

Pitäisi teekkarilakkia pitää (jo tästä päivästä lähtien) mutta en ole vieläkään saanut aikaseksi hankkia sitä. :rolleyes:
On mulla yo-lakkikin, voishan sitäkin tietenkin pitää päässä vappuna.

Siihen pitäisi saada ehdottomasti väärikoodit, mitä tummempi, sen fiksumpi pää sisällä. Muutenkin koko lakkiproggis kärsii pahaa inflaatiota kun noin 40 tuhatta niitä joka vuosi tulee. Montakohan ylioppilasta kaikenkaikkiaan tässä maassa on? Olisiko noin 20% suomalaisista ylioppilaita, siinä menettää lakki aika pahasti merkityksensä.

Mike sanoi:
Siihen pitäisi saada ehdottomasti väärikoodit, mitä tummempi, sen fiksumpi pää sisällä. Muutenkin koko lakkiproggis kärsii pahaa inflaatiota kun noin 40 tuhatta niitä joka vuosi tulee. Montakohan ylioppilasta kaikenkaikkiaan tässä maassa on? Olisiko noin 20% suomalaisista ylioppilaita, siinä menettää lakki aika pahasti merkityksensä.

Koko väestöstä varmaan, mutta tämän hetken ikäluokista taitaa lukioista puskea melkein yhtä paljon väkeä ulos kuin ammattikouluista. Eli kohta taitaa luku olla lähempänä 50%.

E:modified ehti ensin.

En aio laittaa lakkia päähän. Viime vuosina ei ole muutenkaan enää tullut pidettyä. Silloin nuorempana kun vielä heiluin opiskelijabileissä oli lakki päässä tietysti. (Haalareita en tosin käyttänyt silloinkaan, ei ollut mun juttu!) Silloin tuntui mukamas jotenkin hienolta tai aikuiselta käyttää sitä lakkia. Nyt tällaisena wanhana ja ikuisena opiskelijana (:jahas: ) ei enää niinkään. Ja tosiaan, se ylioppilastutkinto ei enää nykyään merkitse yhtään mitään, eli turha sillä on "ylpeillä". Vanhemmilla ikäluokilla ymmärrän hyvin lakin käytön kun heidän aikanaan tuo oli todellakin statusjuttu ("Herra ylioppilas!":lol2: )

Tottakai pidän, mulla on siinä tuningina Savolaisen osakunnan nauha, joten se kyllä erottuu..

Edit: mitä tulee ylioppilas-tutkintoon, niin siinä voisi opettaa jotain ammatillista ainetta sivussa, koska henkilölle voisi olla nykyään enemmän hyötyä siitä, ja jossain mielessä Lukion ja Ammattikoulun voisi fuusioida tehokkuuden lisäämiseksi. Mitä mieltä ootte?

Rowena sanoi:
(Haalareita en tosin käyttänyt silloinkaan, ei ollut mun juttu!) Silloin tuntui mukamas jotenkin hienolta tai aikuiselta käyttää sitä lakkia.

Noista haalereista olis pitänyt laittaa kanssa kyssäri samaan satsiin. opiskelijahaalarit on ehkä maailman naurettavin keksintö.

rauhallisena miehenä mulla alkaa aina otsasuoni sykkiä, kun nään kaupungilla näitä hulvattomia veijareita.

Jakob sanoi:
Noista haalereista olis pitänyt laittaa kanssa kyssäri samaan satsiin. opiskelijahaalarit on ehkä maailman naurettavin keksintö.

rauhallisena miehenä mulla alkaa aina otsasuoni sykkiä, kun nään kaupungilla näitä hulvattomia veijareita.

Tulee otsasuonesi sykkimään myös minun takia, koska aion käyttää haalareita.

Lakkia en ole yo-juhlien jälkeen käyttänyt kuin kerran. Haalarit on päällä tietysti joka vappuna ;)

Emmah sanoi:
Eipä oo tullu tota lätsää vappuna päässä pidettyä, vaikka siinä on vielä sellanen kiva tupsukin roikkumassa. Turha ostos. Menee vaan tukkaki sekasin, jos sen päähänsä iskee :D

Sama. Yo-lakki oli päässä lakituksessa ja nykyinen olinpaikka ei ole edes tiedossa. Teekkarilakin sain just takasin kun se oli siskolla lainassa sen kasteessa... Turhaa sitä oli omaks ostaa mut tulipahan tuhlattua :rolleyes:

Itelle ei vappu ole mikään juhla, jossa pitäs näyttää koulutustaan. Lähinnä se on kavereiden kanssa oloa ja arskan ottoa :D Lakki olis vaan tiellä!

Suositut

Back
Ylös Bottom