Ylioppilaat lakki päähän vai no vappuna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Lakki ja haalarit oli päällä ekana opiskelijavappuna kaks vuotta sitten. Sen jälkeen en oo niitä käyttäny. Hävettää vaan sikana kulkea ne, lähinnä haalarit, päällä kaupungilla.. Varsinkin jos joutuis kävelemään metrinkin yksin haalareitten kanssa..

Kyllä mä sen yleensä olen vappuna etsinyt, katsonut että jaahas, ja takaisin kaappiin. En perkele näyttäytyisi tuossa lätsässä, etenkään nyt kun olen junnannut yliopistolla 5 vuotta juurikaan etenemättä. Ja haalareille kanssa ei kiitos. Hyi.

Terv. Ylioppilas Larvanto

Aluksi lakkia tuli pidettyä joka vappuna, nykyisin ei enää juuri muista tai jaksa sitä päähän laittaa...ei se taida enää mahtuakaan..:D

Ei lakkia eikä haalareita päälle. Lakki on ollut mun päässä tasan kerran (eli ylppärijuhlissa :D ) ja haalarit parisen kertaa. En edes tiedä, missä nuo tällä hetkellä sijaitsevat...

Eipä ole se lakki minun päässä ylioppilasjuhlien jälkeen käynyt. Eikä käy. Taitaa olla jossain äidin arkistoissa se komistus...

Haalareista sen verran, että luojalle kiitos etten koskaan ole joutunut moista päälleni pukemaan. Mikään, siis oikeesti mikään, ei vituta niin paljon kuin Hämeenkatu mustanaan haalari-ihmisiä.

BadHair sanoi:
Haalareista sen verran, että luojalle kiitos etten koskaan ole joutunut moista päälleni pukemaan. Mikään, siis oikeesti mikään, ei vituta niin paljon kuin Hämeenkatu mustanaan haalari-ihmisiä.
Ei niitä titeläisiä noin paljoa oo...

Kaipa se teekkarilakki pitää tuolta hyllynnurkalta laittaa päähän ja haalareitakin (siniset) harkita, kun vielä päälle mahtuvat.

Haalareita pidin opiskeluaikana, mutta ylioppilaslakkia en ole käyttänyt yo-juhlien jälkeen.

Niin vähällä lukemisella ja huonolla yrityksellä kun meikäkin ne ämmän paperit sai, niin ei siinä mun mielestä ole kauheesti mainostamista tai ylpeydenaihetta, että meikä sitä on oikeen ylioppilas.
Paremminkin se olisi noloa.
Ja muutenkin, kun YO-paprut ei nyt juuri mitään ole enää nykyänsä, ja niiden merkitys lakkaa sillä hetkellä kun on mennyt johonkin opiskelemaan, muualla niitä ei enää kysytä.

Saas nyt katsoa, kaippa se tupsulakki tulee kaivettua vapuksi esiin.

Mike sanoi:
Siihen pitäisi saada ehdottomasti väärikoodit, mitä tummempi, sen fiksumpi pää sisällä.

Värikoodin mukaan olen sitten pirun fiksu! Lakki on sen verran saanut väriä pintaan matkan varrella. Mitähän se lakin yhden kulman keltainen väri mahtaa kertoa pään sisällöstä :jahas:

Jakob sanoi:
Onkos täällä paljon ylioppilaita jotka ei käytä lakkia vappuna? Mä olen pitänyt lakkia tasan kerran ja se oli lakituspäivänä. Tällä hetkellä ei ole edes tietoa missä yo-lakki on. Mitään sen suurempaa filosofiaa ei tuossa ole. Jotenkin en vaan osaa arvostaa ylioppilastutkintoa niin paljoa, että sitä halauisin "esitellä".

o/ Tismalleen sama tarina minulla.
edit. :nusnus: eikun hitto, mullahan olikin yo-valokuvaus eri päivänä kuin ite juhlat, ja silloin toki oli myös lakki päässä.

Lakki oli kerran päässä lakkiaisissa ja sen jälkeen en ole sitä pitänyt. Koko lakilla ei ole mitään merkitystä nykyaikana.......

Eipä tuota oo itekään tullut sen kummemmin käytettyä kuin yo-päivänä ja kun kävin jälkikäteen kuvan ottamassa.

En vaan tunne mitään tarvetta pidellä sitä päässä vappunakaan.

oon vasta tän kevään ylioppilas joten ei oo lakkia vappuna, en kyl varmaa juhlien jälkeen oo ikinä enää käyttämäskää

Mulla putoo lakki päästä jos mä sen nuppiini laitan. Mulla oli tukkaa sillon ku se ostettiin. Ja paljo.

Mulla on kanssa negaatioita. Verenpainen ei tykkää hyvää, kun näkee hassunhauskasti hipoissaan haalareita ja lakkeja pitäviä, huolettomia opiskelijaveijareita ja velikultia kirmailemassa ja hurvittelemassa huoletonta vappua. "Me muutetaa maailmaa! Jee, nyt ollaan yhteisöllisiä, nyt on kivaa! Veljet, siskot, ollaan oikein hassuja ja mennään suihkulähteeseen perseet ja mulkut paljaana! Prööööö!"

:curs:

Mutta ei saa käsittää väärin. Kyllä mullakin on tapana vappuna dokailla ja pitää hauskaa. Enkä ole vittumainen elitisti tai muutenkaan kauhean kyyninen ihminen. Jostain kumman syystä tollanen meininki vaan keittää yli. Että vappuja.:kippis1:

T: Ylioppilas J. "hoku" Riikonen

Kerran oon lätsän pistänyt vappuna, toista kertaa ei ainakaan tänä vappuna tule. Näyttää aika dorkalta. En tiedä, jaksanko laittaa haalareitakaan tänä vuonna kun nekin näyttää hemmetin typerältä.

edit: sen verran myönnytystä, että jos kelit sallii ja päästään vappupäivänä piknikille niin ehkä voin sen päähineen laittaa kaljua suojaamaan auringolta. (tämä vain siinä tapauksessa, että muutkin laittaa lätsänsä)

Sama juttu, lakituspäivänä tuli käytettyä. Sittemmin se on kerännyt pölyä millon missäkin, nyt näköjään tvn päällä.

Opiskelijahaalareiden kanssa vähän sama juttu, joskin käytin niitä viime vappuna ensimmäistä, ja todennäköisesti myös viimeistä kertaa. Sen jälkeen lojuneet jossain, nyt en edes tiedä, missä.

En kai ole sitä kaikkein perinteisintä opiskelijatyyppiä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom