Ylioppilaat lakki päähän vai no vappuna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pakkis-pipo on tyylikkäämpi ja pysyy paremmin päässä! :thumbs:

En käytä lakkia saati haalareita. jokaisella on toi lakki ja haalaritouhuilu nyt on mitä on

Voi mennä likaseks duunissa tänä vappuna joten se jää sinne missä onkin. Se on säilynyt nätin valkosena laatikossa nää neljä vuotta ku sitä viimeks käytin :)

Joo, yhtenä vappuna en oikeestaan muuta tehnyt kuin vittuilin kaikille lakkipäisille . Ei se ollut mulla päässä edes ylioppilasjuhlissa enää. Kuvassa oli.

Eiköhän se lätsä tule jossain vaiheessa päähän heitettyä, kun en keksi mitään järkevää syytä olla laittamattakaan. Tässä ei ole mitään suurempaa filosofiaa takana enkä ole edes kovin ylpeä siitä, että olen ylioppilas. Saati sitten, että erityisemmin haluaisin esitellä aivan liian pientä lakkiani.

Yhtenäkään vappuna lukion en ole ollut paikalla vaan tenttejä vääntämässä jo. Ensi vuonna ensimmäinen vappu vapaalla ja maassa, ja kyllä mä sen lakin päähäni laitan vaan koska sen saa laittaa päähän. Ylempänä sanottiin että 50% kirjoittaa ylioppilaaksi... olen aidosti ymmälläni, luulin että prosenttimäärä olisi korkeampi. No, se nyt on vaan hyvä asia niin löytyy käytännön tekijöitäkin.

Tuon pingviinihatun käyttö vappuna on peruja ajalta ennen miekkaan ja kiveä jolloin ylioppilaat oli eliittiä ja opettajat jumalasta seuraavia. Nyt jengi paskat nakkaa jostain lukion suorittamisesta. Senhän pääseen leppoisasti läpi lukematta ollenkaan.

Haalarispedet on toinen juttu mitä en ymmärrä. Nämä laumasieluiset saastat pitäisi nakata putkaan jos häiritsevät Julkkuineen normaaleita ihmisiä. Sitten nämä idiotismin suurlähettiläät vielä päivittävät vapun jälkeen irc-galtsuihinsa uusia kännikuvia ja vievät kaistaa meiltä normaaleilta. Voi vittu että vituttaa!1+2

Tänä wappuna laaharit ja teekkarilakki, mutta saas nähdä viitsiikö sitä enää seuraavina vuosina pitää. Ehkä sitten ISONA, kun menee lasten kanssa wapputorille wapunpäivänä.

Haalareiden käyttö rajoittuu mulla kyllä tuohon vappuun aikalailla.

Kakaroitten hommia. Lakkia pidin lakituspäivän ja illalla jo tein siitä avaimenperän/mukinalusen. On se vissiin vielä jossain verkkokomeron syövereissä. Ainakin kellarissa leijailee paha haju.

Haalareihin en syttynyt edes silloin kun niitä tuputettiin. Viimeinen asia johon halusin identifioitua on sudenpentumeiningillä urpouniformussa kuupomerkkejä keräävät opiskelijatoverit. Ja nyt vanhempana se vasta hävettäisikin joku elämäntapaopiskelijahipin paskainen univormu päällä kylillä hyppiä.

Se olisi vähän sama kuin huutaisi pää punaisena megafoniin "Katsokaa kaikki! Olen se entisen koulunne pahin häviäjä! En ole vieläkään löytänyt paikkaani elämässä!!!! En uskalla poistua koululta ulkomaailmaan, siellä on pelottavaa. Aloittelen pikkuhiljaa 3. tutkintoani pääaineenani Ala-Udmurttian arkeologia. Ja miulla on enempi erkkimerkkejä kuin siulla!".

Kylläpä alkoi vituttaa jo valmiiksi.

En laita lakkia päähän! YO-juhlien jälkeen olen käyttänyt sitä kerran vapun päivänä ja silloinki oli ihan :david:- olo. Ehkä sitten joskus kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä, kun on lasten kanssa katsomassa vappuparaatia :lol2:

En minäkään tota tulevaa lakkia tule pitämään kovin montaa kertaa (tuskin kertaakaan) lakkiaisten jälkeen päässäni. On sen verran turha instituutio tuo lukio... :david:

IronMind sanoi:
Kakaroitten hommia.
Hei, kiitos ihana ihminen, piristää näin ikäihmistä kuulla olevansa kakara! :D

Mä nimittäin lykkään lakin päähän tarkkaan vappuaattona klo 18 ja otan sen pois vaan nukkuessani ja aamulla takas. Ihan vaan vaikka piruuttani kun muut kauhistelee ettei pidä sitä. Vaikka sit olisin kotona, yksikin vappu ompelin itselleni kesämekkoa, en käynyt kuin koiraa ulkoiluttamassa. Ja lakki oli päässä. Tuli lämmin ommellessa. ;) Tänä vappuna oltiin naapureiden kanssa pihalla grillaamassa, lakit päässä tietysti, mulla ja miehellä. Vappupäivänä piti ottaa kumminkin puoliltapäivin jo pois, kun menin iltavuoroon. Vai oliskohan sitä voinut työtäkin tehdä lakki päässä, ei tullut kysyttyä onko sallittua. :rolleyes:

Mutta siis lyhyesti:
Joo.

eja sanoi:
En minäkään tota tulevaa lakkia tule pitämään kovin montaa kertaa (tuskin kertaakaan) lakkiaisten jälkeen päässäni. On sen verran turha instituutio tuo lukio...
Ai, mä olen pitänyt ihan hyödyllisenä. Ihan jo ammatin opiskelun kannalta. Alalle, jolle opiskelin, olisi pitänyt käydä alempi ammatillinen tutkinto ensin, jos ei olisi käynyt lukiota. Hyötyä huomasi esim. siinä kun opinnoissa oli välillä materiaalia englanniksikin, niin lukion tuoma kielitaito oli hyödyksi. En siis opiskellut yliopistossa, vaan ihan ammattiopintoja. Eikä sellainen yleistieto, mitä lukiosta sai, ole mua ainakaan elämässä haitannut. Opiskelusta ei liene koskaan haittaa ihmiselle. :)

ei ikinä. ei myöskään sitä tupsullista versiota, joka on uudenveroisessa kunnossa tuolla kaapissa.

Lakkia pidin koulun yo-juhlissa viitisen vuotta sitten. Kerran se tuli minua vastaan kun pengoin komeroa ja pistin sen päähäni ja yritin näyttää mahtavalta upseerilta koppalakki päässään. Otin digikameralla kuvan tästä. Kuva hävisi sittemmin. Siinä tähän astisen elämäni hetket, joina olen valkolakkia pitänyt. Vapun viettoihin en ota osaa mitenkään.

Suositut

Back
Ylös Bottom