Ylikuntoonko? (taas treeniohjelma)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lueskelin tossa uutta Flex-lehden numeroa ja huomasin mielestäni melko hyvältä ja kokeilemisen arvoiselta kuulostavan ohjelman.Sarjamääriä tutkiskellessani heräsi kysymys treenataanko tässä ohjelmassa liikaa?Onko ylikunnon vaara suhteettoman suuri?Onko TÄMÄ ohjelma ihmiskunnan tuho vai kukoistus

H.U.G.E.

Treeni:1
Etureidet: Reidenojennus 2x20
Kyykky 4x6-10
Askelkyykky 4x8-10
Hack-kyykky 4x10
Takareidet: Reidenkoukistus 4x8-10
SJMV 2x12
Pohkeet: Seisten 3x15
Istuen 3x15
Vatsat: Rutistukset 3x15-20
Jalannostot 3x15-20

Treeni:2
Rinta: Penkkipunnerus 3x6-8
Vinopenkki 3x10-12
Vipunostot maaten 3x10-12
Etu- ja sivuolkapäät:
vipunostot eteen tangolla 2x10
Pystypunnerrus 3x8-10
vipunostot sivuille 4x10-12
Trapeziukset:
Olankohautukset 4x8-10
Ojentajat:
Ranskalainen 4x8-10
Talja/kapea p. 3x10
Yhden Käden Ojentaja 3x10

Treeni:3
Ylä-Selkä:
Kulmasoutu 4x6-10
ylätalja 4x10
Yh.Kä. kulmas. 3x8-10
Pullover 2x8-10
Taka olkapäät:
Vipunostot taakse 3x10
Ala-Selkä:
Ojennus 1x20
Maastaveto 3x8-10
Hauikset:
Hauiskääntö 4x8-10
Scott/kulmassa 3x10
Keskitetty/Hammer 3x10
Forkut:
Rannekääntö 3x15
käänteinen 3x15

La:Treeni1
Su:treeni 2
Ma:Lepo
Ti:treeni 3
Ke:treeni 1
To:lepo
Pe:lepo

La:treeni 2
Su:treeni 3
Ma:lepo
Ti:treeni 1
Ke:treeni 2

La:treeni:3
Su:treeni 1
Ti:treeni 2
Ke: treeni 3

KEVYT VIIKKO!!!

Kauhea määrä tuossa on kyllä liikkeitä&sarjoja..Mä en tuota varmastikkaan saisi vietyä läpi jo senkin vuoksi, että nuo treenit saattaa venyä melko pitkiksi. Ei millään jaksais vetää 100 lasissa tollasia rykäisyjä läpi.
Elikkä mitä mä tekisin, niin tuosta karsisin sekä liikkeitä, että sarjoja pois. Askelkyykky, kyykky, hack-kyykky ja päälle nuo muut liikkeet on jo jotain mitä en uskalla ajatella.. :eek: Ylikunnon vaara tuossa on kyllä aika kova, vaikka tuo kestääkin vain 3 viikkoa, kunnes tulee eka kevyt viikko. Mutta se, että riittääkö tuo viikko tasaamaan tota, jos meinaa alottaa sit saman hässäkän uusiksi, niin en menis sanomaan..Johtopäätöksenä tähän ois, etten tuollaisenaan itse uskaltais lähtee vetämään.

H.U.G.E. version 2

Treeni:1
Etureidet: Reidenojennus 2x20
Kyykky 3x6-10
Hack-kyykky/ Askelkyykky 3x10
Takareidet: Reidenkoukistus 3x8-10
SJMV 2x12
Pohkeet: Seisten 3x15
Istuen 3x15
Vatsat: Rutistukset 3x15-20
Jalannostot 3x15-20

Treeni:2
Rinta: Penkkipunnerus 3x6-8
Vinopenkki 2x10-12
Vipunostot 2x10-12
Etu- ja sivuolkapäät:
vipunostot eteen t. 2x10
Pystypunnerrus 3x8-10
vipunostot sivuille 4x10-12
Taka olkapäät:
Vipunostot taakse 3x10

Ojentajat:
Ranskalainen 3x8-10
Talja/kapea p. 3x10
Yh.Kä.Ojent. 2x10

Treeni:3
Ylä-Selkä:
Kulmasoutu 4x6-10
ylätalja 3x10
Yh.Kä. kulmas. 2x8-10
Pullover 2x8-10
Ala-Selkä:
Ojennus 1x20
Maastaveto 3x8-10
Trapeziukset:
Olankohautukset 4x8-10

Hauikset:
Hauiskääntö 2x8-10
Scott/kulmassa 2x10
Keskitetty/Ha. 2x10
Forkut:
Rannekääntö 3x15
käänteinen 3x15

La:Treeni1
Su:treeni 2
Ma:Lepo
Ti:treeni 3
Ke:treeni 1

La:treeni 2
Su:treeni 3
Ti:treeni 1
Ke:treeni 2

La:treeni:3
Su:treeni 1
Ti:treeni 2
Ke: treeni 3

KEVYT VIIKKO!!!

Joo, sieltähän karsiutuikin jo hieman tekemistä pois. On siinä vieläkin mun mielestä melkoisesti liikkeitä. Eli mitä karsisin pois, olisi: vipunostot rinnalle, vipunostot eteen tangolla, pullover ja noita rannerullauksia en tekis selkätreenin perään enää.. Mutta, kuten niin usein olen todennut, niin itse sä tiedät parhaiten sopiiko tuo sulle. Eli, koitat ja jos jo eka treeneissä tuntuu, että on liikaa, niin muutat sen mukaan. Eiksje? :)

Originally posted by jpm
Joo, sieltähän karsiutuikin jo hieman tekemistä pois. On siinä vieläkin mun mielestä melkoisesti liikkeitä. Eli mitä karsisin pois, olisi: vipunostot rinnalle, vipunostot eteen tangolla, pullover ja noita rannerullauksia en tekis selkätreenin perään enää.. Mutta, kuten niin usein olen todennut, niin itse sä tiedät parhaiten sopiiko tuo sulle. Eli, koitat ja jos jo eka treeneissä tuntuu, että on liikaa, niin muutat sen mukaan. Eiksje? :)
je ;)

pitää ens viikolla kokeilla:thumbs:

kokeiles näin
Pienille lihaksille n 4-7 sarjaa (hauis,ojentaja jne)
keskisuurille n 6-8 sarjaa (Rinta jne)
suurille 8--> (selkä, jalat)

Ei pitäis tulla kauheeta kasaa yhelle päivälle, itse teeen aina treenini n 15 sarjalla

Originally posted by Nipsu
kokeiles näin

Ei pitäis tulla kauheeta kasaa yhelle päivälle, itse teeen aina treenini n 15 sarjalla
:david:

(yhden hymiön viesti...karkottakaa mut)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by KäveleväRuumis
Näyttää muuten hemmetin hyvältä ohjelmalta! Tuota voisi kokeilla, jossei olisi itselläni koulua... :(
No mitäs se koulu nyt tähän liittyy? :confused:

Originally posted by Tziisus
Ajattelin yhden(1) kierron kokeilla ,näkee kuinka kauan menee treeneissä ja riittääkö puhti loppuun asti.

Mites tuossa lehdessä neuvottiin, tehdäänkö sarjat loppuun saakka vai riittääkö, kun pääsee noihin toistohaarukoihin? Entäs sarjatauot? Sinulla on kyllä edessä kova kolme viikkoa, mutta jos ei muuta, niin nousee tuolla ohjelmalla ainakin työkapasiteetti niin maan perusteellisesti. Varmaan kannattaa treenin jälkeen painella suorinta tietä kotio ja vetää seuraavaan treeniin saakka proteiinipuuroa siivilästä sisään. Kerrohan tähän samaiseen threadiin sitten kevyen viikon koittaessa, miten kävi. :thumbs:

Originally posted by Baarikello
Mites tuossa lehdessä neuvottiin, tehdäänkö sarjat loppuun saakka vai riittääkö, kun pääsee noihin toistohaarukoihin? Entäs sarjatauot? Sinulla on kyllä edessä kova kolme viikkoa, mutta jos ei muuta, niin nousee tuolla ohjelmalla ainakin työkapasiteetti niin maan perusteellisesti. Varmaan kannattaa treenin jälkeen painella suorinta tietä kotio ja vetää seuraavaan treeniin saakka proteiinipuuroa siivilästä sisään. Kerrohan tähän samaiseen threadiin sitten kevyen viikon koittaessa, miten kävi. :thumbs:
Flexin Huge sarja on tullut nyt vuoden ajan joka lehdessä yksi lihas treeni ja uusimmassa on vain kooste ohjelma.eli jos haluat tietää enemmän tästä ohjelmasta niin sun pitää hankkia ittelles vanhempia flexejä...tänään selkä&hauis kattotaan miten menee.. :thumbs:

Miksi ihmeessä ei voisi kokeilla tuota alkuperäistä versiota?
Ei sitä sinne ihan hatusta ole heitetty.

Minkä helvetin takia pitää alkaa vähentämään sarjoja ennen kuin edes kokeilee.

KUKA helvetti sanoo että tietty määrä sarjoja on max jollekin lihasryhmälle?

Minkä helvetin takia ei suostuta ymmärtämään että lähes ohjelma kuin ohjelma saadaan toimimaan, kun sarjapainot ja intensiteetti ja muut tekijät säädetään volyymin kanssa sopiviksi?

Jos lepää about minuutin sarjojen välillä, ei tuossa nyt niin hirvittävän kauan nokka tuhise.

JOS et kuuntele kroppaasi ja vedät kaikki sarjat pienen cheatin kera yli siististi tulevan viimeisen toiston, ON ylikunnon vaara suuri. Jos onnistut säätämään kaiken oikein, voi kehitys olla hurjaa.

EDIT: - syvä henkäys ja rauha maassa taas: kuten Baarikello tuossa totesi, työkapasiteetti on pitkäaikaisen ja jatkuvan kehityksen yksi avaintekijöistä: nykyohjelmat aivan liian usein keskittyvät pelkkään suhteelliseen intensiteettiin ja monen monituinen muu seikka jätetään huomiotta. Palautumisen merkitys on jo ylikorostunut, tai sanotaan niin, että ihmiset on saatu uskomaan - ja myös totuttamaan itsensä - ylipitkiin palautuksiin harjoitusten välillä. Ei kehon palautumiskyky tietenkään voi parantua jos sitä ei edes yritetä.

Originally posted by Nipsu
kokeiles näin
Mikähän idea sulla on tässä takana?

Originally posted by Baarikello
No, kuinkas pitkiä treenejä on ollut?
En tiedä ,koska en aloittanutkaan Huge -ohjelmaa.Tämä siitä syystä ,että vanha tuntui vielä sopivalta ,mutta saatan joskus vielä kokeilla myös tätä ohjelmaa.:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom