Ylikuntoon hetkessä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trebla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerrotaas vähän taustoja tähän alkuun. Eli nyt on totaalista treenitaukoa takana 2kk, sitä ennen melko aktiivista treeniä noin 3 vuotta. Treenitauon aikana lähinnä otettu rennosti, paitsi viimeiset kolme viikonloppua (ylioppilasjuhlat, pronvinssirock ja juhannus :D) tuli otettua vähän raskaamman puoleisesti. Toisin sanoen alkoholijuomat maistuivat ja syöminen ja nukkuminen oli aivan mitä sattuu.

Niin, sitten asiaan. Juhannuksen jälkeiset univelat on tullut nukuttua pois ja ensimmäinen punttitreeni 2kk:n tauon jälkeen takana. Kuitenkin, vaikka olen nukkunut 8h yöunia ja herännyt suhteellisen virkeänä, jossain vaiheessa päivää iskee armoton väsymys. Väsymys alkaa yleensä aamupäivästä ja kestää koko työpäivän. Hereillä pysytteleminen on todella hankalaa ja sen eteen pitää tehdä todella töitä. Voikos tällainen johtua mitenkään ylikunnosta ? Tai siis voiko yhdellä treenillä saada itsensä ylikuntoon ? Punttitreenin lisäks on tullut pelailtu beachvolleyta suhteellisen rennosti. Alkaa hieman ihmetyttämään kun ei väsymys lähde nukkumallakaan..

Väsymystä ennen en ole syönyt mitään jättimäisiä hiilariaterioita ja muutenkin olen koittanut jokseenkin järkevästi syödä. Onkos jollain muulla vastaavia kokemuksia ja mikä niihin on auttanut ?

Pari-kolme kuukautta on minuakin väsyttänyt putkeen. Taukoa treeneistä 2 edellistä viikkoa, kun oli kipeä, jolloin nukuin paljon. En edes muista milloin olisin niin paljon viettänyt sängyssä aikaa. Vaan eipä auttanut väsymykseen. Väsyttää ihan kauheasti kokoajan, aamut on ihan helvettiä ja töissä "pilkkii"..ei hyvä!

Ylikuntoa en syytä ja olevinaan nukun hyvin ja riittävästi, yleiskunto on hyvä ja empä usko ruokapuolenkaan olevan sieltä. Stressiä on kyllä.

Luovutin jo, minua väsyttää aina, joten odottelen eläkeikää, jotta saan rauhassa nukkua, syödä ja treenata. :(

Minullakin on ollut samoja ongelmia. Päivisin väsyttää ja illalla ei vain saa unta. Etenkin jos tekee virheen, että nukkuu päiväunet, voi olla varma että ei ensi yönä nukuta. Mikähän tässäkin on. Illalla tosiaan ei tule uni vaikka koko päivän olisi pilkkinyt unen ja hereillä olon rajamailla. :itku:

Originally posted by kvi
Minullakin on ollut samoja ongelmia. Päivisin väsyttää ja illalla ei vain saa unta. Etenkin jos tekee virheen, että nukkuu päiväunet, voi olla varma että ei ensi yönä nukuta. Mikähän tässäkin on. Illalla tosiaan ei tule uni vaikka koko päivän olisi pilkkinyt unen ja hereillä olon rajamailla. :itku:

Eiköhän sulla ole vaan rytmit sekaisin... juhannuksena tuli _vähän_ valvottua ? ... itellä ollu samallaista kun sulla juuri valvomisen takia. Rytmit on joskus helvetin vaikee palauttaa.

Uniaika kun menee ohitse niin ei meinaa enää unta saada. Sillon kun valvonu koko yön oon huomannu että 2h väsyttää ja sit tulee taas parin tunnin virkee jakso ja taas väsyttää...jne...

Originally posted by Nahka
Eiköhän sulla ole vaan rytmit sekaisin... juhannuksena tuli _vähän_ valvottua ? ... itellä ollu samallaista kun sulla juuri valvomisen takia. Rytmit on joskus helvetin vaikee palauttaa.

Uniaika kun menee ohitse niin ei meinaa enää unta saada. Sillon kun valvonu koko yön oon huomannu että 2h väsyttää ja sit tulee taas parin tunnin virkee jakso ja taas väsyttää...jne...

Tjooh, voi olla et rytmi on sekasin. Tosin on ollu jo tosi pitkään. Oon kyl nyt kovasti yrittämäs palauttaa tota rytmiä jos sen sais vaikka taas pyörimään jotenkin järkevästi.

Oon yrittäny lohduttautua et mulla on rytmi kyllä kunnossa, mutta yhteiskunta ei vaan sopeudu mun rytmiini :evil:

Rytmi kyrvillään meikälläkin juhannuksen ansiosta. Tänään sain melatoniinia joka toivottavasti auttaa rytmin kääntämisessä.

trebla, uskaltaisin väittää että olet kaukana ylikunnosta. Ongelma on jossain muualla.

Ylikunto tuskin syynä. Eikä varmaan alikuntokaan.
Veikkaisin anemiaa. Mulla oli samat oireet muutama vuosi sitten. Mulle auttoi kasvisten lisääminen ruokavalioon.
Eli käy hakemassa vitamiinia apteekista ja monipuolisempaa ruokavaliota kehiin.

Tämän päivän Iltasanomissa on tarinaa kaverista joka juoksi 64 päivän aikana 5017km eli noin 80 km joka jeesuksen päivä. Ei tuokaan ilmeisesti ihan kaameaan ylikuntoon ollut mennyt, koska pystyi juoksemaan.

Tuskin sinäkään ihan päivässä ylikuntoon paukahdat.

Tosin punttailu ja aerobinen treeni on toki eri asia.

Originally posted by skarkka
Ylikunto tuskin syynä. Eikä varmaan alikuntokaan.
Veikkaisin anemiaa. Mulla oli samat oireet muutama vuosi sitten. Mulle auttoi kasvisten lisääminen ruokavalioon.
Eli käy hakemassa vitamiinia apteekista ja monipuolisempaa ruokavaliota kehiin.

Saatat olla hyvinkin oikeassa. Tällä hetkellä otan aamulla 500mg C-vitamiinia, yhden multi-tabsin, 175mg magnesiumia ja yhden kalaöljy-pillerin. Illalla sitten samat, mutta ilman multi-tabsia. Kasviksia syön ehkä 1-2 aterialla päivässä. Tähän pitänee tehdä muutos ja itseasissa olinkin ehtinyt suunnitella "ruokaohjelman", jossa karsitaan paskat hiilarit pois ja kasviksia tilalle. Tarkoitus oli aloittaa ensi viikon alusta, mutta taidan käydä tänään hakemassa kaupasta kottikärryllisen kasviksia ja aloittaa jo huomenna :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom