Ylikunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lemi
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Onko muille käynyt samalla tavalla kun mulle?eli max tulos on pysyny 6kk samana!!Viime lokakuussa penkkasin 130kg ja nyt ei nouse sen enempää!

oon kuullut muittenkin puhuvan että tulokset junnaavat paikallaan aikansa,mutta puol vuotta on aika paljon.

Muuten kehitystä mavessa ja kyykyssä on tullut nousujohteisesti..

Onko muille käynyt samalla tavalla kun mulle?eli max tulos on pysyny 6kk samana!!Viime lokakuussa penkkasin 130kg ja nyt ei nouse sen enempää!

oon kuullut muittenkin puhuvan että tulokset junnaavat paikallaan aikansa,mutta puol vuotta on aika paljon.

Jos kehitys muissa liikkeissä on nousujohteista, niin miten ihmeessä voisit olla ylikunnossa?! Kannattaisiko ensiksi perehtyä vähän siihen mitä se ylikunto on, sitten miettiä voisiko sitä olla itsellä? Treenimetodi vaihtoon penkin osalta niin voi tulokset ehkä alkaa nousemaankin.

Ylikunnossa on yleensä oireita, kuten unettomuus, haluttomuus (ruokaan ja naisiin) nopeampi hapottuminen, sykkeen heilahtelut jne.

Mun penkkitulos on ollu yli vuoden sama, tai jopa vähemmän 152,5 (105kg) -> 135(89kg).... ylikunto on eri asia kuin tuloskehityksen "junnaaminen". Hermosto voi olla väsynyt varmasti jollain tapaa paikallisestikin, mutta esimerkiksi merkittävät painonvaihtelut selittävät tulosten junnaamisia tai vaihteluja. Sinun kohdallasi näin ei välttämättä tietysti ole. Yksi tekijä voi olla liian pitkään jatkunut samantyyppisen ohjelman suorittaminen. Oletko jo koittanut muuttaa esimerkiksi rinta-, ojentaja- ja olkapääharjoittelusi sisältöä?

Penkissä olet saavuttanut mahdollisesti nyt pisteen, josta eteenpäin kehitys vaatii jotain uusia kikkoja, kun taas vedossa ja kyykyssä kehityt vielä entisillä tavoilla ja samalla ravintomäärällä. Palautuvatko rintasi ja ojentajasi riittävästi tai ovatko noston tukilihakset riittävän vahvat?

Mä en ala neuvomaan penkkiharjotteissa, koska en itsekään osaa nostaa kuin huonolla tekniikalla ja raa'alla voimalla, mutta tältä palstalta löytyy varmasti penkin experttejä joilta vinkkejä löytyy :)

Ylikunnossa on yleensä oireita, kuten unettomuus, haluttomuus (ruokaan ja naisiin) nopeampi hapottuminen, sykkeen heilahtelut jne.

WTF, onko haluttomuus naisiin edes mahdollista :rolleyes:
Panettaa, vaikka irtoaa kolmesti viikossa...silti jotain ylikunnon tapaista uskallan epäillä..hikoilua ihmeellisen paljon todella "pienistä" jutuista, kuten esim pukemisesta. Lisäksi väsymystä perkeleesti...kaikki alko kun aloitin dietin pari viikkoa sitten. Vai onko kyseessä joku dieettimoka, että syön vähemmän kuin -500 kcal? Rauta kyllä nousee edelleen. Kokeilin uutta HST sykliä varten maksimeita eilen ja ihan hyvältä näytti. Kehitykseeni olen ollut niin tyytyväinen, että ylikunto on nyt viimoinen asia maailmassa mitä tahdon.

?

Ylikunto on varmaankin kaikista termeistä väärinkäytetyin.

Ylikunto: pitkäaikaisen(kuukausien) ylirasitustilan aikaansaama väsymystila, josta palautumiseen menee kuukausia. Silloin ei 100%:n varmasti mitkään tulokset nouse

ylirasitustila: lyhytaikaisen (päivien,viikkojen) kovien harjoitusten aiheuttama tila, josta yleensä selviää päivien levolla.

Sun ongelma ratkeaa muuttamalla treenimetodeja, eikä hakemalla apua ylikuntotilaan.

Kiitti avuista. rintatreeni on laitettu uusiinkuosiin.nyt teen aikapaljon käsipainoilla rintaa. myös semmoista kokeilen että jätän normaalin penkin pois 4vk:si..

pitää perehtyä siihen ylikuntoon enemmän.. :eek:

Eipä oo mullakaan penkkitulos mainittavasti kehittynyt pariin vuoteen. Enpä tosin oo voimahakuisesti treenannutkaan. Nykyään on lyhimmät sarjat ollet 3-5 toistoa...normaalia tasapenkkiäkin tulee rintatreenin pääpainona treenattua kerran pari kuukaudessa.

Jos ensisijaisena tavoitteena saada ykköspenkki nousemaan, kannattaa varmasti priorisoida treenit uudestaan. Itsekin saisin varmasti ykköspenkkini nousemaan, mutta se olisi taas jostain muusta pois...

Eikö 3-5 sarjoilla haeta voimaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom