ylikunto

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
kiva juttu tää ylikunto, oon ollu melkein puoli vuotta kipeä. Noin kerran viikossa on ollut sellainen 38-40 astetta kuumetta joka on mennyt ohi päivässä, olen myöskin nukkunut noin 16 tuntia vuorokaudessa ja voinut huonosti. Koulustakaan ei ole tullut mitään koska en tosiaan ole päässyt sängystä ylös aamuisin. Ainoa asia mitä olen jaksanut tehdä koko ajan on ollut salilla käyminen koska minulle on täysin huomaamattani kehittynyt todella kova treeniruutiini ja minulla on ollut aika paha "morkkis" jos yksikään treeni on jäänyt väliin.

Olen käynyt useilla eri lääkäreille mutta fyysinen vika löytyi vasta reilu kuukausi sitten. Kilpirauhasen vajaatoiminta, eli kilpirauhaseni ei tuota tarpeeksi tyroxiinia. Nyt olen syönyt noin kuukauden tyroksiinia ja voinut vähän paremmin. Vasta tänään lääkäri keksi mistä tuo vajaatoiminta johtuu: ylikunnosta. Olen kuulemma treenannut niin kovaa että kilpirauhaset ja hypofyysi eivät kestä.

En ollut missään vaiheessa edes epäillyt ylikuntoa koska lähes kaikki kenen kanssa ylikunnosta puhuin sanoivat että yksi yleisimmistä oireista on ettei pysty nukkumaan ja tätä ongelmaa minulla ei todellakaan ole ollut :D

Nyt en saisi treenata yhtään viikkoon ja senkin jälkeen ottaa aika rauhallisesti noin puoli vuotta. Jos jatkan treenaamista vielä niin todennäköisesti seuraavaa hormooni jota keho ei pysty tuottamaan tarpeeksi on testosteroni. Tämä on hieman vakavampaa kuin tuo tyroksiinin vajaus.

No täytyy varmaan keksiä jotain muuta tekemistä vapaa-ajalla kun tuo salilla käynti. Harmittaa kyllä aika paljon ja pelottaa että lihakset pienevät jo tuon viikon aikana puhumattakaan puolesta vuodesta :D

Suosittelen siis noiden taukojen pitämistä välillä vaikka kuinkaa luulee että jaksaa treenata.

Ei ne lihat mihinkään viikossa "katoo" :rolleyes:

Tarkensiko lääkäri tuota "ottaa rauhallisemmin" puolen vuoden ajan.. En usko että tarkoitti täysstoppia. Jos lepäät nyt esim 2-3vk, sitten teet esim 2krt viikossa perustreenin missä pääliikkeet käyt läpi ilman ihan hapoille viemistä (jonkinlainen penkkipunnerrus, pystypunnerrus, kyykky, tärkeimmät taljat ja hauis) en usko että pienenet mihinkään.

Itse pidän 2kk välein yhden viikon täyslepoa. Tekee hyvää välillä höllätä ja kyllä siinä itsellä on ollut selkeä ero että on päässyt palautuun paremmin ja yleensä rautaa saa lisätä sen jälkeen...

Nostanpas tämän, kun tuli itselle aiheelliseksi. Eli ylikuntoa on ja nyt todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Onko tosiaan niin, että toi mun treenaus on voinut aiheuttaa vajaatoiminnan? :eek: Mä en edes olettanut, että ne voisivat toisiinsa korreloida, mutta jos näin on niin toimiiko se myös toiseen suuntaan. Eli onko mahdollista, että kilpirauhanen jotenkin toipuisi, kun treeni kevenisi?

Ootko Täysii joutunut jatkamaan lääkitystä, vaikka taidat olla jo ylikunnosta toipunut?

Olen tosiaan tuosta ylikunnosta toipunut täysin. Olin pitkään treenaamatta, lepäsin ja söin hyvin ja paljon niin sillähän tuo hoitui.
Lääkkeittä en ole puoleen vuoteen syönyt ja mitään kilpirauhas oireita ei ole ollut. Kävin silloin puolisen vuotta sitten lääkärillä joka totesi hormoniarvojen olevan kunnossa ja näin ollen hän myös piti lääkitystä tarpeettomana:)

jotenkin tuntuu ylikunto myytiltä. siis varmasti ihan todellinen juttu ei vaan muhun oo iskemässä. pahimmillaan reenasin salitreenin vähintään 6 kertaa viikko + 5 kertaa viikossa lajitreeni + lenkki vähintään 5 kertaa viikkoon. eli yleensä meni viikot niin että joka reeniä yks kipale päivässä. tota myllytystä kesti noin 10 kk ja missään vaiheessa ei ollu pienintäkään merkkiä uupumuksesta/tulosten laskemisesta/ikävistä olotiloista/yms.

enää en kyllä tollatteeseen lähtis kirveelläkään.

jotenkin tuntuu ylikunto myytiltä. siis varmasti ihan todellinen juttu ei vaan muhun oo iskemässä. pahimmillaan reenasin salitreenin vähintään 6 kertaa viikko + 5 kertaa viikossa lajitreeni + lenkki vähintään 5 kertaa viikkoon. eli yleensä meni viikot niin että joka reeniä yks kipale päivässä. tota myllytystä kesti noin 10 kk ja missään vaiheessa ei ollu pienintäkään merkkiä uupumuksesta/tulosten laskemisesta/ikävistä olotiloista/yms.

enää en kyllä tollatteeseen lähtis kirveelläkään.
Se on niin ihmis kohtasta toiset kestää vaikka mitä ja toiset ei paljon mitää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
tää on muuten tosi hyvä topici! täytyy sanoa että älkää treenatko putkeen pitkiä aikoja... mulle yks entinen bodari neuvo että treenataan 3vko putkeen ja sit pidetään yks kevyt viikko missä on -50%painoista... 2kk treeni on ihan liikaa...

Riippuu täysin ihmisestä. Jotkut voi ihan hyvin reenaa jopa 6 viikkoo ilman kevyttää viikkoa. 2kk:tta voi olla jo liikaa.

Kuinka paljon sitten olette treenannut jos oikeasti on ylikuntoa tullut? Kumminkin kaikkialla sanotaan että sellanen tila on tavikselle lähes mahdoton saavuttaa, eli että kyllä siitä ensin tulee ihan muita oireita (tulee kipeeksi esim.) jotka ihan luonnollisesti pakottaa lepoon. Ihan vakava kysymys, kiinnostaa tietää miten paljon saa treenata että tulee ylikuntoon. Toki se riippuu yksilöstä ja elämäntavoista, mutta jotain suuntaa-antavaa. Vuoden päivät ilman yhtään kevyttä viikkoa? Viidesti viikossa täysillä salilla? Hmm?

Ja eikö ihan oikeasti jossain vaiheessa tule sellainen olo että ei vaan pää kestä jos liikaa treenaa? Itse kun olen oikeasti paahtanut aivan sata lasissa jonkun aikaa niin jossain vaiheessa vaan alkaa tökkiä. Paikat jumittaa, ruokahalu laskee ja motivaatio katoaa ihan itsestään. Sitten viikon kevennys ja taas jaksaa.

Kuinka paljon sitten olette treenannut jos oikeasti on ylikuntoa tullut? Kumminkin kaikkialla sanotaan että sellanen tila on tavikselle lähes mahdoton saavuttaa, eli että kyllä siitä ensin tulee ihan muita oireita (tulee kipeeksi esim.) jotka ihan luonnollisesti pakottaa lepoon. Ihan vakava kysymys, kiinnostaa tietää miten paljon saa treenata että tulee ylikuntoon. Toki se riippuu yksilöstä ja elämäntavoista, mutta jotain suuntaa-antavaa. Vuoden päivät ilman yhtään kevyttä viikkoa? Viidesti viikossa täysillä salilla? Hmm?

Ja eikö ihan oikeasti jossain vaiheessa tule sellainen olo että ei vaan pää kestä jos liikaa treenaa? Itse kun olen oikeasti paahtanut aivan sata lasissa jonkun aikaa niin jossain vaiheessa vaan alkaa tökkiä. Paikat jumittaa, ruokahalu laskee ja motivaatio katoaa ihan itsestään. Sitten viikon kevennys ja taas jaksaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=61134

Tuolta luet Joni K:n kokemukset ylikunnosta.(taitaa olla 3 tai 4. posti) Saa kyllä reenata ihan oikeesti päästäkseen ylikuntoon.

Shäätänän shäätänä

Olen suhteellisen varma, että olen tällä hetkellä ylikunnossa. Oikein itseäni vituttaa, miten en ole voinut tajuta sitä aikasemmin. Olen harjoitellut aivan liikaa, harjoituksia on päivässä yleensä tullut 2-6 tuo kaksi on ollut aivan minimi, välipäivät on ollut harvassa viimeisen vuoden aikana. Saatana, että ihminen voi olla tyhymä..

Ruokaa menee tuhottomasti, väsyttää koko ajan, reeni ei maita, nuha on nytkin päällä ( voi johtua siitepölystäkin), lihaskipua on suht paljon ja painot tuntuu todella raskaille salilla aina.. Noh kai tää tästä..

Shäätänän shäätänä

Olen suhteellisen varma, että olen tällä hetkellä ylikunnossa. Oikein itseäni vituttaa, miten en ole voinut tajuta sitä aikasemmin. Olen harjoitellut aivan liikaa, harjoituksia on päivässä yleensä tullut 2-6 tuo kaksi on ollut aivan minimi, välipäivät on ollut harvassa viimeisen vuoden aikana. Saatana, että ihminen voi olla tyhymä..

Ruokaa menee tuhottomasti, väsyttää koko ajan, reeni ei maita, nuha on nytkin päällä ( voi johtua siitepölystäkin), lihaskipua on suht paljon ja painot tuntuu todella raskaille salilla aina.. Noh kai tää tästä..

Niin jos joku ylikuntoa kokenut ihminen haluaisi kertoa onko nuo oireet ylikuntoon viittaavia niin kiitos. :worship:

Niin jos joku ylikuntoa kokenut ihminen haluaisi kertoa onko nuo oireet ylikuntoon viittaavia niin kiitos. :worship:

Kyllä nuo ylikuntoa voivat merkitä tai vähintään ylirasitusta. Saiskos kysyä millainen esimerkiksi tuo kuuden harjoituskerran päivä oikein on? Aika tarkka ohjelma pitää olla, jos meinaa pitkään treenata useamman kerran päivässä ongelmia välttäen.

Kyllä nuo ylikuntoa voivat merkitä tai vähintään ylirasitusta. Saiskos kysyä millainen esimerkiksi tuo kuuden harjoituskerran päivä oikein on? Aika tarkka ohjelma pitää olla, jos meinaa pitkään treenata useamman kerran päivässä ongelmia välttäen.

Noh harvoin kuutta reeniä päivään tulee, mutta silloin tällöin saattaa esim olla x2 puntti ja 2xlenkki ja tennistä siihen kylkeen..

Täytyy ottaa nyt iisimmin ja onneksi alkaa tuo intti heinäkuussa niin siellä ei turhaan rasitu
:D

Suositut

Back
Ylös Bottom