Ylikunto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vai semmonen pääsi tulee sitten sulle. Ihmettelinkin niitä sun treenimääriä, että miten jaksoit tehä niin paljon viikossa. Onko pitkään ollu jo väsymystä päällänsä? Mites sen sun dieetin kanssa kävi, kuinka alas tiputit ne rasvat sitten loppupeleissä?

Otappa nyt rauhassa vaan ja nauti kesästä :)

Ei se reenimäärä suoranaisesti laukassu tätä hommaa. Keväällä kaikki meni putkeen, mutta nyt oon unohtanu aivan totaalisesti soveltaa ja suhteuttaa päivittäisen reenimäärän työn kanssa sopivaksi. Oon nimittäin töissä päivittäin 8h jalkojen päällä, liikkeessä koko ajan, jonka takia kroppa ei kestä enää samaa määrää reeniä kuin aikasemmin (luumu kun on). Toki vähensin reenimäärää kesätöiden alettua ja kuuntelin kroppaa (eli jätin liikkumatta/hyppimättä/hillumatta jos ei ollu fiilistä), mutten kuitenkaan (ilmeisesti) tarpeeksi, jonka takia tuli sitten kerralla ihan kunnolla takapakkia.

Ei mulla mitään dieettiä ole varsinaisesti ollukaan tässä vähään aikaan. :) Alkuvuodestahan mie taktikoin vain +/-0 -systeemillä ja sen 1-2 kuukauden jälkeen aloin nostelemaan jo syömisiä. Tälläkin hetkellä syön niin, että toimettomina päivinä ruoat menee yks yhteen peruskulutuksen kanssa ja sitten reenipäivinä (tai muun sorttisina aktiviteettipäivinä) pistän suuhun vähän enämpi, että kroppa jaksaa painaa, eikä homma mene aivan reisille. Mutta kyllä mie siltikin syömiset pidän niin, että niitä hiilareita tulee 100-150g per päivä. Tiedä sitten, miltä tuo muista reenaajista kuulostaa, mutta oon todennu itelle aivan riittäväksi määräksi. :) Pääpaino on (ja aina ollukin) proteiinilla, sekä rasvoja tullu nosteltua tässä kesän aikana, grillikauden kunniaksi. :D Mikkään ei edelleenkään voita itte tehtyjä jauheliha-pekoni-savujuusto -piffejä. :kuola:

Ei tässä tosiaan auta kuin katella hommat uusiksi ja malttaa reenata vähemmän. :)

Itselläkin oli reilu vuosi sitten ylikunto päällä. +10 viikkoa kovaa pääliikepainotteista treeniä kaikki sarjat loppuun asti tehtynä.
Tuli pelkotiloja ja ahdistuneisuutta. Olo oli kyllä erittäin vittumainen. leposykekin huiteli päälle 110. Kaikki oireet helpotti muutaman lepopäivän jälkeen, mutta uusiutui nopeasti, kun jatkoi kovaa treeniä.

Nostetaanko vähän aihetta.
Tuli sitten ylikunto kylään. Olo on paska ja unta ei saa kuin muutaman tunnin yössä. Sitä on allapäin, ärsyttää, vituttaa. Ostin verenpainemittarin jotta saan pulssin mitattua, se oli jotain 57. Pitää ottaa ortostaattinen syke myös. Verenpaine oli todella alhainen.
Sanotaan että uni tulee kun kroppa palautuu mutta eihän tässä pääse palautumaan kun ei nuku.

Laitan tämän tänne, jos sopii?

Olen aloittanut tässä syksyllä Strongliftsin 5x5 -ohjelman. Nyt on menossa viikko 4 ja ongelma on se, että en saa nukuttua enkä pysty palautumaan. Huomenna tulee kuluneeksi viikko siitä kun viimeksi näin unta tai pääsin unten maille. Sen lisäksi, että teen tätä 5x5 ohjelmaa käyn juoksemassa 4 kertaa viikossa. Sunnuntai on ollut lepopäivä, jolloin en tee mitään.

Mutta tämä hemmetin unettomuus alkaa rassata, tämän tekstin kirjoittaminenkin saa jo aivot savuamaan. Tälläkin hetkellä hiki virtaa vaikka huone on viileä, jokin on nyt pahasti pielessä. Tämä sama ongelma nousee aina kun alan säännöllsesti treenata ja progressio nousee. Haluaisin olla paremmassa kunnossa, mutta aina jokin sen estää. Mistä tämä johtuu? Tein viime viikolla penkissä oman vaatimattoman ennätykseni (100kg x 5 x 5 hyvällä tekniikalla), mutta olen onnistunut kehittymään.. nyt sitten on iskenyt viikon unettomuusputki päälle ja olo on aivan outo. Kun käyn nukkumaan tuntuu, että olen täysin uupunut, mutta jollain oudolla lailla olen kuitenkin täysin virkeä ja unta ei ole edes näköpiirissä. Pyörin kyljeltä toiselle ja viime yönäkin pyörin kahdeksan tuntia sängyssä, enkä nukkunut sekunttiakaan! Tuntuu, että tämä ajaa mut hulluksi ja kohta pitäisi taas lähteä treenaamaan. Tänään kuitenkin jätän väliin ja jätän koko viikonlopun väliin.

Kofeiinin olen jättänyt pois, en ole juonut maanantaista lähtien. Kävin ostamassa melatoniiniakin ja kokeilin sitä jo tiistaista lähtien, ei mitään vaikutusta. Otin eilen tupla-annoksen melatoniinia, ei mitään vaikutusta. Otin eilen lenkin jälkeen jääkylmän suihkun ja olin sen alla monta minuuttia, ei siitäkään mitään vaikusta. Tuntuu kuin kroppa jotenkin ei vain "sammu", en saa sitä pois päältä. Onko hermostoni ylikuormittunut, jotenkin tuntuu, etttä penkkipunneruksella on tässä näppinsä pelissä? Ajatustoimintakin on tämän veemäisen väsymyksen takia hidasta ja tämän tekstin kirjoittaminen on työn ja tuskan takana. Toivottavasti tästä joku saa selvää, haluan välttää lääkärille menoa kuin viimeiseen asti, koska en halua mennä nolaamaan itseäni terveyskeskukseen.

Olisiko jollain antaa jotain vinkkiä? Kiitos.

Viimeksi muokattu:
^Kuulostaa ihan samalta kun itselläni oli kun hormoonit oli perseellään. Ja ylikuntohan esimerkiksi vaikuttaa hormoonitasapainoon negatiivisesti. Eli just tuo olo et elimistö on ihan kuin jotenkin ylivireenä, virkeenä ja ns. "päällä", eikä sammu. SItä ei tosiaan saa pois päältä. Nyt kunnon lepo, ihan taukoa salilta. Korkeintaa kävelyä ja ulkoilua, semmosta lepposta hyvänmielen liikkumista. Seuraa miten alkaa vaikuttamaan. Jos ei ala, niin sitten lääkäriin mittauttamaan arvot.

Ei liity ylikuntoon sinällään mut mulla oireili keho noin, sit todettiinkin uniapnea. Et sekin on 1 takapiru vaihtoehto ihme ongelmille. Kroppa huutaa hoosiannaa ja kierroksilla.
Yleensä siihe liittyy voimakas väsymys, mut ei aina. Oireet on aika moninaisia. Oottelen ite et saan sen hoitoo, vasta sain diagnoosin parisen viikkoa sitte. Aika kauan syytä etittiiki et mikä mättää kunnes korvalekuri ehdotti unitutkimusta, ja sehä sieltä sitten näky.

Melatoniinia suositellaa pari viikkoo käytettäväks ni alkaa toimia paremmin, kuulemma.
Komppaan Tiuskista siinä että : Totaali tauko salilta, enempiki palauttelevaa kehohuoltoa ja ruokaa koneeseen. Vitamiinit/mineraalit kondikseen myös ja kattoo auttaako. Jos ei niin kannattaa tutkituttaa.

Viimeksi muokattu:
^Kuulostaa ihan samalta kun itselläni oli kun hormoonit oli perseellään. Ja ylikuntohan esimerkiksi vaikuttaa hormoonitasapainoon negatiivisesti. Eli just tuo olo et elimistö on ihan kuin jotenkin ylivireenä, virkeenä ja ns. "päällä", eikä sammu. SItä ei tosiaan saa pois päältä. Nyt kunnon lepo, ihan taukoa salilta. Korkeintaa kävelyä ja ulkoilua, semmosta lepposta hyvänmielen liikkumista. Seuraa miten alkaa vaikuttamaan. Jos ei ala, niin sitten lääkäriin mittauttamaan arvot.

Kiitos vastauksista!

Oliko sulla siis hormoonitasapaino niin, että jotain oli liikaa vai liian vähän?

Ja kuinka pitkää salitaukoa suosittelette, kun ei huvittaisi ottaa takapakkia taas.. :(

Se on muuten tässä jännä juttu, että ei edes haukotuta tai tule edes päivällä väsy.. joskus tällaisissa tapauksissa ennemmin päivällä sitten rupesi väsyttämään. Ei tässä, yölläkin vaan on sellainen tekopirteys päällä, taustalla massiivinen väsymys.. mutta silti on virkeä. Kaasu pohjassa. No tämän viikonlopun pyhitän lepoon.. ja melatoniinia olen kokeillut, se ei auta..

Mulla oireili ylikunto enempiki jatkuval flunssalla kun se iski aikanaan. Otin 2kk taukoa jonka jälkeen tulokset lähtiki räjähdysmäisesti kasvuun, eli takapakkia ei tullut edes noin pitkällä ajalla, päinvastoin tehot parantui.
En osaa sanoa mitää yksilökohtasta, et miten pitkä tauko. Esim viikko 2 ? Et varmasti saa siinä ajassa tuloksia putoamaan. Sekä energiaa (ruokaa) koneeseen isosti. Mut tosiaa jos ei lähde levolla, palauttelulla ja syönnillä jne. Niin käy siel lekurissa otattamas veriarvoo, kilpirauhasta, kenties myös uniapneasta voit vihjata. Toi voi olla ylikunto, mut se voi olla muutakin. Paha suoralt kädelt arpoa. Miksei tietysti hierojallakin käynti pari kertaa niin pääsee kroppa palautumaan paremmin ?

Onko ressiä noin muuten, sekin voi vaikuttaa.

Se on muuten tässä jännä juttu, että ei edes haukotuta tai tule edes päivällä väsy.. joskus tällaisissa tapauksissa ennemmin päivällä sitten rupesi väsyttämään. Ei tässä, yölläkin vaan on sellainen tekopirteys päällä, taustalla massiivinen väsymys.. mutta silti on virkeä. Kaasu pohjassa. No tämän viikonlopun pyhitän lepoon.. ja melatoniinia olen kokeillut, se ei auta..

Meinasin kysellä stressistä ja muusta, mutta tämä kyllä viittaisi johonkin enemmän fyysiseen, ainakin oman kokemuksen mukaan stressin aiheuttava unettomuus kostautuu aika nopeasti sillä, että on päivällä sitten aivan loppu ja nukahtelee pystyyn.

Asia on sen verran vieras etten lähde arvuuttelemaan mikä voisi olla vialla, mutta melatoniinista sanon sen verran, että sen vaikutus on hyvin yksilöllistä ja etenkin suomessa ilman reseptiä myytävä 1mg on todella pieni annos aikuisella. Sitä voi ottaa vaikka 5mg, mutta silti vaikutus on yksilöllistä. Itsellä se ehkä helpottaa hieman unensaantia, mutta herättää aina n. 4-5 tunnin jälkeen eli unet jää vajaaksi. Näin on käynyt aina kun olen testannut. Jos todellinen tarve tulee, niin lekurilta jotain tujumpaa unilääkettä väliaikaisesti lievittämään tuota, toki syytä tutkia asap mistä johtuu.

Vaikea ottaa kantaa tai sanoo tarkemmin, mutta kyllä mä menisin heti lääkäriin. Tuo unettomuus on oikeesti ihan kaikista pahin asia ihmisen elämässä. Unen ja levon kun menettää niin mikään ei suju ja koko elimistö menee ihan sekaisin. Jos uni ei oo kunnossa niin ehdottomasti kuormittava liikunta tauolle! Hierontaa ja kävelyä korkeintaan ja kaikenlaista leppoista, kivaa tekemistä joka rentouttaa.

Mun on vaikea sanoa yksiselitteisesti mikä itselläni sotki oloa ja hormooneita, mutta uskoisin että monen asian summa. Pitkittynyt stressi jota en tajunnut eli sopeuduin asiaan, kuormittava liikunta henkisen stressin lisäksi (=fyysinen stressi), kilpirauhasen vajaatoiminta (=perinnöllinen alttius) ja raudan puutos (=varastorauta liian matala eli ferritiniiarvo vasta paljasti). Nämä siis sotki erityisesti adrenaliini-nonardrenaliinin, kortisoli-, kilpirauhas- ja aivolisäkehormoonien toimintaa. Kokoajan mm. janotti ja vessatti ja ruokahalu vaihteli. Sit kun tähän lisättiin thyroxin-hormoonin syönti ja lääkityksen epätasapaino (ei löytynyt heti sopivaa annosta) niin mentiin välillä liikatoiminnan puolelle. Silloin tuntu, että hermosto on ylivirkeä ja tuli tuo olo ettei elimistöä saa niin sanotusti pois päältä. Itse en pidä omaa tilannettani varsinaisena ylikuntona vaan kokonaisvaltaisena rasitustilanteena joka sotki hormoonitoiminnan. "Epämukavaan oloon" vaikutti myös se, että olen vähän herkkä saamaan vaivoja esim. yliliikkuvien nivelten ja kaularangan kyfoottisuuden johdosta. Suora kaularanka hidastaa esim. palautumista hermostovaikutusten takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikea ottaa kantaa tai sanoo tarkemmin, mutta kyllä mä menisin heti lääkäriin. Tuo unettomuus on oikeesti ihan kaikista pahin asia ihmisen elämässä. Unen ja levon kun menettää niin mikään ei suju ja koko elimistö menee ihan sekaisin. Jos uni ei oo kunnossa niin ehdottomasti kuormittava liikunta tauolle! Hierontaa ja kävelyä korkeintaan ja kaikenlaista leppoista, kivaa tekemistä joka rentouttaa.

Mun on vaikea sanoa yksiselitteisesti mikä itselläni sotki oloa ja hormooneita, mutta uskoisin että monen asian summa. Pitkittynyt stressi jota en tajunnut eli sopeuduin asiaan, kuormittava liikunta henkisen stressin lisäksi (=fyysinen stressi), kilpirauhasen vajaatoiminta (=perinnöllinen alttius) ja raudan puutos (=varastorauta liian matala eli ferritiniiarvo vasta paljasti). Nämä siis sotki erityisesti adrenaliini-nonardrenaliinin, kortisoli-, kilpirauhas- ja aivolisäkehormoonien toimintaa. Kokoajan mm. janotti ja vessatti ja ruokahalu vaihteli. Sit kun tähän lisättiin thyroxin-hormoonin syönti ja lääkityksen epätasapaino (ei löytynyt heti sopivaa annosta) niin mentiin välillä liikatoiminnan puolelle. Silloin tuntu, että hermosto on ylivirkeä ja tuli tuo olo ettei elimistöä saa niin sanotusti pois päältä. Itse en pidä omaa tilannettani varsinaisena ylikuntona vaan kokonaisvaltaisena rasitustilanteena joka sotki hormoonitoiminnan. "Epämukavaan oloon" vaikutti myös se, että olen vähän herkkä saamaan vaivoja esim. yliliikkuvien nivelten ja kaularangan kyfoottisuuden johdosta. Suora kaularanka hidastaa esim. palautumista hermostovaikutusten takia.
Kiitos vastauksestasi, selvensi asiaa hyvin :)

Pidin itse n. viikon totaalisen tauon kaikesta liikunnasta, jopa kävelystä.. en siis tehnyt yhtään mitään. No rupesin saamaan hyvin unta jo lauantaina ja olen siitä lähtien nukkunut 8-10 tuntia yössä aina torstaihin asti. Torstaina päätin mennä salille, ajattelin ottaa kevyesti mutta penkin tein "täysillä". Ennen tein 100kg 5x5, mutta nyt meni vain 5x3.. eli heikennystä on tullut jo tässä ajassa. Ja kuinka ollakkaan illalla oli vielä väsy, mutta kun menin nukkumaan.. TADAA! Tunnistin heti, että jaahas nyt on taas tämä olo.. kokeilin vielä ottaa 6 tablettia melatoniinia eli 6-kertaisen annoksen, mutta sillä ei tälläkään kertaa ollut mitään vaikutusta. Ja koko yö meni ILMAN UNTA! :) Siis toi penkkipunnerrus tässä tuntuu olevan se suurin syyllinen?

Melatoniini muuten vaikutti viikolla niinä päivinä kun en urheillut tai tehnyt mitään niin hyvin, että otin vain puolikkaankin tabletin. Se oli kuin nuijanukutus, niin hyvin se toimi ja nukuin kuin tukki aina herätyskellon pirinään saakka, päivällä oli silti paljon väsyneempi olo kuin siinä "ylivireys"-tilassa. Kofeiinin juomisellakaan ei ollut vaikutusta unensaantiin. Mutta toisaalta en saanut oikein mitään aikaiseksi, koska olo oli niin ei-energinen, ärsyttää tällainen aaltoilu. Väsyneisyydestä ylivireyteen ja päinvastoin. En tiedä pitääkö vieläkin kokeilla pidentää urheilulakkoa.. lääkäriin menossa on se ongelma, että olen joskus aikaisemmin käynyt tällaisten samantyyppisten vaivojen takia siellä, mutta mitään ei löydetä. Mitä siellä oikein pitää vaatia, että he voisivat jotain löytää? Kun ahdistaa se koko lääkäri, he katsovat kieroon ja ihmettelevät, että miksi edes menin sinne kun mitään syytä ei ole. Se syyllistäminen siellä laittaa vaikeaksi tilata edes aikaa... ja en osaa selittää niin tarkasti vaivoja, se on vaikeaa tunnistaa mitä kehossa tapahtuu ja kertoa siitä tarkasti niin että he ymmärtäisivät :(

lääkäriin menossa on se ongelma, että olen joskus aikaisemmin käynyt tällaisten samantyyppisten vaivojen takia siellä, mutta mitään ei löydetä. Mitä siellä oikein pitää vaatia, että he voisivat jotain löytää? Kun ahdistaa se koko lääkäri, he katsovat kieroon ja ihmettelevät, että miksi edes menin sinne kun mitään syytä ei ole. Se syyllistäminen siellä laittaa vaikeaksi tilata edes aikaa... ja en osaa selittää niin tarkasti vaivoja, se on vaikeaa tunnistaa mitä kehossa tapahtuu ja kertoa siitä tarkasti niin että he ymmärtäisivät :(

Mene ihmeessä, tottakai toi vituttaa ku siel vähätellää vaivoja, mut niin ne aina tekee. Pyytäisin Kilpirauhas + muut verikokeet ja pyytäisin varuiks sen uniapnea mittauksen. Eiköhän noilla alkais selvii mikä mättää. Apneakoe kertoo miten nukut yöllä, onko siel ongelma, ja verikoe kertoo (+ toki kilppari jne kun vaadit ne) onko sulla jotkut arvot perseellään ja sitä kautta ongelma. Eli poissulje koko setti :) Sit jos mittää ei oo, niin oot ilmeisen ylirasittunu tapaus eli ylikunto. Mut jos noista selvii, niin selkee homma, hoidata pois.

Kerrot yksinkertasesti että tuntuu ku hermosto kiertäis ylivirees, en saa unta / vaikee nukahtaa, päivisin ei oo energiaa ku väsyttää jne. Eli se miten koet olon. Tietysti viel sanot että ei masenna jos/kun se kysyy koska ne helposti vetoo muuten siihen.

Itelleni tarjottii ekana Mielialalääkkeit ku kerroin ihme oireista. En syöny niitä, koska koin että ei tää sitä ole.
Sitte tarjottii verenpainelääkkeit (Paineet hieman koholla), joten toki otin ne, paineet alko tasaantua... Oireet jatku.
Liuta verikokeit, kusinäyte yms. kaikki kunnos. Sydänfilmi, keuhkoröntgen kunnos... Oireet jatku. Lopult korvalääkäri tuumaa "Ettei sulla ois uniapnea?". Bingo :D Siin käy keho vittumaisen ylikierroksil, unen saanti hankalaa, nukkuu pätkittäin, energiat niin ja näin päiväl + liuta laidast laitaa ihme oireita. Moni ei osaa ees yhdistää et apnea. Sanoisin et paska vaiva, mut onneks hoidettavissa. Eli poissulje ainaki se, ettei sulla ole sitä, tai sit on. Selvii vaa mittaamal yön yli. Vitutti kans juosta lääkäris ku tuntu et minuu ei oteta nyt ihan vakavissaa mut pääasia et selvis lopulta. Ensviikol ois viel mentävä lekurii, että saa tän hoito homman etenee. Ei huvita ku ravannu siel 100 kertaa jo, mut pakkohan se on :)

Viimeksi muokattu:
Zijeroew: Kuulostaa hermoston ylirasitustilalta. Miksi edes kysyt sitä, että pitäisikö pidentää urheilutaukoa jos kerta seuraukset on tuollaiset?? Ei liikuntaa = nukut, salitreeni = et nuku.

Viimeksi muokattu:
Helvetin huono syy se on koska : Lihasmuisti, hoitaa homman nopeesti. Viikoissa.
Ennemmin se totaalilepo ja kroppa elpyy sieltä ennallee, tai jos on jotaa muuta ni hoidetaa kuntoo. Niit voimatasoi ja lihoi, kestävyyttä yms ehtii aina hankkia. Ens ittesä kondiksee ja sen jälkee muut hommat.

Se on ihan helvetin huono syy koska jos jatkat nyt niin susta tulee heikko useiks kuukausiks, pahimmassa tapauksessa loppu elämäks.

Itse katselisin vähän sitä muutakin elämää kuin salilla käymistä ja lenkkeilyä. Riippuen tietenkin vähän tosta lenkkeilystä mutta ei ainakaan tuolla strongliftsillä pitäisi kuukaudessa mennä ylikuntoon ilman jotain ylimääräistä stressiä. Itse ottaisin vaikka toisen viikon täyslepoa ja sitten aloittaisin uudelleen tuon strongliftsin vaikka 10kg alempaa. Tällöin sinulla olisi muutama viikko aikaa kuroa rauhassa takaisin vanhoihin lukemiin ilman pahoja grindereitä tai muuten liian raskaita toistoja ja samalla itseluottamus raudan nostoon paranisi kun ei tarvisi arpoa joka treenissä, että nouseeko ne raudat tänään vai ollaanko edelleen ylikunnossa ja ressaantuneita.

Niin ja selvittäisin ne muut syyt tuon ylikunnon takana, tuo stronglifts on kuitenkin aloittelijoille suunnattu ohjelma josta suuri osa terveistä ihmisistä selviää ihan hyvin ilman mitään ylikuntoja tai deloadeja.

Nyt tarvisi vielä vähän kokematon treenaaja apua ja neuvoja. Olen vasta 2 vuotta treenanut punttia ja nyt näyttää ja tuntuu että ylikunto on päällä ja pahasti.
Ensimmäisen kerran se laukesi elokuussa. Takana oli kesä uuden treeniohjelman kanssa ja kovaa punttitreeniä tuli tehtyä viikosta toiseen ilman kevyempiä viikkoja. Siihen päälle vielä aerobisia treenejä ja 5 kiireistä työvuoroa ravintolan vuoropäällikkönä. Oireet alkoi väsymyksenä ja uupumuksena, sitten tuli lihasjumit ja hidas palautuminen. Nopeasti oireet pahenivat ja tuli kamala huimaus ja epätodellinen olo. Ei jaksanut muuta kuin maata sängyssä, kaikki tuntui vastenmieliseltä. Treenit oli pakko lopettaa mutta motivaatio treenaamiseen oli edelleen kova. Välillä tuli käytyä salilla toteamassa että ei lähde. Jouduin jäämään sairaslomalle töistä kun huimaus oli niin kamalaa. Kävin verikokeissa ja sieltä ei löytynyt mitään, ei edes kilpirauhasista.
Työt loppui syyskuun alussa ja muutin ulkomaille opiskeluvaihtoon. Olo helpottui ja pääsin taas treenaamaan. Olin kuitenkin kerran kuussa flunssassa joka kesti useamman viikon. Hyviä ja kokonaisia treeniviikkoja tuli ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Aamulenkkejä oon tehnyt viimeisen 2 kuukauden aikana 4-6 kertaa viikossa. Muutama viikko sitten tuli taas flunssa ja sen jälkeen olo ei ole enää normalisoitunut. Aamulenkit jäi.
Nyt olen samassa pisteessä kuin elokuussa. Kroppa on aivan jumissa, epätodellinen olo, masentaa. Syke hyppii miten sattuu, ortostaattinen syke oli tänä aamuna yli 30. Halu salille on kova mutta tuntuu että ei edes arkipäivän asioista selviä. Lihomisen pelko on suuri ja se että kova työ menee hiljalleen hukkaan. Unta riittäisi vaikka muille jakaa. Ajatukset on ihan sekavat. Entä jos mun kroppa on liian herkkä stressille ja muulle ja ei kestä kovaa treeniä?
Mitä mun kannattais tehdä? Levätä vaan vai kenties mennä vielä lääkäriin? 2 kuukauden päästä pitäs olla taas työkunnossa ja se pelottaa jo nyt, koska tällä hetkellä en todellakaan ole. Pystyssä ollessa tuntuu että taju lähtee minä hetkenä hyvänsä. Asun ulkomailla eikä apua ole niin lähellä tai helposti saatavissa. En tiedä keneltä voisin kysyä neuvoa.

Kuulostaa, että ikää on jo jonkin verran tullu. Se on yksi, mikä hidastaa palautumista. Syötkö tarpeeksi? Ja kolmas asia. Ei kannata rekalla mennä moottoritielle. Vähennä selvästi treeniä. Anna nälän kasvaa pikkuhiljaa. Pari kertaa viikossa salia ja vaikka kävelylenkkiä päälle. Mihin sulla on kiire? Anna sille aikaa.

Kuulostaa, että ikää on jo jonkin verran tullu. Se on yksi, mikä hidastaa palautumista. Syötkö tarpeeksi? Ja kolmas asia. Ei kannata rekalla mennä moottoritielle. Vähennä selvästi treeniä. Anna nälän kasvaa pikkuhiljaa. Pari kertaa viikossa salia ja vaikka kävelylenkkiä päälle. Mihin sulla on kiire? Anna sille aikaa.

Olen vasta 24-vuotias niin en koe sitä kovin vanhaksi. Mielestäni syön paljon, mutta siitä voi olla montaa mieltä. Ei mulla tavallaan mihinkään kiire ole, mutta halu kehittyä on kova ja kilpailut kiintää silmissä.

Back
Ylös Bottom