- Liittynyt
- 7.1.2013
- Viestejä
- 7
Kaikki olennainen tieto tulee olla tuotetiedoissa ostettaessa, selkeästi ja tiiviisti. Tuotteen ostamisen ei pidä vaatia tuollaisen pitkän, englanninkielisen juristin laatiman lakikielen lukemista. Juristin tekemät koko palvelua koskevat sopimusehdot ovat aivan eri asia kuin tuote- ja palvelutiedot, toki nekin kannattaa lukea. Sivustonne on nyt tynkä, käytettävyydessä on parannettavaa ja sisältö on puutteellista. Sääli, sillä tuote vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Toivottavasti palaute auttaa parantamaan seuraavaa versiotanne. Joillekin kymppi kuussa jatkuvasti on raha, johon sitoutuakseen tarvitsee kunnon tiedot mitä on ostamassa ja saamassa.
En edelleenkään saanut selvää miten homma menee käytännössä. Veloitetaanko kk-maksu luottokortiltani tai PayPal-tililtäni automaattisesti (jos annan siihen luvan). Mitä muita vaihtoehtoja on, että kerran kuussa tulee viesti, jossa linkki maksun varmistamiseen? llmeisesti ette tarjoa eri paketteja, esim. 9,90€/kk, edullisempi 6kk paketti jne.?
En saanut tietoa, mitä datalle tapahtuu jos lopetan palvelun käytön. Ilmeisesti en pääse siihen enää kiinni, mutta voinko palvelun voimassaolon aikana esim. exportata tietoja jotenkin itselleni talteen? Kopioida, tallentaa? Jakaa blogissani? En aio nimittäin olla minkään palvelun jäsen loppuikääni, joten nämä ymmärrettävästi ovat tärkeitä asioita. En myöskään tiedä, miten kauan säilytätte tietojani/tiliäni, jos vaikka ensin käytän palveluanne puoli vuotta, sitten pidän kahden vuoden tauon ja tarvitsen sitten taas palvelua, ja haluaisin verrata nykytilaa vanhaan dataan.
Tässä muutamia mieleen tulleita kehitysideoita.
EDIT: Eli tallentuuko data teidän serverilleni, vai puhelimeeni (puhelimen muistiin vai muistikortille?)? Onko palvelussa myös jokin nettikäyttölittymä, vaiko vain puhelinapsi?
Ihmisten kynnys rekisteröityä on korkea. Itse en rekisteröidy mihinkään siinä toivossa, että saan tarvittavat tuote- ja palvelutiedot.
Tuotetiedoissa on ehdottomasti myös mainittava softavaatimukset ym. ENNEN rekisteröintiä, tai ostos jää helposti kesken ja tekemättä.
Minä kyllä pärjään ilman tuotettanne, mutta olen varma, että teillä jää iso siivu myyntiä saamatta näiden puutteiden vuoksi. Joten itsekin yrittäjänä kritiikkini pyrkii vain edistämään liiketoimintaanne ja tuomaan esiin asiakkaan näkökulmaa, joka yrittäjältä usein hämärtyy, koska itse on niin sisällä asiassa ja tietää kaiken tarvittavan. Uusi sivustonne kannattaa ennen lanseerausta (tai mieluummin tietysti ajoissa jo suunnittelun ja toteutuksen aikanakin) ajaa käytettävyystestauksen kautta, jossa kohderyhmänne erilaiset (eri-ikäiset, eri IT-osaamisen omaavat, erilaiset urheilijat jne.), palvelua täysin tuntemattomat käyttäjät testaavat sivustonne ja kauppanne ja antavat sitten palautetta kyselylomakkeella ym. Mutta näinhän tietysti jokainen ammattimaisesti asioita tekevä yritys tekee.
BonyMoronie, kiitos mittavasta ja huolellisesta palautteesta! Näitä ehdottomasti tarvitaan jotta aukkoja saadaan paikattua. Ja kyllä, uuden sivuston osalta ostoprosessin aikana annettavaa tietoa tullaan muuttamaan selkeämmäksi, ja tämä palaute tullaan ehdottomasti huomioimaan.
Tällä hetkellä tarjoamme vain tuota 60-päivän aloituspakettia, mutta uuden sivuston myötä valikoimaan tulee lisää vaihtoehtoja palvelun tilaukselle. Tuotteen jo ostaneille tullaan lähettämään ohjeet miten toistuva kuukausimaksu otetaan käyttöön.
Mikäli lopetat palvelun tilauksen, pääset yhä tarkastelemaan vanhoja mittaustuloksia, mutta et voi tehdä uusia mittauksia. Tällä hetkellä ei ole mahdollista exportata tietoja esimerkiksi Exceliin. Niitä voi tosin tarkastella myös web-applikaation kautta, joka on kehitystyön alla beta-vaiheessa. Mittaustulokset tallentuvat pilvipalvelimelle, joka tekee myös varsinaisen analyysin sydänkäyrän datasta.
Toivottavasti vastasin edes valtaosaan kysymyksistäsi, ja kiitos vielä palautteesta!
Kalle / Omegawave