Ylikunnosta palautuminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei!

Olen diagnosoinut itselleni ylikunnon, sillä kaikki oireet täsmää. Väsymys, masentuneisuus, vitutus, nälän tunne kadonnut, korkea pulssi etc. Vajaa viikko sitten tämä kaikki alkoi, sen jälkeen olen pysynyt totaalisessa levossa ja oireet on alkanut hellittämään, nyt fiilis on jo melkein normaali. Takana on pari vuotta treeniä, nyt viimeinen vuosi todella kovaa ja ilman kummempia taukoja höyryjunan lailla.

Ajattelin nyt levätä vielä pari päivää (yhteensä noin. puolitoista viikkoa totaalilepoa) ja tämän jälkeen aloitella salin kevyellä viikolla. Teen normaali treenit, mutta sarjapainot -50%. Tämän jälkeen 3 x kovaa viikkoa ja 1 x kevyt viikko -metodilla eteenpäin ylikuntoa vältellen.

Sillä se pirulainen tosiaankin kaataa isommankin jumppamiehen, sen kummemmin lupia kyselemättä.

Olisiko arvon veljillä ehdotuksia / parannuksia??

Älä kato kellosta ylikunnon poistumista, odota että oireet on poissa ja siihen pari päivää lepoa päälle, jos haluat pelata varman päälle. Ja jos reenitaukoa tulee yhteensä 2 viikkoa tai alle niin jättäisin tuon 50 % viikon pois.

Re: Re: Ylikunnosta palautuminen

Originally posted by Krusifiksi
Älä kato kellosta ylikunnon poistumista, odota että oireet on poissa ja siihen pari päivää lepoa päälle, jos haluat pelata varman päälle. Ja jos reenitaukoa tulee yhteensä 2 viikkoa tai alle niin jättäisin tuon 50 % viikon pois.

Samaa mieltä, kuuntele kehoa äläkä mieti aikaa palautuessasi ylikunnosta. Jatkoa ajatellen tuo 3 kovaa 1 kevyt on hyvä jaottelu, mut muista siinäkin kuunnella kehoa, älä orjallisesti vedä kolmea viikkoa kovaa vaan ota se kevyempi viikko/pidä pari ylimääräistä vapaa päivää heti kun kroppa alkaa oireilemaan. Itse huomaan sen siitä, tuleeko illalla uni heti silmään vai tunnin pyörimisen jälkeen.

Nim. Viimeksi ylikunnossa -99

Originally posted by Kliinu
Kuinka usein pidätte taukoja? Itse pidä 4-6 viikon välein viikon tauon, mut sillonki aerobista.

Itse pidän tauon vähintään 4 viikon välein.. jos treenaisin 6 viikkoa aivan täydellä teholla niin ylikuntoa pukkaisi suht. nopeasti.. Tauolla en tarkoita välttämättä totaalista punttisalilta pois oloa vaan yleensä menen salille ja vähintään pyöräilen, venyttelen ja todella pienillä painoilla pumppaan.

Pakollisia taukoja tulee aina silloin tällöin (muutama päivä), muuten en mitään säännöllisä taukoja pidä jollei kroppa niitä vaadi. Kyllä sen olostaan huomaa jos rupeaa oleen parin päivän ylimääräiset tauot paikallaan. Mutta toisaalta tää nelijakonen 8 päivän kierrolla on ollut todella hyvä mulle, pystyy vetämään täysillä pitkänkin aikaa. Nyt sain hankittua ton sykemittarin, pitää ottaa tavaksi mittailla pari kertaa viikossa tota leposykettä aamulla, että jos siitä jotain tukea sais tuntumalle...

Suositut

Back
Ylös Bottom