Ylikunnon oireet???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On tullu salilla käytyy nyt joku puol vuotta ja nyt on varmaan syytä vaihtaa ohjelmaa ku oon tehny 3jakosel ohjelmal kropan 2 kertaa viikos läpi...
Ja siis mitäköhän noit ylikunnon oireet mahtais olla?? ainaki väsyttää koko ajan vaik ois hyvin nukkunukkin eli eikös toi vois olla yks oire ja miten palautuminen? kiitos

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Korkea leposyke, väsymys, vitutus( ja hengästyy helpommin kuin normaalisti. Tästä viimeisestä en ole varma).

Taitaapi vielä sairastuakin helpommin flunssaan yms.

Ja rupeaa kehitys tahmomaan, kenties rauta määrät kääntyy laskuun. Kaikki negatiivinen "olo" viittaa ylikuntoon. Samoin jos esim. salille meno ei enää tunnu mielekkäältä.

3-jakosella 2krt viikossa? Eli yksi lepopäivä viikossa? Ja puolivuotta?
Voin kertoa omasta puolesta että olisin varmasti ylikunnossa jonka hoitoon tarviisin ainakin kaksi viikkoa tuolla treenitaustalla. Kokeileppa viikon taukoa.

Mitäs sit pitää tehdä jos epäilee ylikuntoa?
Vaihtaa ohjelmaa, pitää taukoa, joogata???
Olis aika hyvä jos tohon olis joku selvä määritelmä...

Kynäniska80 sanoi:
Mitäs sit pitää tehdä jos epäilee ylikuntoa?
Vaihtaa ohjelmaa, pitää taukoa, joogata???
Olis aika hyvä jos tohon olis joku selvä määritelmä...
Pitää taukoa tai vetää vähän aikaa kevyemmin.

Tai sitten nopeampi palutuminen eli vetää kunnon lärvit. :D

Jäpikka sanoi:
On tullu salilla käytyy nyt joku puol vuotta ja nyt on varmaan syytä vaihtaa ohjelmaa ku oon tehny 3jakosel ohjelmal kropan 2 kertaa viikos läpi...
Ja siis mitäköhän noit ylikunnon oireet mahtais olla?? ainaki väsyttää koko ajan vaik ois hyvin nukkunukkin eli eikös toi vois olla yks oire ja miten palautuminen? kiitos

Tästä olikin jo yksi kommentti,,eli jos todella
teet kuusi treeniä viikossa ja kaiken huipuksi kolmi jakoisella ohj. 1/2 vuotta
Ihme ettet ole pahemmin sairastunut!!

Nyt sinuna pitäisin 1-2 viikkoa taukoa ja harkitsisin vaikka sitä kolmijakoista kerran viikossa, tai nelijaikoinen ohj.
Voisin vakuuttaa, että tulosten kasvu todella nopeutisi ja olo huomattavasti parempi!!

noihin muihin kysymyksiin tulikin jo vastaus..
:thumbs:

Tiedz sanoi:
Tai sitten nopeampi palutuminen eli vetää kunnon lärvit. :D

Menee hieman :offtopic: mutta olen huomannut että jos on takana raskas työviikko niin jos vaan vapaat on ja lepäilee/touhuilee mitä sattuu niin saattaa olla tosi kypsä menemään töihin vapaalta.
Mutta jos vapaat on poissa kotoa esim.mökillä tai sitten ottaa kotona kunnon ruokaa ja pienen kännin niin paljon pirteämpänä ja positiivisena menee töihin vapaiden jälkeen.

On se suuri ihme jos että et oo ittees ajanut täysin piippuun tollasella reenillä? Vaihda nyt hyvä mies ohjelmaa johonkin JÄRKEVÄMPÄÄN joita löytyy täältä runsaasti. Ja ravinto kuntoon, en tiedä missä jamassa se puoli sulla on, mutta epäilen vahvasti ettei kovin hyvässä jos tietämys sillä saralla on samaa luokkaa treenitietämyksen kanssa, eikä nyt ole mistään vittuilusta kyse vaan puhtaasta neuvomisesta:) Mittaa leposyke heti aamulla kun heräät, se on todennäköisesti aika korkea. Lepäät rauhassa, syöt hyvin, huolehdit vitamiineista jne. Sit kun taas tunnet olevasi kunnossa mittaat leposykkeen uudelleen aamulla ja jos oikeesti olet kunnossa se syke luonnollisesti on matalampi ja sit voit pikkuhiljaa aloittaa treenit JÄRKEVÄMMIN. Tsemppiä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rukkaa se ohjelma kuntoon ja muista - lähes jokaliikkeessä negatiiivinen osuus=2xpositiivinen osuus... Luulenpa, että tekniikka on ollut hukassa. Muutoin ei tuosta ongelmitta selviä.

Ps. Sori, jos on virheitä, on vähän alkomaholia veressä... :)

Itse huomasin siitä ettei saanut millään unta, viikko lepoa niin taas toimi homma. Sitä ei vaan ainakaan aloittelijana (itse olin) osaa oikein edes epäillä moisia.

Itse olen huomannut kun rauta tuntuu kevyeltä ja treeni luistaa hyvin niin tätä seuraa paska kausi. Sarjoja on vaikea viedä loppuun entisillä painoilla ja vireys salilla on huomattavasti aneemisempaa. Viikko lepoa ja taas homma toimii. En tiedä onko tämä sitten ylikuntoa vai mitä.

Penneck sanoi:
Itse olen huomannut kun rauta tuntuu kevyeltä ja treeni luistaa hyvin niin tätä seuraa paska kausi. Sarjoja on vaikea viedä loppuun entisillä painoilla ja vireys salilla on huomattavasti aneemisempaa. Viikko lepoa ja taas homma toimii. En tiedä onko tämä sitten ylikuntoa vai mitä.

Voipi olla nuo pieniä oireita joo....Mulla myös poikkeuksetta...nousujohteisen reenijakson jälkeen tulee laskujohteinen..eli juuri tuo mitä kerroit...jossei osaa hellätä reeniä ajoissa...vasta viime aikoina oon oppinut kuuntelemaan roppaa milloin pitää hellätä. Yleensä sillon auttaa juuri tuo kevyt viikko..paljon ruokaa ja proteiinia/muita lisäravinteita ja viikonloppuna muutama olut ja bacardi paukku televisiota katsellessa..sitten taas kulkee. :)

en tiiä, mutta ylikunto on mielestäni yliarvostettu juttu jota pelätään liikaa,
oon ite treenannu n.10 kertaa viikossa (4salia, 6 aamu-uintia, salin päälle 30min kuntopyörä), eikä ylikuntoo oo näkynykkään, vissiin 2 päivää oon ollu flunssassa, mutta se on nyt ihan normaalia. Kyllähän huippu-urheilijatki reenaa tommosii määärii viikossa, eikä ne oo missään ylikunnossa. Tähän vielä lisäksi että olen ollut puutteellisella ravinnolla(Lue:dietillä) koko tuon ajan...

raba sanoi:
en tiiä, mutta ylikunto on mielestäni yliarvostettu juttu jota pelätään liikaa,
oon ite treenannu n.10 kertaa viikossa (4salia, 6 aamu-uintia, salin päälle 30min kuntopyörä), eikä ylikuntoo oo näkynykkään, vissiin 2 päivää oon ollu flunssassa, mutta se on nyt ihan normaalia. Kyllähän huippu-urheilijatki reenaa tommosii määärii viikossa, eikä ne oo missään ylikunnossa. Tähän vielä lisäksi että olen ollut puutteellisella ravinnolla(Lue:dietillä) koko tuon ajan...

Ylikunto ei ole yliarvostettua alottelijoiden keskuudessa. Aloittelija menee paljon helpommin ylikuntoon kuin sellainen, jolla on jo ennestään urheilutaustaa. Jos joku liikuntaa 10 vuoteen harrastamaton ottaisin tuollaisen määrän liikuntaa, olisi hän nopeasti ylikunnossa.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom