Yli 120-130 pulssilla reenaaminen polttaa lihaksia?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olin tos salilla eilen. Juttelin siina sit yhen miehen kans joka on nostanu puntteja tas viimeset 20 vuotta.Anteli mulle vahan vinkkeja puntin nostoon ym. Sit ku sanoin et meen vahan polttaa rasvaa sellasella Orbi Trekin tapasella laitteella, niin se sano et muista ku reenaat noilla etta pidat pulssis alle 120-130.

Sit ku sanoin et reenaan yleensa sellasella 170 pullsilla ja kysyin etta miks niin se vastas et se polttaa lihas soluja eika vaan hiilareita ,jos reenaa niin korkeella pulssilla. Se sano etta lenkillakaan ei kannattas kayda koska siina siinakin nousee pulssi liian korkeelle.

Enpa ollu ennen tollasta kuullu...Mut oli kylla sen nakonen et ties mista puhu :)

IMHO kuulustaa aika tuulesta temmatulta väitteeltä, oli kaveri minkä näköinen tahansa. Treenatessa on mahdotonta pitää pulssia alle 120-130. Tai siis jos ei tee mitään, niin kai se onnistuu. Mutta jos mittaa pulssin kovan sarjan jälkeen, niin se on helposti joku 170-180 :eek:

Nyt on varmaan kyse aerobisen pulssista. Itsellä eilen HIIT:in 5min juosten tehtynä nostaa pulssin 168:aan ja se on aika lähellä maksimia mitä Polarin mittariin olen saanut. Juoksin todella kovaa, mutta olen kyllä hyvässä kunnossakin tällä saralla.
Esim normaalin ulkona pyöräilyn tulee minulla olla todella kovaa jos meinaan nostaa pulssin yli 120.
Kävellen 100 on jo tiukassa. Leposyke ~45.
Tällä vaan haluan sanoa sen että pitää tuntea omat rajansa eikä kuunnella muiden sykelukemia! Tämä on niin yksilöllistä hommaa.
Itse luulisin että hölkkä voi olla "huonompi kuntoiselle" liian kovaa ja polttaa jopa lihasta.
Sauvakävely ja pyöräily ovat ainakin ok. Puuskuttamatta (pystyy puhumaan suht norm.) kun etenee niin vauhti on sopiva...
:thumbs:

Originally posted by Dominaattori
Olin tos salilla eilen. Juttelin siina sit yhen miehen kans joka on nostanu puntteja tas viimeset 20 vuotta.Anteli mulle vahan vinkkeja puntin nostoon ym. Sit ku sanoin et meen vahan polttaa rasvaa sellasella Orbi Trekin tapasella laitteella, niin se sano et muista ku reenaat noilla etta pidat pulssis alle 120-130.

Sit ku sanoin et reenaan yleensa sellasella 170 pullsilla ja kysyin etta miks niin se vastas et se polttaa lihas soluja eika vaan hiilareita ,jos reenaa niin korkeella pulssilla. Se sano etta lenkillakaan ei kannattas kayda koska siina siinakin nousee pulssi liian korkeelle.
Periaatteessa homma on niin, että korkea syke on hajottavampaa, ja session jälkeen erittyy enemmän mm. kortisolia ym. kuin matalasykkeisen session jälkeen.

Kuitenkin painoharjoittelussa, varsinkin kun puristaa ja pidättää henkeä kovalla paineella (Valsalva manööveri) niin nousee syke jopa hyvinkin korkealle. Myös rinnallevedossa kun ottaa esimerkiksi vitosen sarjaa niin tulee todella korkea syke. Ainakin minulla. (En suosittele että pitää sitä vyösysteemiä (joka lähettää sitä signaalia) kun treenaa painoilla).

Mutta syke ei vamaankaan meinaa kaikkea... harjoitteluhan on lähes aina hajottavaa (katabolista) ensimmäisenä ilmiönä, kun taas rakentuminen (anabolia) tulee myöhemmin. Kestävyyssuorituksen jälkeen ei yleensä tule voimakasta anaboliaa, ja sen lisäksi ovat kestävyysharjoittelu ja voimaharjoittelu luonteeltaan sellaisia, että ne syövät toistensa tehoa... varsinkin kun treenataan niitä samaan aikaan, tai samassa ohjelmassa.

Ratkaisu ongelmaan voi olla että keskittyy jompaan kumpaan ensin ja sitten toiseen, niin joutuu monesti esimerkiksi taistelija (nyrkkeilijä) tai jalkapalloilija tekemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom