Yleiset forumia koskevat kysymykset ylläpidolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mä vain mielenkiinnosta kyselin, nyt kun tästä aiheesta tuli keskustelua. Sulla on vähän huono ja epärealistinen kuva meikäläisestä. Melkoisen polttomerkin olet kehittänyt mulle. En tykkää aiheuttaa hankaluuksia tyhjästä. Mulla oli tuossa jo Wordissa kerättynä viestejä, joita olisin halunnut poistettavan. Mutta meneehän se noinkin. :) Sitähän mä sulta pyysin jo kauan sitten, mutta nyt näköjään pienen keskustelun päätteeksi alat tuumasta toimeen ihan pyytämättä. Taitaa näissä meidän jutuissa jotain perää olla, jos kerran vapaaehtoisesti aloitat tuollaisen urakan.

P.S. Kun tuollaisia syytöksiä lähtee arvailemaan ääneen, niin tuskin pääset helpoimpaan lopputulokseen. En minäkään ketään kadulla kaukaa hauikkuisi kusipääksi ja vastaan tullessa odottaisi hymyä.
Juurihan sä sanoit, että halusit viestit pois ja parin kuukauden päästä sun mielestä onnistuu. Siis haluatko ne pois vai tehdäänkö tämäkin kuten tämä aina ihan nätisti on mennyt, eli yksittäisiä viestejä on poistettu pyynnöstä? Miksi kaikesta, tästäki pitää tehdä niin vaikeaa? Älä mua syytä, täällä on tämä asia aina hoidettu reilusti ja asiallisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juurihan sä sanoit, että halusit viestit pois ja parin kuukauden päästä sun mielestä onnistuu. Siis haluatko ne pois vai tehdäänkö tämäkin kuten tämä aina ihan nätisti on mennyt, eli yksittäisiä viestejä on poistettu pyynnöstä? Miksi kaikesta, tästäki pitää tehdä niin vaikeaa? Älä mua syytä, täällä on tämä asia aina hoidettu reilusti ja asiallisesti.

Pyysin sulta joskus kauan sitten, että saako koko nimimerkin viestit poistettua. Sanoit silloin, että niitä ei saa pois.

Nyt pyysit multa edellisellä sivulla, että laita emailiin viestien numerot yms. ja vastasin, että toimitan ne kunhan kerkiän. Nyt mulla on ylhäällä vähän niitä viestejä, joita olisin halunnut poistetuksi. Otit kuitenkin asiaksesi nimitellä meikäläisen sellaiseksi ihmiseksi, joista tulee ongelmia yms. ja kerroit alottavasi mun nimimerkin deletoimisen kokonaan huomenna. Mitä sä nyt haluat mielummin tehdä? Deletoida mun nimimerkin kokonaan niinkuin ilmoitit, vai laitanko sulle tuon listan sähköpostiin?

Päästään varmaan molemmat helpommalla, jos poistat tuosta viestistä numero 1452 tuon "arvailusi" meikäläisestä ja kerrot, että mielummin ottaisit sen listan niistä yksittäisistä viesteistä. :)

Kyllä tuo ongelmilta haiskahtaa jos odottelet jotain vielä epämääräistä lakia koskien forumin viestejä ja sitten sanot, että katotaan sitten uudestaan. Kuulostaa siltä, että aiot viedä asiaa eteenpäin ja se nyt on täysin älytöntä kun täällä onnistuu vähemmälläkin asiallinen toiminta. Pistä mailitse ne viestien numerot ja ketjut, jotka ovat tärkeimmät, niin ne poistetaan, samalla muista mainita jos niitä viestejä on sitten myöhemmin ketjussa lainattu. Yleensä näissä poistotapauksissa selvitään kovin vähällä sivullisella damagella, eikä kokonaisia isoja ketjuja mene aivan sekaisin kun viestejä katoaa välistä ja porukka keskustelee jostain mistä ei kukaan tajua mitään enää.

Itse laista näkee sitten myöhemmin, miten sitä sovelletaan tämmöisissä forumitapauksissa, koska aivan älytöntä se olisi kun näissä tapauksissa tietojen keräily on ihan eri tasolla. Halutessaan voi siis tarkistaa multa mailitse oman nimimerkkinsä ja sähköpostinsa sekä ip-osoitteen, jotka kaikki on käyttäjällä tiedossa jo kun rekisteröityy.

Asetushan on aika ympäripyöreä monilta kohdin ja jättää paljon tulkinnan varaa monessa kohtaa. Omassa duunissa on jo moneen kyselyyn ollut laatimassa vastausta missä artikla 17 "Oikeus tulla unohdetuksi" pyyntöihin tullaan vastaamaan kielteisesti muulta osin kuin aivan perus käyttäjätietojen osalta. Perusteena pääosin kohta "oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi" ja tähän ei ole yksikään taho esittänyt mitään vastalauseita kun ei tuota vastaan voi heittää mitään. Kun tiedolla on monta osapuolta, poistot ei vaan onnistu yksipuolisella vaatimuksella ilman jonkun toisen oikeuksien rikkomista.

Lainattujen viestin osaltahan voi tehdä myös sen tulkinnan että niiden poistaminen olisi sananvapauden rajoittamista, jos pyydetään poistamaan ilman pätevää syytä jonkun toisen käyttäjän viesti missä oma viesti on lainattuna koska ne yhdessä muodostavat viestin kokonaisuuden. Tälläisten foorumien osaltahan sananvapautta voi käyttää aika hyvin perusteena monessa tietosuoja-asetuksen kohdassa.

Ja myös on mainintaa, että asia muuttuu jos tiedot ovat olennainen osa yhtiön toimintaa. Ja sitten vielä, mitäs jos haluaa kaikki tietonsa pois poliisilta tai verottajalta, mitäs sitten? Kyllä sitä sovelletaan varmaan aina tapauskohtaisesti. Kyllä tommoisessa massiivista damagea aiheuttavassa poistossa pitää olla perusteena muukin kuin "kuhan nyt haluan pois".

Voisiko rekisteröintiin liittää ohjeen, että rekisteröidy vain nimimerkillä, älä omalla nimellä. Ja jatkoa että mikäli julkaiset omaan henkilöösi liittyviä tietoja palstalla, ota huomioon että niitä ei välttämättä voida poistaa kokonaan koska ne saattavat näkyä lainauksissa.

Eli "asiakas" ottaa tietoisen riskin siitä että tiedot ovat esillä jatkossakin, ja ettei tälläisessä "1 miehen pyörittämässä" lafkassa pystytä poistamaan käsin juuri noita lainauksien lainauksia ynnä muita häröpallotilanteita.

Voisiko rekisteröintiin liittää ohjeen, että rekisteröidy vain nimimerkillä, älä omalla nimellä. Ja jatkoa että mikäli julkaiset omaan henkilöösi liittyviä tietoja palstalla, ota huomioon että niitä ei välttämättä voida poistaa kokonaan koska ne saattavat näkyä lainauksissa.

Eli "asiakas" ottaa tietoisen riskin siitä että tiedot ovat esillä jatkossakin, ja ettei tälläisessä "1 miehen pyörittämässä" lafkassa pystytä poistamaan käsin juuri noita lainauksien lainauksia ynnä muita häröpallotilanteita.
No omalla nimellään on ja tulee niin mitättömän vähän, ettei se ole ongelma.

Pyysin sulta joskus kauan sitten, että saako koko nimimerkin viestit poistettua. Sanoit silloin, että niitä ei saa pois.

Nyt pyysit multa edellisellä sivulla, että laita emailiin viestien numerot yms. ja vastasin, että toimitan ne kunhan kerkiän. Nyt mulla on ylhäällä vähän niitä viestejä, joita olisin halunnut poistetuksi. Otit kuitenkin asiaksesi nimitellä meikäläisen sellaiseksi ihmiseksi, joista tulee ongelmia yms. ja kerroit alottavasi mun nimimerkin deletoimisen kokonaan huomenna. Mitä sä nyt haluat mielummin tehdä? Deletoida mun nimimerkin kokonaan niinkuin ilmoitit, vai laitanko sulle tuon listan sähköpostiin?

Päästään varmaan molemmat helpommalla, jos poistat tuosta viestistä numero 1452 tuon "arvailusi" meikäläisestä ja kerrot, että mielummin ottaisit sen listan niistä yksittäisistä viesteistä. :)
Koitin sulle vastata mailitse, mutta bouncas takaisin. Pitäis olla nyt kaikki kunnossa, tarkista vielä ja mailaa jos jotain meni ohi.

Pakko kysyä, olisiko mahdollista muuttaa noita tekstien väliin tulevia mainoksia sillä tavalla ettei video lähtisi automaattisesti pyörimään kun hiiren vie mainoksen päälle? Mainoksia saa ja pitää olla tällaisessa foorumissa mutta tuo automaattisesti päälle lähteminen häiritsee ainakin minua kun tässä hiljaisessa konttorissa surffaan :LOL:

Pakko kysyä, olisiko mahdollista muuttaa noita tekstien väliin tulevia mainoksia sillä tavalla ettei video lähtisi automaattisesti pyörimään kun hiiren vie mainoksen päälle? Mainoksia saa ja pitää olla tällaisessa foorumissa mutta tuo automaattisesti päälle lähteminen häiritsee ainakin minua kun tässä hiljaisessa konttorissa surffaan :LOL:
Koitan kysyä jos sen saisi niin, että se alkaa rullaan kun painetaan.

Saako nuo mainokset pois esim. ostamalla vipit? Ei joku yläbanneri haittaa, mutta nuo sivun väliintulevat ovat todella ärsyttäviä. Nyt tullut viellä jotain autoplay videoita sivun väliin, TODELLA ärsyttäviä. Miellellää vaikka maksaisin siitä, että saa selata rauhassa

Saako nuo mainokset pois esim. ostamalla vipit? Ei joku yläbanneri haittaa, mutta nuo sivun väliintulevat ovat todella ärsyttäviä. Nyt tullut viellä jotain autoplay videoita sivun väliin, TODELLA ärsyttäviä. Miellellää vaikka maksaisin siitä, että saa selata rauhassa
Nope. Videomainos on harvinainen ketjussa, ei tule kovinkaan usein, ei ole jatkuva juttu.

Osalla käyttäjillä on jatkuvasti avatar-kuvat, vaikka heillä ei ole vipit voimassa.

Osalla käyttäjillä on jatkuvasti avatar-kuvat, vaikka heillä ei ole vipit voimassa.
Niitä poistetaan sen mukaan mitä huomataan, se johtuu siitä kun vaihdettiin silloin vbulletinista xenforoon, niin se ei siirtänyt ihan kaikkea dataa, vaan manuaalisesti osa pitää edelleen fiksaa.

Onkohan joku päivittynyt, meinaan nyt toimii myös sitaattien linkit (nuoli sitaatissa) samalla sivulla. Mielestäni ei ihan äskettäin vielä toiminut, tyyliin tällä viikolla.
Aiemmin ne toimi vain jos sitaatti oli aiemmalla sivulla.

Onkohan joku päivittynyt, meinaan nyt toimii myös sitaattien linkit (nuoli sitaatissa) samalla sivulla. Mielestäni ei ihan äskettäin vielä toiminut, tyyliin tällä viikolla.
Aiemmin ne toimi vain jos sitaatti oli aiemmalla sivulla.
Ei ole mitään päivitetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom