Yleinen maailmantalous/politiikkaketju

a4blk.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MTV:n uutisaamu kysyi maanantaina twitter-gallupissa, uskovatko suomalaiset EU:n elvyttämisen olevan Suomen etu. Kyselyyn vastasi 1017 käyttäjää ja heistä 91% ei usko elpymisrahaston olevan Suomen etu. Tämän kummempia mielipidetiedusteluja kansalaisten näkemyksestä aiheesta en ole nähnyt.

EdbVhBaXgAIyTVL-400x359.jpg


 

Kannattaa katsoa.Tähän muuten sopii seuraava.
 
 
Pakko vetää känni, muuten hajoo pää tähän touhuun!

Jiri Keronen:

Ulkomailla ei ehkä ole varaa korottaa veroja, mutta meillä on! Suomessa nostetaan alkoholiveroa, polttoaineveroa, veroveroa ja muita veroveron kaltaisia maksuja, minkä jälkeen nuo massit roudataan tyyliin Espanjaan. Sitten espanjalaiset voivat hyvillä mielin nauttia halvasta autolla rälläämisestä sekä edullisesta oluesta ja viinistä.

On oikein, että suomalainen maksaa oluttuopissaan ja bensatankillisessaan myös espanjalaisten verot, jotta espanjalaisilla olisi mukavaa välimerellisen auringon alla. Se on nimittäin eurooppalaisten arvojen ja solidaarisuuden mukaista, että tyhmien suomalaisten lompakosta otetaan kaikki ja revitään vielä läpällä vähän takapuolinahkaa kyytipojaksi.

Me saamme rämpiä rännässä ahdistuneina, kun ei ole varaa edes autoa tankata. Ja alkoholikin kallistuu, niin ei voi edes päätään turruttaa, että pääsisi edes hetkeksi pois miettimästä kleptokratiaa ja palmujen alla cocktail-lasi kädessä kölliviä Juan-Jesuksia, jotka kiittävät Sanna Marinin yhteisöllistä Eurooppa-politiikkaa.
Olette varmaan kuulleet joskus vitsin "verot valtion maksettavaksi". Ainoa vaan, että se ei ole vitsi, vaan oikein toimiva europoliittinen strategia. Sen salaisuutena piilee, että ne verot pitää laittaa muiden valtioiden maksettavaksi. Italiakin voi laskea eläkeikää, koska on ovelana kyöninä päättänyt laittaa Suomen verojensa maksajaksi.
Onneksi osaan valmistaa maukasta kiljua ja tiedän jo hyvän sillan, jonka alle mennä. Meikällä on kaikki jo valmiiksi mietittynä. Toivottavasti teilläkin on jokin suunnitelma.
 
Ottamatta tästä nyt taas jotain trumppiin niin miten ihmeessä tuollainen Tiktok asetus voi olla mahdollista kapitalistisessa amerikassa? Onko siis nyt jotain tiukkaa faktaa jostain vakoilusta vai miksi multa nyt pakenee koko pointti tämän kyseisen sovelluksen kimppuun hyökkäyksen syystä? Kuulostaa tosi terveeltä kilpailulta että kaikki kielletään ellei me saada omistaa sitä?
 
Ottamatta tästä nyt taas jotain trumppiin niin miten ihmeessä tuollainen Tiktok asetus voi olla mahdollista kapitalistisessa amerikassa? Onko siis nyt jotain tiukkaa faktaa jostain vakoilusta vai miksi multa nyt pakenee koko pointti tämän kyseisen sovelluksen kimppuun hyökkäyksen syystä? Kuulostaa tosi terveeltä kilpailulta että kaikki kielletään ellei me saada omistaa sitä?

Siis kaikki user-data menee johonkin kiinalaiselle serverille, mistä kommunistinen puolue voi niitä tarpeen mukaan käyttää.

Ylipäätänsä isommassa kuvassa Eurooppa on tipahtanut ihan täysin kelkasta. Nää appsit on joko jenkkejä tai kiinalaisia. Ennen vanhaan sodittiin öljylähteistä ja syöstiin hallituksia vallasta ja ajettiin maita sisällissotiin. Trumppi lopetti tän ja puuttuu relevanttiin, eli kamppailuun suuryritysten dominanssista.
Sitten jos USA:ssa Alibaba, Tencent, Tiktok sun muut alkais jyräämään, niin ne jyräis myös Euroopassa. Ja koko maailmassa. Ja sit ollaan kaikki viittä vaille kiinalaisia.

Samoinhan USA kieltänyt esim. kommunistisen puolueen kanssa konklaavissa olevia firmoja harjoittamasta teleoperaattorin hommia jenkeissä. Näitä linjauksia on taidettu tehdä jo ennen Trumpiakin.

Jenkkipörssistä on myös saamassa potkut läjä yhtiöitä jotka liian tiukasti sidoksissa Kiinan keskushallintoon ja niiden tukiin ym.
 
Ylipäätänsä isommassa kuvassa Eurooppa on tipahtanut ihan täysin kelkasta. Nää appsit on joko jenkkejä tai kiinalaisia. Ennen vanhaan sodittiin öljylähteistä ja syöstiin hallituksia vallasta ja ajettiin maita sisällissotiin. Trumppi lopetti tän ja puuttuu relevanttiin, eli kamppailuun suuryritysten dominanssista.
Sitten jos USA:ssa Alibaba, Tencent, Tiktok sun muut alkais jyräämään, niin ne jyräis myös Euroopassa. Ja koko maailmassa. Ja sit ollaan kaikki viittä vaille kiinalaisia.

Mut miten tämä sit on parempi että esim Microsoft tai Jenkit omistais kaiken mitä tällä taas koitetaan vahvistaa heidän suuntaan?
 
Ylipäätänsä isommassa kuvassa Eurooppa on tipahtanut ihan täysin kelkasta.
Yrittivät GDPR:lla mutta vituiks meni oikeesti.

Itse sanoisin että haulikolla ammuttiin kasaan lintuja lopputuloksella että osumat tuli pikku-lintuihin(eu-firmat) jotka kärsii ja isot linnut(Google,Facebook, yms) on niin paksunahkaisia että haulit tippuu maahan ilman vaikutusta.
 
Itse mietin siis tilannetta niin et teen kaverin kans jonkun kivan apsin ja käytän siihen vuosia aikaa autotallissa, vihdoinkin se breikkaa maailmalla ni olis aika vääryys et joku kiukuttelee et kiva appi mut et saa tuoda sitä tälle jumalattomalle markkina-alueelle ilman et annat se mulle. Itse siis en ole mikään tunnettu kapitalisti mut mun korvaan tuollainen kuulostaa tosi oudolta että vapaita markkinoita lähdetään noin sotkemaan oman edun tavoitteluksi
 
Mut miten tämä sit on parempi että esim Microsoft tai Jenkit omistais kaiken mitä tällä taas koitetaan vahvistaa heidän suuntaan?

Siis nimenoman pidetään amerikkalaiset yritykset vahvoina ja estetään kiinalaisten vakoilu.

Eihän USA koskaan ole laakereillaan levännyt ja dominoinut maailmaa ja sen taloutta loikoilemalla, antamalla periksi ja pistämällä Afrikkaa ja ties mitä filosofista ja kivaa ensimmäiseksi itsensä ohi. Ei todellakaan. Miljoonia on kuollut sodissa, kun sitä dominanssia on ylläpidetty.

Onhan tämä nykyinen linja nyt noin 1 000 000 kertaa parempi?
 
Itse mietin siis tilannetta niin et teen kaverin kans jonkun kivan apsin ja käytän siihen vuosia aikaa autotallissa, vihdoinkin se breikkaa maailmalla ni olis aika vääryys et joku kiukuttelee et kiva appi mut et saa tuoda sitä tälle jumalattomalle markkina-alueelle ilman et annat se mulle. Itse siis en ole mikään tunnettu kapitalisti mut mun korvaan tuollainen kuulostaa tosi oudolta että vapaita markkinoita lähdetään noin sotkemaan oman edun tavoitteluksi

No joo siis jos olet Kiinasta, Venäjältä tai Pohjois-Koreasta, niin näin voi käydä. Sekin varman siinä tapauksessa että keräät paljon dataa sillä appsilla. Kiinalainen ja venäläinen vaikuttaminen lienee kaikille tuttua. Onhan facebookiakin kohtaan menossa boikottikampanjaa USA:ssa vaikka on USA:lainen firma. Ja kauhea haloo että siellä on sitä ja tätä väärää puhetta ja väärää vaikuttamista jne.
Niin aika huonosti sopisi että facebook vaikkapa myytäisiin kiinalaisille.
Ja sama juttu Kiinassa: ei google tai facebook ole Kiinassa.
Eli samat käymässä tiktokille. Ja taitaa msft maksaa siitä jotain 50miljardia, että ei se mikään ryöstö ole, itse olisin ainakin tyytyväinen jos täytyis luovuttaa autotallisssani kehittämä appi ja sais vaan 50 miljardia rahaa tilalle. :-)
 
Mä tossa hieroin kristallipalloani ja siihen ilmesty seuraava teksti
- Kiina tarjoaa ennätysalhaisella korolla lainaa Libanonin sataman jälleenrakentamiseen.
- Libanon hyväksyy Kiinaan tarjouksen ja tuomitsee Ranskan imperialistiset pyrkimyset.Jonka seurauksena myös länsimaiden avustukset hylätään.Kansalaisten vaatimukset Ranskan mandaatin palauttamisesta torjutaan sekä mellakoitsijat vangitaan.
- Libanon ei pysty maksamaan lyhennyksiä ja satama siirtyy sopimuksen mukaisesti Kiinan haltuun seuraavaksi vuosisadaksi
- Kiinan johtaja Xi Jinping,Vladimir Putin sekä Recep Tayyip Erdoğan juhlivat uuden monikansallisen rauhanpuolustus tukikohdan avajaisia Beirutissa.Syyrian presidentti Bašar al-Assad sekä Iranin Hasan Ruhani kommentoivat RT n haastattelussa "-Vihdoinkin saamme rauhaa ja demokratiaa alueellemme.Maailman johtavat valtiot ovat päässeet yhteisymmärrykseen ja takaavat maailmanrauhan."
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän tästä seuraa? Eu pakotteilla tuskin sen kummempaa vaikutusta, paitsi ihmisten elintaso kurjistuu entisestään tuolla.

Mikäli valkovenäjällä poliittinen tilanne alkaa muuttua ja maa kääntyä demokratian ja EU:n suuntaan, tuleekohan sinnekkin sitten putlerin koirat tekemään jäätynyttä konfliktia...
 
Mitähän tästä seuraa? Eu pakotteilla tuskin sen kummempaa vaikutusta, paitsi ihmisten elintaso kurjistuu entisestään tuolla.

Mikäli valkovenäjällä poliittinen tilanne alkaa muuttua ja maa kääntyä demokratian ja EU:n suuntaan, tuleekohan sinnekkin sitten putlerin koirat tekemään jäätynyttä konfliktia...

Sitä mä ihmettelen, että jos noi pakotteet ovat ratkaisu ongelmiin, niin miks EU ja Suomi ei laita ihan vitullisen kovia pakotteita kaikille Afrikan maille? Niillä kun on demokratiavajetta, korruptiota ja väkivaltaa huomattavasti paljon enemmän kuin Venäjällä tai Valko-Venäjällä.
 
Back
Ylös Bottom