Make-koiran rotu?
En ole tässä threadissa ennen vieraillut. En nytkään jouda juuri viestejä lukea, mutta silti haluaisin kysellä tätä meidän koiramme rotua mistä ei ole (vieläkään) tietoa.
Olen muuttanut vähän aikaa sitten omilleen ja Make-koira jäi äitin ja siskon hoiviin. On jo tässä lyhyen ajan sisällä ollut ikävä sitä ja aina kun olen sitä nähnyt, olen myös lenkillä sitä käyttänyt. Intti tuli käytyä syksyllä, että siksi kestetään kummatkin ikävää kuitenkin kohtalaisesti.
Make on (noin) 12-vuotias hauveli. Kiltti kuin mikä. Todella seurallinen, leikkisä (paitsi nyt vanhettuaan ei enää paljon jaksa leikit kiinnostaa
). Sisko on sille opettanut parikymmentä temppua tms. joista kymmentä "hienointa" aina joskus teemme. Make osaa mm. "kuolla" (maata kyljellään liikahtamatta kun käsketään, ja vaikka palkkio olisi heti kuonon edessä) ja "kerjätä" (istua takajaloilleen, mikä näyttää hienolta kun kuitenkin melko iso koira kyseessä). Osaa olla lasten kanssa eikä (enää) pelkää kuin uudenvuoden raketteja. Rakastaa kaikkea syötävää ja varsinkin lakritsia
.
Make on muuten musta, mutta sillä on rinnassa ja hieman myös kuonon alla sekä jalkojen päissä valkoista. Make on melko suuri. En ole koiratietäjä, joten en ole varma miten koon kuvailisin (mittoja ei ole tiedossa, kuin paino noin 34 kg.) Hieman pienempi kuin saksanpaimenkoira? Make on löytökoira, jonka isäni tapasi koirakennelissä, kun Make oli noin kolmevuotias (ikäkään ei ole siis tarkka, kun ei voi tietää). Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja siitä lähtien Make on meillä ollut.
Maken rotua ei ole kukaan varmuudella voinut sanoa. Sekarotuinenhan se kuitenkin varmasti on. Joten jos täällä on joitain alan ammattilaisia, niin kertokaa mielipiteenne.
Hieman kuvia rakkaastamme: