Yleinen lemmikkikeskustelu

Se pentu on todennäköisesti tämä:

TLP_0743.jpg

Wanhuksen kanssa kävästiin kevyellä lenkillä. 14pv sitten otettin kohtu pois ja nyt pari pävää ilman tikkejä, niin pieni juoksutuslenkki oli jo paikallaan. Samalla tavalla kulkee, kuin aikaisemminkin, eli suhteellisen mukavasti kuukautta vajaa 8v ikäiseksi.

TLP_0779.jpg

TLP_0823.jpg

TLP_0853.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko seisoja 8 vuotiaana vanha, siis ehtoopuolen koira?Minkä ikäisenä sitten eläkkeelle? Ja just alkoi taas meillä koirat ulvomaan. Mie en ymmärrä, mistä vitusta nuo tuossa noin vuosi sitten keksivät tuon ulvomisen, mutta nyt ne harrastaa sitä päivästä riippuen kahdesta kymmeneen kertaan. Sessiot herroilla kestää aina kerrallaan muutaman minuutin. Ja koko porukka on kerralla äänessä turvat tötteröllä taivasta kohti...

Onko seisoja 8 vuotiaana vanha, siis ehtoopuolen koira?Minkä ikäisenä sitten eläkkeelle?

No eläkkeelle lähtee samana vuonna, kuin monttuunkin, eli matkassa saa hilpatella loppuun asti. Ei tuo pää rauhallisessa elossa pysy paketissa, siis ilman kunnon juoksutuksia. 11-12v alkaa olemaan maksimi, joten vielä 3-4 metsäsyksyä on jäljellä, toivotaan että enemmänkin.

Siksi tuo Pointteri otetaan nyt, että ei tule lenkkiin katkoa ja uusi on valmis tai pilattu, kun vanhasta aika jättää :D

Heh, Pasilan denojen aukoton logiikka.

"Hei toi koira on varmaan poliisikoira, nii julman näkönen!"
"Ei vittu sittenhän toi likka on kyttä!"

Ei ole ensimäinen kerta kun joku luulee meidän Maraa poliisikoiraks :D

Siksi tuo Pointteri otetaan nyt, että ei tule lenkkiin katkoa ja uusi on valmis tai pilattu, kun vanhasta aika jättää :D
Samasta syystä miulla on kolme koiraa. Se ois nimittäin kestämätön tilanne tajuta yhtenä päivänä, ettei tarhassa ole yhtään pelaavaa koiraa.

Huoh.... nyt sitten tuli ongelma: eli tuo uusi pentu ei yhtään tunnu oppivan olemaan yksin, sekä vanhempi koira on sitten kanssa saannut uuden yksinolo kammon ja jopa tuota pentua pahemmin huutaa yksinoloa ja kaivautuu kohta ulko ovesta läpi. Videon mukaan kumpikin on yksinään sen aikaa hyvin kun riittää syömistä kongeista jne mutta sitten alkaa vaeltaminen pitkin asuntoa ja huutaminen/haukkuminen/ovea vasten hyppiminen jne.
Ennen pennun tuloa tuo vanhempi makaili kokopvän mutta nyt sitten ei enää yhtään osaa olla yksin. Yhdessä nuo tuntuisivat hieman paremmin olevan ja jos vaikka olen toisessa huoneessa niin silloin osaavat olla hiljaa ja makoilla. Mutta kun vaan toisen otan ulko ovesta mukaan niin sitten ei homma onnistukaan.

Tuli kävästyä lenkillä ja samalla testasin Frozin 300 2,8 VR:ää.
Hyvin tuntuu pelittävän ja vahva vaihtoehto pitkäksi teleksi.

TLP_0963.jpg

TLP_0981.jpg

Seisoo se, tosin kohde ei ole ihan sallittu versio linnusta.... oli pelto täynnänsä kaikenlaista pienimuotoista häiriötekijää.

TLP_1015.jpg

On se odottavan aika pitkä. Vielä 16 päivää jälellä. Askartelin tässä ajan kuluksi piskille autoon oman tilan ja tuommoisen 6 neliön aitauksen tänne kämppään. Huoneitten välillä ei ole ovia, joten pakko jotenki rajoittaa tuon pennun liikkumista :D. Varsinki silloin kun joutuu olemaan yksin kotona.

Itse inhoan koiria niin helvetisti. Kaksi kissaa on joista toinen persialainen ja toinen oikea original maalaismollo, löydetty mökiltä pentuna. Huomaa kyllä kumpi on rotukissa kun persialainen ei ole koskaan purrut tai raapinut ja tykkää istua sylissä, kun taas maatiainen puree ja ninjailee 24/7. Tykkään silti molemmista.

Jaahas. Kävin eilen katsomassa koiran pentuja ja jos ei sitten taas tullut kuume.

IMG_19181.jpg

IMG_19341.jpg
Vaan kun ei voi ottaa. Ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta eikä oikeastaan edes tosiasiallista tarvetta uuteen koiran pentuun. Silti haluaisin...
Pihalla sataa ihan tolkuttomasti lunta. Kurkkasin ikkunasta tarhaan, niin yksi sankari siellä nauttii lumisateesta.
IMG_20141.jpg

kotona1704_2.jpg

Tämmöinen kaveri sitä tuli hurjan lailla touhuamaan. Virtaa on vaikka muille jakaa eikä kyllä uudet paikat ja ihmiset pelota yhtään!

Oi miten suloinen!!!!!

Yritän opettaa koiraa kierimään. Muuten hyvä, mutta se yrittää kierittää etuvartaloa ja takavartaloa eri suuntiin ja menee vain solmuun.

Onko täällä kenelläkään kokemusta westiestä tai yorkshirenterriereistä? Olis kesällä tarkoitus kerrostaloasuntoon jonkunlainen pieni terrieri tai muu pitkäkarvainen pieni seurakoira. Vaihtoehtona myös Cotton, maltankoira ja bichon havanese. Nuo jälkimmäiset käsitykseni mukaan ainakin helpompia luonteeltaan. Kokemusta on cottonista kymmenen vuoden ajalta vanhempieni luota, ja se ainakin on ollut todella miellyttävä kaveri.

Terriereiden kohdalla mietityttää ehkä eniten niiden haukkuherkkyys. Ja westieillä vaikuttaisi olevan suhteellisen paljon sairauksia, ja taitaa myöskin tuo turkin nyppiminen olla aikamoinen homma. Itsepäisyyttä varmaankin on terriereillä enemmän kuin noilla Bichon-rotuisilla.

Bichonin, coton de tulearin ja maltankoiran turkit vaativat kaikki vähintään sen saman verran työtä, kuin mainitsemiesi terrierien turkit. Mikään ei ole surullisempaa, kuin nämä takkuun päästetyt koirat, joita sitten tuodaan trimmaajille kun ei ole jaksettu harjata ja vielä kehdataan väittää, että "kyllä me ollaan sitä aina harjattu"... Harjaaminen ja takkujen selvittely ovat vain yksi osa turkin hoitoa - siihen kuuluu myös säännöllinen trimmaaminen ja siistiminen. Eli se on ihan makuasia, kummanlaista turkkia haluaa hoitaa ;)

Jos noi on ne vaihtoehdot, luonteen puolesta ottaisin itselleni joko westien tai maltankoiran - kaikki näiden rotujen edustajat, joita olen tavannut, ovat olleet enemmän kuin valloittavia. :)

Onkos joku muuten menossa Lahteen ensi viikonloppuna näyttelyyn??

Itse inhoan koiria niin helvetisti. Kaksi kissaa on joista toinen persialainen ja toinen oikea original maalaismollo, löydetty mökiltä pentuna. Huomaa kyllä kumpi on rotukissa kun persialainen ei ole koskaan purrut tai raapinut ja tykkää istua sylissä, kun taas maatiainen puree ja ninjailee 24/7. Tykkään silti molemmista.

Miks inhoat? Eihän koiria voi INHOTA. :wtf:

No jaa. Minä inhoan kissoja, enkä ikinä ottaisi sellaista kotiini. Poikkeuksena devon rexit.

Bichonin, coton de tulearin ja maltankoiran turkit vaativat kaikki vähintään sen saman verran työtä, kuin mainitsemiesi terrierien turkit. Mikään ei ole surullisempaa, kuin nämä takkuun päästetyt koirat, joita sitten tuodaan trimmaajille kun ei ole jaksettu harjata ja vielä kehdataan väittää, että "kyllä me ollaan sitä aina harjattu"... Harjaaminen ja takkujen selvittely ovat vain yksi osa turkin hoitoa - siihen kuuluu myös säännöllinen trimmaaminen ja siistiminen. Eli se on ihan makuasia, kummanlaista turkkia haluaa hoitaa ;)

Jos noi on ne vaihtoehdot, luonteen puolesta ottaisin itselleni joko westien tai maltankoiran - kaikki näiden rotujen edustajat, joita olen tavannut, ovat olleet enemmän kuin valloittavia. :)

Onkos joku muuten menossa Lahteen ensi viikonloppuna näyttelyyn??

Tiedossa on kyllä cottonin turkin hoitomäärä ihan oman kokemuksen perusteella. Melkeinpä päivittäin saa tunnin viettää sen turkin kanssa. Westien turkki taitaa vain olla sellainen, että sitä ei itse pysty kotona nyppimään, vaan pitää käyttää sen 4-5 kertaa vuodessa jossain trimmaajalla. Ja varmasti westien turkki vaatii huomiota myös kotosalla.

Miks inhoat? Eihän koiria voi INHOTA. :wtf:

No jaa. Minä inhoan kissoja, enkä ikinä ottaisi sellaista kotiini. Poikkeuksena devon rexit.
Ne on niin rasittavia. Lenkilläkin harvase päivä iskee pihalta joku piski perään juoksemaan. En tiedä onko se leikillään vai tosissaan mutta jos koira iskee kiinni, niin olen todella huumorintajuton. Aina saa myös varoa tuntemattomien koiria että mitäs helvettiä se seuraavaksi keksii. Esimerkkinä kaverin joku lapinkoira (?) päätti puraista ranteesta todella kovaa yhtäkkiä kun istuin sohvalla tvtä katsellen (tuli reiät) niin otin niskasta ilmaan ja heitin selälleen lattialle ihan automaattisesti. The list goes on, mutta olen toki eläinrakas joten olen vaaraton koirille kunhan osaavat käyttäytyä.

Onneksi ei ole tullut mitään rabid rottweileria vastaan vielä...

Outoa - mun mielestä taas kissat on niitä, joihin ei voi luottaa ja niiden kanssa saa jatkuvasti olla varuillaan.

Ja westien turkkia voi ihan vallan mainiosti itsekin nyppiä, jos saa siihen aluksi ohjausta (esim. kasvattajalta). :)

Outoa - mun mielestä taas kissat on niitä, joihin ei voi luottaa ja niiden kanssa saa jatkuvasti olla varuillaan.
Tuo pitää kyllä ihan paikkansa. Tosin kissat pystyvät pienempään tuhoon kuin hevosen kokoiset koirat joihin toimii vain manaaja... En ole ainakaan lukenut lehdestä koskaan että 'Kissa hyökkäsi lenkkipolulla'.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom