Yleinen lemmikkikeskustelu

En jksa kaikkea kahlata läpi, joten kysästään. Eli tiedättekö muita allergisoimattomia koiria kuin vehnäterrieri, bisoni ja Cotton De Tulear??

Kun koira ois kiva, mutta vaihtoehdot on aika vähissä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En jksa kaikkea kahlata läpi, joten kysästään. Eli tiedättekö muita allergisoimattomia koiria kuin vehnäterrieri, bisoni ja Cotton De Tulear??

Kun koira ois kiva, mutta vaihtoehdot on aika vähissä..
Mikään koirarotu ei ole allergisoimaton.. Rotujen välillä on toki eroja allergisoivuudessa, samoin yksilöiden välillä saman rodun sisälläkin. Mutta ei ole sellaista rotua, joka ei kenellekään koira-allergiselle aiheuttaisi oireita. Siedätyshoito voisi olla vaihtoehto, mutta vie suunnilleen kolme vuotta aikaa ja maksaa jonkin verran.

No ok. Muotoillaan uusiksi. Mitkä koirat ovat edellämainittujen lisäksi sellaisia jotka ovat astmaatikoille sopivia`?

No ok. Muotoillaan uusiksi. Mitkä koirat ovat edellämainittujen lisäksi sellaisia jotka ovat astmaatikoille sopivia`?
Jos saat astmaoireita koirasta, niin todennäköisesti kyse on allergiasta.. Ks. linkki allergisesta/ei-allergisesta astmasta: http://www.astmaton.com/allerginen_vai_ei_allerginen_astma.php

Jos koirat aiheuttavat astmaa, eivät myöskään mainitsemasi rodut ole "astmavapaita". Bichon frisé -yhdistyksen sivuilta löytyy hyvä teksti allergisoimattomia koiria koskevasta urbaanilegendasta: http://www.nic.fi/~bichon/bf/txt/allergia.html -> klikkaa vasemmalta valikosta koira-allergia, suora linkitys ei näköjään toiminut.

No, mulla on koira (tanskandoggi), läjä allergioita ja astma, mutta hyvin menee ja toinenkin doggi on harkinnassa :D Koira ei (ainakaan vielä) aiheuta oireita, mutta siihenkin olen varautunut: koirastani en taatusti luovu vaan jos koira-allergia puhkeaa niin sitten syön lääkkeitä jatkuvasti tai menen siedätyshoitoon (jota tosin olen siitepölyallergian takia jo muutenkin harkinnut). Koira on vaan niin :haart: että vähän voi nähdä vaivaakin ja "uhrautua" että tuon maailman parhaan ystävän saa luonaan pitää..

Tuo allergiahomma on niin yksilöllistä. Itse saan toisista koirista oireita, toisista en, ja tämä vaihtelee jo saman rodun sisällä. Muistaa täytyy ettei karva ja hilse ole ainoat allergiaa aiheuttavat tekijät vaan myös koiran eritteet (kuola,ulosteet yms.).

Sain viimein laitettua koneelta uudempia kuvia koirista, viime talven otoksia.
Koneella olevat kuvat on niin isoja että laitan linkin sivulle missä kuvat näkyy..

Siellä näkyy myös sellainen harvinaisuus kun juokseva bullmastiffi.
Nyt se on siis todistettu että maailman laiskin koira juoksi noin neljä askelta ilman että ruualla houkuteltiin. :D

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=NitroGlycerin&album_id=764382

Meillä on harkinnassa koiran hankinta puolen vuoden sisään. Joko kultainennoutaja tai cockerspanieli. Mun ykkösvalinta ois kultainen, mutta poikaystävän mielestä se on turhan suuri kaksioon. Mä uskon, että se ei oo mikään ongelma kun aktiivisesti ulkoilevia ihmisiä ollaan kuitenkin. Mulla on kultainen ollut aikaisemminkin.

Millaisia kokemuksia ihmisillä täällä on cockereista? Mun toiveissa ois koira, jonka kanssa voi harrastaa esim. agilitya tai TOKOa. Plus ois kauheen kiva, jos sen kans vois sitten aikanaan lenkkeilläkin. :)

Meillä on harkinnassa koiran hankinta puolen vuoden sisään. Joko kultainennoutaja tai cockerspanieli. Mun ykkösvalinta ois kultainen, mutta poikaystävän mielestä se on turhan suuri kaksioon. Mä uskon, että se ei oo mikään ongelma kun aktiivisesti ulkoilevia ihmisiä ollaan kuitenkin. Mulla on kultainen ollut aikaisemminkin.

Millaisia kokemuksia ihmisillä täällä on cockereista? Mun toiveissa ois koira, jonka kanssa voi harrastaa esim. agilitya tai TOKOa. Plus ois kauheen kiva, jos sen kans vois sitten aikanaan lenkkeilläkin. :)

Meillä oli cockeri joskus vuonna kivi ja onhan tuo oppivainen laji. Vesipeto, suorastaan vesihullu oli tuo yksilö. Miksi ei onnistu, sehän on ylösajava rotu noin käyttörotuna ollut, kuten noutotehtävissäkin.

Agilityyn ja kaikkeen touhuamiseen jos haluat väsymättömän ystävän, niin pistä harkintaan parson russellin terrieri. Siinä virtaa riittää ja on muutoinkin mukavia kavereita, eikä edes isokokoisia.

Liitteet

• _MG_3226.jpg
    _MG_3226.jpg
    99,6 KB · Katsottu: 1 064
Niin pistetääs tuohon ne omat koirat.. eli itsellä on LK-saksanseisoja narttu ja tällä hetkellä 5kk jakson hoidossa Englannin setteri

Liitteet

• ES.jpg
    ES.jpg
    75,2 KB · Katsottu: 288
  • gsp-työjuhta.jpg
    gsp-työjuhta.jpg
    117,2 KB · Katsottu: 384
mulle on iskenyt kauhea vauvakuume ja haluaisin meille pienen staffivauvan, mut mun siippa on (onneksi?) niin järkevä ettei se anna mun ottaa. Meillä kun on jo entuudestaan 2 tanskandoggia ja pieniä häkkihirviöitä niin että voisi tulla ahdasta..:( Toisaalta siinä se kolme menis missä kaksikin..:rolleyes: *jatkaa haaveilua*

Täs ois miun koiruli, kiinanharjakoira:D elämäni suurin rakkaus, jota ilman en voisi olla!!

Liitteet

• nasakka.jpg
    nasakka.jpg
    18,4 KB · Katsottu: 407
Mulla on petit basset griffon vendeen, varsinainen pökäle. Ikää hieman päälle neljä kuukautta. En ymmärrä miten olen ennen tullut toimeen ilman tollasta vaateliasta makkaraa joka järsii kengät, syö sukat ja paskantaa matolle. Elämä on varsin idyllistä nykyään :D

Eilen pääsin vihdoin hakemaan pikkukisun kotiin. Eli kyseessä on 14-viikkoinen exotic-kolli. Ihan uskmattoman veikee kaveri ja on kotiutunut tosi nopeesti. Ei vierasta enää yhtään ja nukkuu tälläkin hetkellä tossa mun kyljessä kiinni:)

Liitteet

• frank1.jpg
    frank1.jpg
    99,5 KB · Katsottu: 314
  • frank2.jpg
    frank2.jpg
    28,1 KB · Katsottu: 397
ZannaZille osanotot menetyksen johdosta. Minunkin vanhempien vanhempi sammari alkaa olla jo aika vanha ja huonossa kunnossa :(

Tässä olisi nyt kuitenkin kuva pikkukaverista. Kuvaa ei saa käyttää ilman lupaa... (ja mitenkähän tuonkin muka estää :rolleyes: )

Viimeksi muokattu:
AnttiH76

Luolajahtia ?

Oli meinaan lähellä, etten ottanu Sakua, mutta tuo homepölyallergia esti sitten nuo luolastushommat ja niin se jäi. Mukavan pirtsakka ja energinen rotu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom