Yleinen lemmikkikeskustelu

Hyvällä asenteella lähdet keskustelemaan.

Pakko ei todellakaan ole viedä. Ei oikein muualla löydä leikki seuraa. Herra. Cane Corsolta ei tota virtaa oikein meinaa millään saada täysin kulutettua.

Sitä ongelmaa ei ole, ettei se lopettaisi.

Cane ei tästä lähtien mene, kuin pieniin puistoihin !

Ei sitä herneitä tarviin vetää, mutta ihmettelen vaan että mitä järkeä canen kokoinen järkäle viedä puistoon,se kun tekee hieman erijälkeä tositilanteessa kuin esim mäyris.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todella tympeä tilanne crommedilla, eihän tuo tahallaan tapahtunut niin jatkossa tosissaan viisaana ja vain narttujen kanssa puistoon.

:thumbs:

Se voi olla sullakin edessä, joku kaunis päivä.

Ei sitä herneitä tarviin vetää, mutta ihmettelen vaan että mitä järkeä canen kokoinen järkäle viedä puistoon,se kun tekee hieman erijälkeä tositilanteessa kuin esim mäyris.

Ei mitään herneitä tässä vedetä.

Mäyrikset ja muut rotankokoiset koirat kuuluvat pienten puistoon, missä ne ovatkin. Toi on ihan isoille koirille tarkoitettu aitaus. Mitä järkeä ? Pitäiskö lehteen laittaa ilmoitus, et etsitään narttuja leikkiseuraksi ? .. Tietysti sen takia, et olisi sitä leikki seuraa. Kyseinen episodi oli täysin vahinko, josta opimme paljon.

Crommed:lla ikävä kokemus. :( Mutta tuo on juuri sitä mistä olen täälläkin monesti kirjoittanut, ei tuollaisia koiria puistoon jossa on yksikin vieras koira tai mielummin ei puistoon ollenkaan jos aitauksessa on yksikin toinen koira. Tätä linjaa itse olen kannattanut siitä asti kun toi narttu täytti about vuoden. Ja uros ei ole puistossa käynyt kun kaksi kertaa juoksemassa. Mutta tottahan se on että joillain alueella nuo puistot on melkein ainut paikka missä koira pääsee juoksemaan kunnolla.

Crommed:lla ikävä kokemus. :( Mutta tuo on juuri sitä mistä olen täälläkin monesti kirjoittanut, ei tuollaisia koiria puistoon jossa on yksikin vieras koira tai mielummin ei puistoon ollenkaan jos aitauksessa on yksikin toinen koira. Tätä linjaa itse olen kannattanut siitä asti kun toi narttu täytti about vuoden. Ja uros ei ole puistossa käynyt kun kaksi kertaa juoksemassa. Mutta tottahan se on että joillain alueella nuo puistot on melkein ainut paikka missä koira pääsee juoksemaan kunnolla.

Asiallinen vastaus. :worship:

Meijän Buddha viime keväällä nauttimassa auringosta :)

197325_10150155387371067_608026066_6530806_5408648_n.jpg

Kaatosateesta tulleena

300914_10150344874796067_608026066_7993412_204615077_n.jpg

Rannalta

9109747.jpg

Ja laitetaan nyt viellä kuva Buddhasta pienenä :)

9109731.jpg

Nyt kaveri on hieman päälle kolme vuotta :)

Se voi olla sullakin edessä, joku kaunis päivä.

Tiedostettu on, toivottavasti ei ikinä noin käy. ja jos merkit menee vahvoiksi niin heitän hyvissä ajoin puistoilut pois.

Tällä hetkellä lähinnä hävettää kun massa on kuseksinut ihmisten kintuille muuan kerran. Aika aseettomaksi itsensä aina tuntee siinä vaiheessa.

Asiallinen vastaus. :worship:

Itse vien ambulli urokseni puistoon mutta rajaamme alueemme sisääntulo oven näkyville jottei yksikään Urpo tuo sesseään sinne kysymättä mitä mieltä siellä ensin olleet koirat ovat muista koirista! Meillä päin jätetään merkiksi hihna roikkumaan oven pieleen että ollaan sisällä! Yhtään koiraa en puistoon vie ennen kuin jokaiselle hihnalle on löytynyt talutettava ja omistajalta kysytty koirasta! Jos puistossa on useampi sisäänkäynti niin asia sitten erikseen mutta mielestäni myös tuon myöhemmin tulleen ukon olisi pitänyt selvittää mitä siellä puistossa jo sillähetkellä on?!? Kyllä meillä ainakin myös "tappaja"koirat puistossa käy, tosin omalla laumallaan! Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa.
Jokainen on vastuussa koirastaan, vain tyhmä laskee koiransa puistoon tietämättä keitä siellä jo on! Mielestäni Crommed ei mokannut, mutta tämähän onkin vain minun mielipiteeni :D

Mielestäni Crommed ei mokannut, mutta tämähän onkin vain minun mielipiteeni :D

Samoilla linjoilla, mut en lähtenyt suoraan toitottamaan omaa mielipidettä. Ei kyseisestä herrasta eilen mitään kuullunut. Kyllä Corsollakin on rinnasta lähtenyt karvat ja veristä ihoa alla, mut en kuitenkaan sitä lähde lääkäriin lähde viemään. :)

Itse vien ambulli urokseni puistoon mutta rajaamme alueemme sisääntulo oven näkyville jottei yksikään Urpo tuo sesseään sinne kysymättä mitä mieltä siellä ensin olleet koirat ovat muista koirista! Meillä päin jätetään merkiksi hihna roikkumaan oven pieleen että ollaan sisällä! Yhtään koiraa en puistoon vie ennen kuin jokaiselle hihnalle on löytynyt talutettava ja omistajalta kysytty koirasta! Jos puistossa on useampi sisäänkäynti niin asia sitten erikseen mutta mielestäni myös tuon myöhemmin tulleen ukon olisi pitänyt selvittää mitä siellä puistossa jo sillähetkellä on?!? Kyllä meillä ainakin myös "tappaja"koirat puistossa käy, tosin omalla laumallaan! Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa.
Jokainen on vastuussa koirastaan, vain tyhmä laskee koiransa puistoon tietämättä keitä siellä jo on! Mielestäni Crommed ei mokannut, mutta tämähän onkin vain minun mielipiteeni :D

Kyllä meilläkin päin kaikenrotuisia koiria puistossa näkee. Tää puistoilu on aihe joka jakaa mielipiteet aika vahvasti. Itsekin olen sitä mieltä että puistot on ihan hyvä juttu, vaatii vaan omistajilta tilannetajua ja ennakointia todella paljon. Ja parempi olla liian varovainen kun liian luottavainen...

Monet kuvittelee että uroksen kanssa kun menee puistoon niin on ihan ok kun puistossa on vaan narttuja, vaikka ihan yhtähyvin se narttukin voi käydä urokseen kiinni.

Kyllä meilläkin päin kaikenrotuisia koiria puistossa näkee. Tää puistoilu on aihe joka jakaa mielipiteet aika vahvasti. Itsekin olen sitä mieltä että puistot on ihan hyvä juttu, vaatii vaan omistajilta tilannetajua ja ennakointia todella paljon. Ja parempi olla liian varovainen kun liian luottavainen...

Monet kuvittelee että uroksen kanssa kun menee puistoon niin on ihan ok kun puistossa on vaan narttuja, vaikka ihan yhtähyvin se narttukin voi käydä urokseen kiinni.

Totta! Ei minun AB tule läheskään kaikkien narttujen kanssa toimeen, kuten en minäkään :D
En ole koskaan vienyt tuota urosta puistoon kun ollut muita! Joskus joku kukkahattutäti on väkisin ängennyt puudeleiden kanssa samaan "häkkiin" vaikka olen ovella sanonutkin että jos on pakko tuoda juuri nyt niin odota nyt sen aikaa että saan koirani remmiin! Asenne on yleensä monella sama että kun tiedetään kumpi on vastuussa niin tehdään ihan miltä tuntuu! Sehän on aivan sama asia päästää puistoon samaan aikaan uros fifi kuin kävellä suojatiellä auton eteen vaikka huomaisikin ettei autoilija näe sinua! Saatanan tyhmää, mutta kun mä vaan saan tehdä niin...

Tyhmää joo mutta kaikki kun ei vaan ajattele. Oma rottakin kun on 5kg mutta egoa on 100kg edestä, eli pitää alkaa räyhää isojen koirien kanssa. :lol2:
Muutenkin kyllä tuntuu olevan vähä ruuvit löysällä ko. rodun koirilla mitä tulee tohon itsesuojeluvaistoon. :D

En ole tuon staffinartun kanssa puistoillut ensimmäisten juoksujen jälkeen muiden koirien kanssa kuin kerran ja silloinkin kahen tutun bokseriuroksen kanssa. Siihen asti oli ihan penikka ja osasi leikkiä, hormonit alkoi hyrrätä niin terävöityi muita kohtaan ihan hurjasti. Tuosta kun oli heti silloin nähtävissä että temperamenttia löytyy ja varsinkin jos toinen aloittaa niin ei varmasti jätä vastaamatta.. Nykyään juoksee vapaana puistossa vain ja ainoastaan sillon kun näen jokaisen portin ja jo kaukaa pystyn huutamaan että odottaa sen aikaa että otan kiinni ja tulee vasta sitten puistoon. Metsässä käydään myös (tosin aina yrittäen valita maastoja jotka ei niin kovin suosittuja olisi..) ja onneksi nyt muutama isompi uros on joitten kanssa osaa yhä painiakin provosoitumatta, saa joskus sentään koiran väsymään :D

Tyhmää joo mutta kaikki kun ei vaan ajattele. Oma rottakin kun on 5kg mutta egoa on 100kg edestä, eli pitää alkaa räyhää isojen koirien kanssa. :lol2:
Muutenkin kyllä tuntuu olevan vähä ruuvit löysällä ko. rodun koirilla mitä tulee tohon itsesuojeluvaistoon. :D

Nehän on pahimpia! Meidän lauman "päällikkö" reilusti ylipainoinen mopsi uros antaa aina kunnolla runtua AB:lle :D onneksi toinen vaan ottaa leikkinä ;)

Meillä samanlainen meininki. Venäjäntoy kottikärryillee, vie luut, nuolee rähmiä silmistä, järsii niskakarvoja ym. härnäämistä ja dandie vaan ihmettelee mitä helvettiä tapahtuu. Luu lähtee nenän edestä, niin kysyvä katse omistajaan, että miten tässä taas näin kävi. Joskus ärähtää tuolle kirpulle mutta valitettavan harvoin. Tietenkin keskytetään nuo astumis ja silmien kaiveluhommat. Kyllä ne ihan kavereita silti on.

Onko kellään ollu tällästä että koira laahustaa ulkona käydessä perässä kauhean velton oloisesti? Ei oikeen mistään löydy tähän neuvvoja kun etsin. Olisi mukava jos koira kävelisi edessä että ei tarvitsisi koko ajan katsella taaksepäin kun kävelee. Kyseessä siis 6kk rotikka. Jotenkin tuntuu että tää yksilö on joku filosofi kun saattaa jäädä vaan jumittelemaan kesken lenkin eli siis istuu ja tuijjottelee autoja ja muita ihmisiä ja ei suostu liikkumaan. Koira on muuten kauheen villi esim koirapuistossa juoksentelee aina kun heikkopäinen mutta lenkillä hihnassa jumii vaan takana aina. Sit esimerkiksi aamulla koira on jotenki ihan uskomattoman laiska. Äskenki meni 10-15minuuttia tollasen no ehkä alle 150metrii pätkän kanssa ku käytin kusella sitä ja sit oliki pakko lähtee takas kotiin ku rupes vituttamaan se laahustaminen. Kertokaas koira ihmiset jos on tällästä koiraa kellään ollu?

Eiks tollasia vaiheita oo melkein kaikilla pennuilla. Omaakaan pentua ei näin aina sateella nappais lähteä ja välillä vetää jarrut päälle jo ovella.:D Mut lenkille mennään joka tapauksessa, kyllä tuo lähtee eteenpäin melkein heti kun kääntää selkänsä.

Onko kellään ollu tällästä että koira laahustaa ulkona käydessä perässä kauhean velton oloisesti? Ei oikeen mistään löydy tähän neuvvoja kun etsin. Olisi mukava jos koira kävelisi edessä että ei tarvitsisi koko ajan katsella taaksepäin kun kävelee. Kyseessä siis 6kk rotikka. Jotenkin tuntuu että tää yksilö on joku filosofi kun saattaa jäädä vaan jumittelemaan kesken lenkin eli siis istuu ja tuijjottelee autoja ja muita ihmisiä ja ei suostu liikkumaan. Koira on muuten kauheen villi esim koirapuistossa juoksentelee aina kun heikkopäinen mutta lenkillä hihnassa jumii vaan takana aina. Sit esimerkiksi aamulla koira on jotenki ihan uskomattoman laiska. Äskenki meni 10-15minuuttia tollasen no ehkä alle 150metrii pätkän kanssa ku käytin kusella sitä ja sit oliki pakko lähtee takas kotiin ku rupes vituttamaan se laahustaminen. Kertokaas koira ihmiset jos on tällästä koiraa kellään ollu?

Hyvä vaan että koira laahustaa perässä eikä vedä suu vaahdossa edessä 8)

Mutta 6 kk rotikka, en tiedä... Olen itse aina omistanut korkean energiatason omaavan koiran, kuten nytkin. Dobermannini on aina ollut käsittämätön energiapakkaus, viettiä ja intoa pistää TÄYSILLÄ on aina ollutkin. Yllätys olikin suuri kun koira (nyt 2 v) sai pyörtymiskohtauksen, vietyäni sen tutkimuksiin todettiin että ei ole enää kauaa aikaa vaan sydän antaa periksi. Yllättävä tieto sinänsä, että koira on edelleen aivan käsittämättömän hyvässä fyysisessä kunnossa, jaksaa vaikka mitä. Ollaan puhuttu rotupiirin ihmisten kanssa paljon asiasta, ja monella jonka koiralla on ollut sydänvaivaa ovat olleet jo pentuajasta harvinaisen rauhallista sorttia. Me olemme poikkeus sääntöön, tosin meillä on joku rakenteellinen vika kiihdyttämässä sydämen rappiota.

Voihan tuossa olla jotain terveydellistä takana, koirapuistossa on vaan niin suuri into päällä että vaivat unohtuvat roskakoriin! Pidän ihmeellisenä ettei muka koira haluaisi mahdollisimman pitkälle lenkille, 6 kk piski pitäisi olla intoa täynnä!

Mutta toivottavasti se vaan on patalaiska. :D

Joo toivottavasti ei oo mitään sydänvikaa.. Tää kyllä oli sillon ku otettiin just se "nukkumatti" siitä porukasta. Mut vois kyllä kuvitella että vaikka ois kuinka laiska ni tossa iässä ois silti intoo täynnä ku pääsee ulos :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom