Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kellään ollu pentu koiran kanssa sellasta ongelmaa että etujalat vääntyy? Voiko ruoka olla osallisena tollaseen. Jostain luin että jos saa liian yksipuolista ravintoa niin voi ruveta nivelet vääntyilemään.. Me ollaan syötetty pääasiallisesti raakaa lihaa sille ja hyvää sellasta. Raksuja on aina kupissa mutta siis pääasiallisesti lihaa. Voiko tollanen ruokavalio olla liian yksipuolinen? 12viikkonen rotikka siis kyseessä. Eläin lääkäri sano rokotuksen yhteydessä että kuukauden päästä katellaan uudestaan että jos ei oikene niin leikkaus. Kysyin siltä että voiko ruokavaliolla olla yhtään mitään virkaa luuston kehityksessä niin suoraan vastasi että ei mitään merkitystä. Mutta minusta ruokavalio vaikuttaa kaikkeen varsinkin pennuilla ja tosta ite asiassa luinkin äsken että liika proteiini alkaa vääntämään koiran jalkoja. Kellään kokemuksia? Niin ja nyt on ruokavalio vaihdettu monipuolisempaan ja paljon vähemmän sisältävämpään settiin välittömästi kun ruvettiin miettimään että sillä saattaa ollakkin merkitystä..
Perskeles ehkäpä pitää myöntää että oot oikeessa japa! ..
Perskeles ehkäpä pitää myöntää että oot oikeessa japa! Eli voiski siirtyy siihen että kolmesti päivään syö mahan täyteen ja thats it. Mut en kyllä siltikkään ku kasvava koira ja paino ei oo ihan noussu sitä kiloo viikkoon sit ku nappaa raksut vielä pois ni ei pääse yöllä syömään ja paino ei nouse sit niinku pitäs..
Mä annan koiran myös aika usein päättää, mihin suuntaan kävellään.
Kyl mua nyitään jatkuvasti koneelta veke muijan toimesta, vaikka nopeesti katon mailit, pörssit ja päivitän blogin. Pakkiksen selauksesta iltasin on monesti edes turha haaveilla. Koira saa vähän tietty tienvierusta haistella, mut rajansa kaikella. Kylhän se ottaa päähän, jos se vähäkin vapaa-aika menee koiran kanssa seisoskeluun jossain ojan vieressä. Arkena kuitenkin hereillä oloajasta se 2-3h vapaa-aikaa.Antakaa nyt niiden koirienne edes ulkona tuumailla ja lukea posteja omaan tahtiinsa. Kyllä itseäkin vituttaisi, jos joku tulisi kesken pakkiksen lueskelun nykimään kaulasta pois koneelta..
Ja en siis ota kantaa siihen, miten teillä rotikkaa kasvatetaan, pidetään tms. vaan ihmettelen että miksei tuohon ole annettu kunnon ohjeita.Koirahan voi olla ihan puhdas rotikka vaikka toinen vanhemmista olis namibiasta, eihän se sitä ratkase. Kiinnostaisi vain tietää miltä kasvattajalta olette tuon saaneet, kun oman kokemuksen mukaan kasvattajat syynää pennun ostajan helvetin tarkkaan, jos on rotikkaa ekaksi koiraksi ottamassa. Ja myöskin antavat kohtuu tarkat ohjeet ja varmistavat että ostaja tietää mitä on ottamassa ja tietää mitä tekee. Osa ei anna ekaksi koiraksi ollenkaan.
Kuulostaa vaan niin oudolta, ihan peilaten omaan kokemukseen, lähipiirissä on kaksi kappaletta rotikoita.
Mä oon kyllä Jannen kanssa samoilla linjoilla. Ulkoilu on koiran aikaa, ihminen päättää muutenkin sen elämässä kaiken merkittävän; koska saa ruokaa, milloin levätään, milloin ulkoillaan. Antakaa nyt niiden koirienne edes ulkona tuumailla ja lukea posteja omaan tahtiinsa. Kyllä itseäkin vituttaisi, jos joku tulisi kesken pakkiksen lueskelun nykimään kaulasta pois koneelta.
Kaikki tuollainen, mihin koira pystyy itse vaikuttamaan, vähentää sen stressihormonien eritystä. Mä annan koiran myös aika usein päättää, mihin suuntaan kävellään.