Yleinen lemmikkikeskustelu

Taisi mennä taas yötöiksi. Laskin koiran illalla seitsemän jälkeen jaloittelemaan pihasta ja hetken päästä raikuikin jo iloinen hirvihaukku. Siellä se työstää. Mukava on rappusilta kuunnella haukkua. Eiköhän tuo huomisiltaan mennessä ole jo malttanut lopettaa. Lemmikkieläin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tst: avatar muuttunut ja nalle siinä köllöttää. Onko ihan itse ammuttu nalle? Kerroppa lisää vaikka metsästys threadissa.

Tst: avatar muuttunut ja nalle siinä köllöttää. Onko ihan itse ammuttu nalle? Kerroppa lisää vaikka metsästys threadissa.
Ei ole ite ammuttu, kaverit niittasi yhteislaukauksella ison nallen nutulleen. Lähelle se tapasi minuakin, mutta ei tullut ihan hollille. Napsin runsaanlaisesti kuvia jahdista, ja kun niin kovasti tullut kymmenen päivää elettyä tuota nallejahtia, jotta kävi avatariksi enemmän, kuin nyrkki silmään. Aamulla taas uusiksi.
Niin ja niihin lemmikeihin. Koira malttoi jopa lopettaa. Ajoin yhdentoista jälkeen haukun tuntumaan ja hirvi otti älyttömän karkon. Koira seuraili muutaman kilometrin ja palasi lopulta kutsusta kotia. Hyvä näin, onpahan virtaa huomennakin. Mukavaa tämä koiraharrastus.

Heitetään tähänkin ketjuun kuvat meidän amstaffista.. :)

05062011731Hector.jpg

Ensimmäinen päivä uudessa kodissa

DSC_0307Hector.jpg

4,5 kk ikäisenä tottisleirillä ihmettelemässä

Voi helvetti kun on hyvännäköinen amstaffi, kuin elokuvista :) onko Suomesta?

Hector kiittää kehuista. :) Kyllä on Suomesta eli isä venäläinen näyttelyissä menestynyt koira ja emä sitten suomalainen. paljon on pikkunassikka kehuja saanut pentuaikana, ensimmäinen pentunäyttely olisi luultavasti lokakuussa ja myös tottiskentällä on tarkoitus viihtyä. Mielestäni koiran malli on aika hyvä ja kasvuvauhti ollut juuri sopivaa, ei liian nopeaa niinkun monella tuntuu olevan. Luonne täyttä kultaa. :) :)

Mä oon huomannut mielenkiintoisen asian lenkeillä.
Joko suurin osa asuinpaikan koirista on remmiräyhääjiä, tai sitten oma koira (tai minä) jotenkin "provosoi" muita koiria räksytämään ja hyökkäilemään meitä kohti. Oma koira kävelee kiltisti eikä kiinnitä huomiota, tosin sillointällöin saattaa kääntyä perään katsomaan, mutta ei koskaan ala räyhäämään.

Omalla koiralla on tosin jokseenkin ärsyttävä piirre toisinaan pissalenkeillä lyödä jarrut täysin kiinni kun näkee toisen koiran. En oikein tiedä mikä olisi järkevin tapa toimia tilanteessa, sillä matkan jatkaminen ei oikein tunnu toimivan, sillä koira menee maahan makaamaan ja jopa pakittaa jos itse yrittää jatkaa matkaa.

Mitähän osais koiralle antaa ensilääkkeeksi pissatulehdukseen. Oireethan ovat siis seuraavanlaiset; vaisuus, keltainen mähmä siittimen kärjessä, pitkä ja paksu virtsa ja koko ajan nuolee vehkeitään. Eläinlääkäriajat kiven takana, vakiolääkäri lomalla ja kakkosvaihtoehdolle ajat varattu siihen asti, kun vakio tulee lomalta, eli ensi viikkoon.
Ollut jo muutaman päivän tommonen ja oishan tolle kiva saaha lääkkeet mahdollisimman pian. Kipulääkettä ollaan annettu, ettei kovin kärsis, mutta onhan tuo vaisu vaikka sitä antaaki.

Mitähän osais koiralle antaa ensilääkkeeksi pissatulehdukseen. Oireethan ovat siis seuraavanlaiset; vaisuus, keltainen mähmä siittimen kärjessä, pitkä ja paksu virtsa ja koko ajan nuolee vehkeitään. Eläinlääkäriajat kiven takana, vakiolääkäri lomalla ja kakkosvaihtoehdolle ajat varattu siihen asti, kun vakio tulee lomalta, eli ensi viikkoon.
Ei siihen oikein ole mitään reseptivapaata helpotusta. Joillain saattaa mennä ohi lievä tulehdus ihan karpalomehulla (se on ihan tieteellisesti todistettu juttu, karpaloissa oli jotain, mitkä muistaakseni estää bakteerien kiinnittymistä virtsateihin), eli sitä vois kokeilla. Mutta todennäköisesti ei ja koira tarvitsee antibiootit (kefaleksiini, amoksisilliini).

Omalla koiralla on tosin jokseenkin ärsyttävä piirre toisinaan pissalenkeillä lyödä jarrut täysin kiinni kun näkee toisen koiran. En oikein tiedä mikä olisi järkevin tapa toimia tilanteessa, sillä matkan jatkaminen ei oikein tunnu toimivan, sillä koira menee maahan makaamaan ja jopa pakittaa jos itse yrittää jatkaa matkaa.

Varsinkin tiiviisti asutuilla alueilla on nykyisin tosi paljon remmirähjääjiä, koska ihmiset luulee, että koirat osaa ohittaa toisensa luonnostaan hiljaa, eikä koskaan pentuaikana panosta siihen, että sitä harjoiteltaisiin.

Tuollaisen maatepanijan kanssa vaihtaisin suuntaa takaisin päin tai sivulle, yrittäisin yllättää sen. Voihan kyllä olla, että sen maatemeno on vain yritys rauhoittaa vastaantulevaa koiraa.

Mä oon huomannut mielenkiintoisen asian lenkeillä.
Joko suurin osa asuinpaikan koirista on remmiräyhääjiä, tai sitten oma koira (tai minä) jotenkin "provosoi" muita koiria räksytämään ja hyökkäilemään meitä kohti. Oma koira kävelee kiltisti eikä kiinnitä huomiota, tosin sillointällöin saattaa kääntyä perään katsomaan, mutta ei koskaan ala räyhäämään.

Viimenen vaihtoehto on antaa koiran pysähtyä kun näkee toisen koiran. Ei koira voi päättää sitä milloin pysähdytään tai voi,mutta se koira ei ole silloin sulla hallinnassa. Kun kävelytät koiraasi ja kun koira huomaa toisen koiran ja reakoi ei toivotulla tavalla (pysähtyy,tuojottaa jne) niin tökkäät koiraa/nykäiset remmistä niin että koiran ajatukset palaavat takaisin aiempaan tilaan. Itselläni on remmikoulutus juuri menossa pennulle ja jos pentuun ei ehdi reakoida riittävän nopeasti tietyissä ohitustilanteessa niin on räyhäämisen alettua myöhästä saada koiraa rauhalliseen tilaan. Eräs nainen taluttaa rotikkaa tässä lähistöllä ja pysähtyy joka vitun kerta ja luo ohituksesta kunnon TILANTEEN, tämän päälle koira vielä haukkuu/murisee agressiivisesti jopa toiselta puolen katua ja näyttää ettei nainen saa kunnolla koiraa edes pidettyä kiinni kun se yrittää vetää ja seisoo takajaloillaan. Oh dog.. Mielessä käyny et käyn sanomassa ja niin varmaan teenkin et mikä idea tuossa pysähtymisessä on kun se ei selvästikkään toimi.

Mä en kyllä koiraa ulkoiluttaessa koskaan pysähdy ellei koira itse pysähdy. Sitä varten siellä ollaan että se haistelee, paskoo ja kusee niin päättäköön mennäänkö hiljaa vai kovaa.

Viimenen vaihtoehto on antaa koiran pysähtyä kun näkee toisen koiran. Ei koira voi päättää sitä milloin pysähdytään tai voi,mutta se koira ei ole silloin sulla hallinnassa. Kun kävelytät koiraasi ja kun koira huomaa toisen koiran ja reakoi ei toivotulla tavalla (pysähtyy,tuojottaa jne) niin tökkäät koiraa/nykäiset remmistä niin että koiran ajatukset palaavat takaisin aiempaan tilaan. Itselläni on remmikoulutus juuri menossa pennulle ja jos pentuun ei ehdi reakoida riittävän nopeasti tietyissä ohitustilanteessa niin on räyhäämisen alettua myöhästä saada koiraa rauhalliseen tilaan. Eräs nainen taluttaa rotikkaa tässä lähistöllä ja pysähtyy joka vitun kerta ja luo ohituksesta kunnon TILANTEEN, tämän päälle koira vielä haukkuu/murisee agressiivisesti jopa toiselta puolen katua ja näyttää ettei nainen saa kunnolla koiraa edes pidettyä kiinni kun se yrittää vetää ja seisoo takajaloillaan. Oh dog.. Mielessä käyny et käyn sanomassa ja niin varmaan teenkin et mikä idea tuossa pysähtymisessä on kun se ei selvästikkään toimi.
Oma koira siis ei räyhää koskaan muille koirille remmissä. Koira on siis n. 1,5 vuotias pentu, joka lenkeillä ei pääsääntöisesti kiinnitä muihin koiriin huomiota, paitsi toisinaan, ja silloinkin selkeästi huomaa ett koira haluaisi tutustua/leikkiä toisen kanssa.

Mä en kyllä koiraa ulkoiluttaessa koskaan pysähdy ellei koira itse pysähdy. Sitä varten siellä ollaan että se haistelee, paskoo ja kusee niin päättäköön mennäänkö hiljaa vai kovaa.

Minusta ihmisen tulisi päättää milloin koira saa pysähtyä kuseksimaan ja nuuskimaan, muun ajan koira köpöttelee isännän/emännän vieressä kiltisti.

Itse pidän koiraa noin metrin päässä max silloin kun kävellään/juostaan,tietysti tarpeilleen päästän tarvittaessa. Hajulenkeillä löntystelen itse ja annan koiran rauhassa haistella, mutta kyllä silloinkin koiran pitää totella jos päätän et nyt mennään. Muuten ainakin oma pentukoira alkaisi käyttämään tilannetta hyväksi päättämään siitä haluaako se tutustua vastaantulevaan koiraan vai ei. Onhan noissa koirissa tietysti eroja, vanhemman (narttu) koiran kans ei tarvinut harjoitella ohitustilanteita pentuna juuri ollenkaan ja nykyisen (uros) kanssa saa taas tehdä hirveästi töitä. Kyllähän se sitten palkitsee kun koira kasvaa.

Sellainen tosiaan ärsyttää jos joku tekee toisen koiran ohittamisesta suuren asian. Siitä tekee vielä suuremman asian jos tuo sitä omaa piskiään toisen koiran LUOKSE ohittaessa! Me ei moikata muita koiria lenkillä, ikinä. Ohitetaan ilman sen kummempaa draamaa. Mennään sitten koirapuistoon moikkailemaan. Omalla koiralla tuntuu olevan melko kova suojeluvaisto luonnostaan niin on ihan kiva että ei tulla tunkemaan sen jalkoihin. Ei sillä että se ketään lähtisi tappamaan mutta se on mun tehtävä suojella koiraa häiriköinniltä eikä toisinpäin. Se ei nauti vieraista ihmisistä eikä vieraista koirista, eikä sen kuulukaan. Pääasia että käyttäytyy.

En mä tiedä mitä kohtaa koira haluaa haistella. Tuntuu olevan muutenkin pirun tarkkaa hommaa se paskapaikan ja kusipaikan etsiminen että en viitsi siihen sekaantua ettei mene feng shuit ihan päälaelleen. Tietty jos päätän että nyt mennään niin koira saa luvan tulla mukana. Ei ole mielestäni aiheuttanut mitään "johtajuusongelmia".

Huomenna mennään kattomaan meidän mäykylle kaveria :) En jaksais millään odottaa! Pennut on vasta 2vk ikäisiä rääpäleitä, ja veikkaan että haluan viedä kaikki samantien kotii <3

Minusta ihmisen tulisi päättää milloin koira saa pysähtyä kuseksimaan ja nuuskimaan, muun ajan koira köpöttelee isännän/emännän vieressä kiltisti.
Mä oon kyllä Jannen kanssa samoilla linjoilla. Ulkoilu on koiran aikaa, ihminen päättää muutenkin sen elämässä kaiken merkittävän; koska saa ruokaa, milloin levätään, milloin ulkoillaan. Antakaa nyt niiden koirienne edes ulkona tuumailla ja lukea posteja omaan tahtiinsa. Kyllä itseäkin vituttaisi, jos joku tulisi kesken pakkiksen lueskelun nykimään kaulasta pois koneelta.

Kaikki tuollainen, mihin koira pystyy itse vaikuttamaan, vähentää sen stressihormonien eritystä. Mä annan koiran myös aika usein päättää, mihin suuntaan kävellään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom