Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Faidra sanoi:
Pitäisi vaan osata tehdä päätös, uskaltaako majoittaa sen kolmannen kissan vai onko se jo liikaa. Gillyllä ja Iivilillä taitaa ainakin olla enemmän noita karvakorvia, osaisitteko te auttaa mua tuossa asiassa?
Ei siinä vaivalloisuus lisi hirveesti (hoitamisen yms. osalta), mutta tilaa tarvii reilummin. Isompi kynnys on ottaa yhden kisun lisäksi toinen, kuin toisen lisäksi kolmas, sanoi emäntä ja niinhän se on. Hyviä nyrkkisääntöjä: 1) huone per kisu (eli jos kolme kisua ja kaksi immeistä, ni pitäis olla ainaki joku 70 neliöinen kolme huonetta & keittiö kämppänä) 2) neliömäärän suhteen enempi = parempi. Eli jotta liioilta konflikteilta vältytään, tilaa tarvii. Meillon tosiaan kolme kisua ja asuntona sit muistaakseni 78 (tai 77, en muista just tarkasti) neliön kolmio. Hyvin mahutaan, mitä ny toi wanha leidi aggree joskus kollille. Noh, pitää toki näyttää, kuka käskee. :D Enemmän kissoja voi ottaa sitten ehkä joskus, jos siltä tuntuu ja jos asuntona on esim. päälle sadan neliön ok-talo tai rivarikämppä.

Toki kolmelle kisulle pitää hommata sit jo toinen kisuvessa. Jotkut ovat niidenkin suhteen sitä mieltä, et vessa per kisu, mut jos on kunnollisen kokoinen vessa ja pistää siihen reilummin hiekkaa (niin kuin kannattaakin, paukut pysyvät hiekan keskellä, eivätkä jumita vessan pohjaan kiinni saviseksi liisteriksi), niin oon sitä mieltä, että kaksi piisaa kolmelle kisulle hyvin.

Kandee kanssa panostaa kiipeilytelineeseen. Pistä Pulla nikkaroimaan, niin saatte hyvän JA halvan :thumbs: :D tai osta. Hyviä on myytävänä, esim. Deltta tai Catmax merkkiset Suomessa, mutta kalliita ovat, noin 200€ vähintään joutuu pulittaan. Meillä on Deltta ja ollaan tod. tyytyväisiä, kuten myös noi nuoremmat kisumme. Wanha narttu ei ole tosin ottautunut tohon tolppaan ollenkaan, mut so not, junnuille kumminkin kelpaa.

iivili sanoi:
Ei siinä vaivalloisuus lisi hirveesti (hoitamisen yms. osalta), mutta tilaa tarvii reilummin. Isompi kynnys on ottaa yhden kisun lisäksi toinen, kuin toisen lisäksi kolmas...
Kiitos vastauksesta! Meillähän on toistaiseksi suomessa alle 50 neliöinen asunto, mutta n. 70 neliöiseen on tarkoitus muuttaa jahka päästään takas kotiin. Samoin kiipeilypuu on ollut tarkoitus ostaa sinne uuteen kotiin, joten meillähän ois sitten jo puitteetkin valmiina. ;)

Tuo kisu on jo kuvien ja juttujen perusteella vienyt mun sydämen... miten tällaista vois vastustaa?

kuva46.jpg

kuva78.jpg

Faidra sanoi:
Kiitos vastauksesta! Meillähän on toistaiseksi suomessa alle 50 neliöinen asunto, mutta n. 70 neliöiseen on tarkoitus muuttaa jahka päästään takas kotiin. Samoin kiipeilypuu on ollut tarkoitus ostaa sinne uuteen kotiin, joten meillähän ois sitten jo puitteetkin valmiina. ;)

Uuteen kämppään sitten vain täysi remontti kissojen ehdoilla.
http://www.thecatshouse.com/html/cathouse/ch_01.htm Tuolta voi ottaa mallia :)

tv_01.jpg

Ollut tuttu koira hoidossa jo toista viikkoa ja ihmetyttää vain kovasti että minkä ihmeen takia nukkumaan mennessä koiran pitää alkaa nuolemaan lakanoita:D Kerran katsoin että kuinka kauan se jaksaa ja 10 minuutin kuluttua ajattelin että eiköhän se riitä. Muuten sänky saa olla rauhassa mutta heti kun valot sammuu ja menee itse peiton alle niin lakanat saa kyytiä :D

Faidra sanoi:

Tuo kisu on jo kuvien ja juttujen perusteella vienyt mun sydämen... miten tällaista vois vastustaa?

kuva46.jpg

kuva78.jpg

Ehana!! =)

Itselläni kaksi kissaa (joista toinen rexi, äänekäs ja leikkisä). Tekisi mieli ottaa vielä toinen rexi mutta tilanpuutteen takia en kolmatta kissaa viitsi enää ottaa tähän 36n2 yksiöön.

edit. Ainiin senverran pitää kehua, että ne joille tulee Rexelle-lehti, näkivät Papun ko. lehden kannessa. Mä olen niin ylpeä omistaja! :)

:hyper: aivan ihania lemmikkejä teillä,varsinkin staffi synttärikakkunsa äärellä oli aivan überihana!(vai mahtaako se olla amstaffi?).
Mulla kotona valtaa pitää 10-vuotias maatiaiskissa Hemmo,joka noutaa mielellään froteisia hiusdonitseja,yrittää ryöstää ruokaa mun lautaselta,kun syön sohvalla,makoilee mun päällä ja pitää komentoa sekä koirille,että mulle.Herkkuruokia on kalkkunaleike,jauhelihapihvit ja pippurimakrillitai yleensäkin kaikki,mitä koirien kuppiin menee.
Hemmo on ihastunut ulkoiluun vanhoilla päivillään ja huutaa parvekkeen oven takana,jos en sitä ulos päästä ja ei oo ihan yx eikä kax kertaa,kun sitten mielenosoituksellisesti väännetään tortut siihen matolle,kun huutamisesta huolimatta ulos ei ole päästy:).Lempparinukkumapaikka on mun jaloissa,yleensä nukkuminen aloitetaan kuitenkin mun vatsan päältä ja kehrätään niin maan peruusteellisesti.Aamulla,jos en meinaa herätä ruokaa antaamaan,niin saattaapi tuo näykkäistä hellästi poskesta,että heräähän jo,nälkä vaivaa...:D
Lenkittäjinä toimii kaksi nöffineitosta Inkku ja Tellu,joiden kanssa aamu-ja iltalenkitkin sujuvat varsin mukavasti.Vähän on vanhempi meinannut protestoida,kun olen pientä intervallia vetänyt iltalenkeillä eli juossut kaikki ylämäet...:whip: Inkku on sitä mieltä,että voitais vaan tehdä lyhyt lenkki ja mennä kotiin syömään ja nukkumaan;)
En valitettavasti osaa kaivaa kuvia elukoista koneelta,kun ei tuu sitä Browsevaihtoehtoa tuohon...:jahas:

Hyviä eläinlääkäreitä?

Pistetääns tänne tästä aiheesta. Elikäs suositelkaa pääkaupunkiseudulta ja Tampereelta hyviä eläinlääkäreitä. Nyt olisi sitten molempien poikien kastraatio, yhtäaikaa ajattelin poijat "hoidella". Eli pitäisi saada luotettava, mahd. halpa, myös hyvin eksoottisia- ja pienikokoisia eläimiä (lemmikkikanit luetaan niihin) osaava lääkäri. Haluan antaa pojille mahd. osaavan ja hyvän "käsittelyn". Mulle on erityisen tärkeetä että voin levollisin mielin jättää pojat lääkärin käsiin, että lääkäri on luotettava ja osaa hommansa myös. Toki, operaatiossa on aina riskinsä, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan(?).

Pistäkääs samalla hintatietoa, mahd. internetsivua / muita yhteydenottomahdollisuuksia, kulkuyhteyksiä, osoitetta, kokemuksia, onko lääkkeet hinnassa mukana vai ei? Jne jne. Kaikkia kysymyksiä en ees muista tässä luetella mutta te linette tietoisia mitä pitää tietää kun on tälläinen operaatui edessä.

No niin, antakaas paukkua. Eppu ja Pullakin varmasti haluavat tietää mikä heillä on edessä hehe :D

Meille tulee helmikuun alussa musta cornish rex-poika:) Ei oikeen malttais sinne asti oottaa..on ne niin sulosia;) Onkos muita cornarin omistajia?

Laitetaanpas kuva meidän parivaljakosta. Neiti pikkukissa on ollut nyt talossa pari kuukautta ja hyvin on kotiutunut ja tulee hyvin toimeen 4v kollin kanssa. Alussa pienempi ei meinannut hyväksyä uutta kaveria, vaan sähisi ja murisi kovasti. :D
Nyt ovat kuitenkin kavereita ja riehuvat ja nukkuvat yhdessä paljon. :haart: Pienempi tykkää mm. saunomisesta miedoissa löylyissä alalauteilla!:D

Liitteet

• kissat 007.jpg
    kissat 007.jpg
    91,6 KB · Katsottu: 294
John R sanoi:
Nyt ovat kuitenkin kavereita ja riehuvat ja nukkuvat yhdessä paljon. :haart: Pienempi tykkää mm. saunomisesta miedoissa löylyissä alalauteilla!:D

Aaaawwww.
Kovasti tekisi mieli ottaa kaveri tälle meidän 1v. kisuneidolle. Kämppä on vaan tällä hetkellä turhan pieni.

Drugsta sanoi:
Aaaawwww.
Kovasti tekisi mieli ottaa kaveri tälle meidän 1v. kisuneidolle. Kämppä on vaan tällä hetkellä turhan pieni.

Itse asustelin aikaisemmin 29m2 yksiössä tuon kollin kanssa ja kyllähän siinä oli aika vähissä mellastustilat. Toisaalta ei yksi "lisäkissa" paljoa tilaa vie. Nyt uudessa kämpässä on 50m2 ja oikein hyvin näyttää riittävän kisuille. Saavat ottaa oikein kunnon spurtteja kun on tilaa.:D

Nyt kun on seuraillut tätä vanhempaa herraa, niin kyllä huomaa että seuraa kun on saanut niin on ihan eri kissa ja vaikuttaa oikein tyytyväiseltä tyttöystäväänsä. Nyt ei joudu olemaan hetkeäkään yksin kun isäntäväki on töissä tms. ja aina on leikkitoveri kun leikityttää.

ZannaZ sanoi:
Pistetääns tänne tästä aiheesta. Elikäs suositelkaa pääkaupunkiseudulta ja Tampereelta hyviä eläinlääkäreitä.

EI kannata ainkaan viedä eläinlääkäriasema MEVETiin (helsingissä), tosi huonot kokemukset sieltä (ei tosin leikkaupöydältä, mutta pieneläinten taudintuntemuksesta jne.). EI SIIS SINNE!

ZannaZ sanoi:
Pistetääns tänne tästä aiheesta. Elikäs suositelkaa pääkaupunkiseudulta ja Tampereelta hyviä eläinlääkäreitä. Nyt olisi sitten molempien poikien kastraatio, yhtäaikaa ajattelin poijat "hoidella". Eli pitäisi saada luotettava, mahd. halpa, myös hyvin eksoottisia- ja pienikokoisia eläimiä

Mevetissä hoitavat eksoottisiakin lemmikkejä. Sijaitsee helsingin munkkiniemessä.

http://www.mevet.fi Käytin maaoravaamme joskus siellä, oli vähän hankala löytää lääkäriä oravalle... En kyllä usko että on edullisin vaihtoehto.

edit: näköjään edellisellä kirjottajalla ei yhtä hyviä kokemuksia :)

No niin, täytyypi tässä huomenissa kun heräilen alkaa soitella tosissaan noita läpi. Tää on vaan hankalaa kun niin monet Helsingin eläinlääkärit ovat keskustassa, enkä mä kovin mielelläni noiden pupuisten kanssa yleisillä liikkuis. Varsinkaan sitten operaation jälkeen olis hirmu tärkeetä olla mahdollisimman nopeasti kotona, jotta pupu saisi heräillä rauhassa tutuissa turvallisessa ympäristössä eikä esim. hälyisissä yleisissä kulkoneuvoissa..

Mulla on toki auto käytettävissä, mutta mä oon niin totaalisen toivoton suunnistaja keskustassa, ja parkkipaikkojakin varmaan hankalampi löytää. Hitto, kun pitääkin asustaa näin syrjässä. Sitäpaitsi en ees tiä saako esim. busseissa kuljettaa lemmikkejä :rolleyes:

Noo, kai se on otettava vaan luuri kauniiseen käteen ja alettava kylmästi soitella läpi eläinlääkäreitä ja kilpailutettava. Ja sitten punittava operaatio-ja matkakustannukset ja sen perusteella sit päättää missä pojat olisi järkevintä "hoidella".... Huoh...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom