Yleinen lemmikkikeskustelu

^ Mun kissa meni aina vessaan ja rullas kynsillä koko rullan tyhjäksi lattialle, ja jäi sitten tyytyväisenä rojottamaan keskelle kaaosta. Se oli vaan kivaa sen mielestä, enkä oo sen kummemmin ajatellu, että kyseessä ois ollu mielenosotus. Ennemminkin joko tekemisen puute tai hölmön uteliaisuus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kissathan (ja varmaan kaikki eläimet) nyt tuhoaa tavaraa ihan huvikseen ja tappaakseen aikaa. Siksi ne varmaan yksin sitä enemmän tekee kun ei ole mitään seuraa eikä muutenkaan tekemistä. Tuskin siinä mitään mielenosoitusta on.

Mä en edes usko että eläimet kykenee niin inhimilliseen käyttäytymiseen kuin kosto tai mielensä osoittaminen. Enemmän se on jotain tekemisen puutetta tai huomion hakua.

Mä en edes usko että eläimet kykenee niin inhimilliseen käyttäytymiseen kuin kosto tai mielensä osoittaminen. Enemmän se on jotain tekemisen puutetta tai huomion hakua.

Kyllä meidän ranskisherra ainakin mököttää tietyissä tilanteissa kun ei saa tahtoansa läpi. Ja tuo sen esille kyllä hyvin selkeästi esim. istumalla selin ihmisiin ja mulkoilemalla olkansa yli arvostelevasti tuhahdellen. Ja siinä vaiheessa ei kelpaa herkut tai leikit jos meidän vanhus on loukkaantunut...:D

Mä hankin aikoinaan toisen kissan kaveriksi Reinolle, kun se tylsistyi yksin elellessään. Siinä määrin, että kaikki johdot piti pureskella jne. Se vähentyi selkeästi kun Kirppu tuli taloon. Nyt se voi sitten kiusata Kirppua, joka taas varmasti viihtyisi yksinkin ku on niin rauhallinen ja leppoisa. Toisin kuin tuo ADHD-Reino. Joskus tuota vessapaperiakin on kokeiltu silputa. Ehkä se paperi pitää nostaa päiväksi pois ja keksiä sille katille jotain muuta tekemistä.

Sitten ne huolenaiheet. Mun molemmilla kissoilla on vaivoja, joita ei oo koskaan tutkittu ja nyt sitten pitäis Kirpun omituiset kohtaukset tutkia. Sydänspesialisti epäili oireiden olevan aivoperäisiä, kun sydäntä kuuntelemalla ei ole löytynyt mitään aiemmin (ei ole ultrattu kylläkään tms, eikä verikokeita otettu). Nyt on sitten Kirpulle aika Vantaan Aisti-klinikalle neurologille. Maksaa hunajaa mut jospa vaivojen syy löytyis. Mikäli todetaan epilepsia, niin noin harvojen kohtausten takia tuskin aloitan lääkitystä. Eri asia, jos kohtaukset lisääntyy, niin täytyy miettiä muutenkin elämän mielekkyyttä. Reino katti oksentelee jonkin verran, sitä ei sen tarkemmin oo selvitelty toistaiseksi.

On taas pitänyt olla huolissaan kun katilla on maha ilmeisesti sekaisin vähän ja toi kohtaus tuli toissayönä.

Vittu että on viimeaikana teettänyt tuo pentu töitä. Sehän tosiaan nappasi mua sormesta ihan kunnolla ja sen jälkeen tutkittu että missä syy. Ja ei ole muuta keksitty/löydetty kuin että sillä on voimakas dominanssi agre. Nyt sitten oli sellaisen viikon jääkaudella ja nyt hieman saanut tottelevaisuus koulutusta ja alkaa hieman "nöyrtymisen" merkkejä olla. Tuo dominanssi ei esiinny missään muualla kuin kotona ja mulle. Kuka tahansa muu saa sen pistää vaikka solmuun ja kotonakin emäntä saa tehä mitä haluaa mutta mua sitten yrittää komentaa.

Paviaanit kävi taas trimmissä. Joka toinen kuukausi käydään leikkaamassa leijonaa. 130 euroa ottaa yhteensä aina.

179998_10150110641307241_670657240_6121667_4157409_n.jpg

Paviaanit kävi taas trimmissä. Joka toinen kuukausi käydään leikkaamassa leijonaa. 130 euroa ottaa yhteensä aina.

Käyt lukemassa tuon miesten sheivauskeskustelun alusta loppuun oikein ajatuksen kanssa ja perustat sitten koirantrimmauspalvelut pakkiksen kylkeen? Samalla trimmailet omat koirat uudessa putiikissa ja säästät selvää rahaa.

;)

Ja tuossa on yhden kirjoittajan itse poistama viesti. Ei paha. Toi on todellisuutta, luulevat järjestäen homoksi kadulla ja mulla on vielä vittuillakseni vaaleanpunaiset paskapussit aina mukana.

Kerran yksi akka pysäytti autonsa ja huusi ikkunasta "It looks so gay when a guy like you is walking with poodles".

Vinkkinä sinkkumiehille, hommatkaa toy-/kääpiöpuudeli ja menkää kävelemään kadulle. Saatte enemmän kontakteja naisiin kuin koskaan ennen. Ne sokaistuu täysin puudeleista ja jos vielä luulevat homoksi, niin tulevat helpommin iholle. Toki mun tapauksessa on niin vitun vetävän näköinen, että koirilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vinkkinä sinkkumiehille, hommatkaa toy-/kääpiöpuudeli ja menkää kävelemään kadulle. Saatte enemmän kontakteja naisiin kuin koskaan ennen..

Koiranpentu toimii kanssa hyvin jokseenkin sen aika on niin lyhyt että kannattaa joko käyttää heti pari kontaktia hyväksi. Haittana kylläkin on että kaikki lapset,eläkeläiset ja juopotkin haluaa sitä pentua paijata, mutta myös lähes kaikki naiset.

Mutta muuta asiaa. Mikä perkule ihmisillä on että jos oma koira ei osaa ohittaa ilman suurta räyhäystä niin pitää pysähtyä? Itse olen opettanut vanhemman ja pentua juuri opetan siihen että ilman suurta numeroa ohitetaan muut koirat. Mutta osalla koiran omistajista se pitää pysähtyä ja joko antaa räyhätä tai muuten sählätä sen ajan kun kulkee ohi. Nopeemmin se tilanne menis ohi kävelemällä kuin seisomalla.

Teacup puudeli, kaikista pienin, toy-villakoiraakin pienempi. Villakoirat ovat siitä hassuja otuksia, että ne näyttää pentuna ja aikuisena melkein samalta, eli jengi luulee aikuista pennuksi. Mut toi Teacup on ihan vitun pieni ja söpö, se ei tosta paljoa kasva, muutaman sentin. Näyttää lelulta koko ikänsä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Koiranpentu toimii kanssa hyvin jokseenkin sen aika on niin lyhyt että kannattaa joko käyttää heti pari kontaktia hyväksi. Haittana kylläkin on että kaikki lapset,eläkeläiset ja juopotkin haluaa sitä pentua paijata, mutta myös lähes kaikki naiset.

Mutta muuta asiaa. Mikä perkule ihmisillä on että jos oma koira ei osaa ohittaa ilman suurta räyhäystä niin pitää pysähtyä? Itse olen opettanut vanhemman ja pentua juuri opetan siihen että ilman suurta numeroa ohitetaan muut koirat. Mutta osalla koiran omistajista se pitää pysähtyä ja joko antaa räyhätä tai muuten sählätä sen ajan kun kulkee ohi. Nopeemmin se tilanne menis ohi kävelemällä kuin seisomalla.

No SANOS MUUTA!!!!! Pahimmassa tapauksessa, ja näitä on paljon, käy niin että se rakki rupeaa räksyttämään ja rakin omistaja pysähtyy MUTTA EI OTA REMMIÄ YHTÄÄN KIREÄMMÄLLE!!! Ai saatana kun korpeaa.
Mikäs siinä seistessä kun on joku rotan kokoinen räyhääjä, ei vaatisi kummoisempaa voimaa vetää se edes lähemmäs. Vaan ei, päästetään räyhäämään pitkällä remmillä. Itsellä on sen verran isompi ja vahvempi koira, jos se lähtisi räyhäämään mun paree pitää se tasan polvessani kiinni tai saattaisin horjahtaa.

Me kävellään ohi, ei todellakaan koskaan, ikinä, pysähdytä yhdenkään koiran kohdalle sillä koira tietää että remmissä ei moikkailla ketään ja täten ei myöskään lähde räyhäämään. Meidän on pikkasen vaikea edetä kun toinen oikein pysähtyy luoden omalle rakilleen elämääkin suuremman tuokion availla sitä turpaansa muiden koiria kohti.

Miksei kasvattajat voisi opettaa koiranostajille miten ohitukset hoidetaan?

Ärh.

Toinen asia mikä vähän ketuttaa on se, että ihmiset nyt yleensä suurinpiirtein on tietoisia että vieraita koiria ei kannata tuijottaa suoraan silmiin. Mä en ole koskaan aiemmin ajatellut että tuo sen kummempi juttu olisi, mutta tämän nykyisen koiran kohdalla ei vieraiden kannata esim metrossa tuijotella. Saati kotona tai vieraissa tai valoissa tai muuallakaan mielellään. Koira selkeästi kokee sen uhkaksi ja haukkuu tuijottajalle, ja sitten mua ja muita matkustajia/ohikulkijoita vituttaa meteli jolloin annan koiralle lointa. Ja taas kohta joku tulee tuijottamaan. Miksi? Jos ei meitä noteerata mitenkään niin me ei noteerata myöskään muita. Perhanan kyylääjät. Toivottavasti tämä tuijotukseen reagoiminen liittyy vaan koiran ikään ja menee aikanaan pois.

Ärh.

Toinen asia mikä vähän ketuttaa on se, että ihmiset nyt yleensä suurinpiirtein on tietoisia että vieraita koiria ei kannata tuijottaa suoraan silmiin. Mä en ole koskaan aiemmin ajatellut että tuo sen kummempi juttu olisi, mutta tämän nykyisen koiran kohdalla ei vieraiden kannata esim metrossa tuijotella. Saati kotona tai vieraissa tai valoissa tai muuallakaan mielellään. Koira selkeästi kokee sen uhkaksi ja haukkuu tuijottajalle, ja sitten mua ja muita matkustajia/ohikulkijoita vituttaa meteli jolloin annan koiralle lointa. Ja taas kohta joku tulee tuijottamaan. Miksi? Jos ei meitä noteerata mitenkään niin me ei noteerata myöskään muita. Perhanan kyylääjät. Toivottavasti tämä tuijotukseen reagoiminen liittyy vaan koiran ikään ja menee aikanaan pois.

Tää on niin totta!
Jopa mun kaikkia rakastava, ylikiltti, maailman hyvähermoisin saksanpaimentimeni on muutaman kerran alkanut murisemaan, kun joku hullu vastaantulija tuijottaa sitä hievahtamatta silmiin. Mikä juttu siinä on, nääkin on olleet ihan tavis keski-ikäisiä naisia, ei tosiaan mitään "haastan sut kaksintaisteluun"-narkkareita.

Mun mielestä ei voida olettaa että ihmiset nyt "yleensä tietää että koiria ei saa tuijottaa silmiin" Mä veikkaan että suurin osa koiran omistajistakaan ei tiedä että koiraa ei ole suotavaa tuijottaa suoraan silmiin.

edit. Sekin tuli mieleen että olisiko tuollaisessa murinassa vähän sitä oman lauman vartiointia myös mukana? Eikö tollasessa silmiintuijotustilanteessa koiran pitäisi luottaa siihen että johtaja, eli ihminen, hanskaa tämän tuijottelijan eikä mun lauman alempana jäsenenä tarvitse siitä huolehtia? Kunhan mietiskelen.

Mulla on koira, joka menee aivan ylikierroksille jos tulee toinen koira vastaan lenkillä. Haukkuu ja yrittää päästä lähelle. Haastavaa yrittää kouluttaa, kun koira ei huomaa mitään muuta kuin sen toisen koiran. No kurssille se on mentävä, mutta oisko vinkkejä miten aikuista koiraa voi kouluttaa eroon tuosta ärsyttävästä tavasta?

Kolinapurkilla. Veikkaan että et ole laumanjohtaja teidän perheessä. Sosiaalista myös koiraasi.

Eli miten käytännössä toimii? Koira on mulla ollut kuukauden ja kyllä selkeästi yrittää kokeilla saisko johtajuuden. Koirapuistossa vapaana kyllä osaa olla, mutta ei hihnassa paitsi jos saman koiran kanssa on yhdessä tehnyt pitkän lenkin, niin loppumatkasta alkaa rauhoittua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom