Yleinen lemmikkikeskustelu

Seuraava ei mene mulla jakeluun. Eli meillä on kahdella koiralla punkki panta ja ongelmia ei ole ollut. Melkein naapurissa on saman rotuinen koira ja samanlainen panta. Ja kuulemma yhtenään punkkeja. Sekä tässä lähellä 3 muuta eri rotuista koiraa ja kaikilla samanlainen punkkipanta ja kaikilla löytyy punkkeja. Mikä tekee noista meidän koirista sitten erityisempiä ja niihin tehoaa tuon panta?

Hyvä kysymys, mie oon nimittäin pohdiskellut ihan samaa. Miun koirissa on aivan valtavasti punkkeja, tietysti kun ne juoksee päivät 80m pitkissä juoksunaruissa keskellä heinäpeltoa. Mutta sen pannan, tai sen depotin, vaikutus vaihtelee aika paljon. Pääsääntöisesti se toimii aika hyvin, mutta joskus saattaa olla, että yhdessä koirassa ei pelaa ollenkaan, ja kahdessa muussa toimii. Muinaisella pystykorvalla ei toiminut ikinä. Mie en käytä enää koirilla punkkipantaa, vaan nuita litkuja, kun ne tuntuu meidän koirissa häätävän punkit pois paremmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Spitzit on tommosia tarkkasilmäisiä napittajia. Ja se luonteen lujuus tuskin iän myötä ainakaan vähenee :D Meillä on nyt tää aikuisen koiran koulutusprojekti, joka on sujunut tosi hyvin, kun vaan jaksaa itse pysyä määrätietoisena. Ne on nimensä mukaisesti teräviä tyyppejä.

Mutta mulla olisi taas pikku ongelma: meidän kisusta lähtee ihan v***sti karvaa. Se on tommonen lyhytkarvainen (ei kuitenkaan ihan sileä) maatiainen, sisäkissa. Sillä on tiheä ja kiiltävä turkki, mutta kun sitä silittää, niin karvaa jää ihan törkeesti käsiin ja leijumaan joka paikkaan. Mä en tajua, miten sitä voi lähteä noin paljon, ja aikalailla ympäri vuoden. Nyt tuntuu, että tavallistakin enemmän. Olisiko ruokavalio? Meidän kissa syö vain kissanruokaa, plus satunnaisesti lohta, kinkkupalan tms, se on melko nirso. Yritän kyllä ostaa niitä muka laadukkaampia ruokia.

Ota huomioon että kissalla voi olla matoja.

Uusi pikkukilli :)

PIC-0426.jpg

Hyvä kysymys, mie oon nimittäin pohdiskellut ihan samaa. Miun koirissa on aivan valtavasti punkkeja, tietysti kun ne juoksee päivät 80m pitkissä juoksunaruissa keskellä heinäpeltoa. Mutta sen pannan, tai sen depotin, vaikutus vaihtelee aika paljon. Pääsääntöisesti se toimii aika hyvin, mutta joskus saattaa olla, että yhdessä koirassa ei pelaa ollenkaan, ja kahdessa muussa toimii. Muinaisella pystykorvalla ei toiminut ikinä. Mie en käytä enää koirilla punkkipantaa, vaan nuita litkuja, kun ne tuntuu meidän koirissa häätävän punkit pois paremmin.

Mun edellisillä koirilla, irlanninsettereillä, oli punkkeja kaikista himskatin myrkyistä huolimatta. Joka päivä sai poistella. Nyt on lyhytkarvainen koira, eli dobermanni. Samoissa paikoissa juostaan. Ei ole löytynyt punkin punkkia. Mä väitän että punkit tarttuu miljoona kertaa helpommin pitkäkarvaisiin koiriin, ihan loogistahan se oliskin kun yksi askel pitkäkarvaisella koiralla metikössä kattaa mielettömän paljon suuremman tartuntapinta-alan kuin lyhytkarvaisella.

Ensi vuonna en laita dobberilla pantaa laisinkaan, uumoilen ettei tuohon vaan oikein pääse tarttumaan.

E: on söpö pikkutyyppi! <3

Pari viikkoa sitten laitoin kaikille koirille Exspotin niskaan. Toimii taas tosi hyvin. Yhdestä koirasta olen ottanut kolme punkkia pois, muissa ei ole ollut ensimmäistäkään.

Onpahan vain soma natiainen Leeluckylla kaveriksi kasvamassa! :)

Mää olen myös huomannut saman eron lyhytkarvaisuudessa. Labbiksesta ja norjanharmaasta saa nyppimällä nyppiä jos ei aineita laita, staffista löysin viime kesänä yhden ja tänä kesänä ei ole toistaselso ollut yhtään. Eikä ole pantaa kaulassa tai mitään tököttiä laitettu...

Staffineiti näytti 16kk ikäisenä tältä, vielä saisi massaa tulla reilusti lisää, pitää odotella seuraavat juoksut jos ne taas vähän tois massaa.
16kk_etu.jpg

Ollaan jonkun verran juostu nyt näyttelyissä ja yhden ERIn jälkeen napsittu tasaista EH-linjaa, keskeneräisyydestä johtuen. Aikaa pitää siis vaan antaa..

Tänä kesänä 5 punkkii löytyny meijän rotikasta. Kahta erinlaista pantaa ollu käytös. Metsästä tuntuu tulevan mut sit pitkästä heinästä ei. Onko porukalla täällä btw rotikoita? Kyselisin painosta tossa 11kk ikäsenä...

Meillä on löytynyt yks punkki koirasta. Tuntuu toi punkkitökötti toimivan, sillä tuttavan mäyräkoirasta jolla ei ole mitään karkottimia löytyy punkkeja se 1-3 joka ilta.

En sitten tiedä ton pitkäkarvasuuden vaikutuksesta, sillä oma koira on karkeakarvainen kettuterrieri, ja sillä sitä karvaa on ihan kiitettävästi, mutta silti niitä punkkeja ei löydy. En sitten tiedä miten paljon niitä olisi ilman tota punkkimämmöä niskassa.

Meidän kateissa ei oo (ainakaa vielä) ollu punkkeja tämä kesänä :) Tossa joku mainitsiki ton maatiaiskissan karvojen lähtemisen ni vaikka tätäki harjaa kerran viikos ni aina siit lähtee ihan vitusti. Kai se on sit vaa iha normaalii

^Karvan lähteminenkin on niin suhteellista. Meillä kahdesta sisäkissasta lähtee ihan kiitettävästi karvaa ympäri vuoden. Madotukset ja ruokavalio on kaikinpuolin mallillaan ja turkki on erinomaisessa kunnossa, eikä muitakaan vaivoja ole ilmennyt. Jos turkki on epäsiisti, kiilloton, eloton ja takkuinen, kannattaa miettiä ruokavaliota uusiksi ja/tai madottaa kissa. Lisäksi rasvahappokuuri (ei kissalle kalanMAKSAöljyä) ja b-vitamiinikuuri samanaikaisesti (aptuksen biorion) auttaa yleensä. :)

Hankin nyt sellaisen furminator -harjan Mustista ja Mirristä, joka poistaa irtokarvaa tehokkaasti...Hintava se kyllä on.
Me ostettiin oma furmis Ebaysta, taisi olla parin kympin luokkaa toimituskuluineen. En sitten tiedä oliko se nyt semmoinen feikki-furmis mutta yhtä tehokas on kyllä ollut.

Me ostettiin oma furmis Ebaysta, taisi olla parin kympin luokkaa toimituskuluineen. En sitten tiedä oliko se nyt semmoinen feikki-furmis mutta yhtä tehokas on kyllä ollut.

Huuto.netistä saa furmin 12e kotiinkuljetettuna ja ite tilaamalla sen saa kiinasta kotiovelle noin 8e.. Ovat joko ihan täydellisiä kopioita aidoista tai sitten lemmikkieläinkaupat vetää ihan törkeitä summia tosta välistä, mikä nyt ei sinäänsä olis yllätys.

Varmaan vetävät välistä. Itse ostin kalliilla ku ei käynyt mielessäkään, että vois etsiä muualta. Harja oli silti loisto-ostos, kämppä on paljon siistimmän näköinen. Karvaa lähtee näistäkin kateista, varmaan tää kuuma ilmakin tehnyt sitä. Kun ei näilläkään pitäis mitään terveys/mato-ongelmia olla. :)

Kiitos kaikista kissankarva-aiheisista vastauksista :) Hyvä kuulla, että tuntuisi olevan suht normaalia. Olen tässä kiinnittänyt huomiota kaverin kissaan, sisäkissa myöskin, ja kyllä siltäkin irtoaa. Ja aivan terve ja hieno turkkinen katti sekin. Voisikohan sisällä olo ympäri vuoden vaikuttaa tähän? Voisin olettaa, että enemmän ulkona olevat reagoi sään muutoksiin, ja karvaa irtoaa varsinkin keväisin enemmän...Kuten meidän koiralla, jolla ei karvanlähtöaikojen ulkopuolella lähde juurikaan karvaa. Tai ainakaan läheskään tommosessa mittakaavassa kun kissalta.

Tuo furminator rupes kiinnostaan, pitääpä hankkia sellainen.

Tälläinen pikku tuholainen meillä:
dm3.jpg

Tuhosiko se tänään nahkasohvan, millä istuu tuossa kuvassa? Kyllä tuhosi. Pentu on kasvanut niin korkeaksi, että yltää nenällään korkeimpienkin tasojen ja pöytien reunan yli ja luonnollisesti kaiken minkä saa suuhunsa täytyy tuhota. :jahas:

Tälläinen pikku tuholainen meillä:
dm3.jpg

Tuhosiko se tänään nahkasohvan, millä istuu tuossa kuvassa? Kyllä tuhosi. Pentu on kasvanut niin korkeaksi, että yltää nenällään korkeimpienkin tasojen ja pöytien reunan yli ja luonnollisesti kaiken minkä saa suuhunsa täytyy tuhota. :jahas:

Tarpeeksi vaan leluja saataville, niin vähenee kaiken muun tuhoaminen.

Näyttää olevan kuusi lelua sohvan vieressä, ei tunnu kelpaavan. Ehkä ne lelut on huonoja, mutta kyllä se niitä järsii silloin kun ollaan kotona. Ei tosin hirveän innostuneesti(paitsi tuota Mikkiä), joten kai se on hankittava parempia leluja. Kyseessä on siis 14 viikkoinen pentu.

Koiralla on pakkomielle uimiseen. Joka iltaiset uimalenkit menee koko ajan hullummiksi. Äsken ponkaisi taas kävelylenkin päätteeksi järveen ja lähti uimaan selälle päin. Kun oli uinut puoli tuntia ympyrää, niin soutelin veneellä likelle ja yritin maanitella rantaan, kun ei ole koko yötä aikaa kellua tuolla järvellä. Vittu, meni taas kuuroksi koko elukka ja ui karkuun. Tunnin päätteeksi nappasin veneeseen koko koiran kaulapannasta. Oli melkoinen suoritus 27kg koiran kanssa. Tuo uisi tuolla niin pitkään, kun vaan voimia riittäis. Eikä puolitoista tuntia 8km rivakan juoksun päätteeksi näytä ainakaan hidastavan vauhtia vielä yhtään. Pitää joku ilta varata kaljaa ja aikaa, ja seurata monenko tunnin kohdalla kiinnostus loppuu.

Meillä on vähän samaan ongelmaa tuon uimisen kanssa. Vetää niin pirusti rannoilla ja sitten karkaa aina kotipihassa ja mökillä veteen. Käskyttämällä tulee kyllä pois mutta ei ensimmäisellä. Eilen kävin itsekin uimassa ja olipa selkä kunnon naarmuilla kun koiraa päätti sitten uida mun selän ylitse.
Meillä tuo pentu alkaa olla "pikkuvanha". Vasta 20 viikkoa vanha ja alkaa jo nostaa jalkaa sekä varsin kovasti yrittää ottaa johtajan paikkaa, tulee viellä kovia erimielisyyksiä kun on viellä varsin kovapäinen. Yksikään aikaisempi koira ei ole viellä 20viikon kohdalla ollut noin "aikuinen" kuin tuo pentu on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom